Şimdi Ara

Dizel araç ilk çalıştırmada rolantide bekletilmeli mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
6.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kapıyı açar otururum debriyaj ve frene basıp çalıştırırım.ondan sonra emniyet kemerimi takar radyoyu ayarlar ve yola koyulurum.stop etmedende vitesi boşa alır el frenini çekerim emniyet kemerimi çıkardıktan sonra kontağı kaparıp aracı stop ederim. Bu periyot sağlıklı geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • - Dizel araçta yanma sıkıştırma ile oluyor yani ateşlemeyi benzinlide ki gibi buji yapmıyor, silindir bloğunun içi yeterli ısıya ulaşsın diye kızdırma bujisi devreye giriyor.

    -Dizelin rolantide yeteri sıcaklığa ulaşmaması gibi bir durum yok, bizim araçlarda gördüğümüz hararet ibresi devirdaim suyunun sıcaklığını gösterir, motorun değil,

    - Dizel araç rolantide fan dahi açmaz, soğutma sistemi devreye girmez, bunun sebebi motorun yüksek sıcaklığa mukavemetinin olması. Bu sebeple soğutma suyu devreye girmeyince özellikle kışın hemen soğur, hararet ibresi düşer ama hareket edip dip gaz yapılırsa ve soğutma sistemi devreye girerse, sıcaklık ibresi bir anda yükselir, çünkü motor çok sıcaktır ve radyatördeki suyu çok hızlı ısıtır.

    - Rolantide fazla beklemeden hareket edince ECU dan gelen emirlerle yakıt hava karışımı bir müddet uygun miktarlarda olmaz buda direk performansı etkiler. Uzunca yol katedip motor ısındıktan sonra ecu sürüş tipimize göre ideal değerleri "remap" yapar, performans belirgin bir biçimde artar. Turbu besleme ve rail basıncı ile çalışan bir dizel ünitede performans ile ilgili herşey ecu nun elindedir.

    - İlk çalıştırmada yeteri sürede beklenirse motor verimi artar. Rolantide uzunca bekleyip sert kalkış yaptığınızda hararet çubuğu soğutma sistemi devreye girer girmez ideal seviyelere yaklaşır.

    - Dizel üniteler yaklaşık silindir içinde 600 derece civarında çalışır ancak hararet çubuğunda ki rakam için ideal değer 90 derecedir ve bu pek tabii ki motor sıcaklığı değildir.

    - Araç kitapçıklarında yakıt ortalaması ve emisyon gibi pekçok sebep düşünülerek aracın rolantide çok beklememesi tavsiye edilir. Keza start-stop sistemlerininde motor için fayda yerine zararı olup tek avantajı emisyon ve yakıt ekonomisidir. Üretici firma için erken biten akünüz, çabuk bozulan marş dinamanuz ve erken tıkanan egr-dpf nizin bir önemi yoktur, çünkü servisler bu noktalardanda para kazanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748

    - Dizel araçta yanma sıkıştırma ile oluyor yani ateşlemeyi benzinlide ki gibi buji yapmıyor, silindir bloğunun içi yeterli ısıya ulaşsın diye kızdırma bujisi devreye giriyor.

    -Dizelin rolantide yeteri sıcaklığa ulaşmaması gibi bir durum yok, bizim araçlarda gördüğümüz hararet ibresi devirdaim suyunun sıcaklığını gösterir, motorun değil,

    - Dizel araç rolantide fan dahi açmaz, soğutma sistemi devreye girmez, bunun sebebi motorun yüksek sıcaklığa mukavemetinin olması. Bu sebeple soğutma suyu devreye girmeyince özellikle kışın hemen soğur, hararet ibresi düşer ama hareket edip dip gaz yapılırsa ve soğutma sistemi devreye girerse, sıcaklık ibresi bir anda yükselir, çünkü motor çok sıcaktır ve radyatördeki suyu çok hızlı ısıtır.

    - Rolantide fazla beklemeden hareket edince ECU dan gelen emirlerle yakıt hava karışımı bir müddet uygun miktarlarda olmaz buda direk performansı etkiler. Uzunca yol katedip motor ısındıktan sonra ecu sürüş tipimize göre ideal değerleri "remap" yapar, performans belirgin bir biçimde artar. Turbu besleme ve rail basıncı ile çalışan bir dizel ünitede performans ile ilgili herşey ecu nun elindedir.

    - İlk çalıştırmada yeteri sürede beklenirse motor verimi artar. Rolantide uzunca bekleyip sert kalkış yaptığınızda hararet çubuğu soğutma sistemi devreye girer girmez ideal seviyelere yaklaşır.

    - Dizel üniteler yaklaşık silindir içinde 600 derece civarında çalışır ancak hararet çubuğunda ki rakam için ideal değer 90 derecedir ve bu pek tabii ki motor sıcaklığı değildir.

    - Araç kitapçıklarında yakıt ortalaması ve emisyon gibi pekçok sebep düşünülerek aracın rolantide çok beklememesi tavsiye edilir. Keza start-stop sistemlerininde motor için fayda yerine zararı olup tek avantajı emisyon ve yakıt ekonomisidir. Üretici firma için erken biten akünüz, çabuk bozulan marş dinamanuz ve erken tıkanan egr-dpf nizin bir önemi yoktur, çünkü servisler bu noktalardanda para kazanır.

    Anladığım kadariyla, motora bir zarari yok rolantide beklemenin 2-3dk beklemenin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim arac albea dizel calistirdikdan hemen sonra yokus cikmaya calistigimda stop etti ama 2 3 dakika calisip ayni yokusu ciktigimda daha rahat cikiyodu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim CRDİ Ceratonun kapısına kocaman yapıştırmışlar, çalıştırdıktan sonra 1 dk bekleyin, zorlu sürüşlerinden sonrada istop etmeden önce 1 dk bekleyin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5dci, acele bir iş olmaz ise, motoru çalıştırır, eminet kemeri tak falan derken bir 30 60sn geçiyor. Sıcaklıkta normal seviyeye gelinceye kadar gaza abanmıyorum. Ve yüksek devirlere çıkmıyorum. Acelede olursada vites geçişlerini kısaltıyorum. Düşük devir de tutmaya çalışıyorum.
    Özelikle turbo lu araçlarda dikkat edilmeli, turbo zarar göre bilir. Parçalar aşınır/zarar görür. Soğukken yüksek devir her zaman zararlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cem1907 C kullanıcısına yanıt
    Aynen, kışın ilk çalıştırmada çok az bir eyimde normal sıcakken rahat çıktığım şekilde çıkmaya çalışırsam stop ediyor. Gaz yemiyor çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    zaten cüzdanı telefonu teybi açıp müzik seçene kadar 2 dakika falan geçiyor hem araç kendine gelmiş oluyor kaldırırken el fireni ile kaldırıyorum rahatça kalkıyor dik yokuş olduğundan dolayı riske girmemek için her zaman el firenini kullanırım sizin araç dizelmi
  • cem1907 C kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam sürüş kısmına geçene kadar en az 1 dk geçyor. Evet dizel 1.5dci symbol :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elbette rolentide şöyle en az on saniye çalışsın araç hareket edildiğinde bile asıl püf nokta şu, motor yeterince ısınmadan yüksek devirlere çıkmamak ve motora yük bindirmemek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    Elbette rolentide şöyle en az on saniye çalışsın araç hareket edildiğinde bile asıl püf nokta şu, motor yeterince ısınmadan yüksek devirlere çıkmamak ve motora yük bindirmemek.

    Hocsm ben 1-2dk bekliyorum daha rahat ve konforlu oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Aracı çalıştırırken ,far,klima,fan vs gibi elektirik çeken aksamları kapalı olmasına , aracı stop etmeden önce bu donanımları kapatıp sonra aracı kapatmak ,araç dururken,direksiyonu çevirmemek , rampa aşağı inerken devamlı firene basmamak gibi aracın parçalarını ve ömrünü uzatan birçok nokta var. Fırsat olursa bunları bir başlık altında paylaşırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    Kapıyı açar otururum debriyaj ve frene basıp çalıştırırım.ondan sonra emniyet kemerimi takar radyoyu ayarlar ve yola koyulurum.stop etmedende vitesi boşa alır el frenini çekerim emniyet kemerimi çıkardıktan sonra kontağı kaparıp aracı stop ederim. Bu periyot sağlıklı geliyor.

    aracınızı stop ettiğinizde mutlaka 1.vitese veya geri vitese takılı bırakın. Sadece park firenine güvenmeyin.
  • 1.6 multijet kullanıyorum en fazla 30 sn - 1 dk beklerim oda yağlama işlemi tamamlansın diye onun dışında sabaha kadar çalıştırsam durduğu yerde ısınmaz boşa beklemeye hiç gerek yok uygun devirde kullan hızlan daha çabuk ısınır
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    ben acemiyim biraz yakit almaya giderken katki koyalimmi diyorlar ne ise yariyo o katki ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    Aracı çalıştırırken ,far,klima,fan vs gibi elektirik çeken aksamları kapalı olmasına , aracı stop etmeden önce bu donanımları kapatıp sonra aracı kapatmak ,araç dururken,direksiyonu çevirmemek , rampa aşağı inerken devamlı firene basmamak gibi aracın parçalarını ve ömrünü uzatan birçok nokta var. Fırsat olursa bunları bir başlık altında paylaşırım

    Evet hocam kesinlikle haklısınız o konuda, rampa aşağı inerken mümkün olduğunca vites düşürürek motor freniyle iniyorum tabi çok değilse, sonra frene basıyorum..

    Bir nokta da şu var, yavaşlarken sadece rampa değil, genelde vites düşürürek yavaşlayıp mesela atıyorum 100-200 metre mesafeden ışığı görünce gazdan ayağı çekip, vites düşürerek yavaşlamanın hem motor için hem balatalar için sağlıklı olduğunu duymuştum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    ben acemiyim biraz yakit almaya giderken katki koyalimmi diyorlar ne ise yariyo o katki ;)

    enjektör temizleyicinden bahsediyorsunuz sanırsam, uzak durun mümkün olduğunca. Bir çok kişinin enjektör temizleyicisi kullanıpta, enjektörü eline aldığını biliyorum tabii bunun yanında kullandıktan sonra arabam baya rahatladı diyenlerde ve cidden faydasını görenlerde var, zar atmak gibi bişeybu
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    valla her istasyona girdiğimde soruyorlar yakıt olarak opetten alıyorum merak ettim ama en güzeli merak etmemek bide mesela vites düşürürken sıkıntı yaşıyorum araç kendini öne atıyor devirde olduğundan dolayı mesela 3ten 2 çekince sorun yaşıyorum hızımda hızlı değil ama neden bilmiyorum bende sorun var ama tam çözemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    valla her istasyona girdiğimde soruyorlar yakıt olarak opetten alıyorum merak ettim ama en güzeli merak etmemek bide mesela vites düşürürken sıkıntı yaşıyorum araç kendini öne atıyor devirde olduğundan dolayı mesela 3ten 2 çekince sorun yaşıyorum hızımda hızlı değil ama neden bilmiyorum bende sorun var ama tam çözemedim

    Dizelse torku birden veriyor olabilir, debriyajdan yavaş yavaş ayağı kaldırıp devire bakın birde devir yüksekse hızınız yüksektir o yüzden olabilir. Öne yığılmaktan bahsediyorsunuz, böyle siz kemer olmasa cama yapısacaksınız sanki gibi oluyor dimi
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.