Merhaba, Eşim için şehir içi ufak ve şık bir tasarımlı araç bakıyoruz. Bayiden 1.2 Milyon TL ve güzel bir kredi imkanı bulduk, Fakat araç hakkında video izlediğimde hepsi reklam almış ve hiç bir negatif yönünden bahsedilmiyor. Söylenenlere göre Fransa'da E-208 çok tercih edilen modeller arasında fakat ülkemizde halen elektrikli araç ne konumda bilemiyorum. Kullanmış yada teknik bakımdan bilgili arkadaşlarım var ise yorumlarını merak ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim. |
PEUGEOT E-208 Alınır mı ?
-
-
bence o araca 1.2m çok, benzer fiyatlara üst segment e-c4/c4x var. elektrikli corsayı biraz daha uyguna verebiliyorlardır belki.
-
Söylediğiniz aracı kullanmadım. Lakin 2 tane elektrikli araç kullanma şansım oldu. Biri kendi aracımız olan skywell et5. Eğer bütçeniz 1.2 milyon ise ve illede sıfır olsun gibi bir takintiniz yoksa eşinize küçük bir araba yerine daha şık ve iri bir SUV almanızı öneririm gidin bir test sürüşü felan yapın begenecektir. Digeride Renault Zoe idi kullandığım ikinci elektrikli araç. Küresel elitlerin yeni bir kazigidir elektrikli araçlar aslına bakildiginda. Karbon vergisi ülkemizde uygulanmaya başlandığında anlayacak insanlar bunun ne olduğunu. Öyle doğa için muazzam bişey felanda değildir ama gerçek şu ki malesef acayip ekonomik bu araclar Türkiye'de. Bir avrupalinin bir amerikalinin bu arabaları almasi aptallık olur ama bir turk bunu almak zorunda bugun zira akaryakıt çok pahalı. Skywell et5 in emsallerine bakıyorum km de 5-6 lira yakan arabalar var 2-3 km uzaktaki markete gidip gelirken yaktığı mazotla benzinle ben Ankara Yenimahalle'den elmadaga gidip geliyorum adamların 2-3 km lik harcaması ile ben 100 km yol yapıyorum. Aradaki fark inanılmaz fazla. Hal böyle iken elektrikli araç malesef şart oldu.
Şehirler arası yolculuklarda artık sık sık istasyonla karsilasiyorsunuz şarj problemi artık yok. Şehir içi kullanımı içinde binanın bir garaj yerinin zeminini boyayıp elektrikli araca mahsus edip komsularin park etmesini engellemek için kilitli duba koyup aracınızı ev elektrigi ile şarj edeceksiniz. Elektrikte gece tarifesine geçip aracınızı akşam 10 dan sonra şarj edeceksiniz. Kullanım durumuna göre degismekle beraber sadece işe gidip gelmeye kullanılan bir araç için düşünelim menzili 500 km ye yakın skywell in is yerinizin 20 km uzaklıkta olduğu varsayilirsa günde 50 km yol yapan bir araç düşünelim 10 km de markete şuraya buraya gidildi diyelim fazla fazla hesap edelim haftada 350 km yol yapar bu araç. Araç bataryasını yüzde 20 nin altına indirmeyeceginizi varsayarsak haftada 1 defa sarjlanmasi yetiyor. Yoğun kullanıyorsanız hadi olsun haftada 2 şarj. Aracınızı şarj tesisatı çektiğiniz yere getirip kablonuzu takip sabaha kadar şarja birakiyosunuz sabah fullenmis oluyor binip gidiyorsunuz. Bunun kullanımda kullanıcıya hiç bir zorluğu yok. Siz uyurken araç kendini şarj edecek hepsi bu kadar.
Gelelim zoe ye. Zoe de küçük araç lakin bu araçta pil engelleme sistemi yok. Örneğin skywell ile yüzde 15 ten sonra kaplumbağa moduna geçmek zorunda kalıyorsunuz bataryanın tamamını kullanmanıza izin vermiyor yola devam edebiliyorsunuz ama hızlı gitmenize izin vermiyor lakin Zoe de bu yok ve kullanıcılar istemsizcede olsa bataryayı yüzde 20 nin altına düşürüyor ve bu batarya için çok zararlı. Bu sebeple 100 bin km ye gelindiğinde skywell in batarya ömrünün yüzde 99 çıktığını emsal Zoe lerde yüzde 80 lere dahi inebildigi örnekler görüyoruz. Skywell de batarya şarj limiti de mevcut yani yüzde 80 in üstünde sarjlanmasin dediginizde araç yüzde 80 de şarjı kesiyor kendisi. Bataryayı son derece verimli kullandirtiyor size. Ve kağıt uzerindeki menzil rakamlarını da şehir içinde kesinlikle yakaliyorsunuz.
Ben bugün araç alacak olsam gidip küçük bir arabaya 1.2 milyon vermez 1.3 milyona ikinci el temiz bir skywell alırdım 30-40 bin km lerde arac zaten sıfır ayarında. D segmenti bir SUV kullanır keyfime bakardım. Aracın 208 e oranla sunduğu konforu felan anlatmayacağım gideceksiniz bayiye gireceksiniz arabanin içine ondan sonra anlayacaksınız beni. Skywell in menzili uzatılmış versiyonuda var oda ikinci elde 1.5 milyona felan bulunuyor. Ama kısa menzilde 470 km civarıydı fazlasıyla yeterli 1.3 verir skywell alırdım. En azından arabaya bindim dedirtiyor. Kullanması da zor felan değil kesinlikle bir kadında kullanabilir kafayı sartlamamak lazım kadınlar b segment hatchback arabalara mahkum değil.
-
"Bir avrupalinin bir amerikalinin bu arabaları almasi aptallık olur ama "......hocam bizim Egea aldigimiz fiyata Tesla ya biniyorlar, yer gok Tesla
siz Avrupa'da Amerikada nerde bulundunuz bilmiyorum ama ben ikisinde de sizin anlattiginizdan farkli bir resim gordum
-
Ben 2024 e-208 sahibiyim, spesifik sorularınız varsa cevaplayabilirim.
Özet vereyim; çok memnunum.
Öncelikle elektrikli araç sizin yaşam biçiminize, yaşadığınız yere uygun mu ona karar vermeniz lazım. Kendinize ait park yeri var mı ve şarj istasyonu (wallbox) kurabilecek misiniz ya da standart 220v ev tipi prizden yavaş da olsa şarj imkanınız var mı, yoksa hep DC hızlı şarj mı kullanacaksınız. Kullanım alışkanlıklarınız nasıl, hep şehir içi mi kullanılacak gibi birçok faktör var.
Ev’ler malum biraz nazlı, pili hep %100 tutmamanız, sık sık %20’nin altına inmemeniz (mümkünse hiç), ihtiyaç olmadıkça DC şarj etmemeniz, ettiyseniz ve %80’in üstüne çıktıysanız aracı bekletmeden hemen kullanmaya başlamanız, 12 saatten fazla kullanılmayacaksa pili %20-40 aralığında tutmanız lazım, bunun gibi birçok özen gösterilmesi gereken konu var. Şimdi tek tek pil konusunda teknik detaylara girmeyelim ama özetle bu şekilde. Ha hiçbirine uymasanız da muhtemelen uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız zira dünyada birçok farklı markanın hala orijinal piliyle ve %80’in üzerinde pil sağlığıyla çalışan, yüzbinlerce kilometre yapmış EV’leri var fakat özen gösterirseniz hem daha uzun süre kullanır hem daha rahat satarsınız.
Ben kendi kullanım biçimimi yazayım, oradan bir fikir elde edersiniz. Benim kendi garajım var ve wallbox kurabilirim fakat acelem olmadığı için ve pil sağlığı açısından olabilecek en yavaş şekilde, 220v adaptörüyle 8 amper ile yani saatte 1,6kwh enerji alacak şekilde şarj ediyorum. Basit bir hesapla aracın pili 50kwh olduğuna göre (kullanılabilir 46 aslında ama yuvarlak hesap olsun) 50/1,6=31 saatte pili sıfırdan tamamen doldurabilirim. Ama hiçbir zaman sıfır-yüz yapmadığım için pratikte haftada 1-2 kez geceden sabaha kadar tek şarj yetiyor. kWh fiyatı da yuvarlak 2 lira dersek 100 liraya pili dolar ve klima kullanılan sıcak mevsimde (menzilin görece düşük olduğu) 350 km yol yapabilirim. İlkbahar ve sonbaharda bu 400’ün üstüne çıkar, kışın yine yazın olduğu gibi 300-350 arasına gelir. Benzinli ortalama bir araç şehir içinde 100 km’de 8 litre yaksa 100 lirayla ancak 25 km yol gidebilir, fark muazzam.
Ben her gün 20 km yol yapıyorum, pili de %20 olduğunda %50’ye kadar (eğer günlük rutinim dışında bir yerlere gitmeyeceksem) şarj ediyorum. Zaten 50 yapınca hafta sonuna kadar yetiyor, dolayısıyla haftada 1-2 kez uzun ama sağlıklı şarj yapıyorum. Eğer ertesi gün örneğin 200 km yol gideceksem yola çıkmadan hemen önce %80 olacak şekilde şarj planlamamı yapıyorum, 80 olur olmaz yola çıkıyorum. Dönüşte mecburen DC kullanıyorum ama hemen yola devam ettiğim için dert değil, eve döndükten sonra eski rutinime geri dönüyorum.
Ben biraz fazla özen gösteriyorum ama dediğim gibi acelem olmadığından ve uğraşmayı sevdiğimden. Siz bu kadar kasmadan, sadece pili %20-80 arasında tutmaya özen göstererek de keyifle kullanırsınız.
Biz tercih yaparken Ec4 ve X’e de bakmış ve beğenmiştik fakat Ec4’te kablosuz CarPlay yoktu, o yüzden elemiştik. Hemen ardından gelen Ec4x’te yenilenmiş multimedia vardı ve kablosuz CarPlay gelmişti fakat araç 115 kw olmuş, 20 beygir fark için bir üst mtv dilimine girmişti. Üstelik daha güçlü olmasına rağmen 208’den daha yavaş hızlanıyordu ikisi de. Sonra Corsa baktık fakat onda da otonom sürüş, adaptif hız kontrol vs. olmadığı için eledik, Corsa’nın tasarımı bence daha demode ama teknik olarak Peugeot, Opel, Citroen hepsi aynı.
Önceki aracımız suv idi ve 2 kişi için gereksiz olduğuna kanaat getirince daha küçük bir araca yöneldik. Eğer bizim gibi %99 şehir içinde yaşıyor, yılda birkaç kez orta-uzun yola çıkıyorsanız küçük EV doğru tercih olur.
-
Merhaba yıllık 35 40 bin km yapıyorum mevcut aracım 1.5dci 2018 megane sedan edc icon. 0 bayiden megane e tec kampanyası var almam benim için mantıklı olur mu her ay 1000km uzun yol yapıyorum kalanındada şehir içi çevre yolu karışık kendime ait otoparkım yok almak mantıklı olur mu ? -
Yer gök Tesla "idi", uçuk kaçık teşvikler yüzünden.. bir çok teşvik geri çekilince satışlar tepetaklak oldu, sadece Tesla değil, tüm elektrikli araçlarda Avrupada.
Çünkü Egea fiyatına Tesla diyorsunuz da, rakip içten yanmalı araçların fiyatına bakın birde. burada 4-5 milyona satılacak GLC'ler, X4'ler Tesla ile neredeyse aynı fiyatta oralarda. Çoğu iyi araç Egea fiyatına yani, sadece Tesla değil.
Yani arkadaş çok haklı, bizde asıl alacaksın elektrikli otomobili, pistonlu arabaya minimum %80 vergi döşenip devlete eğilmek yerine.. her yer şarj istasyonu ne kuyruk var ne bişey. elektrik akaryakıta göre son derece uygun. cennet burası elektrikli araba için ve bunun çok uzun süreceğini sanmıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 15 Eylül 2024; 20:12:30 > -
O biraz sizin bileceğiniz iş. Aracın ortalama tüketimine bakın, yaptığınız yola göre ne sıklıkta ve ne kadar sürede şarj etmeniz gerektiğine de bakın. Evde şarj imkanı yoksa ve uzun yol yapıyorsanız sıklıkla DC hızlı şarj kullanacaksınız demektir. Yani olur olmasına ama alışkanlıklarınızı kökten değiştirmeniz gerekecek, özellikle işin içine sık sık yapılan uzun yol giriyorsa ona göre bir plan yapmanız lazım (nerede ne kadar durup şarj etmeniz gerektiğini belirlemek için). O yüzden denemeden bilemezsiniz bence. Yalnız ben olsam ısı pompası olmayan megane’ı almazdım ama siz bilirsiniz. Ayrıca gereksiz güçlü olduğundan mtv’si de çok yüksek. 160 kw güçteki aracın performansı 100 kw güçteki bir araçtan çok farklı değil ama vergisi 3 katı.
-
Hocam sen ve bir kaç arkadaşın daha hemen hemen her yazdığına katılıyorum. Bazen de şaşırıyorum, acaba dünya gerçekten simulasyon mu :) Tebrik ederim, aklın yolu bir
-
e206 kullanmadım ama elektrikli kullanıcısı olarak ekonomi, konfor ve yürütme maliyeti anlamında tavsiye ederim.
Elektrikli arabaya biraz adaptasyon süreci oluyor. Eşinizin bunu başarabileceğine inanıyorsanız hiç düşünmeyin.
Ben hep dışarıdan (ac) dolduruyorum. Bu hafta içi 170km yol yapmışım. 227,22tl ile tekrar doldurdum. Yani 1,33tl/km tüketim oldu.
-Biraz planlı bir hayatınız olmalı.
-Evinize yakın mutlaka bir ac istasyon (daha ucuz ama 3-4 saatte doluyor) ve bir adet DC istasyon (acil bir durumda 20-30dk dolum için) bulunuyor olmalı (telefona "voltla" uygulamasını indirip bir göz atabilirsiniz)
-Uzun yolculukta gideceğiniz güzergahta nerelerde durup şarj edebileceğinizi önceden aklınıza yazmanız gerekmekte. Artık her 30km de bir istasyon mutlaka var diyebilirim.
Bütün bunlar ilk başta karışık gibi görünse de 2 ayda adaptasyon sağlanıyor ve akaryakıtlı, şanzımanlı araçlar size çok ilkel ve masraflı görünmeye başlıyor.
-
Anladım teşekkür ederim soğuk iklimde yaşamıyorum o yüzden olmaması sorun olcağını düşünmüyorum fakat evde sarj edememe durumu ve vergi can sıkıcı gözüküyor
-
Rica ederim. Evde şarj büyük bir problem değil fakat dediğim gibi vergi, ısı pompası olmaması (yazın da önemli), Türkiye’ye Avrupa pakediyle gelmemesi (Android Automotive yok) bence problem. Bir de standart ebatta lastik kullanmıyor sanırım, o da ayrı bir problem.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X