Şimdi Ara

Dizel motorların 5.vitesi üzerine(megane,superb vb) bir soru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hocam ne yaptınız ya. 5. Vites superb 4.500 devirde 260-280 falan yapar

    5. Vitesi uzun tutmuşlarki ekonomik olsun diye uzun yolda. 5. Vites 3 bin 120 da azmış bu arada bana gore ideali 145-150.

    Tam olarak anlamadim hocam 120 derken?

    130 yazacağıma 120 yazmisim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şöyle özetleyeyim 5. vites son hız 4100 rpm 220 km/sa araç superb 1.6 tdi.
     Dizel motorların 5.vitesi üzerine(megane,superb vb) bir soru
  • Vites aralığı ve motorun maksimum gücü kaç devirde verdiği ile bağlantılı bir olay. Passat'ta da 5. Vites 2 bin devirde iken dip gaz yaptığınızda hız oldukça artıyor ama devir göstergesi milim milim hareket ediyor. 3. Viteste ise devir göstergesi uçuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    şöyle özetleyeyim 5. vites son hız 4100 rpm 220 km/sa araç superb 1.6 tdi.
     Dizel motorların 5.vitesi üzerine(megane,superb vb) bir soru

    Süper b nin 5 vites olmasina takıyordum baya ama galiba bi handikap değil bu kendi sınıfındaki 1.5 veya 1.6 dizellerin çoğu 6 vites olmasina rağmen 4 bin devirde bu hızı ancak veriyorlar hatta veremeyenlerde vardir belki de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.4 HDI 70 hp bile 5 viteste 3000 devirde 130 km/s yapiyor. 100 hp dci en az 150 km/s yapması gerekirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    Vites aralığı ve motorun maksimum gücü kaç devirde verdiği ile bağlantılı bir olay. Passat'ta da 5. Vites 2 bin devirde iken dip gaz yaptığınızda hız oldukça artıyor ama devir göstergesi milim milim hareket ediyor. 3. Viteste ise devir göstergesi uçuyor.

    İşte benim anlamadığım nokta dci neden bu aralığı uzun tutmuyor hem uzun tutsa araç 5.vites de daha rahat gider devir düşük olacağı icin sessiz, hem de yakıt tasarrufu sağlar gerci dci bu şekilde de tdi dan az yakıyo.yani bunun tek açıklaması serilik icin mi kısa tutuyo aralığı ve gerçekten tdi göre seri mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    1.4 HDI 70 hp bile 5 viteste 3000 devirde 130 km/s yapiyor. 100 hp dci en az 150 km/s yapması gerekirdi.

    İste keske 6.vites olsa rahat rahat 2.000'de giderdik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    1.4 HDI 70 hp bile 5 viteste 3000 devirde 130 km/s yapiyor. 100 hp dci en az 150 km/s yapması gerekirdi.

    İste keske 6.vites olsa rahat rahat 2.000'de giderdik.

    Eğer dci kastediyorsaniz 6. Vites 2 bin devirde 94 ile gidiyormus latitude aralık yine kısa yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski versiyon 110hp'lik 1,6 HDi de 3000 devir 5. viteste ~150km/h civarı gidiyor. Alt devirlerin güçlü ve son vitesin uzun olması güzel bir şey, özellikle uzun yolda. 90-130 gibi hızlarda motor sesi falan duymuyorsunuz, sakin sakin mırıldanıyor

    Renault daha performanslı olması için kısa tutmuş olabilir 5. vitesi.
  • alemdar22 A kullanıcısına yanıt
    dCi bunu şehir içinde daha az tüketim, daha iyi hızlanma için yapıyor. Zaten yasalara göre yapabileceğiniz en yüksek hız 120. Bu yüzden dCi en iyi tüketim değerlerini sunuyor.
  • Renault yakıt tasarrufundan bir miktar feragat ederek daha atik bir araç yapmak istemiş.

    Muhtemelen Skoda'nın 4.vitesi oran olarak Renault'un 5. vitesine denk gelebilir. Doğal olarak Skoda'da 6.vites koymamıştırlar.

    Mesela benim kullandığım Polo Bluemotion'un 5.vitesi validenin Grand c-max'inin 6.vitesinden daha uzun orana sahip.

    Bu arada, bende de 3000 devir 158km'ye denk geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 27 Ağustos 2013; 11:04:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Eski versiyon 110hp'lik 1,6 HDi de 3000 devir 5. viteste ~150km/h civarı gidiyor. Alt devirlerin güçlü ve son vitesin uzun olması güzel bir şey, özellikle uzun yolda. 90-130 gibi hızlarda motor sesi falan duymuyorsunuz, sakin sakin mırıldanıyor

    Renault daha performanslı olması için kısa tutmuş olabilir 5. vitesi.

    Araç c 5 mi?birde eger denediyseniz 5. Vites de çıkabildiği maximum devirde kaçla gidiyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    1.4 HDI 70 hp bile 5 viteste 3000 devirde 130 km/s yapiyor. 100 hp dci en az 150 km/s yapması gerekirdi.

    İste keske 6.vites olsa rahat rahat 2.000'de giderdik.

    Eğer dci kastediyorsaniz 6. Vites 2 bin devirde 94 ile gidiyormus latitude aralık yine kısa yani

    Yok biz HDi blogundayiz

    Latitude agir arac o yuzden olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • böyle olmasina rağmen dci yine az yakıyo.atiklik konusunda haklısınız hakikaten gaza verdiği tepki çok iyi atik araba ama dci nin yaninda hdi tdi tdci kullanmış kisiler atiklik konusunda karşılaştırirsa o zaman daha kesin olur atik mi değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22

    Araç c 5 mi?birde eger denediyseniz 5. Vites de çıkabildiği maximum devirde kaçla gidiyo

    Araç makyajlı kasa 307.

    Fabrika verisi son hızı 188, kadranda 190 gördüğünde devir saati tam 4000 gibi oluyor.

    Yolda biraz eğim varsa 4500'e kadar çevirebiliyor, 215-220 arasında oluyor kadran, bunu bir kere denedim sadece.

    Mesela şunun gibi , 210 km/h, 4400 d/d, 95bin küsür km, arabanın genç olduğu zamanlar, şimdi 240bine dayandı :

     Dizel motorların 5.vitesi üzerine(megane,superb vb) bir soru

    Düz yolda ise 190'ı geçmez, o da yukarıda yazdığım gibi 4000 devirde oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 27 Ağustos 2013; 11:17:28 >




  • İyi günler,

    Açıklamaya çalışayım.

    Öncelikle dizel motorlu araçların tamamının vites dişli oranları benzinli araçlardan uzundur.Çünkü benzinli aracın devir çevirebileceği alan 6000-6500 devirde biter iken,dizel araçlarda bu 4500 civarında biter.Bu yüzden dişli oranları benzinli araçlara göre daha uzun tasarlanmıştır.

    Sorunuza gelince;

    Araçlarda vites dişli oranları,araçların ağırlık,sürtünme katsayısı,motor gücü vs. gibi etkenlere bağlı olarak tasarlanır.

    Uzun dişli oranları -> Yavaş bir hızlanma,daha yüksek maksimum hız,daha fazla ekonomi için tasarlanır.
    Kısa dişli oranları -> Daha atak bir hızlanma,daha düşük maksimum hız,daha yüksek devirde daha düşük sürat için tasarlanır.

    Örneğin,

    x dizel aracı 120 km hızla giderken 2750 d/d çevirir.
    y dizel aracı 120 km hızla giderken 2250 d/d çevirir.

    Bir de ''Son dişli oranı'' vardır.

    Örneğin Audi'nin Multitronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 2,4 iken,
    Son dişli oranı: 5,07 dir.

    Diğer taraftan BMW'nin Steptronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 4,174 iken,
    Son dişli oranı: 2,38 dir.

    Fakat iki modelde aynı hızlarda neredeyse aynı devri çeviriyorlar.

    dCi'ın öyle olmasının sebebi,motor gücünün daha az olması sebebiyle,bir de daha uzun vites oranları tercih edildiğinde araç hantallaşacağı içindir.
    Diğer taraftaki araçta TDI motor kullanılıyor.TDI'ların genell özelliği ise uzun vites oranlarıyla performansa değil,yakıt ekonomisine önem vermesidir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Uzun oldu kusuruma bakmayın.

    Hayırlı günler,
    Emre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre Guven -- 27 Ağustos 2013; 12:01:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    İyi günler,

    Açıklamaya çalışayım.

    Öncelikle dizel motorlu araçların tamamının vites dişli oranları benzinli araçlardan uzundur.Çünkü benzinli aracın devir çevirebileceği alan 6000-6500 devirde biter iken,dizel araçlarda bu 4500 civarında biter.Bu yüzden dişli oranları benzinli araçlara göre daha uzun tasarlanmıştır.

    Sorunuza gelince;

    Araçlarda vites dişli oranları,araçların ağırlık,sürtünme katsayısı,motor gücü vs. gibi etkenlere bağlı olarak tasarlanır.

    Uzun dişli oranları -> Yavaş bir hızlanma,daha yüksek maksimum hız,daha fazla ekonomi için tasarlanır.
    Kısa dişli oranları -> Daha atak bir hızlanma,daha düşük maksimum hız,daha yüksek devirde daha düşük sürat için tasarlanır.

    Örneğin,

    x dizel aracı 120 km hızla giderken 2750 d/d çevirir.
    y dizel aracı 120 km hızla giderken 2250 d/d çevirir.

    Bir de ''Son dişli oranı'' vardır.

    Örneğin Audi'nin Multitronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 2,4 iken,
    Son dişli oranı: 5,07 dir.

    Diğer taraftan BMW'nin Steptronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 4,174 iken,
    Son dişli oranı: 2,38 dir.

    Fakat iki modelde aynı hızlarda neredeyse aynı devri çeviriyorlar.

    dCi'ın öyle olmasının sebebi,motor gücünün daha az olması sebebiyle,bir de daha uzun vites oranları tercih edildiğinde araç hantallaşacağı içindir.
    Diğer taraftaki araçta TDI motor kullanılıyor.TDI'ların genell özelliği ise uzun vites oranlarıyla performansa değil,yakıt ekonomisine önem vermesidir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Uzun oldu kusuruma bakmayın.

    Hayırlı günler,
    Emre.

    teşekkürler hocam anlaşılır bi sekilde güzel açıklamışsınız.hocam atiklige gelecek olursak benzer iki araç yan yana giderken 100 kmh ile eşit şartlarda dci 180e tdiden daha mi cabuk ulaşır?eger bilginiz varsa bu dediğim kriterde tdi tdci dci multijet hdi d4d gibi motorları karşılaştırabilirseniz iyi olur tekrar tesekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    İyi günler,

    Açıklamaya çalışayım.

    Öncelikle dizel motorlu araçların tamamının vites dişli oranları benzinli araçlardan uzundur.Çünkü benzinli aracın devir çevirebileceği alan 6000-6500 devirde biter iken,dizel araçlarda bu 4500 civarında biter.Bu yüzden dişli oranları benzinli araçlara göre daha uzun tasarlanmıştır.

    Sorunuza gelince;

    Araçlarda vites dişli oranları,araçların ağırlık,sürtünme katsayısı,motor gücü vs. gibi etkenlere bağlı olarak tasarlanır.

    Uzun dişli oranları -> Yavaş bir hızlanma,daha yüksek maksimum hız,daha fazla ekonomi için tasarlanır.
    Kısa dişli oranları -> Daha atak bir hızlanma,daha düşük maksimum hız,daha yüksek devirde daha düşük sürat için tasarlanır.

    Örneğin,

    x dizel aracı 120 km hızla giderken 2750 d/d çevirir.
    y dizel aracı 120 km hızla giderken 2250 d/d çevirir.

    Bir de ''Son dişli oranı'' vardır.

    Örneğin Audi'nin Multitronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 2,4 iken,
    Son dişli oranı: 5,07 dir.

    Diğer taraftan BMW'nin Steptronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 4,174 iken,
    Son dişli oranı: 2,38 dir.

    Fakat iki modelde aynı hızlarda neredeyse aynı devri çeviriyorlar.

    dCi'ın öyle olmasının sebebi,motor gücünün daha az olması sebebiyle,bir de daha uzun vites oranları tercih edildiğinde araç hantallaşacağı içindir.
    Diğer taraftaki araçta TDI motor kullanılıyor.TDI'ların genell özelliği ise uzun vites oranlarıyla performansa değil,yakıt ekonomisine önem vermesidir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Uzun oldu kusuruma bakmayın.

    Hayırlı günler,
    Emre.

    teşekkürler hocam anlaşılır bi sekilde güzel açıklamışsınız.hocam atiklige gelecek olursak benzer iki araç yan yana giderken 100 kmh ile eşit şartlarda dci 180e tdiden daha mi cabuk ulaşır?eger bilginiz varsa bu dediğim kriterde tdi tdci dci multijet hdi d4d gibi motorları karşılaştırabilirseniz iyi olur tekrar tesekkür ederim.

    Öncelikle bunun için aracın cinsini(hatchback-sedan-station),motor gücünü bilmek gerekir.

    Eğer dCi motorlu x aracın dişli oranları TDI motorlu y aracından KISA ise 100 km/h hıza dCi motorlu araç daha çabuk ulaşır.Fakat iş maksimum hıza gelince TDI motorlu y aracı daha fazla maks. hıza sahip olur.

    İnşallah açıklayıcı olmuştur.

    Hayırlı günler,
    Emre.


    (Başka sorularınız olursa PM gönderebilirsiniz.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22

    böyle olmasina rağmen dci yine az yakıyo.atiklik konusunda haklısınız hakikaten gaza verdiği tepki çok iyi atik araba ama dci nin yaninda hdi tdi tdci kullanmış kisiler atiklik konusunda karşılaştırirsa o zaman daha kesin olur atik mi değil mi

    Şahsi fikrim, bu listelediklerinizden TDCi motorun daha atik hissettirdiği yönünde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    İyi günler,

    Açıklamaya çalışayım.

    Öncelikle dizel motorlu araçların tamamının vites dişli oranları benzinli araçlardan uzundur.Çünkü benzinli aracın devir çevirebileceği alan 6000-6500 devirde biter iken,dizel araçlarda bu 4500 civarında biter.Bu yüzden dişli oranları benzinli araçlara göre daha uzun tasarlanmıştır.

    Sorunuza gelince;

    Araçlarda vites dişli oranları,araçların ağırlık,sürtünme katsayısı,motor gücü vs. gibi etkenlere bağlı olarak tasarlanır.

    Uzun dişli oranları -> Yavaş bir hızlanma,daha yüksek maksimum hız,daha fazla ekonomi için tasarlanır.
    Kısa dişli oranları -> Daha atak bir hızlanma,daha düşük maksimum hız,daha yüksek devirde daha düşük sürat için tasarlanır.

    Örneğin,

    x dizel aracı 120 km hızla giderken 2750 d/d çevirir.
    y dizel aracı 120 km hızla giderken 2250 d/d çevirir.

    Bir de ''Son dişli oranı'' vardır.

    Örneğin Audi'nin Multitronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 2,4 iken,
    Son dişli oranı: 5,07 dir.

    Diğer taraftan BMW'nin Steptronic şanzımanında 1. vitesin oranı: 4,174 iken,
    Son dişli oranı: 2,38 dir.

    Fakat iki modelde aynı hızlarda neredeyse aynı devri çeviriyorlar.

    dCi'ın öyle olmasının sebebi,motor gücünün daha az olması sebebiyle,bir de daha uzun vites oranları tercih edildiğinde araç hantallaşacağı içindir.
    Diğer taraftaki araçta TDI motor kullanılıyor.TDI'ların genell özelliği ise uzun vites oranlarıyla performansa değil,yakıt ekonomisine önem vermesidir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Uzun oldu kusuruma bakmayın.

    Hayırlı günler,
    Emre.

    teşekkürler hocam anlaşılır bi sekilde güzel açıklamışsınız.hocam atiklige gelecek olursak benzer iki araç yan yana giderken 100 kmh ile eşit şartlarda dci 180e tdiden daha mi cabuk ulaşır?eger bilginiz varsa bu dediğim kriterde tdi tdci dci multijet hdi d4d gibi motorları karşılaştırabilirseniz iyi olur tekrar tesekkür ederim.

    Öncelikle bunun için aracın cinsini(hatchback-sedan-station),motor gücünü bilmek gerekir.

    Eğer dCi motorlu x aracın dişli oranları TDI motorlu y aracından KISA ise 100 km/h hıza dCi motorlu araç daha çabuk ulaşır.Fakat iş maksimum hıza gelince TDI motorlu y aracı daha fazla maks. hıza sahip olur.

    İnşallah açıklayıcı olmuştur.

    Hayırlı günler,
    Emre.


    (Başka sorularınız olursa PM gönderebilirsiniz.)

    Tabii uzun dişli oranına sahip araçta bir alt vitese geçmek de bir çözüm olabilir :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.