Şimdi Ara

Dizel motorların 5.vitesi üzerine(megane,superb vb) bir soru (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdar22

    teşekkürler hocam anlaşılır bi sekilde güzel açıklamışsınız.hocam atiklige gelecek olursak benzer iki araç yan yana giderken 100 kmh ile eşit şartlarda dci 180e tdiden daha mi cabuk ulaşır?eger bilginiz varsa bu dediğim kriterde tdi tdci dci multijet hdi d4d gibi motorları karşılaştırabilirseniz iyi olur tekrar tesekkür ederim.

    Şirkette uzun süre

    1,5 dCi Fluence,
    1,5 CRDI Accent Era,
    1,6 TDCI Focus,

    kısa süreliğine de 1,3 Multijet Doblo kullandım.

    Kendi aracımda 1,6 HDi 307, yaklaşık 7 yıldır biniyorum.

    Bunların içinde düşük hızlarda en atak olan CRDI Hyundai idi, sanırım hafifliğinden ötürü. İlk 3 vites roket gibi fakat 100 km/h hızdan sonra biraz kesiliyordu, zaten yüksek hızda da pek güven veren bir araç değil.

    dCi motorun ise alt devirlerine hiç alışamamıştım, alt devirlerde çok güçsüz, fakat yüksek devirde iyi gidiyordu.

    Kendi aracım 307 ile Focus'taki 1,6 motor aynı olmasına rağmen Focus biraz daha ataktı, sanırım aktarmadan dolayı, aktarma Focus'ta daha başarılı. Focus'un 5. vitesi de benim araçtan biraz daha uzundu. HDi motorun sevdiğim yanı ise düşük devirlerde kolay kolay bayılmaması. 2 ve 3. vites için 1000 devir, 4 ve 5. viteslerde ise 1500 devir yeterli oluyor aracın rahat hızlanabilmesı için. Bu konuda 1,5 dCi Fluence berbattı, 2000 devir altında hiçbir varlık gösteremiyordu.

    1,3 Doblo'dan ise zaten performans beklemek anlamsız olur, çok yetersiz olmamakla birlikte ancak aracı götürüyordu işte.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.