Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ EGZOZ MUAYENESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
6.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün 2006 model dizel Megane 2'ye egzoz muayenesi yaptırdım. Servisteki görevli egzoz çıkışına bir alet bağladıktan sonra arabaya birkaç defa tam gaz verdi. Dizel araçlarda araç boştayken bu şekilde gaz vermek zararlı değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t821926 -- 3 Temmuz 2009; 23:24:50 >



  • değil
  • Neden zarar olsun?

    Ayrıca başlığı dizel araç egzos muayenesi yapsan daha açıklayıcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 3 Temmuz 2009; 22:02:03 >
  • araç boştayken gaz vermenin ne gibi bir zararı olabilir bence hiç değil diyen arkadaş açıklarsa bizde anlarız
  • Genelde dizeller için boştayken gaza basmayın derler.Doğrudur.Turbolu dizel araçlarda ilk çalıştırmada boştayken gaz vermek zararlıdır.Ama motor sıcaklığı normalse gaz vermekte sıkıntı olmaz
  • Boştayken tüm araçlarda, dizel olsun, benzinli olsun yüksek devir çevirmek, yük altında yüksek devir çevirmekten daha fazla aşınma demektir. Boşta devir çevirmek havaya yumruk atmak gibidir. Ayrıca boşta serbest çalışan motorda kol kırma, piston kopma, motor patlatma daha fazla olur. Riski yüksektir.

    Yalnız hiçbir zaman yapılmamalı demek de yanlış olur. Bazen bu gibi deneme amaçlı durumlarda gerekebiliyor. Ancak limitöre kadar zorlamanın da bir anlamı yok. Sonuçta emisyon için yükteki egsoz gazı çıkışına bakılıyor. Egsoz muayenesinde gaza aniden tam basılıp motor devri biraz yükselince çekmek yeterlidir. Çoğu yeni araçda zaten boşta ayrı bir limitör devrededir ve motor devrini 4500-5000-5500(markaya göre) devirden fazla yükseltmez.
  • OBK, peki vitesi boşa alıp gitmenin bir zararı var mı? Yokuş aşağı mesela
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    toyota corolla motor yıkama
    14 yıl önce açıldı
    Egzoz Muayenesi
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: t821926

    OBK, peki vitesi boşa alıp gitmenin bir zararı var mı? Yokuş aşağı mesela


    Bu konuyu daha önce defalarca tartışmıştık.

    Motor açısından olmasa bile güvenlik açısından risklidir. Frenlemede sorun oluşturabilir. Ayrıca enjeksiyonlu araçlarda viteste gaz vermeden inerseniz sıfır yakıt tüketirsiniz. Fakat aynı araçla boşta inerseniz motoru çalıştıracak kadar, rölantideki kadar yakıt tüketirsiniz.
  • benim arabanın muayenesi yapılırkende bağırttırdı durdu adam arabayı,
    niye benzinlilere öyle yapmıyorsun dediğimde,
    dizellerde böyle deyip geçiştirdi,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Boştayken tüm araçlarda, dizel olsun, benzinli olsun yüksek devir çevirmek, yük altında yüksek devir çevirmekten daha fazla aşınma demektir. Boşta devir çevirmek havaya yumruk atmak gibidir. Ayrıca boşta serbest çalışan motorda kol kırma, piston kopma, motor patlatma daha fazla olur. Riski yüksektir.

    Yalnız hiçbir zaman yapılmamalı demek de yanlış olur. Bazen bu gibi deneme amaçlı durumlarda gerekebiliyor. Ancak limitöre kadar zorlamanın da bir anlamı yok. Sonuçta emisyon için yükteki egsoz gazı çıkışına bakılıyor. Egsoz muayenesinde gaza aniden tam basılıp motor devri biraz yükselince çekmek yeterlidir. Çoğu yeni araçda zaten boşta ayrı bir limitör devrededir ve motor devrini 4500-5000-5500(markaya göre) devirden fazla yükseltmez.






    daha önce forumda bu şekilde aracı zarar gören bir arkadaşın açtığı bir konu bile vardı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    daha önce forumda bu şekilde aracı zarar gören bir arkadaşın açtığı bir konu bile vardı.


    Evet. Arkadaşın aracı da sorunsuzluğu ve dayanıklı motoru ile bilinen toyota avensis'ti. Çok düşük bir ihtimal de olsa gerçekleşmiş, hem de LPG montaj servisinde gerçekleşmişti. Neyse ki LPG firması, daha doğrusu distribütörü garanti kapsamında halletmişti arkadaşın sorununu...

    Bu yüzden özellikle soğuk motorda boşta gaza yüklenmeyin. Boş viteste her ne olursa olsun kesiciye kadar gaz vermeyin. Yolda kurallar dahilinde istediğinizi yapabilirsiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 4 Temmuz 2009; 0:50:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: t821926

    OBK, peki vitesi boşa alıp gitmenin bir zararı var mı? Yokuş aşağı mesela


    Bu konuyu daha önce defalarca tartışmıştık.

    Motor açısından olmasa bile güvenlik açısından risklidir. Frenlemede sorun oluşturabilir. Ayrıca enjeksiyonlu araçlarda viteste gaz vermeden inerseniz sıfır yakıt tüketirsiniz. Fakat aynı araçla boşta inerseniz motoru çalıştıracak kadar, rölantideki kadar yakıt tüketirsiniz.

    Ustam bunu çok söylüyorlar da mantıksız değil mi ?
    Viteste yokuş aşağı motor freni ile indiğinde nasıl sıfır yakıt tüketebilirsin ? Neticede araç çalışmıyor mu ? Sıfır yakıt olsa araç stop etmez mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: t821926

    OBK, peki vitesi boşa alıp gitmenin bir zararı var mı? Yokuş aşağı mesela


    Bu konuyu daha önce defalarca tartışmıştık.

    Motor açısından olmasa bile güvenlik açısından risklidir. Frenlemede sorun oluşturabilir. Ayrıca enjeksiyonlu araçlarda viteste gaz vermeden inerseniz sıfır yakıt tüketirsiniz. Fakat aynı araçla boşta inerseniz motoru çalıştıracak kadar, rölantideki kadar yakıt tüketirsiniz.

    Ustam bunu çok söylüyorlar da mantıksız değil mi ?
    Viteste yokuş aşağı motor freni ile indiğinde nasıl sıfır yakıt tüketebilirsin ? Neticede araç çalışmıyor mu ? Sıfır yakıt olsa araç stop etmez mi ?

    Motorun çalışması için gereken güç yakıtla değil mekanik olarak sağlanıyor. Araç zaten aşağıya doğru hareket halinde ilerliyor. Aşağıya çeken bir güç var. Siz de boş yere frenleri yormaktansa hıza göre vitese takarsınız, aracın zaten mevcut olan hareketi motoru çalıştırdığından 0 yada 0a yakın yakıt tüketimi ortaya çıkar.



    Yalnız şunu da belirtmek lazım, eğer yokuş gereği kadar eğime sahip değilse, yani viteste durması aracı yavaşlatıyorsa boşa atılabilir. Ama hatırlatmakta fayda var, araç ne koşulda olursa olsun güvenlik için boş viteste ilerlememelidir.




  • araç 1500'lü devirlere çıkmadıysa ayağınızı gazdan çeksenizde yakıt sarfiyatı "0" durumunda olmuyor. yani cut-off gerçekleşmiyor.
    yol bilgisayarında anlık tüketim hanesi olan araçlarda bu durumu gözlemlemek mümkün...
  • Hazır konu açılmışken şunu sormak istedim. 2. el aldığım dizel araca eski sahibi çift çıkış egzoz yapmış. Yani susturucu sonundan sonra ek ile bir boru daha kaynattırmış, sağlı sollu 2 adet çalışan egzozum var Tüv de yada egzoz muayenesinde sorun olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Hazır konu açılmışken şunu sormak istedim. 2. el aldığım dizel araca eski sahibi çift çıkış egzoz yapmış. Yani susturucu sonundan sonra ek ile bir boru daha kaynattırmış, sağlı sollu 2 adet çalışan egzozum var Tüv de yada egzoz muayenesinde sorun olur mu?

    tüv ü bilmem ancak ekzost muayenesinde sorun çıkmaz.

    ekzost muayenesinde cihaz tam gaz yapın der ancak tam gaz yaparsanız araba muayeneden geçmez. cihazın algıladığı kadar gaz veririz. mesela 2.0 tdi passatta 3000 deviri birazcık geçirince algılıyor, benim puntoda 2500 verince cihaz tamam diyor. motoru cayır cayır bağırtmanın anlamı yok zaten, yapan eleman tecrübesizmiş.




  • AssistForte kullanıcısına yanıt
    Bu mantığa göre araç durur vaziyette boşta çalışırken sonsuza kadar çalışması lazım olur mu öyle şey hiç, yokuş aşağı da olsa sıfır yakıt tüketmesi im-kan-sız. Aktarma organları çalışmıyor gaza basılmıyor ama motor rölantede çalışacak kadar yakıt tüketmeye devam ediyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Bu mantığa göre araç durur vaziyette boşta çalışırken sonsuza kadar çalışması lazım olur mu öyle şey hiç, yokuş aşağı da olsa sıfır yakıt tüketmesi im-kan-sız. Aktarma organları çalışmıyor gaza basılmıyor ama motor rölantede çalışacak kadar yakıt tüketmeye devam ediyor

    yahu güzel kardeşim adam mis gibi açıklamış, araç giderken! viteste olursa ve gittiği bayır aşağı yol aracın motor frenine karşı koyacak diklikte ise motor bal gibide hiç yakıt yakmadan çalışır. siz kalkmışsınız durduğu yerde sonsuza kadar çalışır demişssiniz, durduğu yerde tabii ki çalışmaz onu iddia eden yok zaten.
    bahsedilen sıfır yakıt tüketimini anlamak çok kolay, motorun çalışması demek pistonların yukarı aşağı hareket etmesinden ibaret (elektrik vs. zaten motor dönüyorsa dinamodan gelir), siz bu motorun pistonlarını 2 şekilde hareket ettirebilirsiniz, 1. si motorun içinde yakıt yakarak. 2. si tekerlerden gelen dönme kuvvetini vites vasıtası ile motora ileterek.

    okadar kolay bir mantık ki aslında;
    1) motor tekeri çeviriyorsa motorda yakıt yanar
    2) teker motoru çeviriyorsa motorda yakıt yanmaz

    hatta buna inanamıyorsanız sizi daha da şoke edecek bir bilgi, düz yolda 100 km hızla gidiyoruz diyelim, 300m ötede kırmızıyı gördük. aracı uygun ve büyükçe bir vitese alıp gazdan ayağınızı çekerseniz araç yavaş yavaş hızı azalarak yola devam edecektir ve motor devri belli bir seviyenin altına düşmedikçe tüketim yine sıfır olacaktır. böyle ufak detayları kabullenir ve uygularsanız yakıt tüketiminizde düşer, benden söylemesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Nisan 2015; 9:10:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Bu mantığa göre araç durur vaziyette boşta çalışırken sonsuza kadar çalışması lazım olur mu öyle şey hiç, yokuş aşağı da olsa sıfır yakıt tüketmesi im-kan-sız. Aktarma organları çalışmıyor gaza basılmıyor ama motor rölantede çalışacak kadar yakıt tüketmeye devam ediyor

    Eger egim uygunsa ve arac viteste ve yeterli devir araliginda ise 0.0 lt tuketir.Cut-off denen bu ozellik enjeksiyonlu(butun yeni nesil araclarda)vardir.Yol bilgisayarini ac bak

    Karburatorlu araclar ise bunu yapamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşım "yalnızca fosil yakıtla çalışan" ve stop etmeyen çalışır vaziyetteki motor nasıl 0 yakıt tüketir ? Bu fizik kanunlarına aykırı. Eğer aracın start stop gibi bir özelliği varsa ya da hybrid türü bir araçsa ve yakıt enjeksiyonu tamamen devre dışı kalıp motor başka bir güç iletimi ile çalışabiliyorsa olabilir. Ama motora yakıt girişi kesildiği an motor stop eder. Motor stop etmiyorsa da yakıt girişi devam ediyor demektir ve minimum düzeyde de olsa yakıt sarfiyatı devam eder. Yakıt harcamak gaza basmakla değil motorun çalışmasıyla başlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.