dizellerde biraz yüklenmessen hararet ibresi kalkmıyor. iveco-volt-nissan-clio da öyle gördüm.
quote:
Orjinalden alıntı: dranov
quote:
Orjinalden alıntı: altinok
Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.
Hocam bu arada arabayı götürmesinler?
öteki anahtarla kitler canım bu kadar basitmi arabayı götürmek
Ya gecen esimi almaya Asti'ye gittim. Arabada bekleyim hem ben isinirim hem de esim ve cocugum sicak arabaya biner dedim. Ancak bir 10 dakika sonra rolantide calisiyor olmasina ragmen soguk uflemeye basladi. Yani birakin sicakligi korumayi sogudu motor. Tabi bu arada Asti'ye gidene kadar tam isinamamisti ama sicak uflemeye baslamisti.
Tabi her sabah yaklasik 5 dakika suruyor sicak uflemeye baslamasi.
quote:
Orjinalden alıntı: altinok
Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.
Dizel motorlardaki yüksek kompresyon daha kalın motor bloğu vs. ihtiyaç duyar bu nedenle daha geç ısınır.
quote:
Orjinalden alıntı: altinok
Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.
-5 ile -10 derece civarında rölantide çalışması pek bişey değiştirmiyor
quote:
Orjinalden alıntı: 720p
quote:
Orjinalden alıntı: altinok
Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.
-5 ile -10 derece civarında rölantide çalışması pek bişey değiştirmiyor
Motor açısından değiştirip değiştirmediğini bilmiyorum ama dediğim gibi vitesler daha rahat geçiyor, bir de ön ve arka camlardaki buz çözülüyor. Biraz da içerinin buz gibi havası biraz olsun kırılmış oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: dranov
quote:
Orjinalden alıntı: altinok
Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.
Hocam bu arada arabayı götürmesinler?
Hocam bizim mahalle çok sakin bir yer, kapının önündeki bisikleti bile unutsan alan olmuyor. Bazen benim çocuklar evin kapısını bile açık unutuyorlar ama kulağına kurşun hiç bir olay olmadı 20 yıldır mahallemizde. Ama tabi içimde bir endişe de olmuyor değil.
Not: Benim araç içinde anahtar varken ve araç çalışırken 2. anahtarla kapıyı kilitlemeye izin vermiyor, neden bilmiyorum. (2007 kia cerato)
cerato süper bir aracın var hocam. gerçekten çok konforlu bir araç. sessiz. rahat şık. güle güle bin.
ok, tşk
quote:
Orjinalden alıntı: defiantly
quote:
Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune
mazotun kalorisi , benzine göre düşük olduğu için ve dizel araçlar daha az yakıt yaktığı için, motorları geç ısınır... örneğin benzinli bir motor 100 km de 10 lt benzin yakar dizel motor 5 lt mazot yakar...
alıntıdır; OTODOĞALGAZ İSTASYONLARI DERNEĞİEĞİTİM BÜLTENİ 2003/1 Eylül 2003 ------------------------------------------------------------------------------------------ dizel araçların daha geç ısınma sebebi obk nın dediği sebepten sanırım "Dizel motorlar yüksek sıkıştırmada patlamaya dayanıklı yoğun blok alaşımları nedeniyle geç ısınırlar".ama ısınma konusu hava -10ları altına düşmediği sürece pekde sorun olmuyor 5 dakıkada fılan içeri ısınmaya başlıyor.
saygılar
araç klimaları ısıtmaz....
quote:
Orjinalden alıntı: enigma_
benim dizelde geç ısınıyor baya,klimayıda denedim sabah faydası yok
quote:
Orjinalden alıntı: altinok
Hocam bizim mahalle çok sakin bir yer, kapının önündeki bisikleti bile unutsan alan olmuyor. Bazen benim çocuklar evin kapısını bile açık unutuyorlar ama kulağına kurşun hiç bir olay olmadı 20 yıldır mahallemizde. Ama tabi içimde bir endişe de olmuyor değil.
Not: Benim araç içinde anahtar varken ve araç çalışırken 2. anahtarla kapıyı kilitlemeye izin vermiyor, neden bilmiyorum. (2007 kia cerato)
altinok abi nerde oturuyorsun bi ziyaret edem sizin mahalleyi
bence yinede sen birakma abi
quote:
Orjinalden alıntı: 720p
-5 ile -10 derece civarında rölantide çalışması pek bişey değiştirmiyor
değiştirir, en azından yağ akışkan bir hale gelir ve motora yük binmeden, içeride sağlıklı bir şekilde dolaşmaya başlar...
Bazı araçların klimalarının aynı zamanda "ısıtma" fonksiyonu olduğunu duymuştum bir arkadaştan.. Böye bir şey var mı gerçekten yoksa bizim arkadaş bi tarafından mı uydurdu acaba..?
otobüslerde var,limuzinlerde olabilir( air conditition), ama bizim kullandığımız araçlardaki klimalar sadece nem alır ve soğutma yapar....
quote:
Orjinalden alıntı: nrglife
Bazı araçların klimalarının aynı zamanda "ısıtma" fonksiyonu olduğunu duymuştum bir arkadaştan.. Böye bir şey var mı gerçekten yoksa bizim arkadaş bi tarafından mı uydurdu acaba..?
quote:
Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee
cerato süper bir aracın var hocam. gerçekten çok konforlu bir araç. sessiz. rahat şık. güle güle bin.
Teşekkür ederim hocam. Aracımdan genel olarak memnunum ama bu sene taktırdığım lastiklerin kar performansı hiç iyi değil, yollarda kayarak gidiyorum.
benim arabada dizel 4km civarı gittikten sonra hararet 90 oluyor o zaman tam sıcak üflemeye başlıyor.Gidilecek rota kısa ise zaman motorun ısınmasını beklemekle geçiyor.
quote:
Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune
araç klimaları ısıtmaz....
quote:
Orjinalden alıntı: enigma_
benim dizelde geç ısınıyor baya,klimayıda denedim sabah faydası yok
2000 Renault Laguna RXT aracımda hem Kalorifer hemde Klima ısıtması mevcut istediğinizi seçiyorsunuz digital klimadan.
Arz ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: defiantly
quote:
Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune
mazotun kalorisi , benzine göre düşük olduğu için ve dizel araçlar daha az yakıt yaktığı için, motorları geç ısınır... örneğin benzinli bir motor 100 km de 10 lt benzin yakar dizel motor 5 lt mazot yakar...
alıntıdır; OTODOĞALGAZ İSTASYONLARI DERNEĞİEĞİTİM BÜLTENİ 2003/1 Eylül 2003 ------------------------------------------------------------------------------------------ dizel araçların daha geç ısınma sebebi obk nın dediği sebepten sanırım "Dizel motorlar yüksek sıkıştırmada patlamaya dayanıklı yoğun blok alaşımları nedeniyle geç ısınırlar".ama ısınma konusu hava -10ları altına düşmediği sürece pekde sorun olmuyor 5 dakıkada fılan içeri ısınmaya başlıyor.
saygılar
çok ilginç bu değerler yanlış olabilirmi?
Soğuk havada otomobili durduğu yerde rolantide çalıştırmanın motora zararı, yararından daha fazla diye biliyorum, tasiye edilmiyor pek.
quote:
Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz
Arabayı yeni çalıştırdıktan sonra bol gaz vereceksin biraz. Kalorifer motordan aldığı sıcak havayı aracın içine filtre ederek vermiyor mu?
Motor soğukken ve vites boştayken, özellikle ilk 2 dakikada bol gaz verilmesi hiç tavsiye edilen bir uygulama değildir..
Motor aşınmalarının büyük bölümü, motor soğukken gerçekleşir.
Bunun yerine, kısa bir bekleyişin ardından düşük devirde seyretmek bile daha iyidir.
En azından benzini veya mazotu durduğu yerde yakmamış olursunuz.