Şimdi Ara

Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
3.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir komşu ile geçen diyalog da aklıma takıldı,kendisi mümkün olmadığını,doğalgaz ile LPG nin birleşiminin,yanma değerlerinin farklı olduğunu ve motorun,gaz sistemini komple değiştirip,uygun hale getirilmesi gerektiğini söyledi.

    Evlerimize kadar gelen doğalgazı genleşme tankı vs. de bir şekilde yoğunlaştırıp,sıvılaştırıp araç LPG tankına koyarsak kullanabilir miyiz ? Eğer kullanılamaz ise gene de böyle bir yöntem denenirse sonuçları ne olur ?

    Ankara'da EGO'nun Man marka doğalgazla çalışan otobüsleri var,çalışma prensiplerini bilmiyorum, (ilk kontak açma dahil %100 dogalgazla mı,çalışıyor ? Motor sistemleri nasıl ?) ama şöyle düz bir kerrat cetveli hesabı yaptığımızda neredeyse belediye akaryakıtta %50 tasarruf sağlıyor ki günde 17-18 saat çalışan bir araç için çok iyi ekonomi

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenon_06 -- 20 Ağustos 2012; 23:30:28 >







  • LPG ile doğal gazın bütan/propan oranı farklıdır.

    Sizin dediğiniz sistem zaten kullanılıyor. CNG olarak geçer.
  • Şu otobüslerin motorlarını bende merak ediyorum hakkında bilgi bulabileceğimiz biyer var mı acaba? Bunların motorlarını CNG dönüşümü yapılmış benzinli motor gibi mi düşünücez? Motor sesi farklı biraz ne dizel gibi ne benzinli gibi.. torku filan kaçtır acaba
  • ALINTIDIR.....
    CNG nedir?
    Yaklaşık olarak 2000-3600 psi basınca kadar sıkıştırılarak basınçlı kaplarda saklanan ve kullanıma sunulan “yoğunlaştırılmış” doğal gaza verilen isimdir. CNG genleştirilerek basıncı düşürüldükten sonra doğal gazın kullanıldığı her yerde ve şekilde kullanılabilir. CNG benzin ile kıyaslandığında daha düşük emisyon değerlerine sahip olduğundan yaygın olarak taşıt araçlarında kullanılır.
    LPG nedir?
    LPG'nin açılımı, Liquified Petroleum Gas (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı)'dır.
    LPG, yani Sıvılaştırılmış Petrol Gazı, ham petrolün rafinerilerde damıtılması sırasında veya petrol yataklarının üzerinde bulunan doğal gazın ayrıştırılması ile elde edilen ve basınç altında sıvılaştırılan, renksiz, kokusuz, havadan ağır ve yanıcı bir gazdır. Bir sızıntı halinde, gaz kaçağının hemen anlaşılması için rafineriler tarafından özellikle kokulandırımıştır. Ülkemizde kullanılan mix LPG'nin bileşimi genelde %70 bütan, %30 propan'dır. Bir litre LPG gazlaştığında, normal şartlarda yaklaşık 250 litre gaz hacmine ulaşır. LPG doğal gaz gibi uçucu olmayıp, dibe çöker.




  • mevcut lpg sistemi ile maalesef doğalgazı kullanamazsınız.piyasada bir ara çıkmıştı tek tük satan yerler vardı Ankarada.hatta cng dönüşümü yaptırmış bir araç sahibiyle karşılaşmış,sormuştum nasıl bir sistem diye.lpg ye göre yarıya yakın tasarruflu olduğunu,ama çekişin düştüğünü söylemişti.araç dobloydu ve adam zaten performans beklentisi olmadıgından çok memmun olduğunu söylemişti.tek sıkıntı ikmal yapmak için yer sıkıntısı yaşadığını,Ankara dışına çıktığında aracını benzinle kullanabildiğini söylemişti.benim düşüncem yaygınlaşmaya başladığı anda yapılacak zamlarla pekte cazipliğini bırakmazlar maalesef.ilk birkaç yıl lpg de olduğu gibi millet alışsın diye ucuz olur.sonrasını zaten hepimiz biliyoruz ne olacağını
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Bir komşu ile geçen diyalog da aklıma takıldı,kendisi mümkün olmadığını,doğalgaz ile LPG nin birleşiminin,yanma değerlerinin farklı olduğunu ve motorun,gaz sistemini komple değiştirip,uygun hale getirilmesi gerektiğini söyledi.

    Evlerimize kadar gelen doğalgazı genleşme tankı vs. de bir şekilde yoğunlaştırıp,sıvılaştırıp araç LPG tankına koyarsak kullanabilir miyiz ? Eğer kullanılamaz ise gene de böyle bir yöntem denenirse sonuçları ne olur ?

    Ankara'da EGO'nun Man marka doğalgazla çalışan otobüsleri var,çalışma prensiplerini bilmiyorum, (ilk kontak açma dahil %100 dogalgazla mı,çalışıyor ? Motor sistemleri nasıl ?) ama şöyle düz bir kerrat cetveli hesabı yaptığımızda neredeyse belediye akaryakıtta %50 tasarruf sağlıyor ki günde 17-18 saat çalışan bir araç için çok iyi ekonomi

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?

    %100 cng ile calismak uzere uretilmis motorlari tam olarak bilmiyorum ancak cng donusumu yapilmis dizel motorlar icin neredeyse %100 cng ile calisiyor denilebilir. dizel enjektoru yalnizca pilot atesleme icin kullanilir ayni bir buji gibi.

    cngyi lpg gibi kullanabilirsiniz hatta lpg tupunun icine de basabilirsiniz ancak dogalgaz kimyasi geregi cok yuksek basinclar altinda sivilastigi icin max 30 bar basincta calisan lpg tupunun icine en fazla 5-6 litre cng sigar(tahminimce). ayrica cngnin lpgye gore kutlece stoichiometric orani asagiyukari ayni olsa da hacimce cok farklidir bu nedenle enjektorlerde oynama yapmak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 21 Ağustos 2012; 1:12:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SaikaZede

    Şu otobüslerin motorlarını bende merak ediyorum hakkında bilgi bulabileceğimiz biyer var mı acaba? Bunların motorlarını CNG dönüşümü yapılmış benzinli motor gibi mi düşünücez? Motor sesi farklı biraz ne dizel gibi ne benzinli gibi.. torku filan kaçtır acaba

    Yanlış bilmiyorsam adet fiyatı 1 trilyona yakındı.Daha çok sesi elektrik motoruna benziyor,yüksek hızlara tam yüklü halde olsa bile mazotlulara oranla daha kısa ve kolay çıkabiliyor.Motordaki ayrı bir kompresör sistemi doğalgazı yüksek basınçla aynı diesel motorda olduğu gibi pompalama yapıyor.Adamlar iyi düşünmüşler

    MAN motorlarının güç yelpazesi 37 kW'den (50 BG) 1.324 kW'ye (1.800 BG) kadar ve 4 - 6 silindirli sıralı ile 8 - 12 silindirli V motorları kapsar.

    http://www.man-engines.com/en/on-road/eev/EEV.html

    http://www.man-engines.com/en/power/gas_power_generation/Gas_Power_Generation.html




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lpg basıncı ne olmalı
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • DOĞALGAZI KULLANABİLMEK İÇİN (SIVIYA DÖNDÜRMEK) 220 BAR BASINÇ ALTINDA TUTULMASI GEREKİR, mevcut sistemde buna imkan yoktur, deponuzda tesisatınızda bu basıncı kaldırmaz, ilave olarak yazılımsal mudahele edilerek karışım oranı tekrar yapılmalı tekrar kalibrasyon yapılmalıdır, hepsi bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Bir komşu ile geçen diyalog da aklıma takıldı,kendisi mümkün olmadığını,doğalgaz ile LPG nin birleşiminin,yanma değerlerinin farklı olduğunu ve motorun,gaz sistemini komple değiştirip,uygun hale getirilmesi gerektiğini söyledi.

    Evlerimize kadar gelen doğalgazı genleşme tankı vs. de bir şekilde yoğunlaştırıp,sıvılaştırıp araç LPG tankına koyarsak kullanabilir miyiz ? Eğer kullanılamaz ise gene de böyle bir yöntem denenirse sonuçları ne olur ?

    Ankara'da EGO'nun Man marka doğalgazla çalışan otobüsleri var,çalışma prensiplerini bilmiyorum, (ilk kontak açma dahil %100 dogalgazla mı,çalışıyor ? Motor sistemleri nasıl ?) ama şöyle düz bir kerrat cetveli hesabı yaptığımızda neredeyse belediye akaryakıtta %50 tasarruf sağlıyor ki günde 17-18 saat çalışan bir araç için çok iyi ekonomi

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?

    %100 cng ile calismak uzere uretilmis motorlari tam olarak bilmiyorum ancak cng donusumu yapilmis dizel motorlar icin neredeyse %100 cng ile calisiyor denilebilir. dizel enjektoru yalnizca pilot atesleme icin kullanilir ayni bir buji gibi.

    cngyi lpg gibi kullanabilirsiniz hatta lpg tupunun icine de basabilirsiniz ancak dogalgaz kimyasi geregi cok yuksek basinclar altinda sivilastigi icin max 30 bar basincta calisan lpg tupunun icine en fazla 5-6 litre cng sigar(tahminimce). ayrica cngnin lpgye gore kutlece stoichiometric orani asagiyukari ayni olsa da hacimce cok farklidir bu nedenle enjektorlerde oynama yapmak gerekir.

    enjektörde oynamaya gerek yoktur, lpg sistemindeki yazılımda karışım ayarı cng modunda ayarlanır çok basittir. tek sıkıntı depolamadır.




  • firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: SaikaZede

    Şu otobüslerin motorlarını bende merak ediyorum hakkında bilgi bulabileceğimiz biyer var mı acaba? Bunların motorlarını CNG dönüşümü yapılmış benzinli motor gibi mi düşünücez? Motor sesi farklı biraz ne dizel gibi ne benzinli gibi.. torku filan kaçtır acaba

    Yanlış bilmiyorsam adet fiyatı 1 trilyona yakındı.Daha çok sesi elektrik motoruna benziyor,yüksek hızlara tam yüklü halde olsa bile mazotlulara oranla daha kısa ve kolay çıkabiliyor.Motordaki ayrı bir kompresör sistemi doğalgazı yüksek basınçla aynı diesel motorda olduğu gibi pompalama yapıyor.Adamlar iyi düşünmüşler

    MAN motorlarının güç yelpazesi 37 kW'den (50 BG) 1.324 kW'ye (1.800 BG) kadar ve 4 - 6 silindirli sıralı ile 8 - 12 silindirli V motorları kapsar.

    http://www.man-engines.com/en/on-road/eev/EEV.html

    http://www.man-engines.com/en/power/gas_power_generation/Gas_Power_Generation.html


    Motordaki teknoloji iyiymiş bu otobüslerle rampa çıkarken hep merak ederdim ama eve gelince unuttuğumdan araştırmak nasip olmamıştı. Man'ın TR sitesinde de: "MAN Türkiye belediye otobüsünde çevreci olmakla beraber , 310 PS'lik (228 kW) güçlü doğalgaz motoru kullanılmaktadır. 6 silindirli sıralı doğalgaz motoru aynı zamanda son derece sessiz ve ekonomiktir." gibi kısa bir bilgi var 310 PS imiş otobüsler.
    Yalnız fiyat bana fazla geldi belediye ye kaçtan veriyolar acaba

    edit: link:http://www.tr.man-mn.com/tr/otob_s/alternatif_yak_tlar/do_algaz/Do_algaz.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SaikaZede -- 21 Ağustos 2012; 19:10:32 >




  • Lng diye bir sistem arastirmistim zamaninda, dogalgazi sivilastirip kullanabiliyorsunuz. Ancak soyle bir sorun var rakami tam hatirlamiyorum ama -173 derecede saklamaniz gerekiyor kendisini. Eger ki bu sicaklik 0a yaklasirsa lng asiri sekilde genlesicektir. Bu da arabada atom bombasi tasimak gibi birsey. Telefondan yazdigim icin detayli arastirip yazamadim ama aklimda bunlar kalmis ne kadar dogru tartisilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Bir komşu ile geçen diyalog da aklıma takıldı,kendisi mümkün olmadığını,doğalgaz ile LPG nin birleşiminin,yanma değerlerinin farklı olduğunu ve motorun,gaz sistemini komple değiştirip,uygun hale getirilmesi gerektiğini söyledi.

    Evlerimize kadar gelen doğalgazı genleşme tankı vs. de bir şekilde yoğunlaştırıp,sıvılaştırıp araç LPG tankına koyarsak kullanabilir miyiz ? Eğer kullanılamaz ise gene de böyle bir yöntem denenirse sonuçları ne olur ?

    Ankara'da EGO'nun Man marka doğalgazla çalışan otobüsleri var,çalışma prensiplerini bilmiyorum, (ilk kontak açma dahil %100 dogalgazla mı,çalışıyor ? Motor sistemleri nasıl ?) ama şöyle düz bir kerrat cetveli hesabı yaptığımızda neredeyse belediye akaryakıtta %50 tasarruf sağlıyor ki günde 17-18 saat çalışan bir araç için çok iyi ekonomi

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?

    %100 cng ile calismak uzere uretilmis motorlari tam olarak bilmiyorum ancak cng donusumu yapilmis dizel motorlar icin neredeyse %100 cng ile calisiyor denilebilir. dizel enjektoru yalnizca pilot atesleme icin kullanilir ayni bir buji gibi.

    cngyi lpg gibi kullanabilirsiniz hatta lpg tupunun icine de basabilirsiniz ancak dogalgaz kimyasi geregi cok yuksek basinclar altinda sivilastigi icin max 30 bar basincta calisan lpg tupunun icine en fazla 5-6 litre cng sigar(tahminimce). ayrica cngnin lpgye gore kutlece stoichiometric orani asagiyukari ayni olsa da hacimce cok farklidir bu nedenle enjektorlerde oynama yapmak gerekir.

    enjektörde oynamaya gerek yoktur, lpg sistemindeki yazılımda karışım ayarı cng modunda ayarlanır çok basittir. tek sıkıntı depolamadır.

    enjektorun debisi yeter mi? silindirlere ayni joulde cng yollayabilmek icin enjektorden lpgye oranla 3 kati fazla miktarda gaz cikisi yapilmasi gerek. cng kitleri ile lpg kitleri enjektorleri arasindaki debi farki yalnizca ecu kontrolu ile ustesinden gelinemeyecek bir sorun diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 21 Ağustos 2012; 21:33:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Bir komşu ile geçen diyalog da aklıma takıldı,kendisi mümkün olmadığını,doğalgaz ile LPG nin birleşiminin,yanma değerlerinin farklı olduğunu ve motorun,gaz sistemini komple değiştirip,uygun hale getirilmesi gerektiğini söyledi.

    Evlerimize kadar gelen doğalgazı genleşme tankı vs. de bir şekilde yoğunlaştırıp,sıvılaştırıp araç LPG tankına koyarsak kullanabilir miyiz ? Eğer kullanılamaz ise gene de böyle bir yöntem denenirse sonuçları ne olur ?

    Ankara'da EGO'nun Man marka doğalgazla çalışan otobüsleri var,çalışma prensiplerini bilmiyorum, (ilk kontak açma dahil %100 dogalgazla mı,çalışıyor ? Motor sistemleri nasıl ?) ama şöyle düz bir kerrat cetveli hesabı yaptığımızda neredeyse belediye akaryakıtta %50 tasarruf sağlıyor ki günde 17-18 saat çalışan bir araç için çok iyi ekonomi

     Doğalgaz sıvılaştırılıp,LPG tankına konulursa kullanılabilir mi ?

    %100 cng ile calismak uzere uretilmis motorlari tam olarak bilmiyorum ancak cng donusumu yapilmis dizel motorlar icin neredeyse %100 cng ile calisiyor denilebilir. dizel enjektoru yalnizca pilot atesleme icin kullanilir ayni bir buji gibi.

    cngyi lpg gibi kullanabilirsiniz hatta lpg tupunun icine de basabilirsiniz ancak dogalgaz kimyasi geregi cok yuksek basinclar altinda sivilastigi icin max 30 bar basincta calisan lpg tupunun icine en fazla 5-6 litre cng sigar(tahminimce). ayrica cngnin lpgye gore kutlece stoichiometric orani asagiyukari ayni olsa da hacimce cok farklidir bu nedenle enjektorlerde oynama yapmak gerekir.

    enjektörde oynamaya gerek yoktur, lpg sistemindeki yazılımda karışım ayarı cng modunda ayarlanır çok basittir. tek sıkıntı depolamadır.

    enjektorun debisi yeter mi? silindirlere ayni joulde cng yollayabilmek icin enjektorden lpgye oranla 3 kati fazla miktarda gaz cikisi yapilmasi gerek. cng kitleri ile lpg kitleri enjektorleri arasindaki debi farki yalnizca ecu kontrolu ile ustesinden gelinemeyecek bir sorun diye biliyorum.

    eski tip enjektörlerde dediğiniz doğru ancak şuanki kaliteli sistemlerde kullanılan enjektörler (keihin, bosch,) prins, teleflex gibi markaların enjektörleri bunu karşılayabiliyor, tabiki bu enjektörlerden dolayı sistemlerin fiyatıda 2000 tl lerin üzerine çıkıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Lng diye bir sistem arastirmistim zamaninda, dogalgazi sivilastirip kullanabiliyorsunuz. Ancak soyle bir sorun var rakami tam hatirlamiyorum ama -173 derecede saklamaniz gerekiyor kendisini. Eger ki bu sicaklik 0a yaklasirsa lng asiri sekilde genlesicektir. Bu da arabada atom bombasi tasimak gibi birsey. Telefondan yazdigim icin detayli arastirip yazamadim ama aklimda bunlar kalmis ne kadar dogru tartisilir.

    bilgiler biraz karışmış, lng cng nin büyük miktarlarda depolanmış halidir, yani ancak istasyonlarda yada bunu taşıyan büyük araçlarda mevcuttur bu sistem, otomobillerde kullanılmamaktadır, pekde mantıklı olmaz...
  • elektrikli yerine doğalgaz ile çalışan araç yapsalardi iyi olurdu, düşünsenize bahçenizde dolduruyorsunuz tankı :) hem menzilide elektrikli araçlardan fazla olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    LPG ile doğal gazın bütan/propan oranı farklıdır.

    Sizin dediğiniz sistem zaten kullanılıyor. CNG olarak geçer.

    Doğalgazda bütan-propan yoktur. Doğalgaz %98-99 Metan'dır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Lng diye bir sistem arastirmistim zamaninda, dogalgazi sivilastirip kullanabiliyorsunuz. Ancak soyle bir sorun var rakami tam hatirlamiyorum ama -173 derecede saklamaniz gerekiyor kendisini. Eger ki bu sicaklik 0a yaklasirsa lng asiri sekilde genlesicektir. Bu da arabada atom bombasi tasimak gibi birsey. Telefondan yazdigim icin detayli arastirip yazamadim ama aklimda bunlar kalmis ne kadar dogru tartisilir.

    bilgiler biraz karışmış, lng cng nin büyük miktarlarda depolanmış halidir, yani ancak istasyonlarda yada bunu taşıyan büyük araçlarda mevcuttur bu sistem, otomobillerde kullanılmamaktadır, pekde mantıklı olmaz...

    Aslında karışmamış, CNG ve LNG ikisi de temelde doğalgaz fakat aynı şey değiller, depolama şartları farklı.

    CNG = compressed natural gas, basınç altında sıkıştılmış doğalgazdır, yüksek basınçlı kaplarda gaz fazında depolanır, sıvılaşmaz. Hacimsel olarak sıkışma oranı 1/100 civarıdır. 1 litre CNG genleştiğinde atmosferik basınçta 100 litre civarında hacim kaplar.

    LNG = liquified natural gas, burada doğalgaz sıvı fazdadır, doğalgazı sıvılaştırmak için gerekli basınç çok yüksek olduğu için, basınçlı kaplarda sıvı olarak depolanması pratikte pek mümkün değildir ve risklidir. Bunun yerine atmosferik tanklarda, doğalgazın kaynama sıcaklığı olan -162 C sıcaklığın altında tutularak sıvı halde depolanır. Sıvı fazın gaz fazına hacimsel oranı 1/600 civarıdır. 1 litre LNG buharlaştırıldığında atmosferik basınç altında 600 litre hacim kaplar. Çok çok dikkatli depolanması gereken bir maddedir, en ufak hatayı affetmez, bir patlama durumunda bir LNG depolama tesisi ufak bir şehri haritadan silebilir, geçmişte yaşanmış bu tarz kazalar mevcuttur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    firmalar doğal gazlı üretim yaptı fakat Türkiyede daha satmadılar nedense bir fuarda sergilenmişti fabrika çıkışlı caddy benzinden performanslı dizelden daha ekonomik diyolardı

    birçok markanın doğalgaz için üretilmiş modelleri fabrika çıkışı mevcuttur, örneğin honda civic'in doğalgazlı modeli yurt dışında satışta, bu aracı seçene honda markası, phill marka doğalgaz kompressörünü eve ücretsiz monte ediyor, kendi garajınızda aracınızı doldurabiliyorsunuz, yaptığım hesaplara göre turkiyede 100 km de max. 7 tl yakıyor bu araçlar, honda genel merkezi ile görüştüğümde turkiyenin en fazla ihtiyacı olan bu araçların neden ülkemizde satılmadığını sorduğumda bakanlığımız bu araçların avrupa speclerini karşılamadığı gerekçesi ile satışına izin vermiyormuş, oradaki yetkililere göre verme ihtimalide yok. yorum yapmıyorum siz ne yorum yaparsanız yapın....

    prins lpg kitleri var satarken doğal gazada uyumlu sadece depoyu değiştiriyor yazılım atıyoruz diyorlardı buradan bi mesafe alamazmıyız hani evde dolum nasıl mümkün olur bilemiyorum ama




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.