Şimdi Ara

Benzin deposu pompası için zaman rölesi taktırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
17.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün itibariyle taktirdim. Merak ettigim herhangi bir sıkıntı çıkarır mı bana?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzin Deposu Pompasına Zaman Rölesi Bağlama

    Enjeksiyonlu araçlarda, benzin pompasına zaman rölesi bağlamak, güvenlik ve yakıt ekonomisi açısından gereklidir. Zaman rölesi, kontak kapatıldıktan sonra benzin pompasının belirli bir süre daha çalışmasını sağlar, bu da sistemdeki yakıt basıncının korunmasına yardımcı olur.

    Bağlantı İşlemi:

    • Benzin Pompa Rölesini Belirle: Aracının kullanım kılavuzuna veya bir elektrik şemasına bakarak benzin pompa rölesini belirle.
    • Zaman Rölesini Bağla: Zaman rölesinin genellikle dört bağlantı noktası vardır. Bunları, benzin pompa rölesinin aynı bağlantı noktalarına bağla.
    • Güç Kaynağını Bağla: Zaman rölesinin güç kaynağına bağlanması için bir sigortalı kablo kullan. Negatif terminali araç şasisine toprakla.
    • Benzin Pompasını Bağla: Benzin pompasını zaman rölesinin çıkışına bağla.
    • Kontrol Et: Bağlantıları kontrol et ve kontak anahtarını çevirerek sistemin doğru çalıştığını doğrula.

    Faydaları:

    • Güvenlik: Zaman rölesi, kontak kapatıldıktan sonra benzin pompasının ani olarak kapanmasını önleyerek yakıt sistemindeki arızaları azaltır.
    • Yakıt Ekonomisi: Sistemde yakıt basıncı korunarak, motor tekrar çalıştırıldığında daha az yakıt tüketilir.
    • Motor Ömrü: Benzin pompasının sürekli olarak çalışmak zorunda kalması önlenerek motor ömrü uzatılır.

    Not: Bir benzin deposu pompasına zaman rölesi bağlama işlemi, araç modeline ve elektrik sistemine göre farklılık gösterebilir. Herhangi bir bağlantı yapmadan önce araç üreticisinin talimatlarını ve uyarılarını kontrol etmen önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Galiba arabanız Lpg li ve araba lpg de çalışırken pompa yanmasın diye takılmış.Bence doğrusu da budur.Pompam yandığı için 4 kere benzin pompasını değiştirmek zorunda kaldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1: hızınız yüksek iken lpg yetersiz gelince benzinde takviye yapıyordu. Artık yapmayacak.

    2:LPG den benzine geçerken muhtemelen kısa süreli gecikme olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün lpg sormaya gidince önerdiler.atiker yeni çıkmış 100 lira dedi.eskisi 70 dedi verimsizmiş. Sizce değer mi takmaya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çeyrek depo benzin bulundur çalışsın dursun,ne gerek var.

    fabrikasyon lpg li araölarda bile röle yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 senedir benzin ibresi düşe düşe kullanıyorum.Çeyrek deponun altına yakıtı dusurmezseniz pompa yanmasi falan olmaz.Bi süre sonra alışacaktınız bu duruma ama taktırmışsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pompa benzini basıyor da enjektörler açılmadıkça harcanmaz, geri dönüş hattından tekrar geri gelir.

    Röle, pompanın boşa çalışmasını engelliyor ama şöyle bir şey var. Tanıdıkta megane 1 vardı atiker tüp. Benzin pompası rölesi arıza yapmış, arıza yapınca da kapalı kalıyorlar genelde. Bir gün sabah uğraş uğraş araba çalışmıyor. Benzin pompası çalışmıyor çünkü. Yolda kalıyorsun.

    Direkt tüpte çalıştırma prosedürü var fakat çok soğukta o da işlemiyor. İşlese de regülatör de donabilir bir süre çalıştıktan sonra. Ayrıca regülatör için baya zararlı, üç dört sefer aşırı soğukta enjeksiyonlu motor regülatörüne direkt tüp verirsen bir süre sonra cortluyor diyafram.

    Kişisel kanaatim, depoda yeterli benzin varsa pompanın çalışması gerektiği . Bir gün bir yerde çalışmaz, o röleye lanet edersiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    1: hızınız yüksek iken lpg yetersiz gelince benzinde takviye yapıyordu. Artık yapmayacak.

    2:LPG den benzine geçerken muhtemelen kısa süreli gecikme olabilir.

    Lpg yetersiz gelince benzinin takviye yapmamasi ne gibi sorun oluşturur ki?

    2. Olarak lpgden benzine gecerken kisa sureli gecikme olur derken bana zarari ne? Yolda mi kalirim? Nedir yani?



    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman benzin İ çeyrek depo altına düşürmezsek Problem yaşama ihtimalimiz azalıyor. Ona dikkat edilir sorun değil. Zaten bu benzin pompası normalde de çalışmıyor mu? Orda da bozulur burda da bozulur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç Hyundai ise mecburen taktırmak gerekiyor. Firma ismi vermeyeyim, girişinde kocaman Hyundai araçlarına benzin rolesi takmak mecburidir yazıyordu, bu araçlarda kronik sıkıntı diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimkinde de eski sahibi röleyi iptal etmişti. Ama benzinden gaza, gazdan benzine geçiş sert oluyordu. Hiç sıralı sistem gibi değil, soğuk havada stop ettiği oluyordu. Bu durum motor kulaklarına zarar. Pompayı kurtarayım derken kulaklara yük bindiriyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    1: hızınız yüksek iken lpg yetersiz gelince benzinde takviye yapıyordu. Artık yapmayacak.

    2:LPG den benzine geçerken muhtemelen kısa süreli gecikme olabilir.

    Benzin takviyesi yapmaması için gaz ayarından yapılabiliyor diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nelazim


    quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    1: hızınız yüksek iken lpg yetersiz gelince benzinde takviye yapıyordu. Artık yapmayacak.

    2:LPG den benzine geçerken muhtemelen kısa süreli gecikme olabilir.

    Lpg yetersiz gelince benzinin takviye yapmamasi ne gibi sorun oluşturur ki?

    2. Olarak lpgden benzine gecerken kisa sureli gecikme olur derken bana zarari ne? Yolda mi kalirim? Nedir yani?



    Tesekkurler

    Üst hızda 160-170 lerde lpg yetmediği bazı durumlarda benzin de takviye yaptığını megane 2 de öyle. Bu durum beyinle alakali olabilir . farklı gösterebilir.

    2.Hiziniz 120 Kamyon sollaladiniz. Röle taktırmadan önce pompa zaten devrede idi.lplg bitti benzin geçişini hissetmezsiniz. Ama röle takıldığı için artık lpg bitince benzin pompası devreye girip hattı dolduracak kısa süreli yığılma olabilir.

    Röle taktirmak mantıklı dikkat edin sadece. Iyi sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @LENCER söyleyince aklıma geldi. Lpg bitince otomatik olarak benzine geçmiyor. Lpg basıncı düştüğü için araba 2500 devirden sonra silkelemeye başlıyor, o zaman anlıyorsunuz gazın bittiğini ve elinizle düğmeye basarak benzine geçiriyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    @LENCER söyleyince aklıma geldi. Lpg bitince otomatik olarak benzine geçmiyor. Lpg basıncı düştüğü için araba 2500 devirden sonra silkelemeye başlıyor, o zaman anlıyorsunuz gazın bittiğini ve elinizle düğmeye basarak benzine geçiriyorsunuz.

    Elimizle benzine geçtiğimizde benzin pompasi calismaya basliyor dimi? Anlamadim nasil çalıştığını rölenin? Calisma prensibi nasil?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasto_37 kullanıcısına yanıt
    Hyundai derken tam olarak kastettiğiniz modeller hangileri?



    80 bin km ve 4 yıldır kullanıyorum lpgli olarak ve yarım depodan aşağı hiç düşmez arabam.



    Varsa benim araba ile ilgili bir durum araştırayım. 2002 lx Accent 1.3

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Bi model belirtilmediği için bilemeyeceğim. Ama sizin araçta hep yarım depo yakıt olduğu için sıkıntı olacağını sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O parçaya 100 TL vereceğine 100 liralık benzin al ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Pompa benzini basıyor da enjektörler açılmadıkça harcanmaz, geri dönüş hattından tekrar geri gelir.

    Röle, pompanın boşa çalışmasını engelliyor ama şöyle bir şey var. Tanıdıkta megane 1 vardı atiker tüp. Benzin pompası rölesi arıza yapmış, arıza yapınca da kapalı kalıyorlar genelde. Bir gün sabah uğraş uğraş araba çalışmıyor. Benzin pompası çalışmıyor çünkü. Yolda kalıyorsun.

    Direkt tüpte çalıştırma prosedürü var fakat çok soğukta o da işlemiyor. İşlese de regülatör de donabilir bir süre çalıştıktan sonra. Ayrıca regülatör için baya zararlı, üç dört sefer aşırı soğukta enjeksiyonlu motor regülatörüne direkt tüp verirsen bir süre sonra cortluyor diyafram.

    Kişisel kanaatim, depoda yeterli benzin varsa pompanın çalışması gerektiği . Bir gün bir yerde çalışmaz, o röleye lanet edersiniz.

    Bir kaç kere gazda çalıştırmakla diyafram patlamaz bu tarz durumlarda çalıştırmaya maruz kaldığınızda donmaya karşıda yanınıza sıcak su alırsınız çalıştırmadan önce regülatöre dökersiniz olur biter karbüratörlü araç sahiplerinin bir çoğu direkt gazda çalıştırıyor röle bozulsa da çok kolay röleyi taktırmadan önce sigorta kutusuna yakın bir yere taktırırsanız bozulduğunda röleyi söküp kabloları eskisi gibi bağlarsınız olur biter ford escortta 1.5 sene kullandım bu röleden hiç bir sorun yaşatmadı.




  • LENCER L kullanıcısına yanıt
    Hiç bir gecikme olmuyor 1.5 sene boyunca ford escortta kullandım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.