< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi o.lut03 -- 4 Ocak 2018; 15:58:49 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi o.lut03 -- 4 Ocak 2018; 15:58:49 > |
Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.
Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız. Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz. Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli. +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur. +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur. Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor. Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz. En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 4 Ocak 2018; 16:26:18 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|