Şimdi Ara

dizel bi araç mı daha seridir yosa benzinli mi..? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
3.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aklıma gelen tek cevap var: Turbo lag

    Turbo yeterli boost üretene kadar rölantiden itibaren en az 800-1000 devir boyunca dizel motor yeterli tork üretemiyor. Aslında bu transmisyon oranlarıyla dengelenir. mesela 1. vites dişli oranını bir miktar büyüterek sorunu öteleyebilirsiniz ama bunun da bir yan etkisi var, bu defa 1. vitesle 2. vites arasındaki dişli oaranı farkı büyür (hızlanmayı azaltır). İkinci olarak 1. vites fazla kısa kalır ve yakıt tüketimi de artar.

    Vites dişli oranları genellikle şöyle seçilir. Focus'la başladık, onla devam edelim.

    Focus 1.6 TDCi oranları:
    1. Vites 3,655:1
    2. Vites 2,041:1
    3. vites 1,339:1
    4. vites 0,918:1
    5. vites 0,851:1
    D: 3,410:1
    Focus 1.4 ve 1.6 manuel şanzuman oranları:
    1. Vites 3,583:1
    2. Vites 2,038:1
    3. vites 1,414:1
    4. vites 0,108:1
    5. vites 0,878:1
    D: 4,059:1

    Görüldüğü gibi dizellerin dişli oranları daha küçük. Burda dikkate alınacak nokta 1. vites ile 2. vites arasındaki oran. Dizel için %56, benzinli için %57

    Bu ne demek? 3000 rpm'de vitesi dizelde 2'ye alırsanız 2. viteste 1675 devirden başlarsınız. Oranı daha da büyütürseniz bu defa daha da düşük bir rpm'den başlamak zorunda kalırsınız. Burada ise daha da az güç vardır. Hem yavaşlamaya hem de yakıt tüketimine ve hem de motor güçsüzmüş hissine yol açar.

    Bu nedenle tercih edilmez pek ki bu rakamlar zaten bu durum göz önüne alınarak hazırlanmış rakamlar. Sonuçta buna asgari müştereklerde buluşma denir.

    Sonuçta mühendisler bir orta yol seçerler. Bu anormallik özellikle daha büyük turbo kullanan dizel motorlarda daha belirgindir. Tabii burada arabanın ağırlığı da önemli bir faktör.

    Ayrıca dizellerin debriyaj balataları da 2-3 cm kadar daha büyük çaplıdır. kaydırma alt devirlerde bu yüzden daha azdır. Bu da başka bir etmen.

    Mesai bitti çıkıyorum. Sanırım bu kadar açıklama yeter


    quote:

    Orjinalden alıntı: ibhaavci

    Dizeller niye dik rampalarda kalkışda cok zorlanıyor su ana kadarç Passat 2.0 TDI, Citroen C2 1.4 HDI, peugeot 307 1.6 HDI 110 hp, megane 2 1.5dci 80p. hepsindede aynı şey oldu. dik bir rampada iç biride kalkamıyor.

    daha önce iç dizel kullanmamıştım dik bi rampada arabayı kaldıramadan (ilk passatta bunu yaşadım, rampa cok dik değildi okadar diğer arabalar yanımdan geçip gittiler) yarım debriyaj gaz verdim sabit duruyor kıpırdamıyor, tam gaz verdim 4500 debriyajı nerdeyse tamamem bırakmak üzereyim kalkmadı 4 arabadada aynı şeyi yaşadım C2 de dahada kaydı başka arabaya çarptık (arkadaşım kullanıyordu, sofordende kaynaklanmıyor haralde bu).

    benzinli arabada aynısını yapsanız asfaltı parçalar yinede kıpırdardı, bu dizelin dezavantajımı, 4 arabadada yaşadım dizele has bi şey bu herhalde.




  • Tam olark öğrenmek istediğim, mesela yaşadıgım Passat 2.0 TDI devir 4500 max güçte çalışıyor debriyajı nerdeyse tamamem bırakmak üzereyim rampa (diğer arabalar çıkabiliyor) araba yerinden kıpırdamıyor geriyede kaçmıyor sabit. Benzinli arbayla 4500 devir yarım debriyaj yapıldığında patınaj kaçınılmaz

    vites oranı bu kadar etkili olamaz herhalde çok bi fark yok çünki nihayetinde 1 vitesde araba
  • bencede benzınlı arkadaslar daha devırlııdır herzaman
  • Ferrari, porsche, lamborgini gibi araçlar benzinlidir. Neden acaba
  • ZATEN ONLARA O KADAR PARA VERINCE BENZINE BIZLEERDE PARAMI KALIR
  • dizel teknolojisi sürekli gelişiyor
    fakat 4600 devirde kalıyor
    benzinli motorlar honda s2000 de 8000 devir çevirebiliyor
    formula 1 de 19000 ile sınırlandı
    dediğim gibi dizel motorlar gelişiyor yeni olarak wtcc de seat leon dizel kullandı
    le mans ta audi tdi power ile kazanıyor
    bu yıl peugeot da hdi dizele başladı
    bence eksiklik ya da kayıp olan yıllar var yani yarışlar için sürekli benzinli motorlar geliştirildi
    dizel hep üvey çocuk kaldı taşımacılıkta kullanıldı
    belki ileriki yıllar da dizel daha iyi olacak bekli bir arkadaşın dediği gibi hibritler bunu köstekleyecek
    benzinli motor seridir
    dizel az yakar
  • gene gören yazmıs fabrika verilerine göre

    alın sizlere bir fabrika verisi chrysler 300c nin..

    Motor ve Şanzıman
    300C 2,7 lt 300C 3,5 lt 300C 5,7 lt 300C 3,0 lt CRD Dizel
    Silindir Sayısı V-6 V-6 HEMI - MD V8 V-6

    Silindir hacmi (cc) 2.736 3.518 5.653 2.987
    Sübap Sistemi DOCH 24 SOCH 24 16 DOCH 24
    Silindir Çapı x Strok (mm) 86 x 78,5 96 x 81 99,5 x 90,9 83 x 92
    Sıkıştırma Oranı 9,9:1 10,0:1 9,6:1 18,0:1
    Maksimum Güç 193 hp @ 6.400 253 hp @ 6.400 340 hp @ 5.000 218 hp @ 3.800
    Maksimum Tork 258 nm @ 4.000 340 nm @ 3.800 525 nm @ 4.000 510 nm @ 1.600 - 2800
    Yakıt Tüketimi (Ortalama) (100km) 11,0 11,5 12,3 8,1
    Yakıt Enjeksiyon Sistemi Sequential, multi-port, electronic CRD
    0 - 100 km/h Hızlanma 11,1 sn 9,2 sn 6,3 7,6 sn
    Azami Hız 209 km/h 219 km/h 250 km/h (sınırlandırılmış) 230 km/h

    Şanzıman Otomatik 4 ileri - 1 geri Autostick 5 ileri - 1 geri
    Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin Euro Diesel
    Çekiş Sistemi Arkadan Çekiş
    Lastikler 225/60 R18


    benzinli 2.7 ve 3.5 300c 3.0 dizel 300c den daha geç 100km hıza çıkıyor..hadi altından kalkın bunun.

    rollingte dizelin karşısına geçilmez ezer ezer ama 0-400 de benzinli biraz daha avantajlıdır tabi herşey şöförde biter.




  • resmi sitesinden


    http://www.chrysler.com.tr/modeller/300c/teknik.asp#


    0 - 100 km/h Hızlanma 11,1 sn 9,2 sn 6,3 7,6 sn

    2.7b 3.5b 5.7b 3.0 dizel

    3.5 benzinliden daha iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obt -- 23 Ağustos 2007; 15:48:35 >
  • SAYIN META 80 DOGRU DIYOORSUNUZ AMA DIZELLERDE ARTIK ANİ HIZLANMALARDA OZELLIKLE TDİ TDCİ BUTUN TURBOLU SISTEMLER ARTIK BENZINLIDEN DAHA KEYIFLI BIR HAL ALMISTIR RAMPALAR BILE BENIM DIZEL C-MAX IÇIN OYUNCAK GIBI OLDU DESEM INANIN YERIDIR AMA BENZINLININDE TORKUU OTURDUMU O GECER GIDER CEVIRDIGI DEVIR ITIBARI ILE
  • geçenlerde ibiza tdi ile civicin peşinden gidiyoruz.90-100 en fazla.ben ibizada koltuğa yapışıyorum ama civic uçup gidiyor.
    kalkışta turbo dizeller koltuğun içine yapıştırıyor insanı ama benzinlide böyle değil.benzin daha çabuk çıkmasına rağmen.
    yokuşlarda turbo dizele laf yok.bas yine hızlanıyor.
    dizelin keyfi daha fazla bence.performans olarak değil tabi.hızlı gidiyormuş gibi hissettriyor.
  • Bir arkadaşında dediği gibi aynı güçteki fakat torkları farklı olan bir dizel ile benzili karşılaştırmasında bile torku fazla olan dizelin kısa devir çevirdiğinden şanzıman oranının uzun tutulmasından dolayı daha zorlanarak çeviriyor bu kısa devrini .. yani bir benzinli araç aynı hacimdeki turbolu dizele göre bile daha seridir Normal bir dizeli sen düşün artk hiçbir dizel benzinliye kafa tutamaz ... ! Açıkçası turbo ile günümüzde dizeller adam olmaya bşladı , Günümüzdeki Dizellerde olduğu gibi bir benzinli araçta turbo olsa gerisini sen düşün artk

    Hatta bir örnek vereyim ..
    Bmw 3.20 D(Dizel) 163 Bg
    Vw Golf 1.4 Tsi 170 beygir
    Honda Civic 1.6 Vti 160 Beygir (ATMOSFERİK) turbosuz bır araç olmasına rağmen 160 beygir ve 93 senesindeki bir teknoloji burdanda anlıyoruz.. birazda hondanın aşmış bir motor teknolojisi oldugunuda anlıyoruz
    arada okadar motor hacmi var ama farka bak




  • tralles arkadaşım çok güzel açıklamış zaten ekleyecek başka birşey kalmamış çok teşekkürler ayrıca dizeller daha ağır da oluyor arkadaşlar bunu da göz önünde bulunduralım
  • Vallahi hocam açıkçası bunu pek anlamadım. BU sorun;
    A) sadece sizin araçta olabilir
    B) sadece bütün Passat 2.0 TDi larda olabilir
    C) bütün dizel arabalarda olabilir

    C şıkkı zayıf bir ihtimal ben de dizel araba kullandım ama öyle bir sorun yaşamadım. Passat dizellerde böyle bir sorun var mıdır bilemiyorum. Buna Passat dizel sahibi diğer forum üyeleri cevap verebilir. sadece sizin araca özgü bir sorun oabilir ki, bu durumda debriyaj balatasına baktırmakta fayda var. Balata ömrünün sonuna yaklaşmış veya bitmiş olabilir.

    Anlattığın sorun dizel motorla ilgili değil görünüyor. Sorun bence debriyaj balatasında. Bi baktır istersen çünkü sorun endemik olmaktan çok spesifik bir soruna benziyor

    quote:

    Orjinalden alıntı: ibhaavci

    Tam olark öğrenmek istediğim, mesela yaşadıgım Passat 2.0 TDI devir 4500 max güçte çalışıyor debriyajı nerdeyse tamamem bırakmak üzereyim rampa (diğer arabalar çıkabiliyor) araba yerinden kıpırdamıyor geriyede kaçmıyor sabit. Benzinli arbayla 4500 devir yarım debriyaj yapıldığında patınaj kaçınılmaz

    vites oranı bu kadar etkili olamaz herhalde çok bi fark yok çünki nihayetinde 1 vitesde araba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    geçenlerde ibiza tdi ile civicin peşinden gidiyoruz.90-100 en fazla.ben ibizada koltuğa yapışıyorum ama civic uçup gidiyor.
    kalkışta turbo dizeller koltuğun içine yapıştırıyor insanı ama benzinlide böyle değil.benzin daha çabuk çıkmasına rağmen.
    yokuşlarda turbo dizele laf yok.bas yine hızlanıyor.
    dizelin keyfi daha fazla bence.performans olarak değil tabi.hızlı gidiyormuş gibi hissettriyor.



    Ben de aynı şekilde düşünüyorum, dizeller kendilerini hızlıymış ve seriymiş hissettiriyorlar, ara hızlanmalarda uygun devirde iseniz fırlıyor.

    Ama sanki tek atımlık kurşunu varmış gibi geliyor bana, bir anda hızlanıyor ve devir bitiyor.
    Yol boş olunca benzinlinin uzayıp gitmesini yaşatamıyor bana.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: melankolik23

    0-100 hızlanmada dizel araç az devir çevirebildiğinden ve benzinli araç daha fazla devir çevirebildiğinden ;benzinli işi önde tamamlıyacaktır...

    max hız. yine devir çevirme meselesi yüzünden benzinli önde tamamlıyacaktır.

    ara hızlanma-esneklik:yüksek torktan dolayı ara hızlanmalarda dizel öne geçecektir

    yokuş yukarı tırmanma:işte bu dizellerin en iyi yaptığı iş...




    valla bende yakın zamana akdar bi kaç araba vardı
    biri dci clio symbol 65 authentiqueydi
    diğeri de laguna II 2.0T
    clioda iyi gidiyodu ama laguna bi başkaydı abi turbo motor yokuş mokuş dinlemiyordu
    hızlanma sonhız çok güzel araçtı pederin 2.0 dizel s40 tan falan iyiydi yani




  • yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar aracı aldık dizel çokta süper bir araç.
  • Hayırlı olsun
  • Tam tersi olmasın
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wlancome

    kalkışda benzinli geçer ama uzun yolda tork konusur yani uzun yolda dizel
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pusat-43@hotmail.com

    Tam tersi olmasın
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wlancome

    kalkışda benzinli geçer ama uzun yolda tork konusur yani uzun yolda dizel





    bencede
  • CRDların rampa ve ara hızlanmaları çok çok iyi.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.