Şimdi Ara

Dizel Araçlar Uzun Yolda Kurum Bağlar Mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
8.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yakıtı hep opetten alırım
    uzun yolda 110 ile sabit gidiyorum (2250 devir)
    okulum ile evim arası git gel 150 km haftada bir yada 2 haftada bir gidiyorum 70 90 km arası (1750 2250 devir arasında)
    yokuşlarda vites düşürüp 2500 devir üstünde gerekiyorsa 3000 3500 devire kadar çıkıyorum dağlardan inerkende motor freni yapıyorum 4000 devirlere kadar
    şehir içinde çok az kullanılıyor

    bu araç kurum bağlar mı ?
    carbon clean gerektirir mi ?

    1.5 dci motor euro 5 motor

    egr sabit hızda giderken motora sıcak egzoz gazı veriyormuş buda yakıtı düşürüyormuş ama kurum yapmasına neden olmaz mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi o.lut03 -- 4 Ocak 2018; 15:58:49 >



  • Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor
  • Hocam neden böyle bir şey düşündünüz hiçbir şey olmaz taş gibi motor
  • zannetmem. kurum genelde dizel motor ısınmadan stop etmelerde olur.
  • Bende sanmıyorum kurum bağlayacağını.Sonuçta yakıtı tam bir şekilde yakıyorsun uzun yolda.
  • söylediğiniz kullanım senaryosunda fazla kurum bağlamaması lazım. Uzun süre 1500-1750devir civarında ve şehir içi kullanımında kurum bağlayabilir. Zaten kurum bağladığını üst devirlerdeki isteksizlikten ve motorun sağırlaşmasından anlarsın. Bu arada dağlardan inerken 4000 devirde çıkmak motor cut-off da olacağı için kurum için hiçbir işe yaramayacaktır. kaliteli yakıt ve depoda bir düz yolda 3000-3500 devir civarında 15-20 km yol gitmek dizelin kurum bağlamaması için yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    söylediğiniz kullanım senaryosunda fazla kurum bağlamaması lazım. Uzun süre 1500-1750devir civarında ve şehir içi kullanımında kurum bağlayabilir. Zaten kurum bağladığını üst devirlerdeki isteksizlikten ve motorun sağırlaşmasından anlarsın. Bu arada dağlardan inerken 4000 devirde çıkmak motor cut-off da olacağı için kurum için hiçbir işe yaramayacaktır. kaliteli yakıt ve depoda bir düz yolda 3000-3500 devir civarında 15-20 km yol gitmek dizelin kurum bağlamaması için yeterli.

    motor freni yapmak için yapıyorum onu
    dediğiniz olayı ne kadar km de bir yapmak lazım alalı 15.000 km oldu bikere 60 km boyunca tam gaz gittim başka hiç zorlamadım




  • 10 sene 200.000 km tdi polo kullanmış biri olarak



    Kurum bağlasada bişey olmaz çok az performans kaybın olur. Onuda biraz performanslı kullandın mı düzelir. Ama bu arada siyah duman atar. Hissedilir bir performams düşüklüğü olduğunda 3-4 senede bir cc yapmak yeterli.



    Tabi benimki gibi uzun süre kullanılan eski nesil araçlar egzoz emisyondan cc yaptırmadığı müddetçe geçemez o ayrı konu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ford courrier'de kurum temizleme var biraz dolunca fanı çalıştırıyor.

    Kurum olma sebebi şehir içi düşük devirde kullanıldığında oluyor diye biliyorum.

    Dediğim gibi fan çalıştığında 4. Vites 3 bin devirde 10 dakika sürünce hiçbirşey kalmıyor.

    Yani siz tam tersi olan kurumları temizletiyorsunuz
  • Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 4 Ocak 2018; 16:26:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.




  • Performanslı kullanın ara sıra sorun olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.

    peki araç ihtiyaç duyduğu zaman ben 100 le giderkende 600 dereceye ulaşıp işini halledebilir değil mi ?
    yada bir dağ tırmanıyorum 3. vites 3000 devirde yarım gaz çıkıyorum 5 km boyunca burada ulaşırsa yine kurumlarını yakar mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.

    peki araç ihtiyaç duyduğu zaman ben 100 le giderkende 600 dereceye ulaşıp işini halledebilir değil mi ?
    yada bir dağ tırmanıyorum 3. vites 3000 devirde yarım gaz çıkıyorum 5 km boyunca burada ulaşırsa yine kurumlarını yakar mı ?


    Eğer dpf varsa evet, dpf yoksa hayır.

    Hayır. Motordan aldığınız güç ile alakalı. İsterseniz 2.vites 4000 devirde çıkın, yakamazsınız gaza basmadıkça. Motoru iyice ezmek gerekiyor yani.

    Fakat sırf kurum yaksın diye motoru aşırı zorlamak mantıklı değil. Faydasından çok zararı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.

    peki araç ihtiyaç duyduğu zaman ben 100 le giderkende 600 dereceye ulaşıp işini halledebilir değil mi ?
    yada bir dağ tırmanıyorum 3. vites 3000 devirde yarım gaz çıkıyorum 5 km boyunca burada ulaşırsa yine kurumlarını yakar mı ?


    Eğer dpf varsa evet, dpf yoksa hayır.

    Hayır. Motordan aldığınız güç ile alakalı. İsterseniz 2.vites 4000 devirde çıkın, yakamazsınız gaza basmadıkça. Motoru iyice ezmek gerekiyor yani.

    Fakat sırf kurum yaksın diye motoru aşırı zorlamak mantıklı değil. Faydasından çok zararı olur.

    peki emme manifoldundaki kurumlar aracın tükettiği yakıt miktarıyla mı orantılıdır ? kullanım şartları da önemli midir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.

    peki araç ihtiyaç duyduğu zaman ben 100 le giderkende 600 dereceye ulaşıp işini halledebilir değil mi ?
    yada bir dağ tırmanıyorum 3. vites 3000 devirde yarım gaz çıkıyorum 5 km boyunca burada ulaşırsa yine kurumlarını yakar mı ?


    Eğer dpf varsa evet, dpf yoksa hayır.

    Hayır. Motordan aldığınız güç ile alakalı. İsterseniz 2.vites 4000 devirde çıkın, yakamazsınız gaza basmadıkça. Motoru iyice ezmek gerekiyor yani.

    Fakat sırf kurum yaksın diye motoru aşırı zorlamak mantıklı değil. Faydasından çok zararı olur.

    peki emme manifoldundaki kurumlar aracın tükettiği yakıt miktarıyla mı orantılıdır ? kullanım şartları da önemli midir ?

    Kullanım şartı önemlidir. Direkt bir orantı kurmak mümkün değil, yakıttan ziyade maksimum güç almak istediğinizde etkiler. Yakıtı çok fazla değiştireceğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.

    peki araç ihtiyaç duyduğu zaman ben 100 le giderkende 600 dereceye ulaşıp işini halledebilir değil mi ?
    yada bir dağ tırmanıyorum 3. vites 3000 devirde yarım gaz çıkıyorum 5 km boyunca burada ulaşırsa yine kurumlarını yakar mı ?


    Eğer dpf varsa evet, dpf yoksa hayır.

    Hayır. Motordan aldığınız güç ile alakalı. İsterseniz 2.vites 4000 devirde çıkın, yakamazsınız gaza basmadıkça. Motoru iyice ezmek gerekiyor yani.

    Fakat sırf kurum yaksın diye motoru aşırı zorlamak mantıklı değil. Faydasından çok zararı olur.

    peki emme manifoldundaki kurumlar aracın tükettiği yakıt miktarıyla mı orantılıdır ? kullanım şartları da önemli midir ?

    Kullanım şartı önemlidir. Direkt bir orantı kurmak mümkün değil, yakıttan ziyade maksimum güç almak istediğinizde etkiler. Yakıtı çok fazla değiştireceğini sanmıyorum.

    ozaman arada çıkıp aracımı zorlamaya gerek yok değilmi sakin sakin sürüp az yakıyorum ama kurum bağlıyacak biraz bas diyolar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Direkt olarak bu mevzu ile alakalı çalışıyorum.

    Karbon partiküllerinin yanması için 600 dereceye yakın egzoz gazı sıcaklığı gerekiyor. 3000-3250 devirde uzun süre dip gaz gitmediğiniz sürece bu sıcaklığa çıkmanız mümkün değil. Bir de partikül filtre rejenerasyonu sırasında bu kadar yüksek sıcaklık oluşuyor. Yani egzozdaki kurumu, normal bir sürüş esnasında yakamazsınız dizelde. Şimdi bunu dedim diye millet çıkıp yüklenip kurum yakmaya çalışacak, 12 gram birikse 3 gramını ancak yakarsınız.

    Benzinlide ise egzoz gazı sıcaklığı 600'leri kolay buluyor. Gazı bırakıp üst devirde ısınmış egzoza saf hava pompalamasına izin vermek yeterli. Ömrü boyunca sürekli alt devir ve alt yük ile gitmediyse kurum yapmaz.

    Şimdi kurum bağlamayı bir kaç farklı şekilde incelemeli.

    +Emme manifoldundaki kurum egr kaynaklıdır. Biraz da krank havalandırma hortumundan gelen yağ buharıyla olur. Bunu , normal kullanım ile temizlemek mümkün değildir. Carbon clean'de bunu temizlemez. Direkt manifoldu söküp temizlemek gerekir. Yüksek km'li araçların bazılarında yapılır. Belki yüksek hava akışı sayesinde partiküllerin bazılarını rüzgar ile yanma odasına taşırsınız ama kalanı olmaz. 200 binde dizel motorun emme manifoldu her türlü kurum doludur.

    +Egzoz manifoldundaki kurum ise yanma kaynaklıdır. Rejenerasyon ve uzun süre çok yüksek yük haricinde yakılmaz. Veyahut carbon clean gerekir. Fakat o da yüksek km'de ve mazot filtresi değiştirilmeden önerilmez . Depodaki ve filtredeki pislikleri çözüp, delikleri çok çok daha küçük olan enjektörlere taşıyıp tıkama riski mevcuttur.

    Gelelim kurumu azaltma önlemlerine. Hani bu forumda 1500-1750 devirciler var bazı yerlerde. Ekonomi yapsın diye turbo devrinin de altına düşenler. Size temin edebilirim ki o devirde gaza bastığınız anda , 2000 devirdekine oranla tam 4-5 kat fazla is atıyor motor.

    Otobanda, egzoz sıcaklığını 600 dereceye taşımadan yapılan yüklenmeler de ciddi kurum biriktiriyor. Yani siz 140-150 gidiyorsunuz ama 100-110 giden adamdan çok kurum topluyorsunuz.

    En temizi sizin yaptığınız, 100-110 sabit. Çok çok az bir kurum birikimi söz konusu oluyor. Araçta dpf yoksa zaten kurum yakma neredeyse sıfır oluyor

    kafam karıştı şimdi 140 150 yardıran birisi 600 derece sıcaklığa ulaşamıyor mu ?
    rejenarasyon yapınca egzozdaki kurumları kendi temizliyor mu araç ?
    kaç bin km sıkıntısız giderim bu araçla şuan 68 bin km deyim


    Nerede , nasıl ve hangi araçla gittiğine bağlı olarak değişir. 140 a hızlı şekilde ivmelenirken ulaşır, fakat 150 sabit gitmeye kalkarken 400-450 derecelerde gezer.

    Kendi kendine temizliyor, fakat rejenerasyon sırasında motor yağına mazot karışıyor ve yağ inceliyor Dpf li araçlarda yağ bakımını aksatmayı önermem, ilk etkilenecek şey turbo yatakları oluyor.

    Tahminimce 150-160 bine kadar bir şey olmaz. O civarlarda bir turbo isteyebilir. Sonra kullanıma bağlı olarak enjektör isteyecektir ama o epey sonra, muhtemelen bu aracın sizdeki ömrü sırasında bir şey yaşamazsınız.

    peki araç ihtiyaç duyduğu zaman ben 100 le giderkende 600 dereceye ulaşıp işini halledebilir değil mi ?
    yada bir dağ tırmanıyorum 3. vites 3000 devirde yarım gaz çıkıyorum 5 km boyunca burada ulaşırsa yine kurumlarını yakar mı ?


    Eğer dpf varsa evet, dpf yoksa hayır.

    Hayır. Motordan aldığınız güç ile alakalı. İsterseniz 2.vites 4000 devirde çıkın, yakamazsınız gaza basmadıkça. Motoru iyice ezmek gerekiyor yani.

    Fakat sırf kurum yaksın diye motoru aşırı zorlamak mantıklı değil. Faydasından çok zararı olur.

    peki emme manifoldundaki kurumlar aracın tükettiği yakıt miktarıyla mı orantılıdır ? kullanım şartları da önemli midir ?

    Kullanım şartı önemlidir. Direkt bir orantı kurmak mümkün değil, yakıttan ziyade maksimum güç almak istediğinizde etkiler. Yakıtı çok fazla değiştireceğini sanmıyorum.

    ozaman arada çıkıp aracımı zorlamaya gerek yok değilmi sakin sakin sürüp az yakıyorum ama kurum bağlıyacak biraz bas diyolar

    Devri çok düşürmeyin , turbonun her daim verimli çalışacağı bir devirde olun (+1800 vs) yeterli. Arada bir abartmadan sıkıştırırsınız olur biter.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    2.0 dci fap(dpf) aracım var mayıs 2017 de aldım maliyetli olduğunu bildiğimden ekspertiz de ölçtürdüm 35gr çıktı kasım 2017 de havalar soğumaya başlayınca lamba yandı rejenerasyon yaptırdım 2 depo würth katkı ile 1500 km yol yaptım 20 gün içinde lamba yandı 65 gr. Bunun üzerine yetkili serviste yağ değişimi ile birlikte ilaçlı rejenerasyon yaptırdım 8gr a düştü, 1 ay sonra tekrar ölçtürdüm şu an 35 gr oldu bile eli kulağında lamba yanar. Tek marş 30 kmx2 (gidiş dönüş) kullanıyorum haftaiçi 5 gün tatil günleri genelde 3-5 km kısa mesafe ve yoğun trafik içinde. Neyi yanlış yapıyoruz araç otomatik olduğundan devrine pek karışmak istemiyorum. Shell nitro kullanıyorum başka yakıt girmez depoya. 600 derece çok iddialı bir sıcaklık her hafta 100 km+ 3. Vites 3000 devir falan yapmak lazım galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    2.0 dci fap(dpf) aracım var mayıs 2017 de aldım maliyetli olduğunu bildiğimden ekspertiz de ölçtürdüm 35gr çıktı kasım 2017 de havalar soğumaya başlayınca lamba yandı rejenerasyon yaptırdım 2 depo würth katkı ile 1500 km yol yaptım 20 gün içinde lamba yandı 65 gr. Bunun üzerine yetkili serviste yağ değişimi ile birlikte ilaçlı rejenerasyon yaptırdım 8gr a düştü, 1 ay sonra tekrar ölçtürdüm şu an 35 gr oldu bile eli kulağında lamba yanar. Tek marş 30 kmx2 (gidiş dönüş) kullanıyorum haftaiçi 5 gün tatil günleri genelde 3-5 km kısa mesafe ve yoğun trafik içinde. Neyi yanlış yapıyoruz araç otomatik olduğundan devrine pek karışmak istemiyorum. Shell nitro kullanıyorum başka yakıt girmez depoya. 600 derece çok iddialı bir sıcaklık her hafta 100 km+ 3. Vites 3000 devir falan yapmak lazım galiba.

    O kullanım koşullarında bir ayda 35 gram az bile yapmış, güzergah dizele uygun değil Ya da ısıtma bujileri güçsüz kalıyor, soğukta çalışma sırasında iyi ısıtmazsa is oluşumu baya artar. Fakat arıza yapacak kadar bitik olsalar arıza lambası yanar. Biz bir günde 350 km yol yapınca 18 gram doluyor, rejenerasyona giriyor.

    Olay, aracınızın otomatik rejenerasyon yapmayışı, illa servis istiyor. Bazı PSA araçlarında depoya bir şey koyuyorlardı, mazot ile karışıyor, pasif rejenerasyon yapıyordu.

    Maalesef böyle, 550-600 derece görmeden is kendi kendine yanmıyor, karbon sonuçta. Kömür yakıyormuş gibi düşünün, odun ateşiyle iyice ısıtmadan yanmaz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.