Şimdi Ara

DİZEL ARACI DEVİRLİ KULLANMAK ŞEHİR EFSANESİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
24.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sürekli olarak söylenen bir söz dizel araçlar devirli kullanılmalıdır?Sizce doğrumu özellikle bir turbo dizel aracı;
    en performanslı şekilde nasıl kullanır?
    en ekonomik şekilde nasıl kullanır?
    uzun yolda hem performansı düşük olmıcak hem de cok fazla yakmıcak devır aralıgı hangısıdır?Yorumlarınız?



  • Motora ve araca göre değişmekle beraber, dizel bir motoru yüksek devirde veya düşük devirde değil, "uygun" devirde kullanmak gerekir. Bu şu anlama gelir, turbonun etkili olarak basınç ürettiği mümkün olan en düşük aralıkta kullanmak size hem istenen ara hızlanma için gereken torku sağlayacaktır, hem de yakıt ekonomisi olarak geri dönecektir. Örnek olarak Focus 1,6 TDCi'ı ele alırsak, düzlükte ve yüksüz ortamda 1500 devir veya az üzerinde güvenli ve ekonomik bir sürüş sağlayabilirsiniz. Ancak bu size anında ivme olarak geri dönemeyecek bir devirdir ve motor torku ancak 1750 d/dk ve üzerinde kabul edilebilir seviyelere geleceğinden, yüklü durumda veya yokuşlarda 1750 d/dk üzerinde kullanım daha etkili sonuç verecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Motora ve araca göre değişmekle beraber, dizel bir motoru yüksek devirde veya düşük devirde değil, "uygun" devirde kullanmak gerekir. Bu şu anlama gelir, turbonun etkili olarak basınç ürettiği mümkün olan en düşük aralıkta kullanmak size hem istenen ara hızlanma için gereken torku sağlayacaktır, hem de yakıt ekonomisi olarak geri dönecektir. Örnek olarak Focus 1,6 TDCi'ı ele alırsak, düzlükte ve yüksüz ortamda 1500 devir veya az üzerinde güvenli ve ekonomik bir sürüş sağlayabilirsiniz. Ancak bu size anında ivme olarak geri dönemeyecek bir devirdir ve motor torku ancak 1750 d/dk ve üzerinde kabul edilebilir seviyelere geleceğinden, yüklü durumda veya yokuşlarda 1750 d/dk üzerinde kullanım daha etkili sonuç verecektir.
    mesele uzun, özet yukarıda.
    ilave etmek istediğim dizellerde yaklaşık ve genel olarak 4300 dev/dak üzeri ne kadar basarsan bas çekiş düşmeye başlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: racai

    mesele uzun, özet yukarıda.
    ilave etmek istediğim dizellerde yaklaşık ve genel olarak 4300 dev/dak üzeri ne kadar basarsan bas çekiş düşmeye başlar...

    Alıntıları Göster
    İŞİN ASLI NE BİLİYORMUSUN ARKADAŞIM DİZEL ARACI ÇOK DÜŞÜK DEVİRDE KULLANIPTA HALK DEYİMİYLE PIR PIR ETTİRİRSEN O MOTOR FAZLA HİZMET ETMEZ SANA , BAZILARI BENZİNLİYİ ÖYLE KULLANIR DİZELİDE ÖYLE SANARLAR AMA DİZEL MOTOR HASSSASTIR ARIZA VEREBİLİR , AYRICA DİZELİ ÇOK BAĞIRTMAKTA İYİ DEĞİLDİR ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 8 Ocak 2008; 12:59:14 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Sürekli olarak söylenen bir söz dizel araçlar devirli kullanılmalıdır?Sizce doğrumu özellikle bir turbo dizel aracı;
    en performanslı şekilde nasıl kullanır?
    en ekonomik şekilde nasıl kullanır?
    uzun yolda hem performansı düşük olmıcak hem de cok fazla yakmıcak devır aralıgı hangısıdır?Yorumlarınız?


    dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

    dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

    sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

    örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

    normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun devreye girdiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.


    dizel aracı viteste yol alırken kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu pompayı zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1400 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmemek, vites düşürmek gerekir.


    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Sürekli olarak söylenen bir söz dizel araçlar devirli kullanılmalıdır?Sizce doğrumu özellikle bir turbo dizel aracı;
    en performanslı şekilde nasıl kullanır?
    en ekonomik şekilde nasıl kullanır?
    uzun yolda hem performansı düşük olmıcak hem de cok fazla yakmıcak devır aralıgı hangısıdır?Yorumlarınız?


    dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

    dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

    sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

    örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

    normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun devreye girdiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.


    dizel aracı viteste yol alırken kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu pompayı zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1400 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmemek, vites düşürmek gerekir.


    kolay gelsin...
    tamamen katılıyorum ,yine O.B.K arkadaşımız isabetli bir yorum yapmış.

    Max tork hangi aralıkta veriliyorsa o aralıkta kullanırsanız hem araç ömrü uzun olur hem de motor yanma verimi yüksek olacağı için kurum olayı azalır.
    Tabii ki sabit hızda giderken max tork olayını başlangıcı olan devirde tutulması gerekir.Mesla FOCUS Tdci da 1750 rpm max tork min devir aralığıdır ki en yüksek viteste max tasarruf sağlanır.Ancak vites atarken bu devrin üstüne çıkılmalıdır ki vites atıldıktan sonra araç bu devirde tutulabilsin.
    örnek vermek gerekirse ,

    Siz ücüncü viteste 1750 devri yakaladınız ama tam bu devirde vites atarsanız bu sefer 4. viteste 1500 veya altına motoru indirmiş olursunuz hızlanmak için gaza basacak ve zengin karışım yapmak zorunda kalacaksınız , bu durumda istenmeyen kurum oluşur .Hep bu şekilde onbinlerce km kullanılırsa bahsedilen şehir efsanesi gerçekleşmiş olur.

    Ancak üçüncü vitesi 2000-2500 arasında tutarsanız bir alt viteste 2000 devire inecek olan araç bir üste atınca (5.vites)1750 civarlarına inecektir.Bu şekilde ideal hızlanma yapıp ekonomi sağlarsınız.Yanlız ekonomi için sabırlı olmak hemen devirin hızlanması için gaza basmamak yumurta prensiplerini uygulamak esastır.demek istediğim anlşılmıştır ancak yine vurgulayayım.Vites geçişlerinde gaza basarak deviri yakalamaya çalışmayınız. Başlangıçta deviri o kadar güzel bir noktada bırakınız ki ayağınız gaza sabit basarken vites değişimi için önceden bildiğiniz band aralığına kadar çıkması gereklidr.
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Sürekli olarak söylenen bir söz dizel araçlar devirli kullanılmalıdır?Sizce doğrumu özellikle bir turbo dizel aracı;
    en performanslı şekilde nasıl kullanır?
    en ekonomik şekilde nasıl kullanır?
    uzun yolda hem performansı düşük olmıcak hem de cok fazla yakmıcak devır aralıgı hangısıdır?Yorumlarınız?


    dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

    dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

    sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

    örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

    normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun devreye girdiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.


    dizel aracı viteste yol alırken kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu pompayı zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1400 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmemek, vites düşürmek gerekir.


    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tamamen katılıyorum ,yine O.B.K arkadaşımız isabetli bir yorum yapmış.

    Max tork hangi aralıkta veriliyorsa o aralıkta kullanırsanız hem araç ömrü uzun olur hem de motor yanma verimi yüksek olacağı için kurum olayı azalır.
    Tabii ki sabit hızda giderken max tork olayını başlangıcı olan devirde tutulması gerekir.Mesla FOCUS Tdci da 1750 rpm max tork min devir aralığıdır ki en yüksek viteste max tasarruf sağlanır.Ancak vites atarken bu devrin üstüne çıkılmalıdır ki vites atıldıktan sonra araç bu devirde tutulabilsin.
    örnek vermek gerekirse ,

    Siz ücüncü viteste 1750 devri yakaladınız ama tam bu devirde vites atarsanız bu sefer 4. viteste 1500 veya altına motoru indirmiş olursunuz hızlanmak için gaza basacak ve zengin karışım yapmak zorunda kalacaksınız , bu durumda istenmeyen kurum oluşur .Hep bu şekilde onbinlerce km kullanılırsa bahsedilen şehir efsanesi gerçekleşmiş olur.

    Ancak üçüncü vitesi 2000-2500 arasında tutarsanız bir alt viteste 2000 devire inecek olan araç bir üste atınca (5.vites)1750 civarlarına inecektir.Bu şekilde ideal hızlanma yapıp ekonomi sağlarsınız.Yanlız ekonomi için sabırlı olmak hemen devirin hızlanması için gaza basmamak yumurta prensiplerini uygulamak esastır.demek istediğim anlşılmıştır ancak yine vurgulayayım.Vites geçişlerinde gaza basarak deviri yakalamaya çalışmayınız. Başlangıçta deviri o kadar güzel bir noktada bırakınız ki ayağınız gaza sabit basarken vites değişimi için önceden bildiğiniz band aralığına kadar çıkması gereklidr.
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Sürekli olarak söylenen bir söz dizel araçlar devirli kullanılmalıdır?Sizce doğrumu özellikle bir turbo dizel aracı;
    en performanslı şekilde nasıl kullanır?
    en ekonomik şekilde nasıl kullanır?
    uzun yolda hem performansı düşük olmıcak hem de cok fazla yakmıcak devır aralıgı hangısıdır?Yorumlarınız?


    dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

    dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

    sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

    örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

    normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun devreye girdiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.


    dizel aracı viteste yol alırken kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu pompayı zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1400 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmemek, vites düşürmek gerekir.


    kolay gelsin...


    Alıntıları Göster
    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lotus1

    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.


    yani hocam kaç sayfa yazı yazdık. bunların hiç mi ehemmiyeti yok?

    tork bandı dışında düşük devirde kurum oluşur dedik. teknik olarak anlattık. sen geldin iki satırla ters düz ettin olayı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.


    yani hocam kaç sayfa yazı yazdık. bunların hiç mi ehemmiyeti yok?

    tork bandı dışında düşük devirde kurum oluşur dedik. teknik olarak anlattık. sen geldin iki satırla ters düz ettin olayı...

    Alıntıları Göster
    araba zorlandımı vites at bu kadarmı zormu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacklotus

    araba zorlandımı vites at bu kadarmı zormu

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: blacklotus

    araba zorlandımı vites at bu kadarmı zormu


    Olaya bu denli teknik yaklaşımınızı tebrik ediyorum. Farklı bir bakış açısı sundunuz bizlere...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: blacklotus

    araba zorlandımı vites at bu kadarmı zormu


    Olaya bu denli teknik yaklaşımınızı tebrik ediyorum. Farklı bir bakış açısı sundunuz bizlere...

    Alıntıları Göster
    Soruma bilimsel olarak yaklaşıp cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
    turbonun devreye girdiği devir aralığı araçtan araca göre değişirmi örnek verdiğiniz focus tdi de mesela,ve turbonun devreye girdiği nasıl anlaşılır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Soruma bilimsel olarak yaklaşıp cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
    turbonun devreye girdiği devir aralığı araçtan araca göre değişirmi örnek verdiğiniz focus tdi de mesela,ve turbonun devreye girdiği nasıl anlaşılır?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Soruma bilimsel olarak yaklaşıp cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
    turbonun devreye girdiği devir aralığı araçtan araca göre değişirmi örnek verdiğiniz focus tdi de mesela,ve turbonun devreye girdiği nasıl anlaşılır?


    turboşarj devreye girerken ve devredeyken turbo çarkları duyulabilecek seviyede ses çıkarır. bu sesden turbonun devreye girdiğini anlayabilirsiniz. ayrıca örneğin yokuşta turbo devrede ise yokuşu devir kaybetmeden, hatta devirlenerek çıkarsınız. ancak turbo devrede değilse araç gitmek istemeyecek ve yığılmaya başlayacaktır.

    turbo çoğu araçta 1750 devirden itibaren devreye girer. yaklaşık 2000 devir gibi maximum torka ulaşacak kapasitede basınca ulaşır. turbo pervanesinin yapraklarının açıklığını gaza basışınız belirler. yani 1750 devirden itibaren turbo devrededir ama gaza ne kadar basarsanız o kadar basınca ulaşır. zaten gaza bastıkça artan sesi de duyarsınız.

    düşük viteslerde turbonun devreye girdiğini anlamanız zordur. çünkü araç zaten dişli oranından dolayı bütün devirlerde çabuk ivmelenir. ama yüksek viteslerde, müsait bir yerde, mesela 5. viteste 1500 devir civarından tam gaz yaparsanız, araç turbo açılana kadar isteksiz hızlanır. turbonun devreye girmesi ile çekiş artar. turbonun maksimum basıncı sağlamasıyla çekiş maksimum noktaya ulaşır. bu ivmelenmenin arttığı devir turbonun devreye girdiği devirdir. bu devir genelde 1750 devirdir. ivmelenmenin maksimum olduğu yani torkun maksimum olduğu devir ise turbonun sağlıklı birşekilde maksimum basıncı elde ettiği devirdir. bu da çoğu turbo dizel binek araçta 2000 devirdir.

    bu devirleri bilerek, ivmelenmeyi bu devirlerden itibaren yaparak hem motorunuzda kurum oluşumunu önlemiş, hem de yakıtı en verimli bir şekilde ivmelenmeye dönüştürmüş olursunuz.

    ayrıca aracınızın teknik özelliklerinden de maksimum torkuna bakabilirsiniz...


    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Soruma bilimsel olarak yaklaşıp cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
    turbonun devreye girdiği devir aralığı araçtan araca göre değişirmi örnek verdiğiniz focus tdi de mesela,ve turbonun devreye girdiği nasıl anlaşılır?

    Alıntıları Göster
    özetle dizel araçlarda aracın max torkumun bulınduğu devir üstünde başlar diye genelleme yapabiliriz.Bu max. torku deavm ettirmek için devreye alınma için turbo şarttır yoksa dizel araçlar kısa zamanda yığılırkalır, turbo bu ivmenin devamını sağlamada etkili bir yöntemdir.
    Ne zman çalışmaya başlar (devreye girer değil) kısmı biraz tartışmalı , bazı arkadaşlarımız motor çalışmaya başladıktan sonra diyor bazıları 2000 civarlarında , bence anlamsız bir tartışma çünkü turboyuda motor gibi devirlenen bir ekipman gibi düşünürsek 2000 devire kadar göreceli olarak rölantide ddönüyor diyebiliriz.Ama bu rölanti devri bile oldukça yüksek devirlerdir.Boost olmaya başlayınca turbo onbin devir katları mertebesinde devri artarak güç üretmeye başlar aslında bir çesit hava kompresörü demek pek de yanlış olmayacaktır .Çünkü yakıtla ilgsi yoktur eksoz gazının basıncını kullanarak silindirlere gidecek havanın miktarını artırmayı sağlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Soruma bilimsel olarak yaklaşıp cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
    turbonun devreye girdiği devir aralığı araçtan araca göre değişirmi örnek verdiğiniz focus tdi de mesela,ve turbonun devreye girdiği nasıl anlaşılır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.


    yani hocam kaç sayfa yazı yazdık. bunların hiç mi ehemmiyeti yok?

    tork bandı dışında düşük devirde kurum oluşur dedik. teknik olarak anlattık. sen geldin iki satırla ters düz ettin olayı...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.


    yani hocam kaç sayfa yazı yazdık. bunların hiç mi ehemmiyeti yok?

    tork bandı dışında düşük devirde kurum oluşur dedik. teknik olarak anlattık. sen geldin iki satırla ters düz ettin olayı...



    Düşük devir dediğim tabiki 1000 devir değil. Örnek vereyim, Megane 80 bg DCI için 2000 devir aracın en az yaktığı ve en iyi devirlendiği devirdir.
    Demek istediğim bu aracı 2000 devirde hatta düz yolda 1800 devirde rahatlıkla sorunsuz bir şekilde kullanabilirsiniz(Ben öyle yapıyorum). Zaten aracın sahibi bu devirleri ezberlememeli düşük devirde gidiyorsa zaten kendisi motorun çıkardığı seslerden anlayarak vites düşürmeli, veya aracı bağırtıyorsa vites yukseltmeli.

    İki satırda ters düz ettiğim için özür dilerim:) 4 satır daha ekledim belki biraz düzeltebilmişimdir olayı:)

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lotus1

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arabayı bağırtmadığın sürece hiç birşey olmaz. Düşük devirde kullanmanın zararlı olduğuda bir şehir efsanesidir. Normal kullanın işte.
    Zaten kullanırken hangi devirde hangi vitesin gerektiğini kendiniz anlayacaksınız.


    yani hocam kaç sayfa yazı yazdık. bunların hiç mi ehemmiyeti yok?

    tork bandı dışında düşük devirde kurum oluşur dedik. teknik olarak anlattık. sen geldin iki satırla ters düz ettin olayı...



    Düşük devir dediğim tabiki 1000 devir değil. Örnek vereyim, Megane 80 bg DCI için 2000 devir aracın en az yaktığı ve en iyi devirlendiği devirdir.
    Demek istediğim bu aracı 2000 devirde hatta düz yolda 1800 devirde rahatlıkla sorunsuz bir şekilde kullanabilirsiniz(Ben öyle yapıyorum). Zaten aracın sahibi bu devirleri ezberlememeli düşük devirde gidiyorsa zaten kendisi motorun çıkardığı seslerden anlayarak vites düşürmeli, veya aracı bağırtıyorsa vites yukseltmeli.

    İki satırda ters düz ettiğim için özür dilerim:) 4 satır daha ekledim belki biraz düzeltebilmişimdir olayı:)

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    isin asli arkadaslarinda dedi gibi kulakta motorun sesini dinle osana ne yi ne zaman yapacagini soyler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: citroen picasso

    isin asli arkadaslarinda dedi gibi kulakta motorun sesini dinle osana ne yi ne zaman yapacagini soyler

    Alıntıları Göster
    Yani her devir aralığında turbo devrededir anladığım kadarıyla.Vezir ,O.B.K.,Kerem Arıkantürk beyler,rölantide de devrede ozaman,hava kompesörü gibi belli bir basınca ulaşıncamı daha etklili çalışıyor.Bu basıncı araç hızındanmı algılıyo bunu tam anlayamadım?Turbonun yakıt tüketimine etkisi ne orandadır?Benzinli araçlarda da kullnılabilir sanırım işi hava göndermek ise?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADİKHE

    Yani her devir aralığında turbo devrededir anladığım kadarıyla.Vezir ,O.B.K.,Kerem Arıkantürk beyler,rölantide de devrede ozaman,hava kompesörü gibi belli bir basınca ulaşıncamı daha etklili çalışıyor.Bu basıncı araç hızındanmı algılıyo bunu tam anlayamadım?Turbonun yakıt tüketimine etkisi ne orandadır?Benzinli araçlarda da kullnılabilir sanırım işi hava göndermek ise?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Yani her devir aralığında turbo devrededir anladığım kadarıyla.Vezir ,O.B.K.,Kerem Arıkantürk beyler,rölantide de devrede ozaman,hava kompesörü gibi belli bir basınca ulaşıncamı daha etklili çalışıyor.Bu basıncı araç hızındanmı algılıyo bunu tam anlayamadım?Turbonun yakıt tüketimine etkisi ne orandadır?Benzinli araçlarda da kullnılabilir sanırım işi hava göndermek ise?


    hocam zaten yukarıda yazmıştım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    ...turbo pervanesinin yapraklarının açıklığını gaza basışınız belirler. yani turbo hep devrededir ama gaza ne kadar basarsanız o kadar basınca ulaşır. zaten gaza bastıkça artan sesi de duyarsınız.


    gaz pedalının açısına göre turbo tribün yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir.
    turbonun oluşturduğu yüksek sıkıştırma oranında yüksek miktarda oksijen bulunur. bu yüksek miktarda oksijenin verimli yanabilmesi için daha fazla yakıt gerekir ki zaten bu sebeple turbo basıncı gaz pedalının konumuna göre artar.

    yani gaza ne kadar basarsanız o kadar turbo basıncı elde edersiniz.

    peki yakıt tüketimine etkisi ne olur?

    atmosferik, yani turboşarj olayan bir motorda gaza çok basarsanız zengin karışım hazırlarsınız. yani yanma odasında bol miktarda yakıt bulunur. ama bu bol miktarda yakıtı düzenli bir şekilde yakacak sıkıştırılmış hava ve oksijen olmadığından yakıtınız boşa gider. bunu turbo olmayan motorlarda yokuşlarda gaza ne kadar bassanızda aracın boğulmasından anlayabillirsiniz

    peki turboşarj beslemeli bir motorda ne olur?
    gaz pedalına yüklenmenizle turboşarjın pervaneleri motora hava basar. ve normalden daha fazla hava yani oksijen yanma odasına girer. gaza yeteri kadar bastığınız için de yanma odasında bu bol oksijenle birlikte yanacak yakıt mevcuttur. yakıt bu yoğun hava ile verimli bir şekilde yanar ve performans artar.

    yani turboşarj sistemi yakıtı daha verimli kullanır. yakıtı arttırmaz. lakin turboşarj beslemeli motora sahip araç sahipleri bu etkileyici güce kendilerini kaptırıp gaz pedalına daha fazla basarlarsa yakıt tabiki oluşan performansla birlikte artacaktır.

    bir örnek vermek gerekirse, tanıdık vw passat 1.8 20 valve motorunun iki versiyonu bulunur. atmosferik yani turbosuz 125 bg ve 1.8 turbo 150 bg. aynı yol şartlarında 1.8 turbo motorun az da olsa daha düşük tüketime sahip olduğu fabrika verileri ile bile sabittir.

    ilerde gelebilecek sorulara karşı şimdiden turbonun nasıl çalıştığını da yazayım. (bu kısmı daha önce başka bir başlıkta da yazdım)

    egsoz gazından alınan güçle emme manifolduna temiz hava basılır.

    sadece dizellerde değil, tüm turbocharger sistemlerde egsoz gazının itici gücü ile dönen turbo pervanesi, bir mil sayesinde başka bir pervaneyi döndürür ki bu pervane de emme manifolduna temiz hava basar.

    bu iki pervane tek gibi çalışır ve doğrudan birbirine bağlıdır.

    intercooler olan araçlarda emme manifoldundan önce basınçlı hava intercoolerdan geçer ve soğutulur...


    kolay gelsin...

    />


    bu foto güzel gösteriyor...

    kırmızı ok egsoz gazının takip ettiği yolu, mavi ok ise temiz havanın takip ettiği yolu gösteriyor...

    />


    bu da komple sistemi gösteriyor.

    silindirden çıkan egsoz gazı kırmızı yolu takip ederek turbo pervanesini döndürüyor. o pervanede diğer pervaneyi döndürüyor. bu pervane bir tarafından hava filtresinden temiz havayı alıp, basınçla intercollera ordan da emme manifolduna gönderiyor... bu da mavi yolla gösteriliyor... tabi bu hava temiz hava. egsoz gazı turbo pervanesini çevirdikten sonra atılıyor çünkü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: ADİKHE

    Yani her devir aralığında turbo devrededir anladığım kadarıyla.Vezir ,O.B.K.,Kerem Arıkantürk beyler,rölantide de devrede ozaman,hava kompesörü gibi belli bir basınca ulaşıncamı daha etklili çalışıyor.Bu basıncı araç hızındanmı algılıyo bunu tam anlayamadım?Turbonun yakıt tüketimine etkisi ne orandadır?Benzinli araçlarda da kullnılabilir sanırım işi hava göndermek ise?


    hocam zaten yukarıda yazmıştım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K
    ...turbo pervanesinin yapraklarının açıklığını gaza basışınız belirler. yani turbo hep devrededir ama gaza ne kadar basarsanız o kadar basınca ulaşır. zaten gaza bastıkça artan sesi de duyarsınız.


    gaz pedalının açısına göre turbo tribün yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir.
    turbonun oluşturduğu yüksek sıkıştırma oranında yüksek miktarda oksijen bulunur. bu yüksek miktarda oksijenin verimli yanabilmesi için daha fazla yakıt gerekir ki zaten bu sebeple turbo basıncı gaz pedalının konumuna göre artar.

    yani gaza ne kadar basarsanız o kadar turbo basıncı elde edersiniz.

    peki yakıt tüketimine etkisi ne olur?

    atmosferik, yani turboşarj olayan bir motorda gaza çok basarsanız zengin karışım hazırlarsınız. yani yanma odasında bol miktarda yakıt bulunur. ama bu bol miktarda yakıtı düzenli bir şekilde yakacak sıkıştırılmış hava ve oksijen olmadığından yakıtınız boşa gider. bunu turbo olmayan motorlarda yokuşlarda gaza ne kadar bassanızda aracın boğulmasından anlayabillirsiniz

    peki turboşarj beslemeli bir motorda ne olur?
    gaz pedalına yüklenmenizle turboşarjın pervaneleri motora hava basar. ve normalden daha fazla hava yani oksijen yanma odasına girer. gaza yeteri kadar bastığınız için de yanma odasında bu bol oksijenle birlikte yanacak yakıt mevcuttur. yakıt bu yoğun hava ile verimli bir şekilde yanar ve performans artar.

    yani turboşarj sistemi yakıtı daha verimli kullanır. yakıtı arttırmaz. lakin turboşarj beslemeli motora sahip araç sahipleri bu etkileyici güce kendilerini kaptırıp gaz pedalına daha fazla basarlarsa yakıt tabiki oluşan performansla birlikte artacaktır.

    bir örnek vermek gerekirse, tanıdık vw passat 1.8 20 valve motorunun iki versiyonu bulunur. atmosferik yani turbosuz 125 bg ve 1.8 turbo 150 bg. aynı yol şartlarında 1.8 turbo motorun az da olsa daha düşük tüketime sahip olduğu fabrika verileri ile bile sabittir.

    ilerde gelebilecek sorulara karşı şimdiden turbonun nasıl çalıştığını da yazayım. (bu kısmı daha önce başka bir başlıkta da yazdım)

    egsoz gazından alınan güçle emme manifolduna temiz hava basılır.

    sadece dizellerde değil, tüm turbocharger sistemlerde egsoz gazının itici gücü ile dönen turbo pervanesi, bir mil sayesinde başka bir pervaneyi döndürür ki bu pervane de emme manifolduna temiz hava basar.

    bu iki pervane tek gibi çalışır ve doğrudan birbirine bağlıdır.

    intercooler olan araçlarda emme manifoldundan önce basınçlı hava intercoolerdan geçer ve soğutulur...


    kolay gelsin...

    />


    bu foto güzel gösteriyor...

    kırmızı ok egsoz gazının takip ettiği yolu, mavi ok ise temiz havanın takip ettiği yolu gösteriyor...

    />


    bu da komple sistemi gösteriyor.

    silindirden çıkan egsoz gazı kırmızı yolu takip ederek turbo pervanesini döndürüyor. o pervanede diğer pervaneyi döndürüyor. bu pervane bir tarafından hava filtresinden temiz havayı alıp, basınçla intercollera ordan da emme manifolduna gönderiyor... bu da mavi yolla gösteriliyor... tabi bu hava temiz hava. egsoz gazı turbo pervanesini çevirdikten sonra atılıyor çünkü...

    Alıntıları Göster
    devirli derken uygun devirde denmek istenmistir

    ne fazla abarti nede dusuk olarak abarti bence 2500 3000 devir asagi yukari tum dieseller icin uygundur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    devirli derken uygun devirde denmek istenmistir

    ne fazla abarti nede dusuk olarak abarti bence 2500 3000 devir asagi yukari tum dieseller icin uygundur

    Alıntıları Göster
    quote:

    malumunuz fabrika yakıt tüketimi verileri 90 km hız diye verilir. ancak gelişen teknolojiyle güçlenen ve yenilenen motorların performansı hala buna göre ölçülebilir mi?

    sorun şu:
    4. vitese kadar normal aralıklarda vites değiştirerek zaten 90-100 km. hıza zaten ulaşmış olan dizel veya benzinli bir aracımız olsun. burada ne yapıyoruz? biraz daha hızı arttırıp vites değiştirmek için 110 km civarlarında 5. vitese geçiyoruz. şimdi normal bir şekilde, normal devrinde --aracına göre 2250-2500 veya 3000-3500 devir civarı-- vitese değiştirip 5. vitese geçtik hızımız da 110-120. devir de normal.

    imdiiiiii,

    hızı minimum yakıt tüketimi değeri olan 90 km ye düşürüp, düşük devirde motoru biraz boğarak 90 km hızla giderek mi yoksa aracı zorlamadan, motoru bağırtmadan, 5. vitesin karşılığı olan 120-130-110 -hangisiyse- hızla kullanarak mı en az yakıt tüketimini elde ederiz?

    yoksa hıza değil de devire mi dikkat etmeliyiz? yani 4. vites 2500 devir 90 km mi? yoksa 5. vites 2500 devir 120 km mi? (bu örnek 1800 cc dizel araç için)

    tabi burada varsa turbonun devreye girmesi de söz konusu olabilir. turbodan sonra yakıt tüketimi artıyorsa turbo devreye girmeden öncek devir veya hız önem kazanabilir.


    bu soruyu otomobil dünyası genel sayfasına konu olarak sormuştum ama burada da sormak istedim, zira bu başlıkla da epey alakalı gibi.

    ek olarak turboyla ilgili bir şey soracağım, yukarıda sorulmuş ama, bizde 1,8 connect var, 110 luk, aldığımızdan beri turbonun devreye girdiği aralığı arıyorum ama bulamadım.tam emin değilim ama 2500 devir civarı gibi aniden ivmeleniyor araç, ancak ses falan duyamıyoruz. bilgisi olan varsa yardım beklerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    malumunuz fabrika yakıt tüketimi verileri 90 km hız diye verilir. ancak gelişen teknolojiyle güçlenen ve yenilenen motorların performansı hala buna göre ölçülebilir mi?

    sorun şu:
    4. vitese kadar normal aralıklarda vites değiştirerek zaten 90-100 km. hıza zaten ulaşmış olan dizel veya benzinli bir aracımız olsun. burada ne yapıyoruz? biraz daha hızı arttırıp vites değiştirmek için 110 km civarlarında 5. vitese geçiyoruz. şimdi normal bir şekilde, normal devrinde --aracına göre 2250-2500 veya 3000-3500 devir civarı-- vitese değiştirip 5. vitese geçtik hızımız da 110-120. devir de normal.

    imdiiiiii,

    hızı minimum yakıt tüketimi değeri olan 90 km ye düşürüp, düşük devirde motoru biraz boğarak 90 km hızla giderek mi yoksa aracı zorlamadan, motoru bağırtmadan, 5. vitesin karşılığı olan 120-130-110 -hangisiyse- hızla kullanarak mı en az yakıt tüketimini elde ederiz?

    yoksa hıza değil de devire mi dikkat etmeliyiz? yani 4. vites 2500 devir 90 km mi? yoksa 5. vites 2500 devir 120 km mi? (bu örnek 1800 cc dizel araç için)

    tabi burada varsa turbonun devreye girmesi de söz konusu olabilir. turbodan sonra yakıt tüketimi artıyorsa turbo devreye girmeden öncek devir veya hız önem kazanabilir.


    bu soruyu otomobil dünyası genel sayfasına konu olarak sormuştum ama burada da sormak istedim, zira bu başlıkla da epey alakalı gibi.

    ek olarak turboyla ilgili bir şey soracağım, yukarıda sorulmuş ama, bizde 1,8 connect var, 110 luk, aldığımızdan beri turbonun devreye girdiği aralığı arıyorum ama bulamadım.tam emin değilim ama 2500 devir civarı gibi aniden ivmeleniyor araç, ancak ses falan duyamıyoruz. bilgisi olan varsa yardım beklerim.

    Alıntıları Göster
    aniden ivmelenme ancak turbonun marifetiyle olabilir.Her turbonun mutlaka çıkan bir sesi vardIR.Ancak bu ses dışarıdan duyulmuyorsa bana başarılı bir dizayn olduğunu düşündürüyor .




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.