Şimdi Ara

Dizel KIA larda EGR iptali ve Yakıt ekonomisi.. (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
31.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam aynı şeyleri konuşuyoruz

    sadece son cümlenize katıldığımı belirtip ben de çekiliyorum tartışmadan.iyi günler dilerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    sadece bir sorum üzerine dönüyor olay, hala yakıt tüketimi nasıl 10 litreden 8 litreye düşecek, motor ömrü nasıl olacak da 2 kat artacak gibi sorularım var, iddia ediliyorsa ispatıda yapılmalı


    yazılımla avrupa standardı olan emisyon değerleri değiştirilip motor içinde daha verimli bir yanma sağlanıyor. yani daha fazla yakıt daha az oksijen yerine, daha az yakıt daha fazla oksijenle optimum yanma sağlanıyor. benim okuduklarımdan anladığım bu.

    zamanında çevreye verdiği zararlardan dolayı ben de Mehmet ustayı eleştirmiştim ama sizin yaptığınız artık haksızlığa giriyor.

    ustanın iddia ettikleri zaten kanıtlanmış olaylardır ve eğer ki biraz motordan anlıyorsanız ve fizik-kimya bilginiz yeterli ise yakıt ekonomisi sağlayacağını kestirmek o kadar da zor değil.

    Mehmet usta; focus tdci'larda bu uygulama nasıl sonuçlar veriyor. bir de herkesin korktuğu bir olay var bu araçlarda,turbo arızası yada motor arızası malum kötü akaryakıttan dolayı. bu korkulan olayların önüne geçmek için yapılması gereken bir uygulama var mıdır?(EGR iptali gibi)


    Focus motoru gerçekten çok düşük yakıt tüketen bir motordur..Bu araçlarda 135-140 hp lere varan güç artışı elde edebiliyoruz..Normal kullanımda ve normal şartlarda tüketimi çok değiştirmiyor..Tabiki motora yüklenildiğinde biraz fazla yakacaktır..Turboyu korumak için sık yağ değiştirmek yeterlidir..Normal şartlarda motor arızalanan bir araç değil..EGR iptali bu araçda da olmazsa olmaz bir işlem..Mutlaka gerçekleştirilmeli..




  • Güncel
  • Şimdi EGR iptali motorun parçalarının ömrünü nasıl uzatacak ben tam anlamadım.Bunu yaptıran arkadaşların bir çoğu performans artışı istediği için gaza iptal olmadan önceki gibi sonuna kadar basmaya devam edecek. Buda parçaların daha çabuk aşınmasına sebep olacak. Ya da gaza zaten az basan EGR iptali ile %15 tasarruf sağlayacak diye 800 ytl harcayacak.Peki bu tasarruf sayesinde 800 ytl nasıl geri dönecek?

    Küçük bir hesapla 5330 ytl lik mazot kullanarak ki bu da 2.93 ytl litre fiyatından 1820 litre yakıt olarak geri dönecek benim aracım şehir içinde yaklaşık 22 ykr yakıyor.(Cerato 1.5 dizel) yani yaklaşık 100 km de 7 litre diyelim buna. buda bana 26 bin km lik yol sonunda parasını çıkartıp tasarrufa geçmiş olacağım. Benim aracım 2006 model ve ben daha yeni 25bin km yi aştım.Benim yine bu kadar km yapmam demek oluyor. Bu da sanırsam yine bir 2 senemi alır. Ki ben 4 sene sonunda aracıma bineceğimi hiç sanmıyorum. Sonuç olarak benim açımdan tasarruf değil sadece performans artışı bir işlem olmasından öteye gitmiyor.

    Bir şey daha soracağım EGR iptalini ECU üzerine eklenen küçük bir iptal devresiyle mi yapıyorusunuz?
    Bu soruya bağlı olarak eğer böyle yapıyorsanız motora yeni turbo basıncını yakıt sirkülasyon verilerini bu devre üzerinden mi gönderiyorsunuz yoksa bir değişiklik olmuyor mu?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucandeve

    Şimdi EGR iptali motorun parçalarının ömrünü nasıl uzatacak ben tam anlamadım.Bunu yaptıran arkadaşların bir çoğu performans artışı istediği için gaza iptal olmadan önceki gibi sonuna kadar basmaya devam edecek. Buda parçaların daha çabuk aşınmasına sebep olacak. Ya da gaza zaten az basan EGR iptali ile %15 tasarruf sağlayacak diye 800 ytl harcayacak.Peki bu tasarruf sayesinde 800 ytl nasıl geri dönecek?


    EGR iptalinin amacı ;

    Sistemin geriye çevirip tekrar emme kanalına bıraktığı eksoz gazı yağ buharı ile karışarak çamur kıvamında emme manifoldu iç yüzeyine birikir..Zaman la bu birikim bir hayli ilerler ve kanalların kapanmasına hatta subapları geçerek piston tepesine kadar ilerler..Arasına kurum sıkıştığı için tam kapanamayan subaplar komprasyon kaçırarak sıkıştırma oranını düşürürler..Zamanla geç çalışma ve siyah duman atma şikayeti ile kullanıcı servisin yolunu tutar..Kurum daha da ilerleyerek piston tepesine ulaşırsa yukarı aşağı devamlı çalışan piston bu kurumu en üst yüzeyde sıkıştırır ve bi süre sonra komprasyon sekmanına temas etmesi kaçınılmaz olur..sekman kırılır ve motorun revizyon edilmesi gerekir.

    Yani EGR iptali performansa yönelik değil motor sağlığına yönelik bir uygulamadır..

    quote:


    Küçük bir hesapla 5330 ytl lik mazot kullanarak ki bu da 2.93 ytl litre fiyatından 1820 litre yakıt olarak geri dönecek benim aracım şehir içinde yaklaşık 22 ykr yakıyor.(Cerato 1.5 dizel) yani yaklaşık 100 km de 7 litre diyelim buna. buda bana 26 bin km lik yol sonunda parasını çıkartıp tasarrufa geçmiş olacağım. Benim aracım 2006 model ve ben daha yeni 25bin km yi aştım.Benim yine bu kadar km yapmam demek oluyor. Bu da sanırsam yine bir 2 senemi alır. Ki ben 4 sene sonunda aracıma bineceğimi hiç sanmıyorum. Sonuç olarak benim açımdan tasarruf değil sadece performans artışı bir işlem olmasından öteye gitmiyor.


    2 senede 25 bin km yaptıysanız bu iş size göre değil..Benim senede 75 bin km yapan müşterilerim var..onlar uygulamayı 4 ayda amorti ediyorlar..Ama bu insanlar ekonomiden değil uygulamanın arttırdığı sürüş konforundan bahsediyorlar..

    quote:


    Bir şey daha soracağım EGR iptalini ECU üzerine eklenen küçük bir iptal devresiyle mi yapıyorusunuz?
    Bu soruya bağlı olarak eğer böyle yapıyorsanız motora yeni turbo basıncını yakıt sirkülasyon verilerini bu devre üzerinden mi gönderiyorsunuz yoksa bir değişiklik olmuyor mu?


    Motor kontrol ünitesi içerisindeki veri deposunun EGR ile ilglili satırları nötralize edilerek sistem üniteye unutturuluyor..Tamamen yazılımsal bir işlem..sökülen takılan bişey yok..




  • EGR iptalinin amacı ;

    Sistemin geriye çevirip tekrar emme kanalına bıraktığı eksoz gazı yağ buharı ile karışarak çamur kıvamında emme manifoldu iç yüzeyine birikir..Zaman la bu birikim bir hayli ilerler ve kanalların kapanmasına hatta subapları geçerek piston tepesine kadar ilerler..Arasına kurum sıkıştığı için tam kapanamayan subaplar komprasyon kaçırarak sıkıştırma oranını düşürürler..Zamanla geç çalışma ve siyah duman atma şikayeti ile kullanıcı servisin yolunu tutar..Kurum daha da ilerleyerek piston tepesine ulaşırsa yukarı aşağı devamlı çalışan piston bu kurumu en üst yüzeyde sıkıştırır ve bi süre sonra komprasyon sekmanına temas etmesi kaçınılmaz olur..sekman kırılır ve motorun revizyon edilmesi gerekir.

    Bunun için carbon cleaner var. Bu kadar masraf etmeye gerek yok.

    2 senede 25 bin km yaptıysanız bu iş size göre değil..Benim senede 75 bin km yapan müşterilerim var..onlar uygulamayı 4 ayda amorti ediyorlar..Ama bu insanlar ekonomiden değil uygulamanın arttırdığı sürüş konforundan bahsediyorlar..

    Egr iptali sürüş konforu arttırmaz. Aksine azaltır. Araçtan daha fazla duman salınımı olur. Özellikle kış günlerinde arkanızda sürekli bir duman bulutu ile gezersiniz. Ayrıca araçtan çıkan Nox miktarı ve kükürt miktarı artar. Bu da hem çevreye hem de aracın egzos sistemine zarar verir.
    75bin km yapan bir arac için hesaplarım geçersiz sayılır bunda ben kendi yaptığım km üzerinden hesap yaptım.


    Motor kontrol ünitesi içerisindeki veri deposunun EGR ile ilglili satırları nötralize edilerek sistem üniteye unutturuluyor..Tamamen yazılımsal bir işlem..sökülen takılan bişey yok..

    Motor kontrol ünitesi dediğiniz sanırım elektronik kontrol ünitesi. Eğer o ise ve bundaki yazılıma siz servis harici uygulama yaptırıyorsanız bu sizin aracınızın garanti dışı kalmasına sebep olur. Bu da sizin servis ayrıcalığınızı kısıtlar ve motorda bu sebepten veya buna bağlı olmayan diğer arızalardan siz mesül tutulursunuz. ECU içine yapılan her direk müdahale kabul edilemez. Eğer siz sistemi Kia dan daha iyi biliyorsanız ECu işine girin:) Gerçekten sistem yapılandırmasında çok daha fazla para var




  • selamlar.ben 2006 model cerato advance 1.5 crdi 102 hp kullanıcısıyım.bu işlemi hiç dizel ceratoda denedinizmi?eğer denediyseniz nasıl bi sonuç elde ettiniz?yorumların hemen hemen hepsini okudum sayılır.bu işlemin gerçekten motora hiç zararı olmuyormu.teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucandeve

    Motor kontrol ünitesi dediğiniz sanırım elektronik kontrol ünitesi. Eğer o ise ve bundaki yazılıma siz servis harici uygulama yaptırıyorsanız bu sizin aracınızın garanti dışı kalmasına sebep olur. Bu da sizin servis ayrıcalığınızı kısıtlar ve motorda bu sebepten veya buna bağlı olmayan diğer arızalardan siz mesül tutulursunuz. ECU içine yapılan her direk müdahale kabul edilemez. Eğer siz sistemi Kia dan daha iyi biliyorsanız ECu işine girin:) Gerçekten sistem yapılandırmasında çok daha fazla para var




    Servis bu yapılanı asla anlayamaz..

    senelerdir servislerde çalışıyoruz çıraklıkdan başladık ustabaşılığa kadar..

    ECU yü çıkartıp içni açmıyoruz tabiki..Sadece ve Sadece OBD2 portundan Seri Haberleşme protokolünü kullanarak ROM a ulaşıyoruz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceratokangoo

    selamlar.ben 2006 model cerato advance 1.5 crdi 102 hp kullanıcısıyım.bu işlemi hiç dizel ceratoda denedinizmi?eğer denediyseniz nasıl bi sonuç elde ettiniz?yorumların hemen hemen hepsini okudum sayılır.bu işlemin gerçekten motora hiç zararı olmuyormu.teşekkürler


    evet bi çok Cerato bu uygulamayla geziyor..İnsanlar inanılmaz memnunlar..Özellikle uzunyolda sistemden harika verim alıyorlar..

    Motora herhangi bir zararı olmuyor..
  • ECU yu açıp içine baksanız zaten bir şey anlamazsınız :) Tıpkı bir bilgisayar anakartı gibi sadece devreler var. Bu OBD2 soketinden zaten tüm işlemler yapılmıyor mu? Zaten araç diagnostiğine buradan ulaşılmıyor mu? Bu servisin sizin yaptığınızı anlamaması için herhangi bir engel yok. Ancak yapılan programlamada ki burda yapılan zaten sadece sıfırlama bunun zarar verme ihtimali olduğunu söylüyorum sadece. Zaten sıralı sistem Lpg taıkılı araçlara da ateşleme zamanları değiştirilerek veya püskürtme aralıkları tam gaz, yarım gaz miktaları gibi bilgileri de burdan giriyoruz. Bunun zarar vereceğini değil verebileceğini söylüyorum. Ve servisinde ilerde karşılaşılan bir problemde işi bu noktaya bağlayabilme ihtimali olduğunu söylüyorum.

    Şimdi işin çıraklıktan yetişip ustabaşı olmanız beni ilgilendirmez işin açığı. Servisi ustabaşı değil günümüzde yeni teknoloji kullanılan araçlarda gerekli eğitimi görmüş uzman personeller götürüyor. Ki madem söylediniz serviste çalıştığınızı bende o eğitimli uzman kişilerden olduğumu söyleyim. ROM a yazılan,silinen her bilgi ve tekrar ediyorum yazılan ve silinen her bilgi ROM da iz bırakır. Bunlar BOSCH gibi SIEMENS gibi yazılım mühendislerinin geliştirdiği geriye dönük olarak araç hafıza bilgilerini saklayan bölümdür. Sizin veya servisin yaptığı her değişiklik burada kalır. İstenildiğinde bunun farkına da varılır. Ancak yine de dediğim gibi bu kadar masrafa gerek yok bana göre. Birde bir şey rica edeceğim. Bunu taktıran CERATO kullanıcısı müşterilerinizden biriyle görüşme şansımız var mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucandeve

    ECU yu açıp içine baksanız zaten bir şey anlamazsınız :) Tıpkı bir bilgisayar anakartı gibi sadece devreler var. Bu OBD2 soketinden zaten tüm işlemler yapılmıyor mu? Zaten araç diagnostiğine buradan ulaşılmıyor mu? Bu servisin sizin yaptığınızı anlamaması için herhangi bir engel yok. Ancak yapılan programlamada ki burda yapılan zaten sadece sıfırlama bunun zarar verme ihtimali olduğunu söylüyorum sadece. Zaten sıralı sistem Lpg taıkılı araçlara da ateşleme zamanları değiştirilerek veya püskürtme aralıkları tam gaz, yarım gaz miktaları gibi bilgileri de burdan giriyoruz. Bunun zarar vereceğini değil verebileceğini söylüyorum. Ve servisinde ilerde karşılaşılan bir problemde işi bu noktaya bağlayabilme ihtimali olduğunu söylüyorum.

    Şimdi işin çıraklıktan yetişip ustabaşı olmanız beni ilgilendirmez işin açığı. Servisi ustabaşı değil günümüzde yeni teknoloji kullanılan araçlarda gerekli eğitimi görmüş uzman personeller götürüyor. Ki madem söylediniz serviste çalıştığınızı bende o eğitimli uzman kişilerden olduğumu söyleyim. ROM a yazılan,silinen her bilgi ve tekrar ediyorum yazılan ve silinen her bilgi ROM da iz bırakır. Bunlar BOSCH gibi SIEMENS gibi yazılım mühendislerinin geliştirdiği geriye dönük olarak araç hafıza bilgilerini saklayan bölümdür. Sizin veya servisin yaptığı her değişiklik burada kalır. İstenildiğinde bunun farkına da varılır. Ancak yine de dediğim gibi bu kadar masrafa gerek yok bana göre. Birde bir şey rica edeceğim. Bunu taktıran CERATO kullanıcısı müşterilerinizden biriyle görüşme şansımız var mı?


    işi bildiğinizi başdan söyleseydiniz konuyu bu kadar teknik olarak düşük seviyelere taşımazdım...Şimdi siz herhangi bir yetkili KIA servisinin iki Hex dosyasını yanyana koyup aralarında fark olup olmadığını kontrol edebileceğini,

    Ve bu dosyalardaki değişen satırların aracın özlük bilgilerini içeren satırlardan ayırd edebilip tamamen motor kontrol parametreleri ile oynandığını ispat edebileceğini,

    -mi iddaa ediyorsunuz ?

    Anca Laz damarı kuvvetli inatçı bir üst düzey yöneticinin kafasına takıp koreden mühendis getirmesiyle gerçekleşebilecek bir ihtimalden bahsediyorsunuz ((:

    buyrun gelin garajıma..eş zamanlı olarak bir cerato - rio - accent - i30 kullanıcısı davet edeyim..beraber çay içersiniz..

    Bu arada bahsettiğiniz o uzman şahsiyetlerden biri olduğumu düşünüyorum..Türkiyenin ilk Elektromekanikerlerinden biriyim..






  • işi bildiğinizi başdan söyleseydiniz konuyu bu kadar teknik olarak düşük seviyelere taşımazdım...Şimdi siz herhangi bir yetkili KIA servisinin iki Hex dosyasını yanyana koyup aralarında fark olup olmadığını kontrol edebileceğini,

    Ve bu dosyalardaki değişen satırların aracın özlük bilgilerini içeren satırlardan ayırd edebilip tamamen motor kontrol parametreleri ile oynandığını ispat edebileceğini,

    -mi iddaa ediyorsunuz ?

    Anca Laz damarı kuvvetli inatçı bir üst düzey yöneticinin kafasına takıp koreden mühendis getirmesiyle gerçekleşebilecek bir ihtimalden bahsediyorsunuz ((:

    buyrun gelin garajıma..eş zamanlı olarak bir cerato - rio - accent - i30 kullanıcısı davet edeyim..beraber çay içersiniz..

    Bu arada bahsettiğiniz o uzman şahsiyetlerden biri olduğumu düşünüyorum..Türkiyenin ilk Elektromekanikerlerinden biriyim..



    O zaman sizde Kia servislerindeki elemanların yeterli seviyede diagnostic cihazlarını kullanamadığını aracın EGR iptalinin farkına varamayacaklarını Kia servisindeki elemanların yetersiz olduğunu ancak Kore'den gelecek mühendislerin bunu yapabileceğini( ki hatırlatırım ECU lar Almanya^dan ithal ediliyor) iddia ediyorsunuz ?

    Ben Konya^dayım malesef eğer İstanbul'da olsam seve seve gelirdim. Ayrıca söyledğimi yanlış anlamayın ama elektromekanikerlerin EGR nin çalışma prensibinde zaten ilk %30 luk ve tam gaz, rölanti gibi durumlarda devreye girmediğini biliyor olması gerekir... Ancak konunun başında bunlardan bahsedilmedi. Bence kurum temizlemede araçtan çok az bir performans kazanımına bu kadar maliyet fazla. Ki zaten yanlış anlamadıysam siz olan kurumu da temizlemiyorsunuz. Sadece EGR iptaline bu kadar ücret alınıyor. Bunun daha basit yöntemleri var. Madem çevre sağlığı ve egzos emisyon değerleri hiçe sayılıyor. Manifold girişindeki contayı değiştirmekte veya tıkamakta aynı şeydir. Buda bir iptaldir. Bir de şunu belirteyim. Araçtan siz ECU vasıtasıyla EGR yi iptal ettiniz. Egzos emisyonları yine EGR üzerinden geçerek egzosa ulaşmayacak mı? Ve buda krum oluşumuna aracın egzos sistemi değişmeden uygulanması ne kadar sağlıklı?

    Son olarak bir şey daha sormak istiyorum. Acaba dinamometre ile ölçülmüş test verileriniz var mı? Veya bu uygulamayı Konya'da yaptıran tanıdığınız var mı? Bende dinamometre var. Eğer uygun olursa sizin daha önce söylediğiniz gibi focus'ta mesela 135-140 hp lere kadar güç çıkıyor mu denemek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucandeve -- 25 Ekim 2008; 0:40:23 >




  • quote:



    Orjinalden alıntı: ucandeve
    O zaman sizde Kia servislerindeki elemanların yeterli seviyede diagnostic cihazlarını kullanamadığını aracın EGR iptalinin farkına varamayacaklarını Kia servisindeki elemanların yetersiz olduğunu ancak Kore'den gelecek mühendislerin bunu yapabileceğini( ki hatırlatırım ECU lar Almanya^dan ithal ediliyor) iddia ediyorsunuz ?


    Servis elemanları problemle karşılaşmadıkları sürece sistemi incelemezler..Evet test cihazından EGR valfine hiç sinyal gelmediğni gözlemleyebilir...ama peryodik bakımlarda EGR kontrolü gibi bir check point yok..Hyundai Assan Almanyayı tanımaz koreyi tanır..

    quote:


    Ben Konya^dayım malesef eğer İstanbul'da olsam seve seve gelirdim. Ayrıca söyledğimi yanlış anlamayın ama elektromekanikerlerin EGR nin çalışma prensibinde zaten ilk %30 luk ve tam gaz, rölanti gibi durumlarda devreye girmediğini biliyor olması gerekir... Ancak konunun başında bunlardan bahsedilmedi. Bence kurum temizlemede araçtan çok az bir performans kazanımına bu kadar maliyet fazla. Ki zaten yanlış anlamadıysam siz olan kurumu da temizlemiyorsunuz. Sadece EGR iptaline bu kadar ücret alınıyor. Bunun daha basit yöntemleri var. Madem çevre sağlığı ve egzos emisyon değerleri hiçe sayılıyor. Manifold girişindeki contayı değiştirmekte veya tıkamakta aynı şeydir. Buda bir iptaldir. Bir de şunu belirteyim. Araçtan siz ECU vasıtasıyla EGR yi iptal ettiniz. Egzos emisyonları yine EGR üzerinden geçerek egzosa ulaşmayacak mı? Ve buda krum oluşumuna aracın egzos sistemi değişmeden uygulanması ne kadar sağlıklı?


    Mevcut kurum Carbon Clean işlemi ile temizleniyor..Buda İşlemin bir parçası zaten..Emme manifold temizleme spreyi ile manifolda tutunan karbon parçalarını eritip sıvı halde çalışan motora sokuyoruz.. bknzwww.carboncleanturkiye.com

    Sistem özellikle düşük turbo basıncı var iken açılıyor, buda sakin kullanım demek..Sakin ve ekonomik kullanılan araçlar malesef daha fazla kurum bağlıyor..

    quote:


    Son olarak bir şey daha sormak istiyorum. Acaba dinamometre ile ölçülmüş test verileriniz var mı? Veya bu uygulamayı Konya'da yaptıran tanıdığınız var mı? Bende dinamometre var. Eğer uygun olursa sizin daha önce söylediğiniz gibi focus'ta mesela 135-140 hp lere kadar güç çıkıyor mu denemek isterim.


    Sitem hacklendi ve yeni siteme henüz uygulamalarımı yerleştiremedim..
    konyada birkaç meslektaşım var ama benim kendi bayiim bulunmuyor..




  • egr iptali motoru korur sızı uzmez mehmet abi bu isin piridir ne dıosa dıgrudu
    mehmet abi cc yi ne kadar sıklıkda yaptırmak gerekio arac 75 binde 1.6 tdci 50 binde cc yapıldı60 bınden itivarende egr pulla kapalı
  • 20 bin km de bir yapılmasını öneriyorum..Bir an önce yaptırın..
  • enjektorde bozma v.s yapma rıskı var mı
  • (bazıları ultrasonıc enjektor temızlıgı yap diyo abı o mu daha iidir carbon clean mı)bide abi cc den sonra hemen yag degisimi yapılması gerekıo mu ben perıodık bakıma 10bin de bir giriorum yag olarak 5w 40 mobil syn tam sentetik koyuyorum suan yag degisimine 5 bin km var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omer49 -- 10 Kasım 2008; 21:15:19 >
  • Eğer MotorVac şirketi ürünü Carbon Clean çeşitlerinden kullanılıyorsa motor yağı değiştirmeye gerek yok..

    pompaya enjektöre herhangi bir zararı bulunmuyor..Aksine bu parçaların uzun ömürlü olması için tasarlanıyor..
  • Ben şimdi cidden merak ettim hocam. Konya'da yaptıran ve kullanan tanıdığınız var mı acaba bir kez denemek isterim egr siz ceratoyu. Carbon clean işlmelerini 20 km de bir yaptırmak biraz riskli değil mi sizce? Genelde araçlarda 100 bin km üstü olduğunda bu uygulamaya gidilir. Bu sıkılan sprey veya sizde bilirsiniz bazen de direk araca yaktırılan tipleri var bunların malesef bazı motor bloklarında aşınmalara ve çatlamalara maruz kaldığını test etmişler almanya'da. Bir de Hyundai Assan Almanya'yı tanımaz demişsiniz. Buna üzüldüm. Çünkü tüm kore firmaları ve hatta dünyada araç üretimi yapan firmaların Almanya'da ya AR-GE temsilciliği ya da direk AR-GE laboratuarı var. Kore çoğu zaman teknoloji geliştirmiyor. Mesela bunun en yaygın bilinen örneği benzinli araçlarda direk püskürtmeyi mistubishi bulmuş gibi söylenir. Ancak aslolan Volkswagen in geliştirmiş olduğu bir teknolojdir. Aynı şekilde VTEC te honda nın kendi kendine geliştirmiş olduğu bir teknoloji değildir. BMW den çalınma wanos teknolojisinin benzeridir. Tabi ki bunların konuyla alakası yok. Ancak söylediğim veriler ve savunduğum işlemler daha çok teorik bilgilerle söylediklerimdir. bunun içinde ısrarla EGR iptal edilmiş CERATO ile edilmemişi karşılaştırma yapmak için Konya'da bir EGR siz cerato bulma isteğim giderek artıyor.


    Saygılar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ucandeve

    Ben şimdi cidden merak ettim hocam. Konya'da yaptıran ve kullanan tanıdığınız var mı acaba bir kez denemek isterim egr siz ceratoyu. Carbon clean işlmelerini 20 km de bir yaptırmak biraz riskli değil mi sizce? Genelde araçlarda 100 bin km üstü olduğunda bu uygulamaya gidilir. Bu sıkılan sprey veya sizde bilirsiniz bazen de direk araca yaktırılan tipleri var bunların malesef bazı motor bloklarında aşınmalara ve çatlamalara maruz kaldığını test etmişler almanya'da. Bir de Hyundai Assan Almanya'yı tanımaz demişsiniz. Buna üzüldüm. Çünkü tüm kore firmaları ve hatta dünyada araç üretimi yapan firmaların Almanya'da ya AR-GE temsilciliği ya da direk AR-GE laboratuarı var. Kore çoğu zaman teknoloji geliştirmiyor. Mesela bunun en yaygın bilinen örneği benzinli araçlarda direk püskürtmeyi mistubishi bulmuş gibi söylenir. Ancak aslolan Volkswagen in geliştirmiş olduğu bir teknolojdir. Aynı şekilde VTEC te honda nın kendi kendine geliştirmiş olduğu bir teknoloji değildir. BMW den çalınma wanos teknolojisinin benzeridir. Tabi ki bunların konuyla alakası yok. Ancak söylediğim veriler ve savunduğum işlemler daha çok teorik bilgilerle söylediklerimdir. bunun içinde ısrarla EGR iptal edilmiş CERATO ile edilmemişi karşılaştırma yapmak için Konya'da bir EGR siz cerato bulma isteğim giderek artıyor.


    Saygılar...



    Biz kurum tutunmasın diye 30-40 bin km ilk uygulamayı yapıp her 20 bin km de de pertodik olarak devam etmesini istiyoruz..

    100 bin km ye geldikten sonra ağzına kadar kurum dolu bir emme manifoldu ile karşılaşırsınız iş işten geçmiş olur anlıcağınız..

    MotorVac ın Intake System Cleaner (emiş sistemi temizleyici) bizim deyişimize manifold temizleme spreyi Carbon Clean işleminin uygulandığı esnada kısa aralıklarla motora emdirilir..Bu kimyasalın metale herhangi bir etkisi yoktur..

    Ben hiyerarşik manada assanın almanya ile işi olmaz dedim..çünkü bir markanın TR dağıtıcısı ve üretcisi sinin 1. derecede muhattabı markanın genel merkezidir..

    EGR si iptal bir aracı neden bu kadar merak ediyorusunuz..çok farklı bir performans beklemeyin..EGR nin iptal edilmesi performansa yönelik bir işlem gibi algılanmasın..Bu işlemin asıl amacı uzun vadede motordaki kurum oluşumunu SIFIRA indirmek ve motor ömrünü uzatmaktır..




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.