Şimdi Ara

benzinli motora dizel motor yağı koymak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
31.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba benzinli 10-40 motor yağı yerine dizel 10-40 motor yağı koymanın bir yararı zararı varmıdır??



  • yararı olacağını sanmıyorum. Zararı da mutlaka olur.
  • Eski araçlar için bence zararı olmaz.Her 50.000 km den sonra 5000 km kullanımlık 10w 40 ya da 15w 40 dizel yağı fena olmaz.Dizel yağın içindeki ''temizlik katkıları'' motorun temizliğine yardım eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: magneetic

    Eski araçlar için bence zararı olmaz.Her 50.000 km den sonra 5000 km kullanımlık 10w 40 ya da 15w 40 dizel yağı fena olmaz.Dizel yağın içindeki ''temizlik katkıları'' motorun temizliğine yardım eder.


    Iddali bir yazi.. Kaynagi nerden acaba bu cumlenin merak ettim
  • temizlemek için farklı motor yağı koymaya ne gerek var. Kendi yağımızı koyup 1000 km yapıp tekrar değiştirirsek yine temizlik yapmış oluruz. Yada yağ değişim periyodunu 2 bin km erkene alsak her değişim için bu da yeterli. Dizel motor yağı koyup macera aramaya gerek yoktur.

    ilterunsal meraktan mı soruyorsun yoksa dizel yağı koymayı mı düşünüyorsun.
  • Benzinli motorun içine ediyor. Serviste bir keresinde koymuşlardı problem olmaz dediler. 6.000 km sonra yataklar çizildi segmanlar eridi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Benzinli motorun içine ediyor. Serviste bir keresinde koymuşlardı problem olmaz dediler. 6.000 km sonra yataklar çizildi segmanlar eridi.


    Motorin ve Benzin her nekadar benzer kimyasal yapıya sahip olsalar da yanma sonu sıcaklıkları farklı olduğundan motorun sıcaklğı ve kullanılan malzeme de farklı olur. Farklı yağ kullanılmasının sebeplerinden bir tanesi ve en önemlisi de budur. O yüzden macera aramaya gerek yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik dizel motor.
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    temizlemek için farklı motor yağı koymaya ne gerek var. Kendi yağımızı koyup 1000 km yapıp tekrar değiştirirsek yine temizlik yapmış oluruz. Yada yağ değişim periyodunu 2 bin km erkene alsak her değişim için bu da yeterli. Dizel motor yağı koyup macera aramaya gerek yoktur.

    ilterunsal meraktan mı soruyorsun yoksa dizel yağı koymayı mı düşünüyorsun.

    meraktan soruyorum...olumlu birşeyse dizel yağı koyalım
  • yağın dizeli benzinlisi olmaz. pazarlama stratejisi bu. yağ numarasına bakın eğer çok meraklıysanız aracın kitabından yağın standartlarını inceleyin bu standartlar için kodlar veya 500.000 gibi rakamlar mevcut. alacağınız yağ kutusunda bu kodları arayın.
    en güzeli kafanızı takmayın sadece numara tutsun yeter modern yağlar zaten pekçok standardı içeriyor.
  • Bizim tanıdık bir kamyoncu vardı. mesleği nakliyecilikti. O da 100 litrelik motorine 10 litre benzin ilave ettiğini söylerdi. Motorinin daha kolay yanmasını, diesel aracın daha kolay hızlandığını söylerdi. Onun yalancısıyım.

    Ayrıca bizim kamyonete de salak pompacı yanlışlıkla benzini boca etmiş deposuna. Babam da farketmemiş. Araba yolda teklemeye başlayınca anlamış. Deposunda yarım depodan fazla benzin vardı. Arabanın yakıt sistemi baştan aşağı temizlendi serviste.

    Arabanıza uygun ne ise onu koyun. Bırakın şu olur mu bu olur mu diye sormayı. İlerde motorda bir sorun çıksa aklınız oraya takılır. İşin içinden çıkamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 30 Ekim 2010; 12:02:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    yağın dizeli benzinlisi olmaz. pazarlama stratejisi bu. yağ numarasına bakın eğer çok meraklıysanız aracın kitabından yağın standartlarını inceleyin bu standartlar için kodlar veya 500.000 gibi rakamlar mevcut. alacağınız yağ kutusunda bu kodları arayın.
    en güzeli kafanızı takmayın sadece numara tutsun yeter modern yağlar zaten pekçok standardı içeriyor.

    Sorunuzun cevabı...

    Özetle durum budur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    yağın dizeli benzinlisi olmaz. pazarlama stratejisi bu. yağ numarasına bakın eğer çok meraklıysanız aracın kitabından yağın standartlarını inceleyin bu standartlar için kodlar veya 500.000 gibi rakamlar mevcut. alacağınız yağ kutusunda bu kodları arayın.
    en güzeli kafanızı takmayın sadece numara tutsun yeter modern yağlar zaten pekçok standardı içeriyor.




    aynı viskoziteli bir yağ konulmasına rağmen bir dizel yağı diğeri benzinli yağı diye yatak çizilmesi, segman kaynaması saçma. işi yağlama olan bir malzeme yatağı neden çizsinki? yatak dediğiniz bu kadar kolay çiziliyorsa işimiz var demektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    yağın dizeli benzinlisi olmaz. pazarlama stratejisi bu. yağ numarasına bakın eğer çok meraklıysanız aracın kitabından yağın standartlarını inceleyin bu standartlar için kodlar veya 500.000 gibi rakamlar mevcut. alacağınız yağ kutusunda bu kodları arayın.
    en güzeli kafanızı takmayın sadece numara tutsun yeter modern yağlar zaten pekçok standardı içeriyor.




    aynı viskoziteli bir yağ konulmasına rağmen bir dizel yağı diğeri benzinli yağı diye yatak çizilmesi, segman kaynaması saçma. işi yağlama olan bir malzeme yatağı neden çizsinki? yatak dediğiniz bu kadar kolay çiziliyorsa işimiz var demektir...


    Sadece fikrimi söylüyorum. Belki iki yağın yoğunlaşma veya ergime sıcaklıkları değişik olabilir. Belki sebep budur.




  • gres koymayın yeter ki ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    yağın dizeli benzinlisi olmaz. pazarlama stratejisi bu. yağ numarasına bakın eğer çok meraklıysanız aracın kitabından yağın standartlarını inceleyin bu standartlar için kodlar veya 500.000 gibi rakamlar mevcut. alacağınız yağ kutusunda bu kodları arayın.
    en güzeli kafanızı takmayın sadece numara tutsun yeter modern yağlar zaten pekçok standardı içeriyor.




    aynı viskoziteli bir yağ konulmasına rağmen bir dizel yağı diğeri benzinli yağı diye yatak çizilmesi, segman kaynaması saçma. işi yağlama olan bir malzeme yatağı neden çizsinki? yatak dediğiniz bu kadar kolay çiziliyorsa işimiz var demektir...


    "Sülfat külü" yağ yandığında açığa çıkan çözülmez katı maddelerin miktaını tarif eder. Bu test yağın asitle yakılmasıyla yapıldğından, bu değere "sülfat külü" denilir. Dizel yağlarında sülfat külü seviyesi içerdiği yüksek orandaki katkı maddelerinden dolayı daha yüksektir. Ama dizel sekmanlarının hareket aralıkları, hareketleri, yatak boşlukları buna göre ölçülendirilmiştir.

    Kötü bir "tesadüf" yaşanırsa, sülfat külünü 1 hatta .8'in altında isteyen bir motora, sülfat külü 2 olan bir ağır şart dizel yağı koyarsanız sekmanlar zamanla oluşacak birikimden dolayı hareketsiz kalabilir, bir defa hareket kısıtlandığı zaman birikim hızlanarak artar. Yine yatak boşlukları izin vermiyorsa çizilebilir. Yatak çizilmelerinin çok farklı nedenleri de olabilir, farklı köpürme performansı dahi yatak çizilmesine sebebiyet verebilir.

    Endüstride "çapraz platform yağ" tabir edilen dizel ve benzinli motorlarda aynı anda kullanıma uygun yağlar vardır. Bunlar arasında nispeten fiyat bakımından avantajlı ürünler vardır. Fakat viskozite ve kalite şartlarını aynı anda karşılamalıdır. Eğer ikisini aynı anda karşılıyorsa Delvac veya Rotella gibi dizel pazarını hedefleyen yağlar da kullanılabilir. Fakat (burası önemli) viskozite ve kalite şartları aynı anda karşılanmalı.

    Sadece dizel şartlarını karşılayan yağları kullanırısanız motor zarar görebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    yağın dizeli benzinlisi olmaz. pazarlama stratejisi bu. yağ numarasına bakın eğer çok meraklıysanız aracın kitabından yağın standartlarını inceleyin bu standartlar için kodlar veya 500.000 gibi rakamlar mevcut. alacağınız yağ kutusunda bu kodları arayın.
    en güzeli kafanızı takmayın sadece numara tutsun yeter modern yağlar zaten pekçok standardı içeriyor.




    aynı viskoziteli bir yağ konulmasına rağmen bir dizel yağı diğeri benzinli yağı diye yatak çizilmesi, segman kaynaması saçma. işi yağlama olan bir malzeme yatağı neden çizsinki? yatak dediğiniz bu kadar kolay çiziliyorsa işimiz var demektir...


    "Sülfat külü" yağ yandığında açığa çıkan çözülmez katı maddelerin miktaını tarif eder. Bu test yağın asitle yakılmasıyla yapıldğından, bu değere "sülfat külü" denilir. Dizel yağlarında sülfat külü seviyesi içerdiği yüksek orandaki katkı maddelerinden dolayı daha yüksektir. Ama dizel sekmanlarının hareket aralıkları, hareketleri, yatak boşlukları buna göre ölçülendirilmiştir.

    Kötü bir "tesadüf" yaşanırsa, sülfat külünü 1 hatta .8'in altında isteyen bir motora, sülfat külü 2 olan bir ağır şart dizel yağı koyarsanız sekmanlar zamanla oluşacak birikimden dolayı hareketsiz kalabilir, bir defa hareket kısıtlandığı zaman birikim hızlanarak artar. Yine yatak boşlukları izin vermiyorsa çizilebilir. Yatak çizilmelerinin çok farklı nedenleri de olabilir, farklı köpürme performansı dahi yatak çizilmesine sebebiyet verebilir.

    Endüstride "çapraz platform yağ" tabir edilen dizel ve benzinli motorlarda aynı anda kullanıma uygun yağlar vardır. Bunlar arasında nispeten fiyat bakımından avantajlı ürünler vardır. Fakat viskozite ve kalite şartlarını aynı anda karşılamalıdır. Eğer ikisini aynı anda karşılıyorsa Delvac veya Rotella gibi dizel pazarını hedefleyen yağlar da kullanılabilir. Fakat (burası önemli) viskozite ve kalite şartları aynı anda karşılanmalı.

    Sadece dizel şartlarını karşılayan yağları kullanırısanız motor zarar görebilir.



    BANA TAŞ ATILMIŞ

    Madem teknik detaylara girdik, bende bildiklerimi açıklayayım.
    Motor hacmi 10-50 litre gibi çok yüksek olan dizel motorları duymuşunuzdur....
    Bu motorlar gemi ve büyük jeneratörlerde kullanılıyorlar.
    Büyük hacimli dizel motorlar aynı mazot gibi, yakıt tüketircesine dizel motor yağıda tüketir.
    Mesela 10 saat çalışmada 20 lt mazot tüketiyorsa 0.5lt de motor yağı tüketir.
    Bu durum motor problemi, eskimesi ve gibi birşeyden kaynaklanamaz, nedeni motorun sisteminin bu şekilde çalışmasıdır....
    Motor çalışırken gerektiği kadar motor yağı ilavesi yapılır.

    Şimdi piyasada dizel motor yağı denen yağ işte bu büyük dizellerin normal olarak çalışma sırasında yakarak tükettiği yağ değildir.
    Ağır şart dizel yağı yok efendim bilmem ne yağı şöyle böyle artık nasıl tarif ederseniz edin eğer biri siz otomobil kullanızıcına bu yağı satıyorsa way satıcının haline.
    Ya en masumca ifade ile kamyon veya tır yağı diyelim.....
    Bizlerin ne alakası var kamyonla tırla ....

    Gelelim bizim arabalara.....
    Ben 2500cclik dizel kullanıyorum; büyük ihtimalle sitede pekçok kişi daha küçük hacimli araç kullnıyordur.
    Durum böyleyken bizim arabalar yukarıda izah ettiğim motorlardan olmadığından o motorların kullandığı yağıda kullanmazlar.
    İşte bu nedenle castrol magnatec 10w40 gibi yağları kullnıyoruz.
    Bu tip yağlarında kutularında tüm dizel ve benzinli araçlar için gibi ibaraler buluyoruz çünkü bu tip yağlar hem dizel hemde benzinli ufak araçlara uygun.
    Şimdi yukarıda anlattığım büyük dizellerin yağını ne ufak dizeller kullanabilir nede benzinli arabalar... Bu yağlar artık başka birşey.... Bizim dünyamızdan değil...

    ÖZET
    Eğer bu 10-50 lt dizel motorların yakıt gibi yakarak kullandıkları yağları göz ardı edersek ki bu yağları akaryakıt istasyonlarında veya yağ satıcıların tezgahalrında bulamazsınız.....
    Bu yağların 1 veya 4 lt lik paketide olmaz !!!!!!
    Ayrıca bu yağların 10w40 ınıda hiç görmedim.
    Yağın dizeli benzinlisi olmaz numaasına bakın, numarasınıda bulunduğunuz ilin sıcaklıklarına bakın mesela ankarada 10w40 antalyada 15w40 erzurumdana 5w40 kullanabilrsiniz.
    eğer çok meraklıysanız ve yağın teknik özelliklerine girecekseniz açın aracınızın kitabını. Orda kodlar olacak mesela VW 500.000 tipi yağ ister başka marka A3/B4 ister bir başka marka başka bir kod ister ....
    İşte bu kodu not edin ve yağın özelliklerinde bu kodu arayın eğer bu kod yağın özelliklerinde yoksa üzerinde F1 yağıdır yok efendim F16 yağıdır, işte nasa yağıdır veya ağır dizel yağıdır desede işinizi görmeyecek...

    Yağın dizeli benzinlisi olmaz derken elbette 10-50lt lik dizel gemi motorlarında kullanılan dizel motor yağını veya kamyoncu yağlarını dahile etmiyoruz...
    Her yağın teknik kodları oluyor, gres yağının bile bu kodları var yoksa gres yağınıda dizel benzinli gibi ayırırdık.
    Antifreeze de kodlarla ayrılıyr hiç duydunuzmu dizel araç antifreeze benzinl,i falan diye.
    Biz ufak dizel otomıobil yağları özelliklede 10w40 veya 5w40 gibi yağlar için konuşuyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Benzinli motorun içine ediyor. Serviste bir keresinde koymuşlardı problem olmaz dediler. 6.000 km sonra yataklar çizildi segmanlar eridi.


    Burda ilginç bir durum var....
    Bırakın hatalı numara yağı zeytin yağı konmuş olsaydı daha az arıza olurdu bence ....

    Neyse işin espirisi ya yağ sisteminde arıza vardı yada sana çok ama çok kalın bir yağ veya ne biliyim çok yanlış birşey koymuşlar.....
    Ya sadece numarası tutsaydı bile bu durumla karşılaşmazdın....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilterunsal

    arkadaşlar merhaba benzinli 10-40 motor yağı yerine dizel 10-40 motor yağı koymanın bir yararı zararı varmıdır??



    Arı sütü koyun efendim en yararlısı o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilterunsal

    arkadaşlar merhaba benzinli 10-40 motor yağı yerine dizel 10-40 motor yağı koymanın bir yararı zararı varmıdır??



    Arı sütü koyun efendim en yararlısı o

    arı sütünün kg ını biz 400 liradan satıyoruz :)
    -
    neyse
    en güzel tam sentetik yağı benzinli dizel fark etmeden koyun arkadaşlar, aracın teknik bilgilerinde gerekli teknik değerler vardır. yağ üreticilerinin sitelerinde de yağların bu değerlerini içeren bilgiler var. karşılaştırıp koyunuz efenim.
  • Forumda sacma sapan tartismalar, gereksiz basliklar dolarken ne kadar guzel baslik ve icerik.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.