Şimdi Ara

DİZEL YAKIT DENEMELERİ BP PO SHELL TOTAL OPET (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
447
Cevap
8
Favori
253.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben nerenin olsa koyuyorum ama ev ve işyerine shell yakın o yüzden onlardan alıyorum. Mecbur olmadıkça opet ve total excellium alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dpf nin ile ilgili sorun çıkabiliyor bu parçada 4 5 bin tl civarında o yüzden ciddi problem yatratabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auzdil

    Selam Du Hast,

    Konudan haberdar ve içine olduğunuz belli, şuan kullanmakta olduğum partikül sıvılı bir motoru olan araç ( sanırım buna diyorsunuz DPF ) ve 135.000 km de , ilk sahibiyim.
    Araçtan memnunum ancak ;

    DPF'li araca sahip olanlara ise yüksek kilometrelerde Allah sabırlar versin.

    uyarınız dikkatimi çekti.
    1- Kaç km sonunda ne tür sorunlar çıkabiliyor
    2- Siz olsanız ne yaparsınız ?

    Teşekkürler

    Türk insanı olarak biraz garibiz.
    Sıradan, aracını seven, ekonomisi için dizel almış bir kullanıcı aracını sakin yüksek devirsiz, işinden evine, hafta sonları çocuklarıyla kayınvalidesine, pikniğe giden insanlar.
    Aracı bu şekilde şehir içinde ve kısa mesafelerde ya da devirsiz sürünce dpf sık dolmakta. Dpf, ecu nun ölçüm değerleri sonucu rejenerasyona başlayınca biz zaten şehir içinde ya kırmızı ışıkta duruyoruz ya da kayınvalideye gelmiş oluyoruz. DPF nin amacı zaten külleri tutup yakması. Bu nedenle partikül filtresi rejenerasyonunu tam olarak yapamadığından km yükseldikçe arıza çıkartmaya başlıyor.

    Birde sert kullananlar var.
    Bizim şirkette de dizel rent a car araçları mevcut. Nedense hiç birinin Kolay kolay dpf arızası verdiğini görmedim. Bilin bakalım neden Alan vatandaş deviri yarıdıryor da yardırıyor. Dpf de biriken küller çatır çatır fazla birikmeden ECU rejenerasyon için komut göndermeden yüksek egzos sıcaklığı yüzünden yanıp gidiyor.

    Mercedes gibi kaliteli üretim bantlarına, yüksek argeye sahip bir firmanın aracı (2012 Vito 110 CDI - yaklaşık 10 adet olarak servisimizin filo müşterisi) Ankara şehir içinde Havaalanı transferinde çalışmakta. Gittikleri yol rejenerasyon için yeterli sayılır ancak illahaki gün içinde bol bol şehir içine girmekte (günlük 600 km civarı yol yapmakta bu araçlar).
    bu vaziyette ki bir vitonun DPF'si 200000 km sonra arıza çıkarttı. Üstelik 10 aracın hepsi benzer kilometrelerde iflas etti. En fazla gideni 255000 km civarındaydı.

    Firma sahibi DPF'leri boşalttırıp, ECU'ya iptal edilmiş DPF yazılımı yükleterek işi çözdü.

    Kaç km sonra ne sorun çıkacağına kimse bir yorum yapamaz. Tamamen kullanıma ve kullandığınız yakıta bağlı. Belirli bir km söylemek "Dizel araç 250000 kmden sonra ölür" gibi birşey demek olur.

    Ben olsam ne yapardım?
    Vw'nin emisyon skandalına seyirci kalıp "ne olacak ya bir ben miyim havayı kirleten" diyen birisi isem yukarıdaki bahsettiğim firma sahibinin yaptığını yaparım.
    Çevreye duyarlı isem gidip yenisini takarım. Maliyeti düşürmek için farklı yöntemler kullandıktan sonra (temiz düşük km'li bir araçtan sökülen çıkma gibi) son çare tabi..




  • Euro dizel koyamıyorum dizel aracıma kırsal mazot devam traktor gibi araç corsa 1.7 dti eski tip dizel common rail yok araçda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Columbia-

    Euro dizel koyamıyorum dizel aracıma kırsal mazot devam traktor gibi araç corsa 1.7 dti eski tip dizel common rail yok araçda

    merak etme ve de üzülme... Motorinlerin hepsi euro, kırsal olayı kalktı... Ayrıca sendeki ısuzu motora ne koysan yakar, taş gibidir... ha her 100 küsür binde bir beyinde lehim çatlağı oluşur o kadar...
  • cyberfox kullanıcısına yanıt
    Bilmiyom euro ile renk farkı var benim koydurttuğumun ben beyni taşıttım 4 yıl önce hiçde sıkıntı yaratmadı araç orjinal 230 binde 180hp+ yürüyor dizelde bassamda taş çatlasa 30 kuruş yakıyor bende bide pejo var 306 gti 65 krş sakinde basarsam 1 lirayı geçiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Columbia- -- 13 Eylül 2016; 0:26:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • total demirorene hecmis kaliye dusmustur ugramayin derim. bp ultimate ve alpet torojet iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Du Hast kardeşim, bende Ankara dayım kısmet olursa görüşmek te isterim..

    İyi bayramlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auzdil

    Teşekkürler Du Hast kardeşim, bende Ankara dayım kısmet olursa görüşmek te isterim..

    İyi bayramlar

    Her zaman beklerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    total demirorene hecmis kaliye dusmustur ugramayin derim. bp ultimate ve alpet torojet iyi

    Aynen. Bende excellium tercih ederdim ama demirörenle birlikte shell e geri döndüm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xweser

    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    total demirorene hecmis kaliye dusmustur ugramayin derim. bp ultimate ve alpet torojet iyi

    Aynen. Bende excellium tercih ederdim ama demirörenle birlikte shell e geri döndüm.

    Alıntıları Göster
    3 yıldır shell v-power diesel mazot kullanıyordum. bugüne kadar farklı bir yakıt hiç koymadım arabaya. son 3 aydır arabanın sesinin arttığını farkettim ama hiç düşünmedim mazot konusunu. bugün depo full boşken total'e gittim ve mazot aldım. şu an arabadaki o ses gittiği gibi, yağ gibi kaymaya başladı. performans yükseldi.

    psikolojik mi bu performans konusu bilmiyorum. ama ses ve titreme bariz şekilde azaldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903

    Arkadaşlar öncelikle şunu belirteyim 15 yıllık ehliyetim var. İşim ve evim arası 80 km ev iş git gel günde 160 km yol yapan biriyim.
    İşim ile evim arasındaki yol Türkiye'nin en zorlu yollarından biri.
    [image][/image]

    K.maraş Göksun arasında seyahat ediyorum tek şerit virajlı ve Rakım 568 m metre rakımda başlayıp 1450 m metre rakıma tünellere dar yollarla gidilen MAyıs ayında KARlı havaya bile rastlayabileceğiniz bir yol.

    Maraş merkezde oturup işe göksune gidince hava değişimi 10 dereceyi bulmakta bu şartlarda 150000 km yaptığım MEGANE2 otomobilimi (LPGli) satıp Dizel Fluence aldım. Araç 37000 km deydi şuan 45000 km de.

    Dizel araçları lpg araçlar kadar uzun kullanmadım. O yüzden yazacağım yorumlar sürekli dizel yakıt ve araba kullananlara göre daha yeni taze deneyimlerim olduğu için daha objektif olacağını düşünüyorum.

    Araç ile 8000 km BP TOTAL SHELL OPET LUKOİL PO EORUDİZEL yakıt aldım.

    1 er depo her firmanın kini kullandım. Gerçi son zamanlarda hangi kartın nerede kampanyası varsa yakıtı alıp puan kazanmaya bakıyorum :).

    Ancak benim aracımla performans ses v.b denemeleri yaptığım bu yakıtlarda benim yol şartları olsun motor zorlaması olsun sıralama aşağıdaki gibi oldu.
    1 total
    2 shell
    3 bp- opet
    4 po - lukoil

    en memnun kaldığım yakıt kesinlikle total oldu. Shell total olmadığında kullanmak istediğim yakıttır. Bp ile opet arasında pek bir fark hissetmedim bence benzer ses ve performansa sahip.

    Po ve lukoil ise sesli çalışıyor performans açısından diğerlerinin biraz gerisinde. Özellikle tek şerit sollamalarda bariz hissettim bu farkı o yüzden bu yorumu yaptım arkadaşlar.

    Gelelim sonuca ben çok uzun testler yapmış biri değilim ama yeni deneyimlerden çıkardığım sonuçlar budur.

    Tavsiyeleriniz ve açıklamalarınız olursa sizlerin deneyimlerinden de yararlanmak isterim saygılarımla.

    Bende maraştayım karar verebildiniz mi istasyona ve yakıta şu anda hangisinden kullanıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Devir ekonomi devri, hiç öyle sesi varmış, gidişi iyiymis, menzili fazlaymisa bakmıyorum-bakamiyorum maalesef. İstasyon temiz ve ana yol üzerinde ise ucuz mazot alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gökhan0180 G kullanıcısına yanıt
    slmlar hocam ben bir yeri kesinleştiremedim kredikartı kampanyalarına göre hareket ediyorum. Opet sanki shellden biraz daha iyi gibi geldi ama tam olarak öyledir diyemeyeceğim sadece bir öneri. Son zamanlarda shell binevler ya da tekzenin oradaki opetten alıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Devir ekonomi devri, hiç öyle sesi varmış, gidişi iyiymis, menzili fazlaymisa bakmıyorum-bakamiyorum maalesef. İstasyon temiz ve ana yol üzerinde ise ucuz mazot alıyorum.

    kaçak mazot olmadığı sürece sıkıntı yok ama rafineri mazot da kötü zaten :):)
  • benim araba ne hikmetse total ve bp'de daha az yakıyor. shell'de menzilim daha da kısalıyor sanki.

    artık bp'den alıyorum. menzilin arttığını hissediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903

    slmlar hocam ben bir yeri kesinleştiremedim kredikartı kampanyalarına göre hareket ediyorum. Opet sanki shellden biraz daha iyi gibi geldi ama tam olarak öyledir diyemeyeceğim sadece bir öneri. Son zamanlarda shell binevler ya da tekzenin oradaki opetten alıyorum.

    Anladım hocam saolasın bende kararsızım hala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903

    slmlar hocam ben bir yeri kesinleştiremedim kredikartı kampanyalarına göre hareket ediyorum. Opet sanki shellden biraz daha iyi gibi geldi ama tam olarak öyledir diyemeyeceğim sadece bir öneri. Son zamanlarda shell binevler ya da tekzenin oradaki opetten alıyorum.

    tekzenin orda ordaki rddokpet ten çok yakıt aldım sıkıntı yok.
    hey gidi hey.
  • Bpet nasildir arkadaslar mersin mezitli'de 3.80 kusur su an

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla hocam bpet ne aldım ne kullandım tavsiye konusunda bir şey diyemem ama yine de bildiğim yerlerden şok ucuza kaçma bence kaçak mazot v.s ihtimali şuan bayağı düşük ama yinede güvenmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.