Şimdi Ara

Dizel Araçlar Uzun Yolda Kurum Bağlar Mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
8.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Ona da baktık 6 başarısız girişim kaydetmiş demek ki başlayacak noktaya erişebiliyoruz fakat devam edip bitirmeye yeterli olmuyor manuel 2500 üzeri devirde kullanınca da sanki çok zorlanıyor mantıklı olan devamlı takip edip bir yağ değişimli bir de ilaç ve yap değişimli olmak üzere kış dönemini 4-5 değişimle tamamlamak. Bir de bu kül birikimi yapıp dpf tabanının dolması durumu var galiba onu ne yapacağız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Ona da baktık 6 başarısız girişim kaydetmiş demek ki başlayacak noktaya erişebiliyoruz fakat devam edip bitirmeye yeterli olmuyor manuel 2500 üzeri devirde kullanınca da sanki çok zorlanıyor mantıklı olan devamlı takip edip bir yağ değişimli bir de ilaç ve yap değişimli olmak üzere kış dönemini 4-5 değişimle tamamlamak. Bir de bu kül birikimi yapıp dpf tabanının dolması durumu var galiba onu ne yapacağız

    Yok eğer is yanarsa karbondioksite dönüşür uçar gider. Başarısız girişim olsa bile bir süre sonra kendiliğinden rejenerasyona zorlaması gerekiyor, demek ki rölantide geçirilen süre vs cidden uzun.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sabah 07:45 ilk çalıştırma 1,5 km uzaklıktaki okulda 07:55 gibi stop ediyorum 3-5 dk içinde tekrar çalıştırıp 25 km den fazla bir yolu 09:10 gibi gitmiş oluyorum akşam 17:00 gibi çalıştırıp 17:35 de 14 km sonra stop 18:30 gibi tekrar çalıştırıp 18:50 ye kadar 5 km giderek günü bitiriyorum. Genel kullanım böyle özellikle sabahları ciddi rölantide bekleme oluyor ki hararet göstergesi sabah son 2-3 km de bir tık yukarı çıkıyor tahmin ediyorum o esnada bu denemeler oluyor. Kül olarak bir çok yerde geçiyor uçup gideceğine emin misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    2.0 dci fap(dpf) aracım var mayıs 2017 de aldım maliyetli olduğunu bildiğimden ekspertiz de ölçtürdüm 35gr çıktı kasım 2017 de havalar soğumaya başlayınca lamba yandı rejenerasyon yaptırdım 2 depo würth katkı ile 1500 km yol yaptım 20 gün içinde lamba yandı 65 gr. Bunun üzerine yetkili serviste yağ değişimi ile birlikte ilaçlı rejenerasyon yaptırdım 8gr a düştü, 1 ay sonra tekrar ölçtürdüm şu an 35 gr oldu bile eli kulağında lamba yanar. Tek marş 30 kmx2 (gidiş dönüş) kullanıyorum haftaiçi 5 gün tatil günleri genelde 3-5 km kısa mesafe ve yoğun trafik içinde. Neyi yanlış yapıyoruz araç otomatik olduğundan devrine pek karışmak istemiyorum. Shell nitro kullanıyorum başka yakıt girmez depoya. 600 derece çok iddialı bir sıcaklık her hafta 100 km+ 3. Vites 3000 devir falan yapmak lazım galiba.

    O kullanım koşullarında bir ayda 35 gram az bile yapmış, güzergah dizele uygun değil Ya da ısıtma bujileri güçsüz kalıyor, soğukta çalışma sırasında iyi ısıtmazsa is oluşumu baya artar. Fakat arıza yapacak kadar bitik olsalar arıza lambası yanar. Biz bir günde 350 km yol yapınca 18 gram doluyor, rejenerasyona giriyor.

    Olay, aracınızın otomatik rejenerasyon yapmayışı, illa servis istiyor. Bazı PSA araçlarında depoya bir şey koyuyorlardı, mazot ile karışıyor, pasif rejenerasyon yapıyordu.

    Maalesef böyle, 550-600 derece görmeden is kendi kendine yanmıyor, karbon sonuçta. Kömür yakıyormuş gibi düşünün, odun ateşiyle iyice ısıtmadan yanmaz.

    yazan arkadaşın aracının km yüksek olduğu için falan mı sürekli rejenarasyon gerekiyor ben daha hiç fan açtığını vs görmedim neden onunki sürekli tıkanıyor ?
    kuzende mondeo 1.6 tdci var kısa mesafe sürüyor ama hiç fan açtığına şahit olmadım yada ekranda bir işaret




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Sabah 07:45 ilk çalıştırma 1,5 km uzaklıktaki okulda 07:55 gibi stop ediyorum 3-5 dk içinde tekrar çalıştırıp 25 km den fazla bir yolu 09:10 gibi gitmiş oluyorum akşam 17:00 gibi çalıştırıp 17:35 de 14 km sonra stop 18:30 gibi tekrar çalıştırıp 18:50 ye kadar 5 km giderek günü bitiriyorum. Genel kullanım böyle özellikle sabahları ciddi rölantide bekleme oluyor ki hararet göstergesi sabah son 2-3 km de bir tık yukarı çıkıyor tahmin ediyorum o esnada bu denemeler oluyor. Kül olarak bir çok yerde geçiyor uçup gideceğine emin misiniz?

    O araç tabi dpf rejenerasyonu yapamaz Evet uçar gider.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    2.0 dci fap(dpf) aracım var mayıs 2017 de aldım maliyetli olduğunu bildiğimden ekspertiz de ölçtürdüm 35gr çıktı kasım 2017 de havalar soğumaya başlayınca lamba yandı rejenerasyon yaptırdım 2 depo würth katkı ile 1500 km yol yaptım 20 gün içinde lamba yandı 65 gr. Bunun üzerine yetkili serviste yağ değişimi ile birlikte ilaçlı rejenerasyon yaptırdım 8gr a düştü, 1 ay sonra tekrar ölçtürdüm şu an 35 gr oldu bile eli kulağında lamba yanar. Tek marş 30 kmx2 (gidiş dönüş) kullanıyorum haftaiçi 5 gün tatil günleri genelde 3-5 km kısa mesafe ve yoğun trafik içinde. Neyi yanlış yapıyoruz araç otomatik olduğundan devrine pek karışmak istemiyorum. Shell nitro kullanıyorum başka yakıt girmez depoya. 600 derece çok iddialı bir sıcaklık her hafta 100 km+ 3. Vites 3000 devir falan yapmak lazım galiba.

    O kullanım koşullarında bir ayda 35 gram az bile yapmış, güzergah dizele uygun değil Ya da ısıtma bujileri güçsüz kalıyor, soğukta çalışma sırasında iyi ısıtmazsa is oluşumu baya artar. Fakat arıza yapacak kadar bitik olsalar arıza lambası yanar. Biz bir günde 350 km yol yapınca 18 gram doluyor, rejenerasyona giriyor.

    Olay, aracınızın otomatik rejenerasyon yapmayışı, illa servis istiyor. Bazı PSA araçlarında depoya bir şey koyuyorlardı, mazot ile karışıyor, pasif rejenerasyon yapıyordu.

    Maalesef böyle, 550-600 derece görmeden is kendi kendine yanmıyor, karbon sonuçta. Kömür yakıyormuş gibi düşünün, odun ateşiyle iyice ısıtmadan yanmaz.

    yazan arkadaşın aracının km yüksek olduğu için falan mı sürekli rejenarasyon gerekiyor ben daha hiç fan açtığını vs görmedim neden onunki sürekli tıkanıyor ?
    kuzende mondeo 1.6 tdci var kısa mesafe sürüyor ama hiç fan açtığına şahit olmadım yada ekranda bir işaret

    Rejenerasyon sırasında fan açıyor araç. Çok kısa mesafe kullanım söz konusu.

    Ya dpf yoktur, ya da çok yeni modeldir, onlar fan açmıyor devir yükseltmiyor, çaktırmadan rejenerasyon yapıyor bazen.




  • Bizde 2007 doblo 1.3 multijet var. 103 binde. Debriyaj değişim vakti geldi. Muhtemelen araba kurum dolu. Bu egr valfini manifoldu en iyi nerede temizletebiliriz. Ayrıca gazı bırakınca araç öne yigiliyor vites farketmeksizin. Normalde 1. viteste olur ama bizde her viteste oluyor. Sizce bu sorunun sebebi ne? Aklima enjektörlerin cenaze namazını kılmak geliyor ama 103 bindeki araba için erken değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    2.0 dci fap(dpf) aracım var mayıs 2017 de aldım maliyetli olduğunu bildiğimden ekspertiz de ölçtürdüm 35gr çıktı kasım 2017 de havalar soğumaya başlayınca lamba yandı rejenerasyon yaptırdım 2 depo würth katkı ile 1500 km yol yaptım 20 gün içinde lamba yandı 65 gr. Bunun üzerine yetkili serviste yağ değişimi ile birlikte ilaçlı rejenerasyon yaptırdım 8gr a düştü, 1 ay sonra tekrar ölçtürdüm şu an 35 gr oldu bile eli kulağında lamba yanar. Tek marş 30 kmx2 (gidiş dönüş) kullanıyorum haftaiçi 5 gün tatil günleri genelde 3-5 km kısa mesafe ve yoğun trafik içinde. Neyi yanlış yapıyoruz araç otomatik olduğundan devrine pek karışmak istemiyorum. Shell nitro kullanıyorum başka yakıt girmez depoya. 600 derece çok iddialı bir sıcaklık her hafta 100 km+ 3. Vites 3000 devir falan yapmak lazım galiba.

    O kullanım koşullarında bir ayda 35 gram az bile yapmış, güzergah dizele uygun değil Ya da ısıtma bujileri güçsüz kalıyor, soğukta çalışma sırasında iyi ısıtmazsa is oluşumu baya artar. Fakat arıza yapacak kadar bitik olsalar arıza lambası yanar. Biz bir günde 350 km yol yapınca 18 gram doluyor, rejenerasyona giriyor.

    Olay, aracınızın otomatik rejenerasyon yapmayışı, illa servis istiyor. Bazı PSA araçlarında depoya bir şey koyuyorlardı, mazot ile karışıyor, pasif rejenerasyon yapıyordu.

    Maalesef böyle, 550-600 derece görmeden is kendi kendine yanmıyor, karbon sonuçta. Kömür yakıyormuş gibi düşünün, odun ateşiyle iyice ısıtmadan yanmaz.

    yazan arkadaşın aracının km yüksek olduğu için falan mı sürekli rejenarasyon gerekiyor ben daha hiç fan açtığını vs görmedim neden onunki sürekli tıkanıyor ?
    kuzende mondeo 1.6 tdci var kısa mesafe sürüyor ama hiç fan açtığına şahit olmadım yada ekranda bir işaret

    Rejenerasyon sırasında fan açıyor araç. Çok kısa mesafe kullanım söz konusu.

    Ya dpf yoktur, ya da çok yeni modeldir, onlar fan açmıyor devir yükseltmiyor, çaktırmadan rejenerasyon yapıyor bazen.

    2012 fluence de dediğiniz olabilir mi hiç şahit olmadım da fan açtığına yada devir yükseldiğine ?




  • Ben aracımı her gün 2 km git, 2 km gel olarak kullanıyorum ve 4. vitesi göremiyorum.

    Sabah 7.20'de okula ulaştığımda soğutma suyu 35-40 derece arası oluyor. Eşimi bırakırsam 50 dereceye yükseliyor.
    Dönüşte de sürekli yokuş çıktığım için 60-70 dereceleri görebiliyorum eve geldiğimde.

    Bu şekilde iken 250-300km'de bir pasif DPF temizliği yapıyor araç.
    Anlık yakıt tüketimim 3 katına çıkıyor. 2.0ltleri gösteriyor rolantide.
    Devir 900-1000 arasına çıkıyor. Fan çalışıyor. Arka rezistans çalışıyor.
    Araç ayağı gazdan çekince Cut-Off yapmıyor.

    Bunu fark ettiğimde aracı stop etmeyip yola çıkıyorum. 4. vites 3000 devirde 10-15 km git gel yapıyorum. zaten 20. kmde filan DPF temizliği tamamlanmış oluyor.

    En son haftasonu Antep'te gezerken DPF temizliği yaptı. Otoyolda 4. vites 3000 devir yardırdım. Ara ara da yüklendim. Cillop gibi oldu.
    Üstüne de 700km uzun yol yapıp ikamet ettiğim ile geldim. İki haftaya kalmaz yine pasif temizlik yapar.

    Aracımı Ocak 2017'de aldım. Aldığımda 56.000km'deydi. Bugün itibari ile 78.150km'de. Pasif temizlik başladığında hep aynı şekilde kullanırım. Şimdiye kadar DPF'nin tam dolu olduğuna dair uyarı almadım. Pasif temizliğin de uyarı ışığı yok normalde. Bu şekilde belirtileri var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 4 Ocak 2018; 21:30:8 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.