Şimdi Ara

DİZEL ARACI DEVİRLİ KULLANMAK ŞEHİR EFSANESİMİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
24.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    gaz pedalının açısına göre turbo tribün yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir


    bu kısım yanlış anlaşılabilir diye biraz daha detay vermek gerekli sanırım.Yaprak ile ne kasdediliyor yani türbin kanatlarımı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ocak 2008; 13:21:29 >
  • quote:

    aniden ivmelenme ancak turbonun marifetiyle olabilir.Her turbonun mutlaka çıkan bir sesi vardIR.Ancak bu ses dışarıdan duyulmuyorsa bana başarılı bir dizayn olduğunu düşündürüyor


    bu durumda ivmelenmenin başlama devrini turbonun çalışma zamanı mı kabul etmeliyiz?
    veya bunu internetten öğrenebilceğimiz yerler olabilir mi? ford.com.tr de bulamadım ben zira.
  • eğer aynı vites içinde ani bir ivmelenme başlayan devir varsa bunu turbonun performansını gösterdiği devir olarak adlandırabiliriz.Vites değişiminde ivmelenme normaldir, ancak aynı vites içinde ani bir devirlenme ve ivleneme olan devir için turbo olmadan bu çeşit bir ivmelenme olmaması gerekir.Tabii ki NOS falan yoksa
    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    aniden ivmelenme ancak turbonun marifetiyle olabilir.Her turbonun mutlaka çıkan bir sesi vardIR.Ancak bu ses dışarıdan duyulmuyorsa bana başarılı bir dizayn olduğunu düşündürüyor


    bu durumda ivmelenmenin başlama devrini turbonun çalışma zamanı mı kabul etmeliyiz?
    veya bunu internetten öğrenebilceğimiz yerler olabilir mi? ford.com.tr de bulamadım ben zira.




  • evet aynı vitesteki hızlanma. nos ise efsane ancak.... bu durumda dikkatle inceleyeceğim ivmelenmeyi, teşekkür yorum için.

    peki 90 km hız için 4. vites -5. vites konusunda diyecekleriniz var mı acaba? çok karışık bir konu gibi geliyor bana, kardeşimle kuzenlerimle yıllardır bunun kavgasını yaparız biz.

    5. vites hız aralığı 110-170 ken, 90 la gitmek mantıklı mı?
    yoksa hız aralığı 80-110 olan 4. viteste 90 la gitmek mi mantıklı?

    şehirler arası düz bir yoldan bahsediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    peki 90 km hız için 4. vites -5. vites konusunda diyecekleriniz var mı acaba? çok karışık bir konu gibi geliyor bana, kardeşimle kuzenlerimle yıllardır bunun kavgasını yaparız biz.

    5. vites hız aralığı 110-170 ken, 90 la gitmek mantıklı mı?
    yoksa hız aralığı 80-110 olan 4. viteste 90 la gitmek mi mantıklı?

    şehirler arası düz bir yoldan bahsediyorum.


    sanırım bu durum araçtan araca değişir. mesela turbo dizeller 5.viteste 3000 devirde yaklaşık 120km/h ile gider ancak 1.4 benzinli bir araç 3000 devirde 80-90km/h ile gider.
    bence burda dişli oranları önemli, yani son dişli max. tork değerine hangi devirde ulaşıyorsa, o hızda en ekonomik tüketimde demektir. bu da sanırım motorun sesi ve gaza tepkisi anlamında aracın kullanıcısı tarafından farkedilebilir. yani bağırtmadan ve boğmadan kullanmak şeklinde...

    kısaca günümüz benzinli araçlarını düz yolda 3000 devirden yukarı,
    dizel araçlarını da 2500 devirden yukarı zorlamazsak ortalama bir ekonomik tüketim değerine ulaşmak mümkündür.




  • dizel araçlar için her zaman üst viteste maksimum torkun verildiği devirde min gaza basarak kullanmak en mantıklısıdır.Kullanmış olduğunuz lastik eğer fabrika verilerinden farklı ise lastiğin çevre uzunluğu bulunarak ideal hız bulunabilir .Ancakvites aralıkları genelde efsane olmuş bu hız aralığı (90km/h) için düzenlenmektedir.yani en yüksek viteste ideal mak. tork dizel araç için 90km/h çıkmaktadır.bence deneyin bakın 5. viteste 90km/h çıkan rpm devri ile aracınızın katalog motor tork devirini kıyaslayın.Aynı oladuğunu farkedeceksiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    evet aynı vitesteki hızlanma. nos ise efsane ancak.... bu durumda dikkatle inceleyeceğim ivmelenmeyi, teşekkür yorum için.

    peki 90 km hız için 4. vites -5. vites konusunda diyecekleriniz var mı acaba? çok karışık bir konu gibi geliyor bana, kardeşimle kuzenlerimle yıllardır bunun kavgasını yaparız biz.

    5. vites hız aralığı 110-170 ken, 90 la gitmek mantıklı mı?
    yoksa hız aralığı 80-110 olan 4. viteste 90 la gitmek mi mantıklı?

    şehirler arası düz bir yoldan bahsediyorum.




  • quote:

    dizel araçlar için her zaman üst viteste maksimum torkun verildiği devirde min gaza basarak kullanmak en mantıklısıdır.Kullanmış olduğunuz lastik eğer fabrika verilerinden farklı ise lastiğin çevre uzunluğu bulunarak ideal hız bulunabilir .Ancakvites aralıkları genelde efsane olmuş bu hız aralığı (90km/h) için düzenlenmektedir.yani en yüksek viteste ideal mak. tork dizel araç için 90km/h çıkmaktadır.bence deneyin bakın 5. viteste 90km/h çıkan rpm devri ile aracınızın katalog motor tork devirini kıyaslayın.Aynı oladuğunu farkedeceksiniz


    araç 6 vitesli olsaydı da mı maks. tork 90 km de olacaktı? bir de vites oranlarının bu saydıklarımıza bir etkisi var mı? kesin vardır tabi ama ne derecede? örneğin vites aralıkları aşağıdaki gibi olan iki araçla ilgili olarak kabaca neler söylenebilir? yani bu farklar dişe dokunur performans farklılığı sağlar mı?

    1 2. 3. 4. 5. birinci araç
    3.78 2.06 1.35 0.97 0.74
    ----------------------------------------------
    3,667 2,048 1,258 0,921 0,705 ikinci araç




  • cevap teoride evet ,
    Ancak pratik olarak 6 vitesli araçların 90km/h deki devir saatine bakmak lazım belki çok ufak farklılıklar olmuş olabilir.
    6 vites bildiğiniz dizel araç var mı mesela audi veya BMW için geçerli olabilir.Bu araçların sahipleri daha net bir yanıt vereceklerdir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    quote:

    gaz pedalının açısına göre turbo tribün yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir


    bu kısım yanlış anlaşılabilir diye biraz daha detay vermek gerekli sanırım.Yaprak ile ne kasdediliyor yani türbin kanatlarımı ?


    evet türbin kanatları kastediliyor sanırım ama bu kanatlar devir oranına göremi mi açılıp kapanıyor?Bunu un öğüten su değirmenlerine benzetebilirmiyiz.suyun akış hızı değirmenin türbin çarkının dönüş hızını belirlemesi gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ADİKHE -- 15 Ocak 2008; 22:54:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    quote:

    gaz pedalının açısına göre turbo tribün yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir


    bu kısım yanlış anlaşılabilir diye biraz daha detay vermek gerekli sanırım.Yaprak ile ne kasdediliyor yani türbin kanatlarımı ?


    evet türbin kanatları kastediliyor sanırım ama bu kanatlar devir oranına göremi mi açılıp kapanıyor?Bunu un öğüten su değirmenlerine benzetebilirmiyiz.suyun akış hızı değirmenin türbin çarkının dönüş hızını belirlemesi gibi.


    arkadaşlar gaz pedalının açısıyla turbonun devreye girip çıkma durumunu tam açıklayamamışım. düzeltmek isterim.

    motor yeterli devirde olsa bile eğer gaz pedalına yeteri kadar basmıyorsanız turbo yeterli basınca ulaşmaz. yani 4000 devirde giderken ayağınızı gazdan çekmenizle turbo basıncı düşer. hatta rolanti seviyesine kadar iner.

    bunu sağlayan parçanın ismi "actuator" dur. (türkçesini bilmiyorum ve bulamadım)

     DİZEL ARACI DEVİRLİ KULLANMAK ŞEHİR EFSANESİMİ


    resimde görülen, turbo yataklarının üstündeki milli parça gaz pedalının konumuna göre turbonun egsoz pervanesinde oluşan yüksek basıncı komprasör pervanesine verir ve komprasör pervanesi de motora basar veya bu yaprak(actuator) diğer konuma gelir ve egsoz pervanesinde oluşan yüksek basınç, komprasör pervanesine gitmeden "wastegate" e verilir. yani boşa salınır.

    bu yaprağın veya kapakçığın veya actuator ün konumlarını, gaz pedalının açısı ve manifolda giden turbo borusunun üzerinde bulunan sensör belirler.

    yani motor yüksek devirde olsa bile gaz pedalından ayağınızı çekerseniz veya az basarsanız bu "actuator" wastegate e giden yolu açacak ve gazı boşa salacaktır.

    actuator ün wastegate e giden yolu açmasının bir diğer sebebi ise komprasör pervanesinden manifolda giden turbo hortumunun üzerinde bulunan basınç sensörünün motor için tehlikeli seviyede basınç algılamasıdır. motor bu durumda halk tabiriyle "kendini emniyete alır" ve actuator wastegate e giden yolu açarak tehlikeli seviyedeki basıncı tahliye eder.

    yani gaza basışınızla turbonun motora ne kadar komprasyon uygulayacağını ayarlayan mekanik parça actuator dür.

    daha önceki anlatımımdan kaynaklanacak yanlış anlaşılmaları düzeltirim...

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 16 Ocak 2008; 2:44:34 >




  • ya şu turboyla ilgili, devreye girmesi, çalışma prensibi, nasıl kullanılması gerektiği konularını içeren bir topic var mı? daha önce tartışıldığı bir yer falan..................
  • Arkadaşlar, benzinli olsun dizel olsun turbo, yakıt tasarrufu sağlamaz. Benzinli motorlarda tamamen güç artırımı için kullnılır, hız artışı sağlar bu da yakıt artışı demektir. Dizel motorların max. tork ve max güç devirleri düşüktür. Turbo gereksinimi, motorun max. tork ve gücüne kısa sürede ulaşması içindir. Turbo olmayan bir dizel motor max. tork devrine daha uzun bir sürede erişir dolayısıyla araç seri olamaz bu da dizel tercihini ortadan kaldırır. Aslında artık dizel araçların eskiye göre daha çok tercih edilme nedeni dizel teknolojisindeki gelişmelerden dolayı benzinli araçlar gibi seri olmalarıdır. mutlu günler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mgulenc

    Arkadaşlar, benzinli olsun dizel olsun turbo, yakıt tasarrufu sağlamaz. Benzinli motorlarda tamamen güç artırımı için kullnılır, hız artışı sağlar bu da yakıt artışı demektir. Dizel motorların max. tork ve max güç devirleri düşüktür. Turbo gereksinimi, motorun max. tork ve gücüne kısa sürede ulaşması içindir. Turbo olmayan bir dizel motor max. tork devrine daha uzun bir sürede erişir dolayısıyla araç seri olamaz bu da dizel tercihini ortadan kaldırır. Aslında artık dizel araçların eskiye göre daha çok tercih edilme nedeni dizel teknolojisindeki gelişmelerden dolayı benzinli araçlar gibi seri olmalarıdır. mutlu günler...


    Mantığı bir de şu şekilde kuralım, benzinli ya da dizel olsun, turbonun sağlayacağı belli bir güç artışı olacaktır. Turbo aşırı beslemeli bir araç, belirli koşullarda, aynı gücü sağlayan atmosferik bir araca göre bir nebze daha ekonomik olacaktır. Hacmi arttırmaktan kurtulduğumuz için vergi avantajı da cabası...




  • MİLLET BOŞA 1300 CDT YE BİNMİYO DEMEK Kİ.TORK FAZLA YAKIT AZ BAKIM AZ..YANİ DİZEL MOTORDA 20 SENE ÖNCE İLE ŞU AN ARASINDAKİ TEK VE EN ÖNEMLİ FARK TURBO BESLEMELİ MOTOR YA DA BENZİNLİLER İÇİN DİREK BENZİN ENJEKSİYONU
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.