Şimdi Ara

Aracın Çekişi Çok dustu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
16.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar


    bende 98 model citroen saxo var tatile çıktım aracımla. arac suanda 99 binde 97 bindeyken 100 bin bakımını yaptırdım.

    triger kayışı degişti
    gaz kelebegi temizlendi
    hava filtresi deişti
    buji ve kabloları deişti
    benzin filtresi ve benzin pompası deişti (pompa arızalıydı)
    yag filtresi ve yag deişti (10w 40 yarı sentetik yag kondu totalin )


    arabayı ben almadan 2 ay once muayeneden gecmiş balatalar yeni deişmiş ön lastikler yeniydi. baskı balatayıda degiştirdim demişti. bagajdada eski balata duruyordu..

    fakat araba gittikçe gidişi azaldı.yokuş yukarı hep kalkarken kokular cıkıyor balatadan. araba kalkarken hiç atik degil bole bana elleşme der gibi kalkıyor araba. 2. vitese atarken alttan lak luk diye sesler cıkıyor.
    arabanın çekişi cok dustu rampalarda falan rezil.
    400km yaptım uzun yoldada bursanın girişine yakın gemlik yolunun ortasında rampada tırı zor gectm 1.4 75bg o aracı cok rahat taşır yukte yok biseyde yok..

    benim 2 sene kullandıgım twingo 1.2 60bg idi daha ii kalkıyordu yada rampada daha iyi cekiyordu..


    baskı balata bitik deilse yalnıs takılmıs olabilirmi yada ne gibi sorun olabilir.. usta bana baskı balata bitik 300tl dedi ama 100binde araba 2 baskı yemez cok sacma







  • bi fikriniz yokmu arkadaslar..

    bi araba 100 binde 2 baskı nasıl yer? acaba hani takılmasında hata varsa bosa degistirip 300tl vermiyelim
  • Yol yaptıktan sonra jantları kontrol edip ısınıp ısınmadığına bakın, çok ısınmışsa balatalar sıkıyordur o tarafta,bu da aracın çekişini,yakıtını etkiler.
  • saxo çekmiyo mu hocam
  • aracınıza yanlış buji takılmış olabilir.bu çekişi ciddi etkiler.. buji kablolarının,benzin pompasının ve bu gibi parçaların yanlış veya uyumsuz olması, triger takılırken diş atlatılması hep sorun yaratır.bence aracı başka bir serviste inceletin.eğer bu servis aracınızı eskiden beri götürdüğünüz bir yerse bu yazdıklarımın olmaması gerekir ama olabiliyor bunlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 23 Haziran 2010; 2:33:07 >
  • açıkcası ilk buji fln yapıldıgında ii gidiodu bayagı bakımdan sonra.
    triger haric hepsi cok ii bir usta tarafından yapıldı. trigeride bi taksici tanıdgın gitti bi yerde taktık.

    baya ugrasa ugrasa taktılar hatta dişlileri tek tek saymıslardı baslarında durmustum.

    janta bakıcam cok ısınıomu diye
  • Kavramada sorun olsa bu anlaşılır özellikle rampalardan kalkışlarda.Frenlerin sıkılı olduğunu sanmıyorum çekişi bu kadar etkileyecek düzeyde sıkılı olan fren ayarları şimdiye kadar çoktan balataların yanmasına neden olmuştu farklı sorun yada sorunlar var senteyi atlatmış olabilirler diyeceğim ama bu konuda özen gösterilmiş belki yakıt sisteminde bir sorun vardır pompayı ve filtreyi değiştirmişsiniz o kısımdan sonrasıda gözden geçirilmeli.
  • demin denedm cola almaya gitmişken suanda finallere calısıorz uyank durmak için :)

    el frenini cektim duz yolda 1. viteste debriyajdan ayagımı cektim motor titriye titreye artık arkası yere yapıstı gitmeye calısıo stop falan etmedi

    debriyaj bitikmi demek oluyor bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    saxo çekmiyo mu hocam


  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    saxo çekmiyo mu hocam

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    demin denedm cola almaya gitmişken suanda finallere calısıorz uyank durmak için :)

    el frenini cektim duz yolda 1. viteste debriyajdan ayagımı cektim motor titriye titreye artık arkası yere yapıstı gitmeye calısıo stop falan etmedi

    debriyaj bitikmi demek oluyor bu


    El frenini çekip debriyajı tamamenmi kaldırdında stop etmedi olduğu yerde arka taraf yere yakınlaşmış bir şekilde kaldı ?
  • gaz vermeden araba 1.viteste giderya hocam az.

    el frenini cektim gaz vermeden kavrama noktasına geldi sonra hala cektm araba gitmeye calıstı el frenci cekik oldugundan gitmedi ama hala stop etmedi
  • bence senın problemın benımde basıma gelmıstı frenlerın sıkıyor mu onu kontrol ettır yanı on jantlar ısınıyorsa senın sorunun fren merkezınde araba yurumez kamyon gıbı gıder bı baktır ıstersen...fren merkezınınde fiyatı 125 tl bosch marka 30 tl de ıscılık tamamdır sorunun....

    onda sorun yoksa bujilerini kontrol ettir.
  • Fren meselesi değil bu olay.Şayet el freni çekik vaziyette vites 1 pozisyonunda iken debriyaj pedalını tamamen kaldırmana rağmen araç stop etmiyorsa kavramanda bir sorun yada ayarsızlık var kavramanı bir baktır sorunu başka yerde aramana gerek yok.Baktırdığın ustayada aynen bu testi anlat hatta yanında dene göster.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 23 Haziran 2010; 13:25:24 >
  • Ayrıca ayarsızlık meselesi ise bu gidişle balatanı yakacaksın yenisi ile değiştirmek zorunda kalacaksın aracı zorlama ve hemen bir ustaya göster.
  • arakadasım 2 sey var

    jantların ısınıyorsa ve fren pedalın kutuk gıbıyse fren merkezınden ama değilse ataeslemeden arkadsım el frnıyle frenın ne alakası var ben on balatalardan bahsedıyorum sıkmasından el frenı arka latikleri tutar

    duzgun bılgı verelimmmm mümkünde
  • Sen bana sağlıksız araba almışsın,arabadan anlamıyorsun üstelik yanlış kullanıyorsun gibi geldi ya neyse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cio1907

    arakadasım 2 sey var

    jantların ısınıyorsa ve fren pedalın kutuk gıbıyse fren merkezınden ama değilse ataeslemeden arkadsım el frnıyle frenın ne alakası var ben on balatalardan bahsedıyorum sıkmasından el frenı arka latikleri tutar

    duzgun bılgı verelimmmm mümkünde


    Evet iyi okuyup anlayalım ve düzgün bilgi verelim güzel kardeşim.

    El freni meselesi arkadaş kendince bir test yapmış (mantıklıda) o yüzden adı geçiyor ben el freni ile ilgili bir şeyi iddia etmiyorum hala frenlerin sıkılı olması konusunda iddia ediyorsun sana yine cevabım aynı olacak şayet frenler aracın çekişine bu derece etkisi olacak kadar sıkılı olsa çokta o balatalar yanmıştı sen hiç alev alan balata gördünmü ? Şayet el freni çekik iken aracı 1. vitese koyup gaza basmadan debriyajı kaldırmak istediğinde kavramasında bir sorun olmayan araç el freni yüzünden hareket edemeyecek ve bir süre sonra stop edecektir ancak stop etmiyorsa demekki kavrama oldukça kötü durumda ve bayağı kaçırıyor ki araç birinci viteste debriyaj pedalı çekili ama durduğu yerde motor hala stop etmiyor umarım anlatabiliyorum ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 23 Haziran 2010; 14:43:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    bi fikriniz yokmu arkadaslar..

    bi araba 100 binde 2 baskı nasıl yer? acaba hani takılmasında hata varsa bosa degistirip 300tl vermiyelim

    Yiyebilir,kullanım şartlarına göre baskı balatanın ömrü değişir.Büyükşehir trafiğinde 40 bin gider,uzunyol da kullanırsın 200 bin gider..Hiç belli olmayabilir..
    iş yerine aldığımız sıfır süpürge kamyonunun,sürekli 1-2 takviye kullanıldığı için 4500 km de baskı balatası bitmişti.
    Bir arkadaşımın sıfır aldığı Logan'ın da 40 bin de bitip,yolda bıraktığını da gördüm..Sorun mesajlardan anladığım kadarıyla,baskı-balata..Farklı arayışlara girmeden önce,söktürüp kontrol ettirmekte fayda var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atl@s


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    saxo çekmiyo mu hocam





    Ne adamsınız yaa




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.