Şimdi Ara

Kafa Karışıklığı: Megane 4 Dizel mi yoksa Auris Hybrid mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Daha önce birkaç konu açmıştım, yaza doğru aracımı değiştireceğim. Evde iki adet benzinli/tam otomatik aracımız olduğu için dizel/otomatik bir araç almayı planlıyorum.

    Kafamda birçok model vardı; Önce Golf, sonra Leon, sonra 308, en son olarak da Megane HB düşünüyordum.

    Yaptığım testler sonucunda tam olarak Megane 4 HB DCI EDC Icon donanıma birkaç opsiyon (18" jant, büyük ekran, kontrol ve sürüş paketi) eklettiğim aracı almaya karar vermiştim çünkü fiyat/performans/beğeni üçgeninde beni en tatmin eden araç buydu.

    Bugün ise sırf tasarımını beğendiğim ve hibrit teknolojisini merak ettiğim için C-HR incelemeye Toyota'ya gittim. C-HR hem beklediğimden biraz daha farklı çıktığı için hem de fiyat olarak bütçemi aştığı için eledim. Test aracı olmadığı için satış temsilcisi Auris Hibrit test aracı olduğunu ve bu aracı test edip etmek istemediğimi sordu. Ben de hiç aklımda olmamasına rağmen test ettim.

    Öncelikle güncel model Auris arka tasarımını hiç beğenmediğim ve tasarımı çok da dikkat çekmeyen bir araç. Tasarım benim için önemli kıstaslardan biri. Aynı zamanda dizel/otomatik kombinasyonu da olmadığı için gidip bakmak hiç aklıma gelmemişti. Fakat aracın sessizliğini, teknolojisini, sürüşünü ve genişliğini çok beğendim. Ailem de araca bayıldı.

    Benim kafamı asıl karıştıran şu; dizel otomatik bir Megane 4 mü almalıyım yoksa hibrit bir Auris mi bilmiyorum. Sürüş alışkanlıklarıma göre hibrit benim için daha uygun. Auris, şehir içinde Megane'dan daha düşük yakıt tüketimine sahip. Şehir dışı yolculuklardaysa Megane, Auris'e göre daha avantajlı.

    Sürüş alışkanlıklarım şöyle; Öğretmenim, hafta içi 1-1,5 km uzaklıktaki okuluma gidip geliyorum her gün. Hafta sonu ve yazın 2 ay ise tatilim ve yaz dışında İstanbul'da sürekli trafik içerisindeyim. Yazın ise yazlığıma (yaklaşık 450 km) gidip gelirim 1 kez, onun dışında "biraz daha gezerim belki dizel alırsam" diye düşünüyordum çünkü araçla gezerek tatil yapmayı seviyorum. 1-1,5 km'de dizel benim için çok avantajlı olmayacak çünkü okuluma varana kadar motor ısınmamış olacak (lütfen o kadar mesafe için arabayı çalıştırma gibi yorumlar yapmayın.), hibrit için ise belki de 0 yakıt tüketimiyle işe gidip gelebileceğim. Yine İstanbul'da gezerken ise genellikte trafikli yerlerde gezdiğim için yine elektrikli motor benim için avantaj olacak. Yani yaz ayları dışında hibrit bir araç benim için çok daha uygun.

    Asıl beni düşündüren ise yaz ayları. Benzinli aracımla bir yere gitmeye korkarken dizel araç için Ege turları, Akdeniz turları, Karadeniz turları falan planlıyordum kafamda. Hibrit bir araçla bu planlarımı ne kadar uygulayabilirim bilmiyorum. Ama tabii dizel araç şehir dışında bir depoyla 900-950 km yaparken hibrit Auris minimum 750-800 km yapabilirse eğer ibrem Auris'e kayabilir.

    Sonuç olarak sorum şu; benim kullanım tarzıma ve isteklerime göre tasarımını çok beğendiğim ve içime sinen Megane HB dizel otomatik mi almalıyım, yoksa içi daha geniş olan ve benim için belki de daha avantajlı ve mantıklı olan ve tasarımı için "eh işte" diye düşündüğüm ama teknolojisini ve sürüşünü beğendiğim Auris'i mi almalıyım? Fiyatları üç aşağı beş yukarı aynı. Ne dersiniz?

    @Dukkha







  • Çevremde çok farklı mesleklere sahip insanlar var. 2 tane çok yakın mühendis arkadaşım var. İkisi de günde 10 saat çalışıyorlar (sabah 8, akşam 6) ama aktif olarak 2-3 saat ancak çalışıyorlar (kendi söylemleri). Maaşları da neredeyse benim maaşımın 2 katına yakın. "Kafadan meslek uydurmuyorum" yani. Size yalan borcum da yok.

    Esnek çalışma saati derken benim ve çevremdeki hiçbir öğretmenin esnek çalışma saatleri yok. Evet sabah 08:30, akşam 16:10 çalışıyorum fakat dediğim gibi bütün bu süreyi hem zihnen hem de bedenen aktif geçiriyorum.

    3 saate yakın mola ise benim ve çevremdeki öğretmenlerin sahip olmadığı bir şey. Öğle aramız bile 45 dk ya da maksimum 1 saat. Boş dersimiz olsa bile ödev değerlendirmeyle geçiyor bu süre. Sizin dışarıdan gördüğünüz gibi değil kesinlikle yani.

    Ayrıca kimseyi veya kimsenin mesleğini küçümsemem fakat üniversite okumuşum, üstüne yüksek lisans yapmışım, pedagojik olarak kendimi geliştirecek bir dünya ders ve seminere katılmışım, tabiki de madende çalışan insandan çok daha fazla maaş almayı hakediyorum.

    Ben de polemik yaratmak istemiyorum, o yüzden lütfen araç yorumu hariç yorum yapıp konuyu kirletmeyin artık!
    "bütün gün ofiste bilgisayarda oyun oynayıp akşama kadar çalışmaya(!) benzemez" Burada hangi meslekten bahsediyorsunuz acaba .Sırf kendinizi haklı çıkarmak için kafadan uyduruyorsunuz . Söyleyin bana hangi meslekte sizin kadar aylarca tatil imkanı var ?

    Hangi meslekte sizinki gibi esnek ve düşük çalışma saatleri var?

    Hangi meslekte günde en az 3 saate yakın mola imkanı var ?

    Buna rağmen maaşlarınız gerçekten yüksek birde yukarda yakınmışsınız bütün gün sesimi ve bedenimi aktif olarak kullanıyorum diye affedersiniz ama onuda yapın artık!! Bütün gün madende çalışıp kömür taşıyan ve sizin maasinizin yarısını alamayan insanlar var.Amacım polemik çıkarmak değil ama bunlarda gerçekler.
  • O bu değilde yanlış araba yerine yanlış meslek seçmişiz öğretmen olmak varmış yazlıklar turlar arabalar vallahi kıskandım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kevser27 kullanıcısına yanıt
    Ailemin durumuyla alakalı bir durum. Yoksa öğretmenlik emin olun verdiğiniz emeğin karşılığının 3'te 1'ini ancak kazandığınız bir meslek Türkiye'de. Araçlardan biri ve yazlık aileme ait. Benim sadece 1 adet ortalama özelliklere sahip aracım var.

    Neyse konumuz benim mesleğimi, bütçemi, mal varlığımı ya da kazancımı sorgulama konusu değil; araç kıyaslama konusu. Yorumlar da bu konu üzerine olursa sevinirim.

    Saygılar.
  • Bir de öğretmenler az kazanıyor derler!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yol yapacaksanız dizel araç her zaman daha avantajlıdır. Senede bir kez bile uzun yola ciksaniz araca ısınmak veya araçtan soğumak için yeterlidir. Tasarım göreceli kavram. Benimde makyajli auris tasarım olarak cok hosuma giden araclardan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nirvana333 kullanıcısına yanıt
    Bir üstteki mesaja verdiğim cevapta kendimi yeterince açıkladığımı düşünüyorum. Herkesin kazancı ve durumu kendine. Belki ekstra işler yapıyorum, belki miras kaldı, belki farklı bir durumum var nereden biliyorsunuz? Ya da bu konu sizi neden bu kadar ilgilendiriyor? Lütfen araçlar hakkında bilginiz ya da fikriniz varsa yorum yapın. Başka türlü yorumlar gereksiz kirlilik dışında bir şey değil maalesef.
  • Ben megane alırım. Auris eskidi artık, segmentinde hiçbir espirisi yok. Hybrid olması kulağa çekici geliyor evet ama 1.8 motor vergisini de düşünmek lazım. Şehir içindeki kısa sürüşlerde auris daha avantajlı olacaktır, hatta hiç yakıt bile tüketmeden yolculuk mümkün olabilir ama fabrika verilerine baktığımızda auris şehir içi 3.9, megane 4.0 gösteriyor. Şehir dışında ise auris yine 3.9, megane 3.7

    Bence sessizlik ve çok kısa mesafeleri bedava gidebilmenin güzelliği dışında hybrid aurisin çekici hiçbir yönü yok. Zaten dediğim gibi vergisini işin içine kattığımızda yakıtın bir önemi kalmıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 3 mü Egea Hb mi?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Zaten güncel aracım çok yaksa da şehir içinde bir şekilde idare ediyorum fakat bir yere gideceğim zaman yakıt tüketimi bana ayak bağı oluyor. Bilsem ki Auris de 750-800 km yapabilecek, o zaman benim için hibrit daha mantıklı olabilecek ama uzun yolda nasıl yakar hiçbir fikrim yok. Auris'i yandan ve önden ben de beğeniyorum fakat arka tasarımı (özellikle logonun olduğu kısım) bana çok çirkin geliyor nedense.
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Aynen öğretmenler yata yata karpuz büyütüyorlar!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler.

    Evet dediğiniz gibi Auris artık yaşlandı, hatta çok yakında yeni kasası tanıtılacak. Bu da büyük bir dezavantaj. Cahilliğimi mazur görün fakat hibrit olmasına rağmen 1.8 motordan dolayı yüksek vergi mi ödeniyor gerçekten? Bu konu hakkında bir fikrim yoktu açıkçası.

    Senenin yaklaşık 10 ayında hiç yakıt tüketmeden yolculuk yapabilmek beni çekti açıkçası. Ayrıca dizelin sürekli kısa mesafede motor ısınmadan kullanıldığında 7-8 litreleri görmesinden de korkuyorum biraz açıkçası.
  • Pardon ama aracı sıfır alacağım ibaresi nerede geçiyor? Ayrıca "yatarak" para kazanıldığını sandığınız öğretmenlik, bütün gün ofiste bilgisayarda oyun oynayıp akşama kadar çalışmaya(!) benzemez. Bütün gün sesinizi ve bedeninizi aktif olarak kullanırsınız. Ama bu zihniyetteki insanlara daha çok açıklama yapmak istemiyorum. Sadece üzücü diyebiliyorum yorumlarınıza..

    @Moueson @Nirvana333
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Evet 1.8 motor vergisi ödeniyor, böyle olunca megane'a göre yıllık 1000 lira fazla vergisi oluyor.

    Dizel megane 8 litreleri görmez diye düşünüyorum, fabrika verisi şehir içi 4 litre. Zaten segmentinin en az yakan dizel aracı.
  • Arkadaşımız araba önerisi istemiş,herkes mesleğinden vurmuş,bende öğretmenim 19 yıldır.Yata yata ülkemiz de para kazanan en son meslek grubu öğretmenlerdir.Ne olmuş yani arkadaşın yazlığı varsa.Benim de var evlerim,yazlığım,arabam.2 öğretmen çalıştık,tabii ki ailemin varlıklı olmasının bunda etkisi var.Son olarak ben de de 2016 megane sedan dci edc için var.Ben yerinizde olsam megane alırdım.Yazın bende çok gezerim.Adana-Antalya arası ortalamam 3,5 litre.Adana şehir içi ortalama hız 17 ki yakıt 5,6 litre.Hybrid araba da batarya dolumu ve batarya bitince maliyeti sorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda2007 -- 3 Mart 2018; 23:48:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ec.dmn

    Pardon ama aracı sıfır alacağım ibaresi nerede geçiyor? Ayrıca "yatarak" para kazanıldığını sandığınız öğretmenlik, bütün gün ofiste bilgisayarda oyun oynayıp akşama kadar çalışmaya(!) benzemez. Bütün gün sesinizi ve bedeninizi aktif olarak kullanırsınız. Ama bu zihniyetteki insanlara daha çok açıklama yapmak istemiyorum. Sadece üzücü diyebiliyorum yorumlarınıza..

    @Moueson @Nirvana333

    "bütün gün ofiste bilgisayarda oyun oynayıp akşama kadar çalışmaya(!) benzemez" Burada hangi meslekten bahsediyorsunuz acaba .Sırf kendinizi haklı çıkarmak için kafadan uyduruyorsunuz . Söyleyin bana hangi meslekte sizin kadar aylarca tatil imkanı var ?

    Hangi meslekte sizinki gibi esnek ve düşük çalışma saatleri var?

    Hangi meslekte günde en az 3 saate yakın mola imkanı var ?

    Buna rağmen maaşlarınız gerçekten yüksek birde yukarda yakınmışsınız bütün gün sesimi ve bedenimi aktif olarak kullanıyorum diye affedersiniz ama onuda yapın artık!! Bütün gün madende çalışıp kömür taşıyan ve sizin maasinizin yarısını alamayan insanlar var.Amacım polemik çıkarmak değil ama bunlarda gerçekler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Havada karada suda her yolda her koşulda bu iki araç içinden Megane dci edc fakat hb almayın sedan alın.





    dci tam tutumluluk abidesi.



    Bursadan 30-35 km mesafedeki sahil beldelerine gidiyorum tüketime hiç dikkat etmeden 1400 kg lik koca suv 3.7 ile variyor gidecigim yere.(2017 dci Nissan Qq)



    Karma tüketim 5.3 lt sabah motor isinmadan 6 km uzagimdaki okula gidiş yine motor isinamadan geri eve geliş( bende öğretmenim)



    Depo taşana kadar fulleyip Bursadan Çeşmeye gidiş hiç dikkat etmeden 115-120 ile Çeşme otobaninda 140 in altina hiç inmeden 80-90 km seyir ve 3 gün çeşme içinde dolaşma alacatiyi ziyaret sayisiz dur kalk soğuk motor yine fulleyerek ölçüm sonucu bunların hepsi 127 liraya mal olmuş.



    Azcık dikkatli kullasaniz uzun yolda 4.0 ın altina inmek hic zor değil.



    O yüzden bence Dci Megane Ege turları düşünüyorsanız



    Hybrid ve Elektiriklilerin bi 6-7 senesi daha var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sizi çok iyi anlıyorum. Ben Güncel kasa Auris i 2013 te ilk çıktığında daha test aracı bile gelmemişken

    satın alıp 3 ay sonra satmak için günlerce uğraşmışan biriyim. Tabiki Hybrid teknolojisi konusunda Toyota

    en ileri firmaların başında geliyor bunu çok iyi takip ediyorum ancak Auris ile şehirler arası yolculuğa

    çıktığınızda emin olun yol sesi ve süspansiyonu size eziyet olacak. Biz sırf 1.33 motorun yetersiz çekişi ve

    berbat yalıtımı yüzünden Aurisi satmak durumunda kaldık. Hybrid araç şehir içi testinde tabi size sessiz gibi

    gelmiştir ama belirli bir hızda özellikle 50-60 tan yukarı hızlarda mıcır asfaltta yalıtımı çekilmez bir hal alıyor.

    Hatta link vereyim buradan okuyabilirsiniz >>>https://forum.donanimhaber.com/dikkat-auris-1-33-motor-ve-bursa-akkoyunlu-bayi-rezaleti--79262014


    Bu iki araca sahip olmuş biri olarak ikisi arasında seçime gelecek olursak çok net konuşuyorum kesinlikle

    Megane 4 HB diyorum.. Tüm özellikleri ile Megane 4 , Auris kıyaslaması Hybrid haricinde kıyas bile kabul etmez.

    Bahsi geçen Hybrid modeli bende test ettim şehir içinde evet gayet sessiz ama 1.8 motor vergisi ülkemizde çok yüksek.

    Bununla birlikte Auris'in kasası bu yıl komple yenilenecek yani siz alacaksınız 1 yıl geçmeden eski kasa olarak kalacak.

    Megane 4 ise önünde en az 4-5 yıl daha olan yeni bir model ve denemeyenlerin yorumlarına bakmayın sessizliği ve tüketimi ile

    yüzünüzü güldürecek bir otomobil. Megane 4 1.5dci EDC için şehirler arası 900-950km dersek ayıp etmiş oluruz

    dikkatli kullanımda 1 depo (47lt) ile Megane 4 1.5dci EDC için size 1200-1300km garanti ediyorum. (Şuan Ankara içi 5.5lt)

    Şehir içi ve şehirler arası tüketim değerlerimi buradan inceleyebilirsiniz >>>https://forum.donanimhaber.com/renault-megane-4-bizi-cok-sasirtti--120689964


    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 3 Mart 2018; 23:46:30 >




  • megan iyi bir seçim olur sizin için hocam.türkiye koşullarında alınacak araba megandır.
  • Iki araci da test ettim.



    Oncelikle aurisle 10 ay yakit tuketmeden gidemezsiniz. Bu yanlis bilgi. Batarya dolu olursa kisa mesafe yakit harcamadan gidebilirsiniz ama o bataryayi doldurmak icin illaki benzin harcamaniz lazim, fizik kuralina aykiri.



    Megane surusu, yol tutusu, yalitimi basarili bir arac. Auristen daha yeni, daha iyi. Auris hibrit ise daha cevreci, daha saglam, sorunsuz olacaktir. Aurisin vergi dezavantaji var buna karsin ilk alim fiyati ve donanimi daha iyi gibi.



    Dizele ve yari otomatige karsi degilseniz ve ayni fiyata ayni donanimi sunuyorsa megane mantikli. Ben olsam sirf otomatigi icin bile megane almazdim. Cift kavrama guven vermiyor. Alternatif olarak 308 olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • megane güzel araç. bende 2.el 2017 model megane 4 sedan touch 1.5 dci aldım. hb daha kalitelidir deniyor ayrıca auris kasa değişecek.
  • Megane güzel seçim fakat bana göre auris uzak seçenek.





    Hem kasa olarak hem iç mekan detayları çok uzak geliyor ve en ufak şekilde heyecan yaratmıyor ben de.



    Yüzü de oldukça eski durmakta. Tabi bunlar benim görüşüm takdir sizin ben kendim almayı düşünmedim hiç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.