Şimdi Ara

Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
139.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Merhaba.

    İlk fotodaki motor 1,6L benzinli ti-vct ford focus ve cmax benzinli 115 bg motoru.

    İkinci fotodaki motor ise 1.6 litre turbo dizel 109 hp PSA-Ford tdci motoru.

    Gelelim konuya.

    Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

    - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

    - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

    - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

    Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

    Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

    Sorunuz varsa buyrun...

    Alıntıları Göster
    Bu arada bir uyarı daha;

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Temmuz 2009; 23:43:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


    Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

    Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


    Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

    Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.



    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


    Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

    Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.



    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?

    Alıntıları Göster
    Öncelikle O.B.K. üstada verdiği bilgilerden dolayı teşekkürler.

    Arkadaşlar neden işinizi şansa bırakıyorsunuz ki,ben hayatta ışık yanıkken dolaşmam ışık yanmadan yakıt alırım.Hiç yoksa bile bi 10 tl lik atarım bir defa uzun yolda istasyon bulamadığım için 50 km. gitmiştim.Ter sırtımdan boşalmıştı.Işık yanıkken araç deponun dibindeki pisliği de çekiyor ve daha değişik arızalara yol açabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


    Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

    Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.



    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?

    Alıntıları Göster
    @O.B.K hocam bilgiler için teşekkürler.

    yokuşlarda hava olayı hiç aklıma gelmemişti.yakıt ışıgı yanmadan almaya devam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CuCuK

    @O.B.K hocam bilgiler için teşekkürler.

    yokuşlarda hava olayı hiç aklıma gelmemişti.yakıt ışıgı yanmadan almaya devam

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
    Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
    Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
    Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
    Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
    Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
    Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.


    şu kamyonlarla uğraştığınız kadar işinizle gücünüzle uğraşsaydınız 1. koç, 2. sabancı, 3. siz olcaktınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
    Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
    Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.


    şu kamyonlarla uğraştığınız kadar işinizle gücünüzle uğraşsaydınız 1. koç, 2. sabancı, 3. siz olcaktınız.

    Alıntıları Göster
    bahsedilen oaly bugun basima geldi malesef. kendi basima mazot filtresini degistirdim , yeni filtreye eskiden cikan mazotu doldurdum. arac 2 -10 saniye calisti ve durdu. nirdaha calistiramadim . arac focus 1.8 tdci. araci nasil calistirabilirim tekrar ? havasini alama gerekyor ama bu konu hakkinda hic bir bilgim yok . bilgilendirirseniz cok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    bahsedilen oaly bugun basima geldi malesef. kendi basima mazot filtresini degistirdim , yeni filtreye eskiden cikan mazotu doldurdum. arac 2 -10 saniye calisti ve durdu. nirdaha calistiramadim . arac focus 1.8 tdci. araci nasil calistirabilirim tekrar ? havasini alama gerekyor ama bu konu hakkinda hic bir bilgim yok . bilgilendirirseniz cok sevinirim.

    Alıntıları Göster
    http://www.hepsiburada.com/Liste/superhelp-kontak-hizlandirici-eter-sprey-200-ml-made-in-italy-0437200/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otev0437200

    Eter alıp hava girişine sıkacaksınız, fakat çok fazla değil.

    Marşa basarken çok az sıkacaksınız, hah çalıştı diye eter sıkmakta ısrarcı olmayın, tekrar marşa basarak bir daha deneyin.

    Boş depo mazot/yakıt pompanızıda bozar, 3 lira kar ederken, bir sürü para verirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    http://www.hepsiburada.com/Liste/superhelp-kontak-hizlandirici-eter-sprey-200-ml-made-in-italy-0437200/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otev0437200

    Eter alıp hava girişine sıkacaksınız, fakat çok fazla değil.

    Marşa basarken çok az sıkacaksınız, hah çalıştı diye eter sıkmakta ısrarcı olmayın, tekrar marşa basarak bir daha deneyin.

    Boş depo mazot/yakıt pompanızıda bozar, 3 lira kar ederken, bir sürü para verirsiniz.

    Alıntıları Göster
    dizel araçlarda bu riski almak pek akıl karı değil açıkçası, eski dizel aracımda yol bilgisayarı 100 km'nin altına düştüğünde gider yakıt alırdım. maazallah diğer arkadaşların dediği gibi yüklü bir masraf çıkartabilir. bu gibi durumlarda 10 tl dahi olsa yakıt almanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: W_R_11

    dizel araçlarda bu riski almak pek akıl karı değil açıkçası, eski dizel aracımda yol bilgisayarı 100 km'nin altına düştüğünde gider yakıt alırdım. maazallah diğer arkadaşların dediği gibi yüklü bir masraf çıkartabilir. bu gibi durumlarda 10 tl dahi olsa yakıt almanızı tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Biz serviste balata temizlemek için kullanılan spreyi sıkardık. Büyük ihtimal onu sıkmıştır. Ama motordan takır takır sesler gelip devir fırlardı motor çalışınca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Biz serviste balata temizlemek için kullanılan spreyi sıkardık. Büyük ihtimal onu sıkmıştır. Ama motordan takır takır sesler gelip devir fırlardı motor çalışınca

    Alıntıları Göster
    quote:

    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?


    Ateşleme modülü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magneetic

    quote:

    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?


    Ateşleme modülü.

    Alıntıları Göster
    konu iyi hortlamış :D
    multijetlerde hava yapma gibi bir problem yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    konu iyi hortlamış :D
    multijetlerde hava yapma gibi bir problem yok.

    Alıntıları Göster
    konu hortlamış.bilgiler tarihi eser niteliğinde.
    beyler diesel araç hava yaptığında(bazı arkadaşlar hava yapmaz gibi ifade kullanmış yanlıştır.)ki her motorinle çalışan aracın yakıtı bitince hava yapar.
    hava yapma:common-rail veya pompaya yeterli yakıt gelmemesi olayı hava yapmadır.
    hava alırken spreylerle motoru çalıştıran usa(kendini usta sanan)lardan uzak durun.sprey-eter herneyse(tutuşma ısısı düşük karışımlar-benzin dahil)çalıştırılan motorun ömründen bir haylı ÇALIYOR.
    hava alma:eski nesil;hava alma tapaları açılır mazot pompası elle tahrik edilir havasız temiz yakıt akınca tapa kapanıp pompalama durdurulur.
    basınçlı sistemin havasını almak;enjektörleri tespit eden rakor somunlar gevşetilir,marşa basılır.bu sırada emme manifoldu hortumu çıkarılarak hava girişi TAMAMEN kapatılıp marşa basılırsa marşımız zorlanmadan hızlıca döner ve basınçlı sistemin havası alınmış olur.
    yeni nesillerde hava alma işi mazot filtrelerinin üzerindeki üçüncü girişten olur.oraya uygun hortum takılıp emme pompası ile hava alınır .şanslıysak araç çalışır deyilsek servis yolu gözükür.
    ha bazı araçlarda yakıt konur kontak açılır sistem kendi kendine havayı alır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    konu hortlamış.bilgiler tarihi eser niteliğinde.
    beyler diesel araç hava yaptığında(bazı arkadaşlar hava yapmaz gibi ifade kullanmış yanlıştır.)ki her motorinle çalışan aracın yakıtı bitince hava yapar.
    hava yapma:common-rail veya pompaya yeterli yakıt gelmemesi olayı hava yapmadır.
    hava alırken spreylerle motoru çalıştıran usa(kendini usta sanan)lardan uzak durun.sprey-eter herneyse(tutuşma ısısı düşük karışımlar-benzin dahil)çalıştırılan motorun ömründen bir haylı ÇALIYOR.
    hava alma:eski nesil;hava alma tapaları açılır mazot pompası elle tahrik edilir havasız temiz yakıt akınca tapa kapanıp pompalama durdurulur.
    basınçlı sistemin havasını almak;enjektörleri tespit eden rakor somunlar gevşetilir,marşa basılır.bu sırada emme manifoldu hortumu çıkarılarak hava girişi TAMAMEN kapatılıp marşa basılırsa marşımız zorlanmadan hızlıca döner ve basınçlı sistemin havası alınmış olur.
    yeni nesillerde hava alma işi mazot filtrelerinin üzerindeki üçüncü girişten olur.oraya uygun hortum takılıp emme pompası ile hava alınır .şanslıysak araç çalışır deyilsek servis yolu gözükür.
    ha bazı araçlarda yakıt konur kontak açılır sistem kendi kendine havayı alır.

    Alıntıları Göster
    konu eskiymiş ama bildiğim bir marka hakkında yazayım toyotalarda mazot pompasının yanında bir düğme var hava yapınca ona basıp havası alınabiliyor depoya yakıt koyduktan sonra düğme basılamaz hale gelene kadar basıp havasını alıyorsunuz sonra devam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


    Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...



    Alıntıları Göster
    Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şekocan

    Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.

    bu ÇEK-VALFI nereden temin edebiliriz.pahallı birşeymidir.hortumun neresine takacağız.hangi araçlara uyguladınız.DEPODAKİ MOTORİN bitince bu ÇEK-VALF yakıtı nereden temin ediyorda sistem hava yapmıyor.
    son soru tamirhane işletmeciliği yapıyorsanız adresinizi yazarsanız ÇEK-VALF taktırmak için sizi rahatsız ederiz...........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: şekocan

    Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.

    bu ÇEK-VALFI nereden temin edebiliriz.pahallı birşeymidir.hortumun neresine takacağız.hangi araçlara uyguladınız.DEPODAKİ MOTORİN bitince bu ÇEK-VALF yakıtı nereden temin ediyorda sistem hava yapmıyor.
    son soru tamirhane işletmeciliği yapıyorsanız adresinizi yazarsanız ÇEK-VALF taktırmak için sizi rahatsız ederiz...........

    Alıntıları Göster
    Çözüm bu kadar basitse üreticiler neden koymazlar ki bu çek valfi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyneco

    Çözüm bu kadar basitse üreticiler neden koymazlar ki bu çek valfi?

    benim bildiğim sistemde 2-3 yerde çekvalf var olduğudur.çağın canavarlarını üretenlerin onu düşünemeyecek olmasını düşünmek biraz manidar durum deyilmidir.
  • Mazot filtresi hava yaparsa motoru bozarmi. Özellikle yan sanayi filtreler takılınca sıkıntı olabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde renault larda mazot filtresinin yanında bi vakvak denen bir parça var. Bu lastik şeklinde prçayı sıkıp bırakarak havasını alabilirsiniz.

    Ustanın yaptığı şey, hava filtresinden balata spreyini az az sıktı ve marşa bastı. Araç ilk başta çalışmaz, birkaçıncı denemede aşırı sesli olarak çalışır, sıkıntısız olarak binilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.