Şimdi Ara

Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
2
Favori
20.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..

    Röleli basit bir devre ile bu işi yapabilirsiniz..
    Pompanın enerjisi kesilince led yanıp sönecek.Led yanmazsa pompa devrede demektir.
    Vakit bulunca çizim koyacağım.Basit uygulanabilir bir devre.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    olmadı ama ana fıkrı vermesı açısından elimle çizdim.Ledi artı ucunu valften gelen artıya 1k lık dirençle bağlayacağız.
    Diğer ucunu ise rolenın boşta olan ucuna bağlayacağız.
    Devreyı yaptım montaj yapınca resım koyarım.

    edit: yeni ekledim

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 14 Aralık 2009; 2:55:48 >







  • devrede birşey yokta uygulamada çok sorun çıkıyor bu kadar basit bir şekilde çözülmez bu sorun...lpg beyni ve aracın ecusu ile senkron çalışsan bir yazılımla kontrol edilmesi gerekli...yoksa lpgnin bittiği durum veya bir şekilde giderken benzine geçme durumlarında sıkıntı yaşatır...
  • Emeğinize sağlık :)
    Ama zaman layıcı koymamışsınız,
    Mikserli sistemler içinmi kullanacaksınız bu projeyi ?

    + CGS kitinde bu donanım standart olarak bulunmaktadır. Sadece iki kablo bağlıyorsunuz o kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametadali

    devrede birşey yokta uygulamada çok sorun çıkıyor bu kadar basit bir şekilde çözülmez bu sorun...lpg beyni ve aracın ecusu ile senkron çalışsan bir yazılımla kontrol edilmesi gerekli...yoksa lpgnin bittiği durum veya bir şekilde giderken benzine geçme durumlarında sıkıntı yaşatır...


    kesınlıkle sıkıntı yaştmayacak durumda şöyle ki:
    Lpg bitince benzine geçince valfte ki elektrik kesilmiyor mu?
    kesiliyor. kesilince motor dırek devrede ve denedım ufak sarsıntıyla benzıne geçış sağlanıyor.
    artı istediğiniz anda devre dışı bırakma durumunuz da var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Emeğinize sağlık :)
    Ama zaman layıcı koymamışsınız,
    Mikserli sistemler içinmi kullanacaksınız bu projeyi ?

    + CGS kitinde bu donanım standart olarak bulunmaktadır. Sadece iki kablo bağlıyorsunuz o kadar



    :) alay gülümsemesi olarak algılamama forumda ki şakacı kimliğiniz engel oldu.
    milano marka sıralı kitime uyguladım denemelerımde sorun çıkmadı.
    Montaj resimlerini birazdan koyacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: sametadali

    devrede birşey yokta uygulamada çok sorun çıkıyor bu kadar basit bir şekilde çözülmez bu sorun...lpg beyni ve aracın ecusu ile senkron çalışsan bir yazılımla kontrol edilmesi gerekli...yoksa lpgnin bittiği durum veya bir şekilde giderken benzine geçme durumlarında sıkıntı yaşatır...


    kesınlıkle sıkıntı yaştmayacak durumda şöyle ki:
    Lpg bitince benzine geçince valfte ki elektrik kesilmiyor mu?
    kesiliyor. kesilince motor dırek devrede ve denedım ufak sarsıntıyla benzıne geçış sağlanıyor.
    artı istediğiniz anda devre dışı bırakma durumunuz da var.

    ben hiç denemedim ama benzine geçince elektrik kesilmiyor diye düşünmüştüm...denediyseniz doğrudur...montajı tam olarak nasıl yaptınız detaylı anlatabilirmisiniz? ve kullandığınız rölenin çeşidi özelliği nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Emeğinize sağlık :)
    Ama zaman layıcı koymamışsınız,
    Mikserli sistemler içinmi kullanacaksınız bu projeyi ?

    + CGS kitinde bu donanım standart olarak bulunmaktadır. Sadece iki kablo bağlıyorsunuz o kadar



    :) alay gülümsemesi olarak algılamama forumda ki şakacı kimliğiniz engel oldu.
    milano marka sıralı kitime uyguladım denemelerımde sorun çıkmadı.
    Montaj resimlerini birazdan koyacağım.


    Alay kelimesi ağır kaçar tabiiki :(
    Fakat bu işi iyi bilen ve alt yapısı elektrik ve elektronik olan birisi olarak size yardımcı olabilmek adına bazı bilgileri paylaşabilmem için tabiiki önce soru sormam gerekir.
    Çünki siz kullandığınız yerle ilgili bir açıklama yapmamışsınız, ve bende ara sıra herkese yetişmeye çalışan abiniz olarak kimin ne marka kit ve ne cins kit kullandığını hatırlayacak kadar boş zamanlı birisi değilim.

    Aracınızın gazdan-benzine geçmesinde sıkıntı olmaz ama !
    Benzinden gaza geçmesinde sıkıntı yaratır,
    Çünki araç belli ısıya gelince önce LPG valflerini açar ve belli bir süre sistemi çek eder;
    (Basıncı , ısıyı, ve PC de atadığınız gecikme saniyesini bekledikten sonra gaza geçer.)

    Yani siz bu roleyi LPG valfinden sürerseniz , aracınız henüz benzinde iken gaz valfinin tahrik olması ile birlikte anında benzin pompasının enerjisini keser ve aracınız stop eder.
    LPG valfinden sürmeniz doğru bir olaydır ama araya bir zaman rolesi koymanız gerekir ve bunuda bir trimport ile zaman ayarını çok iyi kalibre etmeniz gerekir.
    Tabii bunu sizin gibi bu işe (HOBİ) olarak bakan arkadaşlar için bilgi niteliğinde yazıyorum.

    Bu konuda zaten üretilmiş ve satılan ürünler bulunmaktadır. Arzu edene gönderebilirim
    Bağlantı şeması içinde bulunmaktadır.

    Hertürlü sorularınıza yanıt bulabileceğinizi bilmenizi isterim,
    İyi akşamlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  •  Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    Motor soketini çıkardıktan sonra artı eksi kutbunu doğruluyoruz.Bu iş için avometre kullanılabilir.Probları soket girişine değdirdikten sonra hafif marş ile yönler doğrulanır.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    Pompaya gidecek kabloyu gaz giriş borusundan arabanın altına indiriyoruz.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    kablo ucunu sokete kadar plastik kelepçe ile tutturarak götürüyoruz ve kesiyoruz.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    Negatif kabloyu kesip kablo eklenecek hale getiriyoruz.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    Kablo uçlarını güzelce lehimledikten sonra kapatıyoruz
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    deneme amaçlı olduğundan hafifçe lehimledim verim alırsam lpg kablolarıyla aynı fişe alacağım.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    buda son hali.
    Lpg den benzine geçişte hafif sarsıntıdan baska problem yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Emeğinize sağlık :)
    Ama zaman layıcı koymamışsınız,
    Mikserli sistemler içinmi kullanacaksınız bu projeyi ?

    + CGS kitinde bu donanım standart olarak bulunmaktadır. Sadece iki kablo bağlıyorsunuz o kadar



    :) alay gülümsemesi olarak algılamama forumda ki şakacı kimliğiniz engel oldu.
    milano marka sıralı kitime uyguladım denemelerımde sorun çıkmadı.
    Montaj resimlerini birazdan koyacağım.


    Alay kelimesi ağır kaçar tabiiki :(
    Fakat bu işi iyi bilen ve alt yapısı elektrik ve elektronik olan birisi olarak size yardımcı olabilmek adına bazı bilgileri paylaşabilmem için tabiiki önce soru sormam gerekir.
    Çünki siz kullandığınız yerle ilgili bir açıklama yapmamışsınız, ve bende ara sıra herkese yetişmeye çalışan abiniz olarak kimin ne marka kit ve ne cins kit kullandığını hatırlayacak kadar boş zamanlı birisi değilim.

    Aracınızın gazdan-benzine geçmesinde sıkıntı olmaz ama !
    Benzinden gaza geçmesinde sıkıntı yaratır,
    Çünki araç belli ısıya gelince önce LPG valflerini açar ve belli bir süre sistemi çek eder;
    (Basıncı , ısıyı, ve PC de atadığınız gecikme saniyesini bekledikten sonra gaza geçer.)

    Yani siz bu roleyi LPG valfinden sürerseniz , aracınız henüz benzinde iken gaz valfinin tahrik olması ile birlikte anında benzin pompasının enerjisini keser ve aracınız stop eder.
    LPG valfinden sürmeniz doğru bir olaydır ama araya bir zaman rolesi koymanız gerekir ve bunuda bir trimport ile zaman ayarını çok iyi kalibre etmeniz gerekir.
    Tabii bunu sizin gibi bu işe (HOBİ) olarak bakan arkadaşlar için bilgi niteliğinde yazıyorum.

    Bu konuda zaten üretilmiş ve satılan ürünler bulunmaktadır. Arzu edene gönderebilirim
    Bağlantı şeması içinde bulunmaktadır.

    Hertürlü sorularınıza yanıt bulabileceğinizi bilmenizi isterim,
    İyi akşamlar.


    Bilginize, tecrübenize saygım sonsuz..
    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda tekrar test ettim aracı. Sıcak testler yapmıştım,soğukkende şimdi test ettim.Özellikle benzinden gaza geçiş te zerre problem yok.Lpg den benzine geçişte anlık bir tekleme var. Bunun sebebide benzin basıncının azalması.Seyir halinde testleride şimdi yaptım. Sanırım sorunsuz kullanacağım.
    Lpg ecu su check yaparken valfleri açıyor.valfleri açtıktan sonra test yapıyor ve sanırım enjektörlerdeki basınç azalmadan 10 sn lık bır surede geçiş sorunsuz yapılıyor.
    iyi akşamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 10 Kasım 2009; 23:52:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: sametadali

    devrede birşey yokta uygulamada çok sorun çıkıyor bu kadar basit bir şekilde çözülmez bu sorun...lpg beyni ve aracın ecusu ile senkron çalışsan bir yazılımla kontrol edilmesi gerekli...yoksa lpgnin bittiği durum veya bir şekilde giderken benzine geçme durumlarında sıkıntı yaşatır...


    kesınlıkle sıkıntı yaştmayacak durumda şöyle ki:
    Lpg bitince benzine geçince valfte ki elektrik kesilmiyor mu?
    kesiliyor. kesilince motor dırek devrede ve denedım ufak sarsıntıyla benzıne geçış sağlanıyor.
    artı istediğiniz anda devre dışı bırakma durumunuz da var.

    ben hiç denemedim ama benzine geçince elektrik kesilmiyor diye düşünmüştüm...denediyseniz doğrudur...montajı tam olarak nasıl yaptınız detaylı anlatabilirmisiniz? ve kullandığınız rölenin çeşidi özelliği nedir?

    montaj resimlerini ekledim
    Kullandığım role 12 volt beş bacaklı bir role
    resmi: Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..




  • kutlarim, mukemmel bir paylasim olmus

    artarak devam etmesi dilegiyle.
  • sistem çalışır ama ne kadar sağlıklı onu sorgulamak gerekir.
    Ben bir arkadaşım için daha değişik bir uygulama yaptım şöyleki
    1-araç ne zaman benzin pompasına ihtiyaç duyacak
    cevap( bir sorun yoksa) LPG bitince

    bende LPG valfine ilave olarak LPG seviye göstergesindeki analog bilgiyi kullanarak benzin pompasının çalışmasını düzenledim
    sistemde ilk çalıştırma istisna LPG varken ve araç lpg'deyken benzin pompası çalışmıyor(ilk çalıştırma sonrası LPG ye geçme sonrasına kadar) yani sistem LPG yi geçişi setliyor bu geçiş aracın stop etmesiyle resetleniyor her setleme belirlenen bir ton gecikme zamanından sonra yapılıyor. Bu setleme sonrası benzin pompası durduruluyor araçtaki LPG mikrarı belli bir seviyenin altına indiğinde(yani benzine geçiş beklendiğinde) pompa yine eskisi gibi sürekli çalışmaya başlıyor
    tabiki herhangi bir acil duruma karşı LPG valfinden alınan bilgi öncelik taşıyor.
    ben bunun yanında sisteme emniyet olarak bir bypass anahtarı ekledim sonuçta rölelerin belli bir ömrü var ve herhangi bir kontak geçirmeme durumunda röle bypass edilerek pompa eskisi gibi direk çalıştırılıyor.
    Bu sizin yaprığınıza oranla pompanın daha çok çalışması demek olsada güvenlik açısından daha




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    sistem çalışır ama ne kadar sağlıklı onu sorgulamak gerekir.
    Ben bir arkadaşım için daha değişik bir uygulama yaptım şöyleki
    1-araç ne zaman benzin pompasına ihtiyaç duyacak
    cevap( bir sorun yoksa) LPG bitince

    bende LPG valfine ilave olarak LPG seviye göstergesindeki analog bilgiyi kullanarak benzin pompasının çalışmasını düzenledim
    sistemde ilk çalıştırma istisna LPG varken ve araç lpg'deyken benzin pompası çalışmıyor(ilk çalıştırma sonrası LPG ye geçme sonrasına kadar) yani sistem LPG yi geçişi setliyor bu geçiş aracın stop etmesiyle resetleniyor her setleme belirlenen bir ton gecikme zamanından sonra yapılıyor. Bu setleme sonrası benzin pompası durduruluyor araçtaki LPG mikrarı belli bir seviyenin altına indiğinde(yani benzine geçiş beklendiğinde) pompa yine eskisi gibi sürekli çalışmaya başlıyor
    tabiki herhangi bir acil duruma karşı LPG valfinden alınan bilgi öncelik taşıyor.
    ben bunun yanında sisteme emniyet olarak bir bypass anahtarı ekledim sonuçta rölelerin belli bir ömrü var ve herhangi bir kontak geçirmeme durumunda röle bypass edilerek pompa eskisi gibi direk çalıştırılıyor.
    Bu sizin yaprığınıza oranla pompanın daha çok çalışması demek olsada güvenlik açısından daha


    Benım çalışmam da her hangi bir arıza durumunda: yanı dıyelım kı role arızalandı.bu durumda sistem aktif olmuyor ve benzın motoru çalışıyor.
    Bu bağlamda ben bir guvenlık sorunu göremıyorum.
    Valfe elektrik gelmediğinde,role veya herhangi bir arıza durumunda sigorta yanması gibi durumlarda benzin pompası çalışmaya devam edıyor.
    bypass için düğme eklemek te aklıma geldi ama verim alıp alamayacağımı bilmediğimden bağlamadım.
    Şu anda sorun yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    sistem çalışır ama ne kadar sağlıklı onu sorgulamak gerekir.
    Ben bir arkadaşım için daha değişik bir uygulama yaptım şöyleki
    1-araç ne zaman benzin pompasına ihtiyaç duyacak
    cevap( bir sorun yoksa) LPG bitince

    bende LPG valfine ilave olarak LPG seviye göstergesindeki analog bilgiyi kullanarak benzin pompasının çalışmasını düzenledim
    sistemde ilk çalıştırma istisna LPG varken ve araç lpg'deyken benzin pompası çalışmıyor(ilk çalıştırma sonrası LPG ye geçme sonrasına kadar) yani sistem LPG yi geçişi setliyor bu geçiş aracın stop etmesiyle resetleniyor her setleme belirlenen bir ton gecikme zamanından sonra yapılıyor. Bu setleme sonrası benzin pompası durduruluyor araçtaki LPG mikrarı belli bir seviyenin altına indiğinde(yani benzine geçiş beklendiğinde) pompa yine eskisi gibi sürekli çalışmaya başlıyor
    tabiki herhangi bir acil duruma karşı LPG valfinden alınan bilgi öncelik taşıyor.
    ben bunun yanında sisteme emniyet olarak bir bypass anahtarı ekledim sonuçta rölelerin belli bir ömrü var ve herhangi bir kontak geçirmeme durumunda röle bypass edilerek pompa eskisi gibi direk çalıştırılıyor.
    Bu sizin yaprığınıza oranla pompanın daha çok çalışması demek olsada güvenlik açısından daha



    Sevgili baybars_

    Forumlarda 3k nın ortaklarından birol bey var bayağıdır forumlarda göremiyorum kendilerini
    Bu arkadaşlar bu konuda kompact bir ürün yaptılar ve satıyorlar, AR-GE aşamasında bizim tecrübelerimizden ve test ortamlarımızdanda da istifade etmek inceliğini gösterdiler.
    Herkesin anlayacağı bir dille açıklamak gerekirse,
    1-Devreye bir zamanlayıcı koyarak aracın (Benzin ile gazı karıştırarak vuruntu yapmasını önlemek için) geçiş zamanını bir trimpot vasıtası ile hassas olarak set ediyorsunuz.

    2- Benzin geri dönüş çhek valve inin benzin basıncını düşürmesi ihtimali gözönünde bulundurularak belli zaman periodlarında pompayı devreye 'Anlık olarak'' sokmak suretiyle basıncı sabitliyorlar.

    3-Böylece araçta lpg bitipte benzine geçtiğinizde sorunsuz bir geçiş sağlanıyor.

    Birol bey sistemin çalışması noktasında strateji değişikliğine gitmiş olabilir böyle birşey varsa burada bilgi paylaşımına girecek bir arkadaştır. Onun araştırmacı ruhunu çok seviyorum. :)

    Bu arada benzin pompasının durdurulmasına haala FS otogaz olarak ben sıcak bakmıyorum.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    kutlarim, mukemmel bir paylasim olmus

    artarak devam etmesi dilegiyle.

    Tşk ediyorum emtue !
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 13 Kasım 2009; 23:52:36 >
  • Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım aracı eski haline getirmek için. En sonunda röleyi söktük. Aracım normal çalışmaya başladı. Lpg montajı yapan firma ile görüştüm. Cihazı gösterdim. Böyle bir cihaza gerek olmadığını Yakıt pompasının seyir halinde iken çalışmasının herhangi bir problem yaratmayacağını söylediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustik1979 -- 13 Kasım 2009; 22:00:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım aracı eski haline getirmek için. En sonunda röleyi söktük. Aracım normal çalışmaya başladı. Lpg montajı yapan firma ile görüştüm. Cihazı gösterdim. Böyle bir cihaza gerek olmadığını Yakıt pompasının seyir halinde iken çalışmasının herhangi bir problem yaratmayacağını söylediler.

    Bu konuda fikirlerimi ve tecrübelerimi sizlerle ve üretici firmalarla paylaşmama rağmen ONAYLAMADIĞIM BİRŞEY olduğunu söylemiştim...
    Bir teknolojiyi onaylamamam demek o konuda fikir beyan etmeyeceğim anlamına gelmez, Bildiğim her konuda yorum yazmaktan imtina etmem :)
    İyi sürüşler efendim




  • Anak bu konuda çok fanatik iseniz ,
    CGS nin standart donanımında bulunan bu sistemden kusursuz istifade edeb ilirsiniz
    CGS sizin için bu seçeneği donanımına dahil etmiş yegane sistemdir.
    Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım aracı eski haline getirmek için. En sonunda röleyi söktük. Aracım normal çalışmaya başladı. Lpg montajı yapan firma ile görüştüm. Cihazı gösterdim. Böyle bir cihaza gerek olmadığını Yakıt pompasının seyir halinde iken çalışmasının herhangi bir problem yaratmayacağını söylediler.


    sevgili akustik1979 benim uygulamam da şuan da hiçbirsorun yok..gayet te basit bir devre. Araçtan araca fark eder mi bilmem ama aracınızın markasını yazmamışsınız.Tecrube ettiğim kadarıyla japon araçlarda bu türden sorunların yaşanmayacağını tahmın edıyorum.Faruk Sevgili'nin bahsettiği cekvalf in önemi sanırım burda devreye giriyor. Eğer aracınızın yakıt beslemesinde bahsi geçen aygıt ( sorunlu ise)motor durunca sistemde ki bütün yakıt muhtemelen depoya iniyor ve tekrar basınç oluşturana kadar geçen surede araç motoru duruyor. Sizin problem satılan aygıtla ılgılı de olabılır. 60 lira böyle bir eleman için korkunç para(lpg kitlerinde ki ücretler de aynı) memleketim vole atıp para kazanmak için bulunmaz bir yer:) maliyet 5 lirayı bulmaz.
    Özetle resımlerını koydugum devre şu anda aracımda sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır.Benzin-lpg, lpg-benzin geçişleri hem rolantıde hem seyır halınde sorun çıkarmamaktadır.

    Benzin pompasını durdurmanın gerekliliği konusunda ise şunu söyleyebilirim: Lpg montajıyla bırlıkte aracın elektrık beslemesıne gelen artı yuke katkısı olacağını düşünüyorum. Çünkü ecu ve enjektörler hıç enerji tüketmese bıle uzayıp giden lpg kabloları aracın besleme dengesini etkileyecektir. Nedeni voltaj dusuklugu olan ayarsızlıklar kanaatimi güçlendirmektedir. Demek ki Lpg kiti dengeli,güçlü bir beslemeye ihtiyaç duyuyor. Birde özensiz montaz yapılmış,ekler lehımlenmemiş ise sonrasını tahmın edın sız.Benım bu devreyı uygulama gerekçem benzın pompası arızasından zıyade bu dusuncelerımdır.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.