Şimdi Ara

Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
20.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Buda Rölenin diğer resmi

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
  • bu mendel50 arkadaşın yapmış olduğu devreydi burda devre pompayı 40-50 sn gibi bir zamanda kesiyordu....ben devredeki 220 kohm direnci 150 kohm olarak değiştirdim 20-22 sn içinde pompayı kapatıyor...ayrıca ben devreye birde buzzer ekledim ve sistem gazda iken pompa durana kadar sesli ikaz veriyor yani pompa çalışırken... şu an aracımda sorunsuz kullanıyorum.....

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
  • Eline sağlık gerçekten iyi bir çalışma bu tebrikler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sergec_ti

    bu mendel50 arkadaşın yapmış olduğu devreydi burda devre pompayı 40-50 sn gibi bir zamanda kesiyordu....ben devredeki 220 kohm direnci 150 kohm olarak değiştirdim 20-22 sn içinde pompayı kapatıyor...ayrıca ben devreye birde buzzer ekledim ve sistem gazda iken pompa durana kadar sesli ikaz veriyor yani pompa çalışırken... şu an aracımda sorunsuz kullanıyorum.....

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..


    direnç yerine potansiyemetre daha kullanışlı ve opsiyonel olmazmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    Arkadaşım öncelikle fikir iyi. Ben aracımda benzin pompasını lpg de kullanımdan dolayı yaktım ve değiştirmek zorunda kaldım.Önce pompanın yanma nedenini araşyırdım ve birincisi az miktarda benzin ile araç kullanmak ikinciside araç lpg ye geçtiğinde arac ECU sundan gelen enjektör sinyallerinin (PWM) lpg ECU su tarafından içindeki Emilatör devresiyle sönümlendirilmesi ve bu bilgilerin LPG enjektörlerinin püskürtme zamanı için kullanılmasından dolayı Benzin enjektörlerini kapatması nedeniyle yakıt yolunda oluşan basınç. ama bu basınçta bazı araçlarda mekanik bazılarında elektronik olarak kontrol edilerek belirli değerlerin üstüne (Örn:3.5 Bar) çıkmasına müsade edilmez yinede benzin pompası araç LPG de çalışırken dahi depodaki benzini yakıt sistemine (Ortak yakıt yolu,Enjektör) belirli bir basınç altında gönderir. Sizin yakıt basıncınızı kontrol eden sistem çalışıyorsa problem olmaz.ama çalışmıyorsa belirli bir süre sonra benzin pompası sistemdeki en zayıf halka olarak arıza yapacaktır. Ben Lpg sisteminde şahsi görüşüm olarak benzin pompasının Lpg sistemine bağlı olarak kontrol edilmesi taraftarıyım. Ama bu kontrol kesinlikle araç lpg ye geçer geçmez bir röle ile benzin pompasının kapatılması anlamına gelmez. Bunun çeşitli mahsurları vardır. Ben aracımda bu işi tamamen elektronik olarak yaptığım bir kart ile giderdim röle yerine Power Mosfet adı verilen yarı iletken devre elemanı ve pompanın değişen durumlarda (LPG miktarının azalması,LPG basıncının düşmesi,LPG ye geçişin durumu, Benzin yolundaki basınç) değişik tepkiler ortaya koyarak çalışmasını sağlamak için bir Mikrokontrolör(8051) entegresi programlayarak devreye ilave ettim .Yaklaşık 2 yıldır sorunsuz kullanıyorum. Benim benzin pompam Araç LPG ye geçince programlanan süre kadar bekliyor daha sonra Benzin pompasını kapatıyor, Lpg seviyesi azalınca benzin pompasını her an araç benzine otomatik olarak geçebileceği için çalıştırıyor, Ortak yakıt yolundaki benzin basıncı fabrika verilerinin altına düşünce (Ör:3.5 ile 4.5 bar arası fabrika verisi varsa 3.5 barın altında çalışmaya başlıyor 4.5 bar olunca kapatıp basıncı denetlemeye geçiyor.) tekrar çalıştırıyor.Not :Bu yazıyı ticari amaçlı olarak yazmadım, sadece işlemin bu kadar basit olmadığını belirtmek amaçlı yazdım.Saygılarımla.

    çok merak ettim bu programladım dedigin işlemci bu basınc bilgilerini nerden alıyor ...
    artı benzin pompası hiç bir zaman durmaz basınc seviyesi tahliye yolu ile istenilen seviyede tutulur.....
    artı benzin pompası bir dc elektirik motorudur bu tür motorlar ilk kalkışta esnasında cekmesi gereken akımın 8 kat yüksegini çeker bunu amp. metre ile okuyamassın ancak osilaskop ile tesbit edebilirsin.....




  • Aslında bende düşündüm onu ama ,Proteus da devresi dizdim çalıştırdım zamanı ona göre ayarladım....20-25 oda yeterli hem benim lpg sıralı değil ama ayarı son ayara aldım yani benzinle çalışıyor ve hemen lpg ye geçiyor..pompada 20-25 sn sonra kapanıyor....pompa çalışırken devredeki buzzer sesli olarak ikaz veriyor... oda ayrı bir hava katıyor.. gerçi arabaya ilk binen etrafına bakıyor nedir bu noluyor diye ..
    quote:

    Orijinalden alıntı: by feristah


    quote:

    Orijinalden alıntı: sergec_ti

    bu mendel50 arkadaşın yapmış olduğu devreydi burda devre pompayı 40-50 sn gibi bir zamanda kesiyordu....ben devredeki 220 kohm direnci 150 kohm olarak değiştirdim 20-22 sn içinde pompayı kapatıyor...ayrıca ben devreye birde buzzer ekledim ve sistem gazda iken pompa durana kadar sesli ikaz veriyor yani pompa çalışırken... şu an aracımda sorunsuz kullanıyorum.....

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..


    direnç yerine potansiyemetre daha kullanışlı ve opsiyonel olmazmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sergec_ti -- 4 Ocak 2011; 13:47:21 >




  • merhaba arkadaşlar öncelikle akustik1979 la başlamak istiyorum.özelliklede akustik1979 un bunu okumasını ricaaaaa ediyorum.
    ekopmp adındaki bir ürün için seni bir forumda bulmuş olmaktan çok mutluyum.

    diyorsunkii"Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım """"""

    diyelimki sen doğru söylüyorsun cihazı üretenle cihazı takan arasında neden düzgün bir ilişki kurmuyorsun
    bak bu sayfada kırıkkaleli bir arkadaş bu cihazı taktığını problem çıkarmadığını yazmış ve senin şikayetini başka bir yerde daha okudum ordada demişsinki eksoz manifoltumu,rulmanlarımı gibi 8 tane alakasız noktalardan bahsetmişsin diyelimki onlarıda bozdu hadi sen haklı ol be kardeşim takan ustaya demedinmi ya kardeşim bu ürünü seninde deyiminle bu sanayide onlarca elektrikçi takıyor sen niye onlar gibi düzgün takmıyorsun.
    ikinci nokta senin diğer şikayetlerini başka sayfalarda inceledim hem çanakkalede hem yozgatta hem ankarada hemde antalyada aynı tarihte ve aynı aylar içinde yaşayan biri olarak nasıl bunları yapabildin ha diyeceksinki orda ne şikayet ettim her şikayeti etmişsin sen daha iyi bilirsin senin şikayet linkini burada yayınlardım fakat o sayfada önemli görmemişki yayını kaldırmış.neyse birdaha bu güzelim vatan için hem canını hem kanını hemde fikrini veren insanlarımızın emeklerine saygı gösterirsin
    senin teknik biri olmadığını hem eksoz manifoltuyla hem rulmanla hemde bu sayfaya yazdığın pompanın düzenini bozdu kelimenle ispat ederim pompanın düzeni bozulmaz ancak uyku düzeni bozulur senin uyku düzenin bozulmuş.eğer bir şikayetin vardıda neden gerekli firmayla görüşmedinde yada ustan kimse onunla bu meseleyi görüşmedinde hemen karalama kampanyası başlattın yoksa sen bir firmasında rakibinimi karalıyorsun.
    sırasıyla gidiyorum amatör ve birşeyler yapmak isteyen arkadaşlara bu sayfanın sonunda yazacağım
    şimdi gelelim
    floryaotogazlı ustamıza bak teğmende olmuşsun ama bazı kuralları unutmuşsun.
    sana şunu tavsiye ederim bir ürünün takılması yapılması bir süreçtir.yani patent üretim satış gibi hakları vardır amatör olarak yaptığın bir işi sadece kendi arabana yada eşine dostuna takarsın ama bunu ticari yapamazsın yaparsanda buralarda yazamazsın yoksa 100 tane taktım dediğin sayıyı binle 100 000 le çarparlar ve sana eksi puan olarak geri döner.malesef

    gelelim amatör kardeşlerime heyy benim memleket kokan canavarlarım.
    sizi çok seviyorum yanlız şunu unutmayın siz hiç yanmamış kireci şişenin içine suyuda koyduktan sonra ağzını sıkısıkı kapatıp bakalım ne olacak diye güzünüde yaklaştırarak baktınmı cevap hayırsa sakın yapma tecrübe konuşuyor.
    yaptığınız devrede roleler olduğunu biliyorsunuz değilmi bu rolelerin açılıp kapandıklarınde binlerce voltu tersleyerek ürettiğinide biliyorsunuzdur eğer bilmiyorsanız ben denedim hiçbirşey olmadı mantığı yolun bir tarafında ters teperse bunu yaptığınız amatör devrenizde olduğunun kehanetini hangi fenomenden öğreneceksiniz? cevap veremediğim diğer arkadaşlar beni mazur görsün işlerimin yoğunluğu nedeniyle
    hepinize cevap vermiş olmam mümkün olmuyor arada sadece bu bölüme bakıp yazmak için sizleri sık kullanımıma kopyalıyorum sağlık ve esenlikle kalın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sergec_ti

    bu mendel50 arkadaşın yapmış olduğu devreydi burda devre pompayı 40-50 sn gibi bir zamanda kesiyordu....ben devredeki 220 kohm direnci 150 kohm olarak değiştirdim 20-22 sn içinde pompayı kapatıyor...ayrıca ben devreye birde buzzer ekledim ve sistem gazda iken pompa durana kadar sesli ikaz veriyor yani pompa çalışırken... şu an aracımda sorunsuz kullanıyorum.....

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..


    Merhabalar , Devre ve tasarımı tamamen bana aittir , keşke devre üzeindeki resimdeki ismimi silmeden paylaşsaydınız .




  • isminizi zaten yazdım acıklamaya dikkat ederseniz :))) çok sağolun diğer aracı sattım şimdiki aracımda hala kullanıyorum sıkıntısız...
  • Hani bir laf vardir alman bozar biz yapariz diye tam olarak bu oluyor sanitim Turk kasap isi birsey olmus bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.