arkadaşlar dizel bi araç mı daha seridir yoksa benzinli bir araçmı
Dizelden dizele benzinliden benzinliye çok fark var. Ama en güzel karşılaştırmayı şöyle yapayım sana. Verilerin gerçek olması lazım 1. araç Citroen C4 1.6 benzinli 110 bg 150 Nm 2. araç Citroen C4 1.6 Dizel 110 bg 240 Nm
Buradan bakınca bg güçleri aynı torku yüksek olan dizelin hızlanması daha iyi diye tahmin edilebilir ilk bakışta. Ama test cerilerine bakınca benzinlinin 0-100 ünün dizelden yaklaşık 2 sn kısa. Yani torku daha düşük olan araç daha önce 100 e ulaşıyor. peki bu nasıl oluyor. Bu olayın tek açıklaması şanzıman oranları. Dizel araçlar yüksek devir çeviremediklerinden benzinliyle anı hız ulaşabilmeleri için dişli oranları küçük tutulmuştur. Küçük dişiliyi hızlandırmak da doğal olarak daha uzun sürmektedir.
quote:
Orijinalden alıntı: ecar limon
Dizelden dizele benzinliden benzinliye çok fark var. Ama en güzel karşılaştırmayı şöyle yapayım sana. Verilerin gerçek olması lazım 1. araç Citroen C4 1.6 benzinli 110 bg 150 Nm 2. araç Citroen C4 1.6 Dizel 110 bg 240 Nm
Buradan bakınca bg güçleri aynı torku yüksek olan dizelin hızlanması daha iyi diye tahmin edilebilir ilk bakışta. Ama test cerilerine bakınca benzinlinin 0-100 ünün dizelden yaklaşık 2 sn kısa. Yani torku daha düşük olan araç daha önce 100 e ulaşıyor. peki bu nasıl oluyor. Bu olayın tek açıklaması şanzıman oranları. Dizel araçlar yüksek devir çeviremediklerinden benzinliyle anı hız ulaşabilmeleri için dişli oranları küçük tutulmuştur. Küçük dişiliyi hızlandırmak da doğal olarak daha uzun sürmektedir.
DİZELİN YÜKSEK TORKU ANİ HIZLANMALARDA VE SOLLAMALARDA ÇOK BÜYÜK AVANTAJ AMA SON HIZ VE SÜREKLİ PERFORMANS VE HIZLANMA İSTEĞİ OLARAK BENZİNLİYE SU DÖKEMEZ..
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Dizelden dizele benzinliden benzinliye çok fark var. Ama en güzel karşılaştırmayı şöyle yapayım sana. Verilerin gerçek olması lazım 1. araç Citroen C4 1.6 benzinli 110 bg 150 Nm 2. araç Citroen C4 1.6 Dizel 110 bg 240 Nm
Buradan bakınca bg güçleri aynı torku yüksek olan dizelin hızlanması daha iyi diye tahmin edilebilir ilk bakışta. Ama test cerilerine bakınca benzinlinin 0-100 ünün dizelden yaklaşık 2 sn kısa. Yani torku daha düşük olan araç daha önce 100 e ulaşıyor. peki bu nasıl oluyor. Bu olayın tek açıklaması şanzıman oranları. Dizel araçlar yüksek devir çeviremediklerinden benzinliyle anı hız ulaşabilmeleri için dişli oranları küçük tutulmuştur. Küçük dişiliyi hızlandırmak da doğal olarak daha uzun sürmektedir.
quote:
Orijinalden alıntı: volkan_kolay
DİZELİN YÜKSEK TORKU ANİ HIZLANMALARDA VE SOLLAMALARDA ÇOK BÜYÜK AVANTAJ AMA SON HIZ VE SÜREKLİ PERFORMANS VE HIZLANMA İSTEĞİ OLARAK BENZİNLİYE SU DÖKEMEZ..
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Dizelden dizele benzinliden benzinliye çok fark var. Ama en güzel karşılaştırmayı şöyle yapayım sana. Verilerin gerçek olması lazım 1. araç Citroen C4 1.6 benzinli 110 bg 150 Nm 2. araç Citroen C4 1.6 Dizel 110 bg 240 Nm
Buradan bakınca bg güçleri aynı torku yüksek olan dizelin hızlanması daha iyi diye tahmin edilebilir ilk bakışta. Ama test cerilerine bakınca benzinlinin 0-100 ünün dizelden yaklaşık 2 sn kısa. Yani torku daha düşük olan araç daha önce 100 e ulaşıyor. peki bu nasıl oluyor. Bu olayın tek açıklaması şanzıman oranları. Dizel araçlar yüksek devir çeviremediklerinden benzinliyle anı hız ulaşabilmeleri için dişli oranları küçük tutulmuştur. Küçük dişiliyi hızlandırmak da doğal olarak daha uzun sürmektedir.
Alıntıları Göster
seridir diye sorarsan tabiki benzin 4500 devirde biter en kral dizel ama en dandik beniznli motor 6000 cevir artı dizellerin 1. viteleride ölü oluyo kamyon gibi bağırıyo hemen 2 ye atıyolar performans dersenki perfornasn bence 60 la giderken 4viteste 100 km ye hızlanmak değildir benzinli herzaman daha avantajlı ve cok daha fazla zorlayablirisin ama dizeli cok zorlamak sakat dizelin tek avantajı alt devirdeki torkla beraber yüksek hızlarda coka z devirle cok az yakıt tüketmesi zaten alırkende 3 milyar en az fark verirsinki bu benzin parasını cıkarana kadar epey bi km gerekir
quote:
Orijinalden alıntı: selim82
seridir diye sorarsan tabiki benzin 4500 devirde biter en kral dizel ama en dandik beniznli motor 6000 cevir artı dizellerin 1. viteleride ölü oluyo kamyon gibi bağırıyo hemen 2 ye atıyolar performans dersenki perfornasn bence 60 la giderken 4viteste 100 km ye hızlanmak değildir benzinli herzaman daha avantajlı ve cok daha fazla zorlayablirisin ama dizeli cok zorlamak sakat dizelin tek avantajı alt devirdeki torkla beraber yüksek hızlarda coka z devirle cok az yakıt tüketmesi zaten alırkende 3 milyar en az fark verirsinki bu benzin parasını cıkarana kadar epey bi km gerekir
Alıntıları Göster
Alayı gelsın tokatlarım
quote:
Orijinalden alıntı: Team-Extreme
Alayı gelsın tokatlarım
Alıntıları Göster
kalkışda benzinli geçer ama uzun yolda tork konusur yani uzun yolda dizel
quote:
Orijinalden alıntı: Wlancome
kalkışda benzinli geçer ama uzun yolda tork konusur yani uzun yolda dizel
Alıntıları Göster
uzun yolda yani rampada dizeli hiç bir araç tutamaz
uzun yolda yani rampada dizeli hiç bir araç tutamaz
Alıntıları Göster
şöyle düşünelim dizeller neden güçlü??turbo olduğu için...bir benzinli arabaya turbo koyduğunuzu düşünün örneğin 1.4 170 beygirlik benzinli vw veya 2.0 subaru wrx'ler 200 beygirin üstünde güç üretiyolar...sonuç olarak eşit hacimde eşit modifiye yapılırsa benzinli ile dizel arasında çok ciddi farklar olduğu görülecektir...
quote:
Orijinalden alıntı: armi
şöyle düşünelim dizeller neden güçlü??turbo olduğu için...bir benzinli arabaya turbo koyduğunuzu düşünün örneğin 1.4 170 beygirlik benzinli vw veya 2.0 subaru wrx'ler 200 beygirin üstünde güç üretiyolar...sonuç olarak eşit hacimde eşit modifiye yapılırsa benzinli ile dizel arasında çok ciddi farklar olduğu görülecektir...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: armi
şöyle düşünelim dizeller neden güçlü??turbo olduğu için...bir benzinli arabaya turbo koyduğunuzu düşünün örneğin 1.4 170 beygirlik benzinli vw veya 2.0 subaru wrx'ler 200 beygirin üstünde güç üretiyolar...sonuç olarak eşit hacimde eşit modifiye yapılırsa benzinli ile dizel arasında çok ciddi farklar olduğu görülecektir...
quote:
Orijinalden alıntı: karaaagac
quote:
Orjinalden alıntı: armi
şöyle düşünelim dizeller neden güçlü??turbo olduğu için...bir benzinli arabaya turbo koyduğunuzu düşünün örneğin 1.4 170 beygirlik benzinli vw veya 2.0 subaru wrx'ler 200 beygirin üstünde güç üretiyolar...sonuç olarak eşit hacimde eşit modifiye yapılırsa benzinli ile dizel arasında çok ciddi farklar olduğu görülecektir...
Alıntıları Göster
0-100 hızlanmada dizel araç az devir çevirebildiğinden ve benzinli araç daha fazla devir çevirebildiğinden ;benzinli işi önde tamamlıyacaktır...
max hız. yine devir çevirme meselesi yüzünden benzinli önde tamamlıyacaktır.
ara hızlanma-esneklik:yüksek torktan dolayı ara hızlanmalarda dizel öne geçecektir
yokuş yukarı tırmanma:işte bu dizellerin en iyi yaptığı iş...
quote:
Orijinalden alıntı: melankolik23
0-100 hızlanmada dizel araç az devir çevirebildiğinden ve benzinli araç daha fazla devir çevirebildiğinden ;benzinli işi önde tamamlıyacaktır...
max hız. yine devir çevirme meselesi yüzünden benzinli önde tamamlıyacaktır.
ara hızlanma-esneklik:yüksek torktan dolayı ara hızlanmalarda dizel öne geçecektir
yokuş yukarı tırmanma:işte bu dizellerin en iyi yaptığı iş...
Alıntıları Göster
DİZELLERDE TURBOOOO VARRRR NASIL SERİ YA BAKINIZ BENZİNLİ ARAÇ TURBOLU OLUNCA NE OLUYOR 1.4 TSİ HA BU ÇİFT TURBO DERSENİZ TFSİ ÇIKACAK ODA 9,2 SANİYE HIZLANMALI ÇOK SERİ BİR ARAÇ İŞ TURBODA DİZELDE DEĞİL. TURBO OLMASA DİZEL ARABA HİÇ Bİ İŞE YARAMAZ DEVİRSİZ MERET.
quote:
Orijinalden alıntı: Tacarsoy
DİZELLERDE TURBOOOO VARRRR NASIL SERİ YA BAKINIZ BENZİNLİ ARAÇ TURBOLU OLUNCA NE OLUYOR 1.4 TSİ HA BU ÇİFT TURBO DERSENİZ TFSİ ÇIKACAK ODA 9,2 SANİYE HIZLANMALI ÇOK SERİ BİR ARAÇ İŞ TURBODA DİZELDE DEĞİL. TURBO OLMASA DİZEL ARABA HİÇ Bİ İŞE YARAMAZ DEVİRSİZ MERET.
Alıntıları Göster
@armide aynı şeyi yazmış seni görmedim dostum kusura bakma bende aynı şeyleri düşünüyorum turbo olmasa at çöpe dizelleri 1900 cc den 60 hp çıktığı günleride biliyoruz boşa konuşuyorlar işte
quote:
Orijinalden alıntı: Tacarsoy
@armide aynı şeyi yazmış seni görmedim dostum kusura bakma bende aynı şeyleri düşünüyorum turbo olmasa at çöpe dizelleri 1900 cc den 60 hp çıktığı günleride biliyoruz boşa konuşuyorlar işte
Alıntıları Göster
tabi modern dizellerden bahsediyorsak hem dizel'in hem benzinli aracın kendine göre avantajı var.
dizeller: tembel sürücülere hitap eder tork yüksek olduğundan araç 2. viteste bile kalkar. ayrıca sürekli vitesle oynamaya gerek yok. at 3'e gitsin (tabi uzaydan gelip de kalkışlarda veya10-20 km'lik hızlarda kullanmazsan). çok da ekonomiktir. ayrıca yüklü kullanımlar için idealdir. yokuşlarda daha iyi çeker.
benzinliler: sollama gibi esneklik isteyen konuarda daha iyidir. yüksek devir çevirdiklerinden motorun gücü daha geniş bir banda yayılabilir. daha sportif tat bırakır.
şu bir gerçek her iki motor tipinin de kendine has sürücü profili vardır ve bu iki tip araç arasında sürüş farkı da barizdir.
quote:
Orijinalden alıntı: Patch
tabi modern dizellerden bahsediyorsak hem dizel'in hem benzinli aracın kendine göre avantajı var.
dizeller: tembel sürücülere hitap eder tork yüksek olduğundan araç 2. viteste bile kalkar. ayrıca sürekli vitesle oynamaya gerek yok. at 3'e gitsin (tabi uzaydan gelip de kalkışlarda veya10-20 km'lik hızlarda kullanmazsan). çok da ekonomiktir. ayrıca yüklü kullanımlar için idealdir. yokuşlarda daha iyi çeker.
benzinliler: sollama gibi esneklik isteyen konuarda daha iyidir. yüksek devir çevirdiklerinden motorun gücü daha geniş bir banda yayılabilir. daha sportif tat bırakır.
şu bir gerçek her iki motor tipinin de kendine has sürücü profili vardır ve bu iki tip araç arasında sürüş farkı da barizdir.
Alıntıları Göster
dizelin bittiği yerde benzin başar.
quote:
Orijinalden alıntı: lexus
dizelin bittiği yerde benzin başar.
Alıntıları Göster
90 ı geçince radara girersen görürsün mayk....
Ne spor kullanması, hertaraf araba her taraf ışık dolu mayk.....
Devir ekonomi devri bırak bunları mayk.....
quote:
Orijinalden alıntı: oguz1
90 ı geçince radara girersen görürsün mayk....
Ne spor kullanması, hertaraf araba her taraf ışık dolu mayk.....
Devir ekonomi devri bırak bunları mayk.....
Alıntıları Göster
benzinin bittiği yerde hibrid başlar
quote:
Orijinalden alıntı: lexus
dizelin bittiği yerde benzin başar.
Alıntıları Göster
Focusun benzinli Ti-VCT si 10.8 sn,Tdcı'ı 10.9 sn de tamamlıyor 0-100 ü,Gerçi bu sadece ford için geçerli,Aynı motoru kullanan başka hiç bir araç bu seriliği ve bu benzinli dizel 0.1 sn farkını yakalayamadı
quote:
Orijinalden alıntı: FullPerfromance
Focusun benzinli Ti-VCT si 10.8 sn,Tdcı'ı 10.9 sn de tamamlıyor 0-100 ü,Gerçi bu sadece ford için geçerli,Aynı motoru kullanan başka hiç bir araç bu seriliği ve bu benzinli dizel 0.1 sn farkını yakalayamadı
Alıntıları Göster
Dizel kullanmak turbo olduğu için şehir içinde daha keyifli oluyor. Ara hızlanmaları da yine turbodan dolayı benzinliyi göre daha iyi. Amma ve lakin, Tacarsoyun da söylediği gibi devirsiz meretler. Gel gelelim rampada çok iyi olmalarına. Bol virajlı rampalarda benzinli araç dizelle rahatlıkla başa çıkabiliyor. Aracınız sağlamsa devir avantajını asıl orada kullanacaksınız. Eğer arabanız 2 de 100-110, 3. viteste de 140-150 dayayabiliyorsa virajlı ve rampa yollarda inanın 1.6 turbo dizeller plakanızı bile okuyamaz.
quote:
Orijinalden alıntı: tonk
Dizel kullanmak turbo olduğu için şehir içinde daha keyifli oluyor. Ara hızlanmaları da yine turbodan dolayı benzinliyi göre daha iyi. Amma ve lakin, Tacarsoyun da söylediği gibi devirsiz meretler. Gel gelelim rampada çok iyi olmalarına. Bol virajlı rampalarda benzinli araç dizelle rahatlıkla başa çıkabiliyor. Aracınız sağlamsa devir avantajını asıl orada kullanacaksınız. Eğer arabanız 2 de 100-110, 3. viteste de 140-150 dayayabiliyorsa virajlı ve rampa yollarda inanın 1.6 turbo dizeller plakanızı bile okuyamaz.
Alıntıları Göster
duruma gore değisir...
bmw nin dizelleri benzinliisinden daha seri...
quote:
Orijinalden alıntı: tonk
Dizel kullanmak turbo olduğu için şehir içinde daha keyifli oluyor. Ara hızlanmaları da yine turbodan dolayı benzinliyi göre daha iyi. Amma ve lakin, Tacarsoyun da söylediği gibi devirsiz meretler. Gel gelelim rampada çok iyi olmalarına. Bol virajlı rampalarda benzinli araç dizelle rahatlıkla başa çıkabiliyor. Aracınız sağlamsa devir avantajını asıl orada kullanacaksınız. Eğer arabanız 2 de 100-110, 3. viteste de 140-150 dayayabiliyorsa virajlı ve rampa yollarda inanın 1.6 turbo dizeller plakanızı bile okuyamaz.
Alıntıları Göster
forumda genelde ara hızlanma da dizel geçer deniyor
60-100 hızlanmasını 4. viteste yaparsan tabii ki dizel geçer ama benzinli aracı 2. vitese atarsan dieselden çok daha iyi derece yapar.
zaten diesel araçların torklarının büyük kısmı vites oranları sebeiyle yok olur.