Şimdi Ara

Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
20.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu baştan sona okudum ,Uzman arkadaşlar çözüm önerisi vermişler direk benzini kesince stop edeceğinden bahsetmişler, konuyu açan arkadaş ise benden biraz daha sade bi amatör bi devre yapmış bende devresini geliştirdim vede herkes yapabilsin diye opamp kullanıp devreyi karışık bi hale getirmedim azcık elektronikten anlayan herkes yapabilir , önceki yorumlarda denildiği gibi direk röle bağlayınca stop etme sorununu ben yaşadım ama bu devre sorunu çözdü , şimdi devremin hakkında olumlu olumsuz yorumlar gelecek ancak bu aracı ben kullandığım için benden başka kimse çektiklerimi bilemez benle aynı problemleri yaşayan var ise kesinlikle bu devreyi uygulasınlar , devrenin bana göre tek kusuru ise gazdan benzine geçildiğinde kısa süre tekleme yaparak geçmesi ( geçişte stop etme kesinlikle yok o şekilde yorumlar gördüm yanlış ) o silkelenmede benzin borularının içerisinde sirkülasyon olmadığından biraz sallanıyor o kadarına katlanmaktan başka çözüm yok . yada gidecez 4 tane enjektör alıp 1 aylık maaşı ona yatıracaz

    siz olsanız hangi yolu tercih ederdiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 31 Ekim 2010; 14:32:16 >




  • @mendel50

    Yukarıdaki yazılarımda aracın stop edeceğini yazmama rağmen sn. umera stop etmediğini ısrarla yazmış :)
    Sonrada benim kendisine yanıt vermediğimi belirtmiş :(
    Bu konuda Alt yapısı elektrik ve elektronik olan birisi olarak ve LPG de hatırı sayılır tecrübesi olan birisi olarak Sn. umeranın yaptığını değil ama sizin yaptığınızı onaylıyorum.

    Sizler gibi bu işten anlayan arkadaşların heryerde varolmadığınıda düşünerek 3K elektronikten yardım isteyen herkesin bu modüle sahip olab,leceğini tekrar vurguluyorum,
    Sorununuzun çözümündeki teklemeli geçiş ise Benzin hattının basıncının düşene kadar yaşanan işeme olduğunu bildiğinizi düşünerek iyi akşamlar diliyorum :))
    Not, Acil durumda benzine geçişte sorun yaşamak istemiyorsanız eğer; yaptığınız modülün yarım saatte bir anlık olarak benzin pompasını devre sokup çıkartması normal olanıdır ama sizin enjektörleriniz işediği için böyle birşey sizin aracınızda uygulanabilir bir durum değildir.(Bilgi olarak yazdım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    @mendel50

    Yukarıdaki yazılarımda aracın stop edeceğini yazmama rağmen sn. umera stop etmediğini ısrarla yazmış :)
    Sonrada benim kendisine yanıt vermediğimi belirtmiş :(
    Bu konuda Alt yapısı elektrik ve elektronik olan birisi olarak ve LPG de hatırı sayılır tecrübesi olan birisi olarak Sn. umeranın yaptığını değil ama sizin yaptığınızı onaylıyorum.

    Sizler gibi bu işten anlayan arkadaşların heryerde varolmadığınıda düşünerek 3K elektronikten yardım isteyen herkesin bu modüle sahip olab,leceğini tekrar vurguluyorum,
    Sorununuzun çözümündeki teklemeli geçiş ise Benzin hattının basıncının düşene kadar yaşanan işeme olduğunu bildiğinizi düşünerek iyi akşamlar diliyorum :))
    Not, Acil durumda benzine geçişte sorun yaşamak istemiyorsanız eğer; yaptığınız modülün yarım saatte bir anlık olarak benzin pompasını devre sokup çıkartması normal olanıdır ama sizin enjektörleriniz işediği için böyle birşey sizin aracınızda uygulanabilir bir durum değildir.(Bilgi olarak yazdım)



    Faruk hocam tamda ben 20-30 dk da bir pompayı enerjilendirmeyi düşünüyordum pc başında lm354 opamp ile bir devre tasarlıyordum yazdıklarını yeni gördüm işeme sorunundan bahsetmiş olmanız dan dolayı şimdilik bu işten vazgeçiyorum ,
    Dediğiniz üzere direk lpg geçişinde hemen benzin pompası durdurulursa araba tak stop ediyor gecikme lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 31 Ekim 2010; 15:54:57 >






  • Aklında teknolojininde yolu bir dostum...
    başka doğru yok, kalanı yalan olur :))
  • Ben sorunsuz kullandığımı daha önce belirtmiştim.
    Amatörce kendi işimi hallettim ustalık iddiam hiç olmadı.
    Arkadaşı paylaşımından dolayı tebrik ediyorum.
    Madem bu işin ehliydiniz, evet daha önce ağzımla istediğim halde bilgi paylaşmadınız.
    Bildiğini iddia etmek ve iş beğenmeme hakkı olması için bireyin mendel'in yaptığı gibi ortaya iş koyması gerekir.
    Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz...
    Siz benzine ani geçişte motor durur dediğiniz için benim motor durmuyor...:)
  • Ben bildiğimi yazdım yukarıda haala duruyor,
    Siz aksini iddia ettiniz dostum.

    Bu sadece sizin aracınıza özel bir durum demekki bizim bilgi sınırlarımızı aşıyor.
    saygılar
  • Yada sizin kitiniz tam benzine geçtiği anda (Karbüratörlü sistemler gibi) Gaz selenoidlerini açıyor.
    Buda olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Kımse amerıkanın keşfi iddiasında değil sevgili 3k.
    siz kabul edersınız ,etmezsınız ben şuanda sorunsuz kullanıyorum.
    Burda paylaşma amacımda sadece yaptığım işi paylaşmak ve olumlu olumsuz görüş almaktır.
    Herkes bılıyor piyasada ki ürünleri,ürünlerinizi.Sorun yazan arkadaşlara cevaben neden olabıleceğini yazsanız makbule geçer bence.
    clio da acaba neden zaman ayarlı röle çalışmamış?
    Birde Sn. Sevgiliye zaman erteleme olayını hangi devre elemanı ıle yaparız dıye sormuştum ama nedense yazılanlar arasından seçerek mesajlar cevaplanıyor.
    Buyrun paylaşın yaptığınız devreyi.
    Ayrıca motoru surmek ıçın kullandığım role 10 amperdir.



    konuya attığım son mesajda her şey ayan beyan ortada.
    Paylaşımdan sonra neden ortaya çıktınız anlamış değilim.
    Cevap vermeye deger bulmadınız mı sorumu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 30 Ekim 2010; 23:51:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Yada sizin kitiniz tam benzine geçtiği anda (Karbüratörlü sistemler gibi) Gaz selenoidlerini açıyor.
    Buda olabilir

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..



    Bence karburatörlü sistemler gibi değilde resimde gösterdiğim bu ayar ile alakalı bir durum.
    Yoksa sizin iki kat fiyata taktığınız kitlerde bu özellik yok mu:)




  • 1- Evet ben bu modüllerin çalışma prensibini bilirim ama imalatcısı değilim, içeriğinde hangi elemanlar kullanılır bu beni alakadar etmez, Ama bu devreleri imal edenler bile ilk önce benim test etmemi ve onaylamamı tercih ederler.
    2- Evet bizim iki misli fiyata sattığımız kitlerde bu seçenekler yok, çünki bu seçenekler ucuz seçenekler,

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    2- Evet bizim iki misli fiyata sattığımız kitlerde bu seçenekler yok, çünki bu seçenekler ucuz seçenekler,

    Saygılar


    İnanmamı beklemiyorsunuz sanırım..


    Saygı bizden
  • Arkadaşım öncelikle fikir iyi. Ben aracımda benzin pompasını lpg de kullanımdan dolayı yaktım ve değiştirmek zorunda kaldım.Önce pompanın yanma nedenini araşyırdım ve birincisi az miktarda benzin ile araç kullanmak ikinciside araç lpg ye geçtiğinde arac ECU sundan gelen enjektör sinyallerinin (PWM) lpg ECU su tarafından içindeki Emilatör devresiyle sönümlendirilmesi ve bu bilgilerin LPG enjektörlerinin püskürtme zamanı için kullanılmasından dolayı Benzin enjektörlerini kapatması nedeniyle yakıt yolunda oluşan basınç. ama bu basınçta bazı araçlarda mekanik bazılarında elektronik olarak kontrol edilerek belirli değerlerin üstüne (Örn:3.5 Bar) çıkmasına müsade edilmez yinede benzin pompası araç LPG de çalışırken dahi depodaki benzini yakıt sistemine (Ortak yakıt yolu,Enjektör) belirli bir basınç altında gönderir. Sizin yakıt basıncınızı kontrol eden sistem çalışıyorsa problem olmaz.ama çalışmıyorsa belirli bir süre sonra benzin pompası sistemdeki en zayıf halka olarak arıza yapacaktır. Ben Lpg sisteminde şahsi görüşüm olarak benzin pompasının Lpg sistemine bağlı olarak kontrol edilmesi taraftarıyım. Ama bu kontrol kesinlikle araç lpg ye geçer geçmez bir röle ile benzin pompasının kapatılması anlamına gelmez. Bunun çeşitli mahsurları vardır. Ben aracımda bu işi tamamen elektronik olarak yaptığım bir kart ile giderdim röle yerine Power Mosfet adı verilen yarı iletken devre elemanı ve pompanın değişen durumlarda (LPG miktarının azalması,LPG basıncının düşmesi,LPG ye geçişin durumu, Benzin yolundaki basınç) değişik tepkiler ortaya koyarak çalışmasını sağlamak için bir Mikrokontrolör(8051) entegresi programlayarak devreye ilave ettim .Yaklaşık 2 yıldır sorunsuz kullanıyorum. Benim benzin pompam Araç LPG ye geçince programlanan süre kadar bekliyor daha sonra Benzin pompasını kapatıyor, Lpg seviyesi azalınca benzin pompasını her an araç benzine otomatik olarak geçebileceği için çalıştırıyor, Ortak yakıt yolundaki benzin basıncı fabrika verilerinin altına düşünce (Ör:3.5 ile 4.5 bar arası fabrika verisi varsa 3.5 barın altında çalışmaya başlıyor 4.5 bar olunca kapatıp basıncı denetlemeye geçiyor.) tekrar çalıştırıyor.Not :Bu yazıyı ticari amaçlı olarak yazmadım, sadece işlemin bu kadar basit olmadığını belirtmek amaçlı yazdım.Saygılarımla.




  • Devreyi paylaşırsanız memnun oluruz.
    Benım araçta basınç kontrolu manual oldugu için sorun yaşamıyorum.
    Ama yeni araçlarda bahsettiğiniz mahsurlar çıkabilir.
    Sizin kullandığınız lpg seviye sensörü sinyallerini daha önce bir arkadaşta kullanarak bir devre yapmıştı.
    Bilen paylaşıyor. Tşk. ediyorum paylaşım için.
  • varsa öyle bi devre burda paylaşın kardeşim
    benim elektronik bilgim bir iyidir vede bildiğimi paylaşırım kimse emeğimi elimden almaz
    bu gün misal aracımın orjinal teybini bozmadan usb girişi vede direksiyondan kontrol(aracın kendi direksiyon kontrol düğmeleri) sistemi yaptım dileyene yollarımda nasıl yapıldığını bilgi saklamam , mosfet tr lerle nasıl benzin pompasını sürdün merak ettim 40 amperlik röle bile dayanmıyor zamanla bozuluyor , benzin pompasının rölesi sigorta kutusundadır genelde 40 amperlik fabrika koyar , senin mosslarda bunu yapman biraz ilginç şu devreyi yayımlada görelim bakalım ,Saygılar

    Bu arada benim enjektörlerde işeme probleminden dolayı basınç kontrol etme olayı benim arabada malesef işe yaramaz çünkü basınç sürekli kaçıracak zaten bende bu devreye bundan dolayı ihtiyaç duydum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 1 Kasım 2010; 15:51:31 >
  • Arkadaşım devreyi seve seve paylaşırım. Benzin pompası 40A akım çekerse bu 12V da 480 Watt yapar'ki , bu çok fazla bir güç anlamına gelir. Ben yaptığım ölçmelerde 4.5 bar basınç altında laguna II aracının benzin pompasının max:10,4 A akım çektiğini .İlk çalışmada 12,9 A akım çektiğini gördüm. Devremi Akü voltajını 13.8 V ile 14.4V arasında olduğunu farz ederek 200W güçü kontrol edbilecek şekilde tasarladım. Piyasada bulunan STP33N10 serisi power mosfet lerden iki adet paralel olarak kullandım. Normal şartlarda bir tanesi bile işini görür. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wordchek

    Arkadaşım devreyi seve seve paylaşırım. Benzin pompası 40A akım çekerse bu 12V da 480 Watt yapar'ki , bu çok fazla bir güç anlamına gelir. Ben yaptığım ölçmelerde 4.5 bar basınç altında laguna II aracının benzin pompasının max:10,4 A akım çektiğini .İlk çalışmada 12,9 A akım çektiğini gördüm. Devremi Akü voltajını 13.8 V ile 14.4V arasında olduğunu farz ederek 200W güçü kontrol edbilecek şekilde tasarladım. Piyasada bulunan STP33N10 serisi power mosfet lerden iki adet paralel olarak kullandım. Normal şartlarda bir tanesi bile işini görür. Saygılarımla.


    kardeş devrenin şemasını da paylaşırsan seviniriz....
  • Arkadaş bu arada benim aracımda sıralı değil de normal sistem var.... (aracım megan 1 1,6 8 valf ) benim hangi devreyi kullanmamı tavsiye edersiniz...veya sıralı olmayan sistemlerde daha basit olarak bu iş yapılabiliniyor mu ?
  • bu konu aslında üzerinde durulması gereken konu ama işlevselliğini yitirdi gibi.
    gelişme yok mu arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..

    Röleli basit bir devre ile bu işi yapabilirsiniz..
    Pompanın enerjisi kesilince led yanıp sönecek.Led yanmazsa pompa devrede demektir.
    Vakit bulunca çizim koyacağım.Basit uygulanabilir bir devre.
     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..
    olmadı ama ana fıkrı vermesı açısından elimle çizdim.Ledi artı ucunu valften gelen artıya 1k lık dirençle bağlayacağız.
    Diğer ucunu ise rolenın boşta olan ucuna bağlayacağız.
    Devreyı yaptım montaj yapınca resım koyarım.

    edit: yeni ekledim

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..








    Sayın Umera Öncelikle sizi bu çalışmanızdan ötürü tebrik ve takdir ettiğimi belirtmek isterim,
    Lpg Kullanıcılarının İşi Ele alıp bu şekilde çalışmalar yapmasına kendi adıma tam destek veriyorum.
    Bundan Dolayıda Sizin Açtığınız Bu konuya Bir ilave çalışmada benden olsun İstiyorum.




  • Evet arkadaşlar Piyasadan rahatlıkla Bulabileceğiniz Bu 4-5 liralık Röle ile benzin pompasını aracınız gaza geçer geçmez durdurabileceksiniz ve Benzine geçer geçmezde çalıştırabilirsiniz gayet basit bir yöntemdir.
    Ben En azından 100'ün üzerinde araca aynı şekilde uyguladım ve gayet randımanlı çalışmaktadır .
    Bunun Uygulanabileceği araçlar nelerdir Derseniz? Neredeyse <Hepsi Derim yeterki benzin pompası olsun ve araç benzin basıncını kontrol etmeyen bir sisteme sahip olsun çünki bazı luks araçlar bunu yapmaktadır mesela jaguar gibi diyelim.
    Uygulama yaparken benzin pompasının + ucunu motor bölümündeki sigorta kutusundan bularak yaparsanız
    arka tank kısmı ile uğraşmaya gerek yok çünki tetikleme için öndeki gaz valfini kullanırsanız röleyide oralarda uygun bir yere koyarsanız daha güzel olacaktır.
    Burası Önemlidir Dikkat ediniz .. 5-10 saniye erken gaz valfini açan lpg kitlerinde faruk ustanın dediği gecikmeli sistemi kullanmak zorundasınız .Yani benim anlatacağım ters bağlantılı röle yöntemini gaz valfini önceden açmayan valfi açtığı an gaza geçen mesela atiker fast gibi bütün lpg kitlerinde kullanabilirsiniz.
    İyi anlayın Diye Pratik Şema hazırladım sizlere umarım faydalı olacaktır.


     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.