Şimdi Ara

Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
3.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Baya güzel ve faydalı bir konu olmuş emegi gecen herkese teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım

    nerede hocam bu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım

    nerede hocam bu?

    kiti ankara veya bursada uyguluyacaklar yanlız önemli o lan kısım dolum mevzusu o şartı halletmeden dönüşüm yaptırmak kar ettirmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım

    nerede hocam bu?

    kiti ankara veya bursada uyguluyacaklar yanlız önemli o lan kısım dolum mevzusu o şartı halletmeden dönüşüm yaptırmak kar ettirmez

    müstakil eviniz varsa düşünülür aksi halde dönüşüm pek mantıklı olmaz, lpg çok daha mantıklı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım

    nerede hocam bu?

    kiti ankara veya bursada uyguluyacaklar yanlız önemli o lan kısım dolum mevzusu o şartı halletmeden dönüşüm yaptırmak kar ettirmez

    müstakil eviniz varsa düşünülür aksi halde dönüşüm pek mantıklı olmaz, lpg çok daha mantıklı olur.

    evim garajım müsait hatta olsa ben 0 km araba dahi alırım bu uğurda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım

    nerede hocam bu?

    kiti ankara veya bursada uyguluyacaklar yanlız önemli o lan kısım dolum mevzusu o şartı halletmeden dönüşüm yaptırmak kar ettirmez

    müstakil eviniz varsa düşünülür aksi halde dönüşüm pek mantıklı olmaz, lpg çok daha mantıklı olur.

    evim garajım müsait hatta olsa ben 0 km araba dahi alırım bu uğurda

    aynen hocam.. bu arada kompressör alacaksan sakın dadik alma, bu konuda en iyisi phill fuelmaker aklında mutlaka bulunsun, cng depolarıda genelde müthiş ağırdır fakat bunlarında hafifleri çıkmış... bilgileri paslaşalım hocam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama

    depoyu değiştirmek gerek bu tartışılmaz, yazılımı doğalgaza göre ayarlatmak gerek bu da tartışılmaz, ancak tesisat ve mixer konusunda kesin bir bilgiye sahip değilim, basınç düşürücü deponun çıkışında kullanılıyorsa gerekmez ancak durum böyle değilse onlarında değişmesi gerekir. hepsi mümkün, ancak bakanlığımız bunu da düşünmüz, eve bağlanan kompressörlerin ülkemizde satılması ve getirilmesi yasak. Bir ara ciddi ciddi düşündüm tırcı bir arkadaşımla bunu yapmaya, ancak öncelikle aracımı doğalgaza uyumlu hale getireyim dedim, istanbulda bu işi yapan bulamadım ankaraya gitmeye gözüm yemedi, gitsem taktırsam aracı burda pahalıyada olsa dolduracak bir istasyon bulamadım, ne yönden baksanız devlet hep köstek koymuş doğalgaz satmak isteyen istasyonlara, prosodürler çok zor, artı stışta vergi yükü fazla vs. vs...

    devlet doğalgaz kullanarak ona vergi vermekten kaçmamızı istemiyor haliyle yapamıyoruz...

    sanırsam ben bi ilerleme kaydettim kit konusundaresmi ve kesin değil ağızdan bir teklif ile montajıda dahil 1.000€ gibi bir rakama çok kaliteli bir kit getirtebiliyorum yanlız garaja istasyon pahalıymış galiba 5.000tutar diye düşünüyorum ama yinede uzun vadede karlı çıkarım

    nerede hocam bu?

    kiti ankara veya bursada uyguluyacaklar yanlız önemli o lan kısım dolum mevzusu o şartı halletmeden dönüşüm yaptırmak kar ettirmez

    müstakil eviniz varsa düşünülür aksi halde dönüşüm pek mantıklı olmaz, lpg çok daha mantıklı olur.

    evim garajım müsait hatta olsa ben 0 km araba dahi alırım bu uğurda

    aynen hocam.. bu arada kompressör alacaksan sakın dadik alma, bu konuda en iyisi phill fuelmaker aklında mutlaka bulunsun, cng depolarıda genelde müthiş ağırdır fakat bunlarında hafifleri çıkmış... bilgileri paslaşalım hocam...

    şuanda kit uygulama tamam gibi söz aldım sadece ikmal mevzusu kaldı montaj için doğal gaz işi yapan biride var hazırda elbette ilerleme kaydettikçe paylaşım yapıcam sonuçta herkes faydalanmalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 24 Ağustos 2012; 23:24:59 >




  • Benim bildiğim 200-300 barlık tüpler kullanılıyor. Kapladığı yer daha büyük oluyor, menzil kısa oluyor.

    LPG gibi sıvılaşma eşiği düşük olmadığı için, Depoda seviye düştükçe basınç düşüyor, bu da bu iş için özel üretilmemiş bir sistemde (Basınç dengeliyici bir aletin olmadığın sistemde) basıncın giderek azalması, dolayısı ile performans düşüşü ve sona doğru hatalı yanma demek. Sistemin önemi daha da artıyor kısaca. Depo maliyeti de oldukça artıyor.

    Evinizdeki doğalgaz hattına ek yapıp alet bağlamak için mantıken izin gerekir. Zira cafe'ler, bar'lar ve bilimum mekanlardaki doğalgaz ısıtıcıları için izin gerekiyor. Ancak kombinize giden evinizdeki borudan alsanız kim anlayacak orası da var. Ancak uzun yolu benzinde yapıyor olduktan sonra benim için hikaye.




  • @ ugurozer ve @ rstknksl çok güzel bilgiler vermişler. Ben birkaç ekleme yapayım.

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?


    Doğal gazın ulusal iletim şebekesi veya şehir içi dağıtım sisteminden satın alınıp, yaklaşık 200-250 bar basınç altında sıkıştırılması ile elde edilen sıkıştırılmış doğal gaz (CNG); kokusuz, renksiz ve zehirli olmayan gaz fazında bir yakıttır. Yüksek basınç altında gaz fazında taşınır ve depolanır, basıncının düşürülmesi suretiyle yine gaz fazında tüketime sunulmaktadır.

    CNG, uluslararası standartlara uygun olarak üretilen yüksek basınçlı tüpler ve özel taşıma araçları ile tüketicilerin kullanımına sunulmaktadır.

    CNG nin avantajları tercih sebepleri

    Doğalgazlı araçların desteklenmesinin en önemli nedeni çevresel avantajlardır. Lokal seviyelerde emisyonlarda ( Hidrokarbon, CO ve NOx) kükürt ve partiküllerde çok büyük bir düşüş sağlamaktadır. Ayrıca sera etkisi gazlarında da % 20 oranında bir azalmaya sebep olmaktadır. Yeni nesil doğal gazlı araçların benzinli ve dizel yakıtlı araçlara göre emisyon değerleri şu şekildedir:

    * NOx' de % 77 – 80 azalma,
    * CO' de % 76 azalma,
    * Benzende % 97' nin üzerinde bir azalma,
    * Ozona zararlı hidrokarbonlarda yaklaşık % 90 azalma,
    * Partiküllerde % 99 ve üzerinde bir azalma.
    * Doğal gaz çevreyi etkileyici toksik ve korozif ürünler üretmediğinden diğer fosil yakıtlara göre en temiz yakıttır.



    Ekonomik Yararları

    • Doğal gaz temiz yanan bir yakıt olduğundan araç bakımlarını azaltır.
    • Yüksek kompresyonlu otobüs motorlarında kullanılan doğal gaz çok iyi bir sürüş performansı sağlamaktadır.
    • Doğal gaz diğer sıvı yakıtlara benzemediği için dışarı çekilerek çalınma riski yoktur. Bu durum, özellikle büyük filolarda görülen yakıt çalma işini engellemektedir.
    • Araçlar, büyük kompresörlere sahip hızlı dolum istasyonlarında 3 – 4 dakikada doldurulabilmektedir.
    Ayrıca;
    • Bir doğalgazlı motorun sera etkisi yapıcı gaz ve toksik madde salma oranı benzinli bir motora göre oldukça düşüktür.
    • Doğalgazlı araçların bir özelliği olmak üzere yakıt alırken veya kullanırken buharlaşma emisyonu oldukça düşük veya sıfırdır denilebilir. Bu durum toplam hidrokarbon emisyonunun en az % 50 sinin değerlendirilmesi demektir.
    • Doğalgazlı araçların bir özelliği olmak üzere CO2 emisyon oranı % 20'nin üzerinde azalmaktadır.
    • Doğalgaz boru hatları ile taşındığından, karayolu ile taşınan akaryakıt ve LPG göre otoyollarda tehlike unsuru, ekstra masraf ve kirlilik oluşturmamaktadır.
    • Amerika' da bir çok şehirde yapılan araştırmalara göre solunum yolu hastalık riskini artıran bir takım çok ince partiküllerin oluşumundan dizel egzoz gazları sorumlu tutulmuştur. Oysa ki doğal gazlı araç egzozunda bahse konu olan partiküllerden sadece çok az miktarda bulunabilmiştir.
    • Doğalgazlı araçların bir ülkede veya ülkenin doğalgaz kullanan herhangi bir bölgede kullanımının yaygınlaşmasının yeni istihdam alanları oluşturacağı açıktır. Bir örnek olarak Arjantin'de doğalgazlı araç kullanımın yaygınlaşması ile yaklaşık 10.000 kişilik yeni iş alanları açmıştır.

    kaynak




  • Natural Gas


    Natural gas, a fossil fuel comprised mostly of methane, is one of the cleanest burning alternative fuels. It can be used in the form of compressed natural gas (CNG) or liquefied natural gas (LNG) to fuel cars and trucks.

    Dedicated natural gas vehicles are designed to run on natural gas only, while dual-fuel or bi-fuel vehicles can also run on gasoline or diesel. Dual-fuel vehicles allow users to take advantage of the wide-spread availability of gasoline or diesel but use a cleaner, more economical alternative when natural gas is available. Since natural gas is stored in high-pressure fuel tanks, dual-fuel vehicles require two separate fueling systems, which take up passenger/cargo space.

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?


    Natural gas vehicles are not available on a large scale in the U.S.—only a few models are currently offered for sale. However, conventional gasoline and diesel vehicles can be retrofitted for CNG.
    Advantages and Disadvantages of Natural Gas


    Advantages

    Nearly 87% of U.S. natural gas used is domestically produced
    60–90% less smog-producing pollutants
    30–40% less greenhouse gas emissions
    Less expensive than gasoline


    Disadvantages

    Limited vehicle availability
    Less readily available than gasoline and diesel
    Fewer miles on a tank of fuel

    kaynak




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.