Şimdi Ara

Dizel partikül filtresi, aktif ve pasif rejenerasyon yapan modeller

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
7.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Partikül filtreleri (Euro 5 motor ve sonrası) rejenerasyon ile çalışmaktalar, AKTİF rejenerasyon yapan motorlar kendiliğinden devir yükseltip uyarı ekranında motoru stop etmeyin devirli sürün gibi uyarılar verirken insanı gerçekten sinir etmekteler, fakat PASİF rejenerasyon yapan modellerde uyarı ve devir yükseltme olmadan sürekli bir temizleme işlemi yapılmakta ve sinirleri yıpratmamakta, özellikle pasif rejenerasyonlu modeller hangileridir, Örneğin 1.3 mjet euro 5 motor neredeyse her 800-1000 km devirde temizleme işleme geçmekte idi, ama 1.5 dci euro 5 motorda böyle bir uyarı ile karşılaşmadım.



  • 1.6 crdi 128beygir partikül filtreli araç kullanıyorum. Araç 75.000 kmde hiç uyarı almadım ve devir yükselmeside olmuyor. Pasif yapıyor sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xiamen kullanıcısına yanıt
    Devirli kullanıyorsanız dpf uyarısı yanmaz. Zaten partikül birikmiyordur filtrenizde. Sağlıklı olan da budur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel 1.3 cdti motorunu 6 bin kilometredir kullanıyorum. 1 kere motoru kapatmayın diye uyarı verdi. Ara sıra da gizli temizleme işlemini yapıyor.
  • Pasif yapanlarda (sadece vag grubu) ısının 600 dereceye çıkması gerekmektedir. Bunun için de 2000 devir ve üzeri 10-15 dakika 4 veya 5. viteste kullanmak gerekir aracı, DPF ışığı yandığında.

    Aktif yapanlarda (vag grubu hariç hepsi) ısının 450 derecede olması yeterlidir. Rölantide bile temizliği yapabilir. Yukarıdaki zorunluluk yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 30 Aralık 2015; 10:33:02 >
  • 2014 1.6dci Xtrail kullanıyorum, manuel.

    25.000'de uyarı verdi, 10-15dk düşük vites yüksek devir kullandım uyarı gitti.
  • Şehiriçi soğuk motor kalkış 5-10 km kullanımda uyarı sistemi olan araçlarda çok sık uyarı veriyor,
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dci hiç uyarı vermedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra1.6CDTI hem aktif hem pasif yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Niye sinir oluyorsunuz ki ? Dizel olsun az yaksın diyorsanız böyle şeylerle uğraşmak zorundayız malesef.

    Ben de aracımı park edip kapatacağım zaman bakıyorum rolanti yüksek mecbur 2-3-5 dk bekleyip 30 sn arayla 2000 devire kadar gaz vererek rolantinin 800 devire gelmesini bekliyorum ve öyle kapatıyorum.
  • Pasife dikkat edince Dpf dolu uyarısı vermiyor sağlıklı olan bu sanki

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracımı 110.000 km de aldım. 160.000 deyim. Defalarca rejenerasyon yaptığına şahit oldum. Öyle bir durumda araca izin verir ve rolanti düzelince kapatırım. Bu sebepledir ki 50.000 km lik kullanım boyunca hiç DPF arıza lambam yanmadı.
  • Ben de rölanti normale dönene kadar çalıştırırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşağıda yeterli bilgi var sanıyorum.

    ----

    DPF'ler son derece etkili olabilmekte ve zararlı PM emisyonlarının %95 kadarını ortadan kaldırabilmektedirler ancak son derece değişken olabilmekte ve sadece doğru koşullar altında işe yaramaktadırlar. DPF'lerin çalışabileceği iki mod bulunmaktadır. Pasif rejenerasyon kapsamında kurum parçacıklarını tutmakta ve rejenerasyon işlemi sırasında bunları 550 santigrat derecenin üzerine çıkan sıcaklıklarda yakmaktadırlar. Ancak bu sadece aracın en uygun sıcaklığa ulaşması halinde, yani uzun süreli yüksek hızlarda seyir halinde mümkün olmaktadır.

    Aktif rejenerasyon, filtredeki kurum seviyeleri %45'lik bir ayar sınırına ulaştığında meydana gelir. Aracın motor yönetim bilgisayarı, egzoz sıcaklığını artırmak ve rejenerasyonu tetiklemek için bir yanma sonrası yakıt püskürtme işlemini başlatacaktır. Ancak bu döngü sadece aracın on dakikadan uzun bir süre boyunca 60 km/sa'nın üzerinde bir hızla sürülmesi halinde tamamlanabilmektedir.

    Aracın kısa sürelerde ya da trafikte dur-kalk halinde sürülmesi durumunda döngü tamamlanmayacaktır. Bu işlem için silindirlere püskürtülen ekstra yakıt yanmayacaktır, yağ kalitesi bozulacak ve yağ seviyesi yükselecektir. Bu durumun filtrede kurum miktarı %75 seviyesine ulaşıncaya kadar devam etmesi halinde gösterge panosunda uyarı ışıkları belirecek ve zorunlu rejenerasyon gerçekleştirilerek motor performansı önemli oranda azaltılacaktır. Seviyeler %85'e ulaştığında ise artık çok geçtir. Tüm DPF sisteminin temizlenmesi veya yüksek bir maliyetle değiştirilmesi gerekir.




  • Partikül filtresi tıkalı bir araç aracı kalkışlarda kastırır mı ya da çekişten düşmesine neden olur mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro 5 fiatta varmı bu durum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 Ocak'tan beri 2.0 CDTI Opel Insignia kullanıyorum. Aracım şu anda 85.000km'de. Aldığımdan beri 29.000km yol yapmışım.

    Bugüne kadar DPF ışığı hiç yanmadı fakat defalarca pasif temizlik yaptığına şahit oldum. Op-Com üzerinden de DPF doluluğunu zaman zaman kontrol ederim.

    Şehiriçinde 300-350km periyodunda otomatik olarak pasif rejenerasyon yapıyor. 20-25 km 2500-3000 devir hızlanıp yavaşlamalı kullanıyorum. Ara ara 4000 devire kadar çıkarttığım da oluyor. Otomatik işlem sonuçlanıyor.

    Uzun yolda ise 1000km periyodunda temizlik yapıyor. 120 ile sabit giderken 2000 devir çeviriyor motor. Manuel olarak 5. vitese alıyorum. 2500 devir civarında 10 15 dk ilerlemek yeterli oluyor.

    Pasif temizlik sırasında rolanti devri 1000 devir/dk oluyor.
    Anlık tüketim rolantide 0.5 lt'den 2-2.5 Lt /saat düzeyine yükseliyor.
    Sabit gazla 5lt/100km gittiğiniz yolu 10lt/100km ile gidiyorsunuz.
    Araç Cut-Off'a geçmiyor. Yokuş aşağı inerken gazdan ayağı çekince anlık tüketim sıfırlanmıyor.

    Zaten uzun yolda noooluyo lan bu anlık tüketime dediğinizde pasif temizlik yaptığını anlıyorsunuz.

    Bu zamana kadar hiçbir sıkıntı ile karşılaşmadım.




  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    1.6 cdti Astra var herşeyi ayni sadece yakit miktarı daha az. Pasif Temizleme sirasinda 1.5 - 1.8 arasinda geziniyor. 20 bin kmdir biniyorum pasif temizlemelere hep dikkat ederim. Bu sayede hic uyari almadim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.