![](https://forum.donanimhaber.com/images/avatars/1.seri avatar/ay4.jpg)
![çok beğenilen](/Static/forum/img/rozet/cok-begenilen.png)
![müdavim](/Static/forum/img/rozet/mudavim.png)
![vefalı](/Static/forum/img/rozet/vefali.png)
![gececi](/Static/forum/img/rozet/gececi.png)
Merhabalar; c200 almayı düşünenlere yol gösterici olabilir diye kişisel tecrübelerimi paylaşmak istedim.
2023 eylül 15'de aracı teslim aldım. 4 matic+Avantgarde+ arka koltuk ısıtma+ digital light donanımlarına sahip.
Eski aracım Volvo XC40 T3 idi. Güncel 320 ve s60 kullanma fırsatım da oldu. Görüşlerimi belirtirken bu araçlara da atıfta bulunacağım.
Tasarım
AMG donanımla daha şık görünüyor ama Avantgarde'nin ön ve yan tasarımını beğendiğimi söylemem. Arka tasarım şık. W205'in dış tasarımını daha iyi buluyorum.
İç tasarım olarak ise sınıfında eşsiz olduğunu düşünüyorum. Hem sürücü hem orta ekranın çözünürlüğü, tepkime hızı çok iyi. İç ambians oldukça başarılı. Diğer premium D segmentinde yer alan araçlara göre sunroof'un 2 parça olması özellikle arka taraftaki yolculara ferahlık katıyor
Malzeme Kalitesi
Bu konuda eleştirilerim olacak. Kapıların alt tarafları ve ön konsolun alt tarafları sert malzeme(uyduruk plastik değil elbette ama sert) ayrıca ön konsol ve kapıların üst kısmında kullanılan malzemenin alt kısmında sert malzeme bulunuyor. Üstüne giydirme yapılmış. Premium sınıf bir araca yakışmıyor bence. Kullanılan deri maalesef suni deri(koltuklar konsol gibi). Keşke standartta da gerçek deri kullanılsaydı(gerçek deri opsiyon, kullanılan artico deri uyduruk değil ama sonuçta suni). Ön konsolun alt tarafından, kapı tutamaklarından maalesef trim sesleri geliyor.
İç Hacim
Diğer D segmenti premiumlara benzer şekilde. Ön taraf ferah rahat ama arka taraf çok geniş değil. Ortadaki büyük şaft tüneli nedeni ile arka ortada yetişkin birinin konforlu seyehat etmesi pek mümkün görünmüyor. 182 cm boyum var ön koltuğu kendime göre ayarladığımda arkada diz mesafesi 3 parmak kadar kalıyor. Daha fazla olabilirdi.
Açık renkli döşeme ile alındığında ve çift parçalı sunroof ile birlikte araç ferah hissettiriyor.
Yol, rüzgar ve motor sesi
Araç ilginç bir şekilde bariz olarak motor sesi alıyor. Şahsen AMG için bunun bir mantığı olsa da avantgarde donanım için anlamsız buluyorum. Özellikle dip gazlarda ses haliyle artıyor ve bana rahatsız edici geliyor. Lastik ve bozuk yol sesi konusunda ise başarılı olduğunu söyleyebilirim. Rüzgar sesi konusunda da başarılı ama her ne kadar kalın kullanılsa da çift kat lamine cam kullanmamaları üzücü. G20'de ön camlar lamine mesela.
Yol Tutuş
Bu konuda çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Arkadan itiş veya önden çekiş araçlara göre bariz iyi yol tutuyor(fizik kuralları gereği elbette). G20 sahiplerinin yol tutuş konusunda bizimki de iyi yol tutuyor demeleri sadece birer avuntu. 4 matic'in karşılığı ancak x-drive olur ki sedan 320de gelmiyor maalesef. Quattronun daha iyi olması muhtemel ama tecrübem olmadı. S60 AWD de kullandım; 4 matic'e yakın ama bence 4-matic; Volvo'nun AWD'sinden bir tık daha iyi. Hem kuru yolda-virajlarda- hem de ıslak yolda çok iyi yol tutuyor. Henüz kar tecrübem olmadı. Kendi adıma G20'yi elememin en önemli nedeni; G20'nin arkadan itişli olması idi. Eskiden beri yanlama hevesinde olan biri değilim.2 çocuğum var. Aracımın yola tutunmasını bana güven vermesini isterim. Karı buzu eksik olmayan bir yerde de yaşıyorum. Bu nedenle arkadan itiş araçlar bana göre değil. Sevene saygım var elbette.
Konfor
AMG pakette gelen sert süspansiyonlar ve daha ince yanaklı lastikler nedeni ile aracın sert olduğunu biliyorum. Avantgarde donanım ile daha konforlu süspansiyon ve lastik yanaklarının daha kalın oluşu nedeni ile aracın süspansiyonlarının konfor&yol tutuş dengesinin başarılı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca koltukların yanal desteği de yeterli ve bel fıtığım olmasına rağmen beni rahatsız etmediğini hatta konforlu olduğunu söyleyebilirim.
Tüketim
Gerek ağır kasa(yaklaşık 1,7 ton) gerekse 4 çeker sistemi yüzünden şehir içi tutumlu olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Yoğun trafikte tüketim14 litrelere kadar rahatlıkla çıkabiliyor. Uzun yolda eco modda 110-120 km arasında özellikle de eğim yoksa 6 litrelerin altını görüyor. Kendi aracımın 3600 km.'lik verisini ekliyorum(30 km/h ortalama hız ile 10,5 lt/100 km).Yumuşak kullanan biri değilim.
Hybrid destekli 1,5 litrelik 204 beygirlik bir motoru var. Tabiki de renault motoru değil(
). Mercedes-Benz'in kendi geliştirdiği ve ürettiği motor. 4x4 1,7 tonluk bir araca göre yeterli olduğunu söyleyebilirim. Ara hızlanmalar, 0-100, yokuş yukarı çıkışlar vs. fazlası ile tatminkar.
Donanım
Bana göre premium D segmentinde fiyatına göre en iyi donanımı sunan S60. Diğerleri S60'ın arkasından geliyor. S60'ı elememdeki en önemli neden araç alırken kör nokta+ çapraz trafik uyarı sistemli s60 bulamamamdı. Bulabilsem s60 alırdım.
C200'de; hafızalı ön yolcu koltuğu, kablosuz android auto&car play, elektrikli koltuk baş ayarı, elektrikli direksiyon yükseklik&alçaklık ayarı, kumanda ile araç çalışırken motorun uzaktan kapatılması, vale modunda bagajın kilitlenmesi, gömülü çözünürlüğü oldukça iyi geri görüş kamerası, elektrikli bagaj, iyi çalışan ön ve arka koltuk ısıtma gibi özellikler artıları diyebilirim. Standartta gelmeyen ama opsiyonla alınan digital light şahane. Tüm fonksiyonları ülkemizde kullanılmasa bile(yola şekil, grafik çizme gibi) uzun yolda öndeki ve karşıdan gelen araçları rahatsız etmeden mükemmel düzeyde bir aydınlatma sunuyor. Güncel G20'de sunulmuyor oluşu önemli bir eksiklik bence. Kullandığım S60da'da benzer bir far sistemi vardı o da çok iyi çalışıyordu.C200'de arka bağımsız klima ,ön koltuk soğutma, 360 derece kamera(dikey otomatik park sistemi var güzel park ediyor ama yatay park etmiyor. Şahsen otomatik park yerine 360 derece kamera isterdim), direksiyon ısıtma gibi donanımların olmayışı büyük eksikler bence. Bu sınıfta güncelde en donanımı fakir A4 maalesef. Efsane 45 TFSI motor efsane quattro çekiş sistemine rağmen donanım fakiri bir araç. Kör nokta uyarı sistemi, çapraz trafik sistemi gibi donanımları para ile bile alamıyorsunuz maalesef. Ayrıca gerek iç dizayn ve gerekse dış dizaynının eskidiğini düşünüyorum.A4'ü elememdeki nedenler de bunlardı.
C200'de yine şerit ortalama+acc maalesef opsiyonla alınıyor. En büyük donanımsal eksiklerinden biri olduğunu söyleyebilirim.
Mercedes me'nin şu an ülkemizde çalışmıyor oluşuna ise söylenecek söz bulamıyorum. Modelden bağımsız marka nazarında en büyük eksikliklerden biri olduğunu söyleyebilirim.
Güvenlik
Araçta standart olarak ön çarpışma önleme, çapraz trafik uyarı sistemi, kör nokta uyarı sistemi ve şerit takip sistemi bulunmakta ve hepsinin çok iyi çalıştığını söyleyebilirim. Kör nokta uyarı sistemi eski aracım Xc40'dan ve kullandığım S60'dan bile daha iyi çalışıyor. Özellikle aracı park edip motoru kapattıktan sonra kapıyı açarken arkadan yaya,araç bisikletli vs gelirse sizi sesli ve görsel olarak uyarıyor. Ön çarpışma önleme maalesef volvonun gerisinde. Volvoda daha iyi çalışıyordu ayrıca ön otomoatik frenleme sistemi çalışırken volvoda kemerler otomatik olarak geriliyordu C200'de henüz kemerlerin gerildiğini görmedim. Yukarıda da belirttiğim gibi A4'de(ben alırken öyle idi güncelde durumlar nasıl tam emin değilim) kör nokta ve çapraz trafik uyarı sistemlerinin olmayışı kabul edilemez bana göre. Keza ülkemize gelen bazı S60'larda da olmamasının kabül edilemez olduğunu düşünüyorum.
Sonuç olarak; Premium D segmentinde bana göre 4x4'lük bir sedan yok. Her birinin kendi içinde artıları ve eksileri var. Bunları bilerek tercih yapmakta fayda var.
Keyifli ve kazasız&belasız sürüşler dilerim.
![W206 4 matic C200 gerçek kullanıcı deneyimi](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/2d/b3/cd/2db3cd8fe071bb4a721ee85604fe7bf2.jpeg&t=0&width=480&text=1)
Uzun zamandır düşündüğüm ama maddi nedenlerden ötürü hep ötelediğim bir konu hakkında görüşlerinize başvurmak istiyorum. Hali hazırda 2020 model t3 xc40 sahibiyim. Araçtan memnun olmakla birlikte (özellikle mükemmel seviyede çalışan güvenlik donanımları başta olmak üzere), sürücü tarafında baldır desteğinin olmayışı, önden çeker oluşu, aracın depremde üstüne moloz düşmesi sonucu tamir görmesi, kısmen bagajın yetmemesi, yıl ve kilometrenin ilerlemesi gibi sebeplerden ötürü araç değişikliği düşüncem var. 2 çocuk sahibi olarak ve tasarımını da beğendiğim için konu başlığındaki 2 araç arasında kaldım.
Her iki araç da yerden nispeten yüksek sw yapısında ve 4x4. Benzer donanımlara sahip olmalarına rağmen v60 daha dolu. C nin içi biraz daha janjanlı.V60 daha güçlü motora sahip. Mercedesdeki aktif güvenlik donanımlarının çalışma kalitesi hakkında hiç bir filrim yok. En önemlisi ise c200'ün 1,5 lt olmasına rağmen 2,0 lt'lik v60 ile benzer fiyata sunulması.
Özellikle her iki aracı kullanmış ve tecrübesi olanların değerlendirmesi hususunda yardımınıza başvuruyorum.
Yeni xtrail test sürüşü
Merhabalar, yeni xtrail 1,6 lt 163 bg 300 nm tork 12v hafif hibrid motorlu aracı test etme ve inceleme fırsatı buldum. Görüşlerimi paylaşmak istedim.
2 motor seçeneği ile geliyor biri yukarda yazdığım diğeri de e-power adlı hybrid motoru. Hybrid motorlu versiyon 4x4, önde ve arkada 2 elektrikli motor bulunmakta ve benzinli motor bu elektrikli motorları jeneratör gibi beslemeye yarıyor. Bütçe nedeni ile skypack hafif hybrid motorlu araçla ilgilendim.
Skypack donanımda;
Cam tavan, anahtarsız giriş ve çalıştırma, 19'' jantlar, led ön ve arka farlar, 360 derce kamera sistemi, karartılmış arka ve yan camlar, kumaş koltuklar, ön ve arka koltuklarda ısıtma, direksiyon ve ön cam ısıtması, 3 bölgeli bağğımsız klima, 12,3'' sürücü ve orta ekran, arka yan camlarda makam perdesi, auto hold, kablosuz wifi şarj, ön ve arka çarpışma önleyicisi, kör nokta,şerit takip ve konumlandırma ve adaptif cruise kontrol bulunuyor. Skypack donanımın en önemli eksiklikleri led ön ve arka sinyaller, elektrikli bagaj ve elektrikli sürücü koltuğu bence.
Aracın arka süspansiyonları bağımsız ve davlumbaz içine keçe konmuş. Sessiz çalışan süspansiyon sistemi var( 3008in arka süspansiyonu sesli çalışıyor ve sert. Karşılığında bir SUV olmasına rağmen size çok iyi yol tutuş vadediyor lakin nissanda test sürüşünden yol tutuşla ilgili bir görüş bildiremeyeceğim) Motor da sessiz çalışıyor lakin çok kısa bir test sürüşü yaptığım için cvt ve motor uyumu ile ilgili olumlu veya olumsuz bir görüş bildiremeyeceğim. D segmenti bir araç sürdüğünüzü hissettiriyor. Aracın kumaş koltukları oldukça rahat ve konforlu(Özellikle 3008den sonra), direksiyonun derisi kaliteli ön konsolda kullandıkları malzeme kaliteli, sürücü ve orta ekran çözünürlüğü iyi orta ekranın tepkimesi hızlı(3008in orta ekranı ve geri görüş kamerasının çözünürlüğü maalesef kötü). Aracın 4 bir yanındaki kameraların çözünürlüğü gayet iyi. Arka diz mesafesi ve genişlik gayet yeterli. Özellikle ön ve arka kapı içlerinde kaplama yok ve kapı içi cepleri küçük kalmış. Arka kapılarda sert malzeme kullanılmış. Bagaj hacmi 585 lt sınıf standartlarına yakın ama bazı C-SUVlar kadar. Aracın ön ve arka harita okuma lambaları, plaka lambalığı, makyaj aynası lambaları, bagaj aydınlatma hepsi sarı ışık maalesef. O kadar kaliteli sürücü ve orta ekranın kullanıldığı, çözünürlüğü yüksek 4 tane kameranın kullanıldığı bu araçta neden sarı ışık kullanılmış anlam veremedim. Ön ve arka sinyaller halojen maalesef(2006lı yıllarda tasarlanan 3008in bu konuda hala birçok araçtan başarılı olduğunu düşünüyorum)
Lansmana özel skypack hafif hibrid motorlu araç 1.300k ve 240b 0 fazili kredi var.
Sizlerin görüşü nelerdir bu araçla ilgili?
Bu kasanın 2.eli nasıl olur?Tutulur mu sizce?
Son olarak 3008 allureden bu araca sizce geçilir mi?
Teşekkür ederim
Fotoğraf çekmeyi unuttum maalesef 1 adet fotoğraf ekliyorum(bayinin bana attığı fotoğraf) skypack dponanıma ait.
![](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/7a/86/fe/7a86fed39607c3383dec2bf31014974f.jpeg&t=0&width=480&text=1)
Kia
Prestige, benzinli 4x2 hafif hibrid
Bmw
136 hp turbo benzinli modeli luxury line paket
Biri mpv sınıfı biri suv farkındayım ama 2 araç arasında hangisini dersiniz ?
Yakıt/konfor/2.el değeri olarak
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
Golf 8 satılıp 2008 gt alınır mı?
Golf 8 style 1.0 e-0tsi dsg (daha 13.000 kmde) satılıp, 0 km 2008 1.2 eat 8 gt alınır mı?
Yakıt tüketimi, sessizlik, konfor, malzeme kalitesi olarak 2008; golfü çok aratır mı ?
2008; golfe göre daha donanımlı.
Ne derseniz ? İki aracı da bilen kullananlar yorum yaparlarsa çok sevinirim.
Not: Aracı eşim kullanacak
Grandland vs 3008
Arkadaşlar merhaba 3008 active prime 1.2 ile grandland x enjoy black edition arasında kaldım. Her iki aracın da motorları aynı( 1,2 lt 130 bg 230 nm tork) ve eat8 şanzıman mevcut. Grandland 308.000 150.000 0 faiz var
3008 ise 347.000 ve 140.000 sıfır faiz var. Sizce arada 39.000 tl'lik fark var mıdır? Önerileriniz nelerdir ?
|
D sedandan inilip C suv'a binilir mı?
|
120 km/h den sonraki süratlerde 308 model aracımda titreme sorunu
|
Meslek: MD(internal medicine and hematology specialist)
Sözüm ki tek sana geçmez, celladımsın ey zaman ! |
Son Giriş: 3 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 1.213
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.333
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 29.526 (Bu ay: 464)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 754 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)