ısıtmayı rezistans ile yapıyor olabilir... daha önce de dediğim gibi standart otomobillerdeki klimalar sadece soğutur ve nem alır... arz ederim
quote:
Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate
quote:
Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune
araç klimaları ısıtmaz....
quote:
Orjinalden alıntı: enigma_
benim dizelde geç ısınıyor baya,klimayıda denedim sabah faydası yok
2000 Renault Laguna RXT aracımda hem Kalorifer hemde Klima ısıtması mevcut istediğinizi seçiyorsunuz digital klimadan.
Arz ederim.
>Reziztansını vs.. sini bilemem ancak klimayı seçip ısıtma yapabiliyorsunuz veya kaloriferi seçip ısıtma yapabilirsunuz ikisi ayrı ayrı yani arabalardada klima ile ısıtma yapılabiliyor.
Şuan 407 HDI kullanıyorum, eski aracım Tempra idi. Onunla karşılaştırdığımda 407'nin motoru (daha doğrusu hararet göstergesi) ideal bölgeye daha geç geliyor fakat buna rağmen daha erken sıcak üflemeye başlıyor. Şu sıralar çok çıkmadım dışarılara o yüzden eksili havalardaki performansını bilemeyeceğim ama dış sıcaklık 5 - 7 derece aralığındayken araç hareket etmeye başladıktan yaklaşık 3 dakika sonra ılık 5 dakika sonra da elinizi havalandırma önüne getirmeden bile rahatlıkla hissedilebilecek oranda sıcak üfleyeme başlıyor.
Eğer derece yüksek ayarda duruyorsa 10 - 15 dakika içinde düşürmeye başlıyorum. Tempra'da istediğim sıcaklıkta üflemeye başlama süresi daha uzundu. Sürekli aynı yollardan gidip geldiğim için iyi biliyorum hangi trafik ışığına vardığımda gösterge genellikle nerede oluyor ve havalandırma ne kadar sıcak üflüyor karşılaştırabiliyorum.
Baştada dediğim gibi ilgimi çeken nokta 407'nin soğutma suyu sıcaklığı daha düşükken daha sıcak üfleyebilmesi. (Ya da daha fazla hava giriş noktaları olduğu için içerisi daha çabuk ısınıyor da ondan mı bana öyle geliyor bilemiyorum)
Benzinde yakılan yakıt yoğunlukla hareket enerjisi yerine veya güç yerine ısı enerjisine döndürülüyor yani güç üreteceğine ısı olup enerji kayboluyor o nedenlede dizele göre daha fazla yakıt tüketiliyor. Dizelde ise daha verimli bir şekilde yakıtın kullanımı söz konusu,yakıt aynı miktarda kullanıldığında daha az ısı enerjisine çevriliyor onun yerine daha verimli olarak güce çevriliyor. Bu aynen normal halojen ampulle enerji tasarruflu ampulde olduğu gibidir, halojen olanda ampul elle tutulmaz fakat eco ampullerde çok rahatlıkla bu yapılabilir soğuktur yani enerji ışığa daha fazla çevrilir.
>Reziztansını vs.. sini bilemem ancak klimayı seçip ısıtma yapabiliyorsunuz veya kaloriferi seçip ısıtma yapabilirsunuz ikisi ayrı ayrı yani arabalardada klima ile ısıtma yapılabiliyor.
Orada yazdığı gibi olsaydı sadece tek bir seçenek olurdu acaba neden ayırmışlar bnm aracımda merak ettim Manuel olsa anlarımda Digital ve ayrı ayrı açma seçeneğini neden sunmuşlar orasını merak ettim. 8 senedir kullanıyorum ilk defa böle bir şeyi düşünüyorum
Ben Şahin-Doğan üstüne araba tanımam bu konuda,valla 100 metrede başlardı ılımaya,gözünü sevdiğimin kaloriferi...
benim scenic daha geç ısınıyor,bence bir nedeni de büyük olması,mesela micra benzinli ama daha küçük ve daha çabuk ısınıyor
bizim araç ısınana kadar işyerimize varıyoruz
Benim bahsettiğim araç Connect, ve kullanma kılavuzunda kışın ısıtma sistemini daha hızlı çalıştırmak için deviri "3" getirin ve yönlendirmeyi cama yapın deniyor. Zaten her ikiside turuncu olarak özellikle belirtilmiş. Bu 2 sini yapınca klima otomatik olarak devreye giriyor. Yani klima düğmesine basmadan klima çalışmaya başlıyor.
Eğer klima ısıtma yapmıyor ise neden bu işlemde otomatik olarak devreye girsin ki???
camdaki buğuyu almak için olabilir mi?
quote:
Orjinalden alıntı: ramerturk
Benim bahsettiğim araç Connect, ve kullanma kılavuzunda kışın ısıtma sistemini daha hızlı çalıştırmak için deviri "3" getirin ve yönlendirmeyi cama yapın deniyor. Zaten her ikiside turuncu olarak özellikle belirtilmiş. Bu 2 sini yapınca klima otomatik olarak devreye giriyor. Yani klima düğmesine basmadan klima çalışmaya başlıyor.
Eğer klima ısıtma yapmıyor ise neden bu işlemde otomatik olarak devreye girsin ki???
Benim fiesta 3-4 km de ısınmaya başlıyor ama bu arada rampa denk gelirse coşuyor.
benzinli ibiza 2 km den itibaren (çalıştırı 15 saniye sonra hareket) 50 dereceyi geçiyor ısıtmaya başlıyor dizel antara da benzer özelliklere sahip fakat bulunduğumuz yer akdeniz iklimi yani gece sıcaklığı -3ün altına inmez Düzce de çalışırken toledo benzinli vardı o da 3. km den itibaren ısıtmaya başlardı
şirket clio su 6 km de daha yeni yeni ısınmaya başlıyor.dona dona gidiyorum.bide cam buhar yaparsa
quote:
Orjinalden alıntı: salatan
Ben Şahin-Doğan üstüne araba tanımam bu konuda,valla 100 metrede başlardı ılımaya,gözünü sevdiğimin kaloriferi...
Doğruya doğru
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme