Şimdi Ara

Dizel araçların kaloriferleri neden geç ısınır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
22.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dizellerde biraz yüklenmessen hararet ibresi kalkmıyor.
    iveco-volt-nissan-clio da öyle gördüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.

    Hocam bu arada arabayı götürmesinler?

    öteki anahtarla kitler canım
    bu kadar basitmi arabayı götürmek




  • Ya gecen esimi almaya Asti'ye gittim. Arabada bekleyim hem ben isinirim hem de esim ve cocugum sicak arabaya biner dedim. Ancak bir 10 dakika sonra rolantide calisiyor olmasina ragmen soguk uflemeye basladi. Yani birakin sicakligi korumayi sogudu motor. Tabi bu arada Asti'ye gidene kadar tam isinamamisti ama sicak uflemeye baslamisti.

    Tabi her sabah yaklasik 5 dakika suruyor sicak uflemeye baslamasi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.
  • Dizel motorlardaki yüksek kompresyon daha kalın motor bloğu vs. ihtiyaç duyar bu nedenle daha geç ısınır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.

    -5 ile -10 derece civarında rölantide çalışması pek bişey değiştirmiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 720p


    quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.

    -5 ile -10 derece civarında rölantide çalışması pek bişey değiştirmiyor


    Motor açısından değiştirip değiştirmediğini bilmiyorum ama dediğim gibi vitesler daha rahat geçiyor, bir de ön ve arka camlardaki buz çözülüyor. Biraz da içerinin buz gibi havası biraz olsun kırılmış oluyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orjinalden alıntı: altinok

    Ben sabahleyin arabayı çalıştırıyorum tekrar eve çıkıyorum. 10 dakika sonra binip gidiyorum, yoksa ne vitesler doğru dürüst geçiyor, ne camlardan dışarıyı görebiliyorum.

    Hocam bu arada arabayı götürmesinler?


    Hocam bizim mahalle çok sakin bir yer, kapının önündeki bisikleti bile unutsan alan olmuyor. Bazen benim çocuklar evin kapısını bile açık unutuyorlar ama kulağına kurşun hiç bir olay olmadı 20 yıldır mahallemizde. Ama tabi içimde bir endişe de olmuyor değil.

    Not: Benim araç içinde anahtar varken ve araç çalışırken 2. anahtarla kapıyı kilitlemeye izin vermiyor, neden bilmiyorum. (2007 kia cerato)




  • cerato süper bir aracın var hocam. gerçekten çok konforlu bir araç. sessiz. rahat şık. güle güle bin.
  • ok, tşk
    quote:

    Orjinalden alıntı: defiantly


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    mazotun kalorisi , benzine göre düşük olduğu için ve dizel araçlar daha az yakıt yaktığı için, motorları geç ısınır...
    örneğin benzinli bir motor 100 km de 10 lt benzin yakar
    dizel motor 5 lt mazot yakar...



    öncelikle kalori konusunda yanlışın var
    DOĞALGAZ 8 250 kcal/kg
    LPG 11 000 kcal/kg
    PROPAN 11 100 kcal/kg
    MOTORİN 11 200 kcal/kg
    S.BENZİN 7 676 kcal/kg

    alıntıdır;
    OTODOĞALGAZ İSTASYONLARI DERNEĞİ EĞİTİM BÜLTENİ
    2003/1
    Eylül 2003
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    dizel araçların daha geç ısınma sebebi obk nın dediği sebepten sanırım "Dizel motorlar yüksek sıkıştırmada patlamaya dayanıklı yoğun blok alaşımları nedeniyle geç ısınırlar".ama ısınma konusu hava -10ları altına düşmediği sürece pekde sorun olmuyor 5 dakıkada fılan içeri ısınmaya başlıyor.

    saygılar




  • araç klimaları ısıtmaz....
    quote:

    Orjinalden alıntı: enigma_

    benim dizelde geç ısınıyor baya,klimayıda denedim sabah faydası yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altinok


    Hocam bizim mahalle çok sakin bir yer, kapının önündeki bisikleti bile unutsan alan olmuyor. Bazen benim çocuklar evin kapısını bile açık unutuyorlar ama kulağına kurşun hiç bir olay olmadı 20 yıldır mahallemizde. Ama tabi içimde bir endişe de olmuyor değil.

    Not: Benim araç içinde anahtar varken ve araç çalışırken 2. anahtarla kapıyı kilitlemeye izin vermiyor, neden bilmiyorum. (2007 kia cerato)



    altinok abi nerde oturuyorsun bi ziyaret edem sizin mahalleyi


    bence yinede sen birakma abi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 720p



    -5 ile -10 derece civarında rölantide çalışması pek bişey değiştirmiyor

    değiştirir, en azından yağ akışkan bir hale gelir ve motora yük binmeden, içeride sağlıklı bir şekilde dolaşmaya başlar...
  • Bazı araçların klimalarının aynı zamanda "ısıtma" fonksiyonu olduğunu duymuştum bir arkadaştan..
    Böye bir şey var mı gerçekten yoksa bizim arkadaş bi tarafından mı uydurdu acaba..?
  • otobüslerde var,limuzinlerde olabilir( air conditition), ama bizim kullandığımız araçlardaki klimalar sadece nem alır ve soğutma yapar....
    quote:

    Orjinalden alıntı: nrglife

    Bazı araçların klimalarının aynı zamanda "ısıtma" fonksiyonu olduğunu duymuştum bir arkadaştan..
    Böye bir şey var mı gerçekten yoksa bizim arkadaş bi tarafından mı uydurdu acaba..?

  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    cerato süper bir aracın var hocam. gerçekten çok konforlu bir araç. sessiz. rahat şık. güle güle bin.


    Teşekkür ederim hocam. Aracımdan genel olarak memnunum ama bu sene taktırdığım lastiklerin kar performansı hiç iyi değil, yollarda kayarak gidiyorum.
  • benim arabada dizel 4km civarı gittikten sonra hararet 90 oluyor o zaman tam sıcak üflemeye başlıyor.Gidilecek rota kısa ise zaman motorun ısınmasını beklemekle geçiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    araç klimaları ısıtmaz....
    quote:

    Orjinalden alıntı: enigma_

    benim dizelde geç ısınıyor baya,klimayıda denedim sabah faydası yok



    2000 Renault Laguna RXT aracımda hem Kalorifer hemde Klima ısıtması mevcut istediğinizi seçiyorsunuz digital klimadan.

    Arz ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: defiantly


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    mazotun kalorisi , benzine göre düşük olduğu için ve dizel araçlar daha az yakıt yaktığı için, motorları geç ısınır...
    örneğin benzinli bir motor 100 km de 10 lt benzin yakar
    dizel motor 5 lt mazot yakar...



    öncelikle kalori konusunda yanlışın var
    DOĞALGAZ 8 250 kcal/kg
    LPG 11 000 kcal/kg
    PROPAN 11 100 kcal/kg
    MOTORİN 11 200 kcal/kg
    S.BENZİN 7 676 kcal/kg

    alıntıdır;
    OTODOĞALGAZ İSTASYONLARI DERNEĞİ EĞİTİM BÜLTENİ
    2003/1
    Eylül 2003
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    dizel araçların daha geç ısınma sebebi obk nın dediği sebepten sanırım "Dizel motorlar yüksek sıkıştırmada patlamaya dayanıklı yoğun blok alaşımları nedeniyle geç ısınırlar".ama ısınma konusu hava -10ları altına düşmediği sürece pekde sorun olmuyor 5 dakıkada fılan içeri ısınmaya başlıyor.

    saygılar

    çok ilginç
    bu değerler yanlış olabilirmi?




  • Soğuk havada otomobili durduğu yerde rolantide çalıştırmanın motora zararı, yararından daha fazla diye biliyorum, tasiye edilmiyor pek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Arabayı yeni çalıştırdıktan sonra bol gaz vereceksin biraz. Kalorifer motordan aldığı sıcak havayı aracın içine filtre ederek vermiyor mu?


    Motor soğukken ve vites boştayken, özellikle ilk 2 dakikada bol gaz verilmesi hiç tavsiye edilen bir uygulama değildir..

    Motor aşınmalarının büyük bölümü, motor soğukken gerçekleşir.

    Bunun yerine, kısa bir bekleyişin ardından düşük devirde seyretmek bile daha iyidir.

    En azından benzini veya mazotu durduğu yerde yakmamış olursunuz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.