Arkadaşlar yorumlarınız için çok Teşekkür ederim..1 saat önce Doblo 1.4 Dynamic Aldım..HAyırlısı olur inşallah
quote:
Orjinalden alıntı: ctoklu
Arkadaşlar yorumlarınız için çok Teşekkür ederim..1 saat önce Doblo 1.4 Dynamic Aldım..HAyırlısı olur inşallah
hayırlı oısun kazasız günlerde kullan
hayırlı olsun kazasız belasız iyi günlerde kullanın şimdi aklını yeni arabana ver güle güle kullan nasıl başlarsan öyle gider benimde bu gün 1 hafta bitti 80 km deyim vede 80 kere memnunum
Yeni aracın hayırlı olsun. İyi günlerde kullanman dileğiyle...
herkese selamlar. bende 1.4 benzinli ve 1.3 multijet dizel arasında kaldım. benim koşullarıma göre tavsiyelerinizi bekliyorum. kayseride yaşayan tofaş şahin ile taksicilik yapan biriyim. yılda 10.000-20.000 arası km yol yapıyorum ne yazıkki.(kayseride taksicilik genelde bu halde.) sıfır km araç alacak olsam kesinlikle 1.3 multijet alırım, vergi düşük olsa tabiki de 1.9 jtd yada 1.9 multijet ama 2. el almak zorunda olduğumdan bir ihtimal motor yaptırmak zorunda kalırsam masraflı olacağından korkuyorum.herkesin bildiği gibi dizelin bakımı ve onarımı pahalı(ne kadarda baktırsak motor nasıl çıkar kesin bilmek ve anlamak zor.) 1.4 benzinli motorun uzun ömürlü ve ekonomik olduğunu forumdan bir çok yerden okudum ve duydum. kısacası benim imkanlarıma göre 1.4 benzinli mantıklı geliyor ama yinede değerli forum arkadaşlarımın bilgi, tecrübe ve tavsiyelerine başvurmayı çok uygun buldum.
tavsiyelerinizi bekliyorum. şimdiden çok teşekkürler.
quote:
Orjinalden alıntı: serdar2209
herkese selamlar. bende 1.4 benzinli ve 1.3 multijet dizel arasında kaldım. benim koşullarıma göre tavsiyelerinizi bekliyorum. kayseride yaşayan tofaş şahin ile taksicilik yapan biriyim. yılda 10.000-20.000 arası km yol yapıyorum ne yazıkki.(kayseride taksicilik genelde bu halde.) sıfır km araç alacak olsam kesinlikle 1.3 multijet alırım, vergi düşük olsa tabiki de 1.9 jtd yada 1.9 multijet ama 2. el almak zorunda olduğumdan bir ihtimal motor yaptırmak zorunda kalırsam masraflı olacağından korkuyorum.herkesin bildiği gibi dizelin bakımı ve onarımı pahalı(ne kadarda baktırsak motor nasıl çıkar kesin bilmek ve anlamak zor.) 1.4 benzinli motorun uzun ömürlü ve ekonomik olduğunu forumdan bir çok yerden okudum ve duydum. kısacası benim imkanlarıma göre 1.4 benzinli mantıklı geliyor ama yinede değerli forum arkadaşlarımın bilgi, tecrübe ve tavsiyelerine başvurmayı çok uygun buldum.
tavsiyelerinizi bekliyorum. şimdiden çok teşekkürler.
1.4 benzinli al tüp taktır dizelle nerdeyse aynı yakar kafanda rahat olur. ama madem taksicisin 0 km almanıda tasiye ederim.
1.4 Fire tavsiye ederim. Kaliteli sıralı sistem taktır,kullanabildigin kadar kullan bakım masrafı az olur ömrü uzun olur
birkere çekmiyor diye bişey yok iki motorda dobloyu çok rahat kaldırıyor hele 1.3 kullanıyoruz çekişi süper siz az yol yağıyormuşsunuz o yüzde 1,4 dynamic alın karar sizin ama 1.3 ünde yakıt tüketimi az yada ikinciel temiz bi bu paraya full doblo premio 1,3 multijet alın
Öncelikle herkese hayırlı bayramlar diliyorum. Bende iki araç arasında kaldım ama biraz daha benzinli tarafındayım. Sebebine gelince. Ömrü daha uzun. Daha sessiz. Fiyatı dizele göre ucuz. Lpg takılınca garantisi bozulmuyor. bakım peryotları ve bakım ücretlerini bilmiyorum ama benzinlininki daha uzun ve fiyatı daha düşüktür. yani özet olarak alırkende kullanırkende benzinli daha avantajlı görünüyor. tork meselesine gelince. eminimki aradaki fark ferrariyle hacı murat arasındaki fark kadar değildir. Tekrar hayırlı bayramlar
arkadaşlar tork olayına girilmiş bu konuda fikrimi söylemek istiyorum. benzinli ile dizel karşılaştırılken tork karşılaştırmak mantıksızdır. dizel ile dizeli karşılaştırırken tork anlamlıdır. benzinli ile benzinliyi karşılaştırırkende beygir önemlidir. tork aracı kaldırma gücü diyebiliriz. yani turbo devreye girmeden önce araçtaki bayılmayı engeller. turbo devreye girince zaten sorun yok. 200 beygir benznli arabanızda olsa 1.3 dizel motorlu aracın torku benzinli araçtan muhtemelen yüksektir. bu dizel araç daha güçlü anlamına gelmez. tork kaldırır, beygir kaçırır dizellerde. benzinlilerin öyle sorunu yok beygir en önemli unsurdur güç birimi olarak.
konu açılalı 1 yıl olmuş ilk zamanlar mesaj atmıştım şu an 1.4 doblo ile 7000 km geçtim ilk bakım 140 ytl tuttu.lpg kullanmadım
kısaca memnunum araç hakkında bilgi almak isteyenler pm atabilirler.
ama üst konu olcak kadar güncel bir konu
biz bundan önce 2 kere doblo kullandık 1.cisi 1.9 jtdydi roketti ona laf yok ikincisi 1.2 actual modeli klimalı klimayı acınca gitmiodu acık ve secik ama 2007 yılında babam yeni kasa dobloya gecmeye karar verince 1.3 multijetten yana kullanacaktı şansını fakat atak olmayan bir araba almak istemiyordu. uzun arastırmalar sonucu 1.4 benzinli klimalı aldıık canavar gibi alet. tık yok eşdeger dizel 1.3 lerden her tarafından ses geliyor bizim benzinli ışıklarda hem arayı acıyor hemde benzinli :D birde tartarini lpg taktırdık yakıt ta gayet normal güç te :D benzinli al derim
quote:
Orjinalden alıntı: tolgahandevrim
biz bundan önce 2 kere doblo kullandık 1.cisi 1.9 jtdydi roketti ona laf yok ikincisi 1.2 actual modeli klimalı klimayı acınca gitmiodu acık ve secik ama 2007 yılında babam yeni kasa dobloya gecmeye karar verince 1.3 multijetten yana kullanacaktı şansını fakat atak olmayan bir araba almak istemiyordu. uzun arastırmalar sonucu 1.4 benzinli klimalı aldıık canavar gibi alet. tık yok eşdeger dizel 1.3 lerden her tarafından ses geliyor bizim benzinli ışıklarda hem arayı acıyor hemde benzinli :D birde tartarini lpg taktırdık yakıt ta gayet normal güç te :D benzinli al derim
+
Hayırlı olsun kazasız belasız kullan
BENZİNLİ.yILda 30000 km yapıyorsan dizel eğer yapamıyosan kesinlikle benzinliiiiii
1.3 dizel 190nm torkuyla benzinlide daha iyi çekiş ve hızlanma değerleri verir eğer yük taşıyorsan dizel fakat o bile yetersiz yeni çıkan modellerede bak berlingo-kangoo
quote:
Orjinalden alıntı: iceman2005
1.3 dizel 190nm torkuyla benzinlide daha iyi çekiş ve hızlanma değerleri verir eğer yük taşıyorsan dizel fakat o bile yetersiz yeni çıkan modellerede bak berlingo-kangoo
1.3 ile en az750 g yük taşıyorsun en az160 yapıyorsun ve nasıl yetersiz geliyor anlamıyorum.
aracı hangi devirde nasıl kullanacağını bilirsen 1.3 de yeter 1.4 de.sonuçta arabayı çekmeyen motoru niye koysunlar?1.3 ün avantajı düşük devirdeki torku sayesinde araç ağırkende iyi çekmesidir.ama yılda 5000 km içinde donanımsız araç alınmaz.bence 1.4 alarak iyi bir seçim yapmışsın güle güle kullan
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
aracı hangi devirde nasıl kullanacağını bilirsen 1.3 de yeter 1.4 de.sonuçta arabayı çekmeyen motoru niye koysunlar?1.3 ün avantajı düşük devirdeki torku sayesinde araç ağırkende iyi çekmesidir.ama yılda 5000 km içinde donanımsız araç alınmaz.bence 1.4 alarak iyi bir seçim yapmışsın güle güle kullan