Şimdi Ara

Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
20.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Umera kardes, sizi bu calismanizdan ve paylasiminizdan dolayi tebrik ederim. Hem bir yenilik getirmis oldunuz, hem de mantiklica kurgulanmis basit bir sistemin calistigini gosterdiniz. Genel olarak bizde karmasik sistemlerin daha mukemmel calisacagi konusunda bir onyargi var, oysa basit guzeldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zuniga

    Umera kardes, sizi bu calismanizdan ve paylasiminizdan dolayi tebrik ederim. Hem bir yenilik getirmis oldunuz, hem de mantiklica kurgulanmis basit bir sistemin calistigini gosterdiniz. Genel olarak bizde karmasik sistemlerin daha mukemmel calisacagi konusunda bir onyargi var, oysa basit guzeldir.


    zuniga ! Hüs-ü teveccühünüzden dolayı müteşekkirim.
    Faydalı olabildiysem ne ala..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: zuniga

    Umera kardes, sizi bu calismanizdan ve paylasiminizdan dolayi tebrik ederim. Hem bir yenilik getirmis oldunuz, hem de mantiklica kurgulanmis basit bir sistemin calistigini gosterdiniz. Genel olarak bizde karmasik sistemlerin daha mukemmel calisacagi konusunda bir onyargi var, oysa basit guzeldir.


    zuniga ! Hüs-ü teveccühünüzden dolayı müteşekkirim.
    Faydalı olabildiysem ne ala..


    Sizin aracınızda takılı olan sistem ile , bu sizin yaptığınız düzeneğin çalışıyor olmasına bende alkış tutuyorum,
    Ama,
    Her marka LPG kitinde çalışması mümkün değildir bana göre.
    Çünki LPG valfinin açması ile gaza geçiş aralığı farklı zamanda olan kitlerde gecikme söz konusu olduğundan araç stop sorunu yaşayabilir.
    Yinede bu konuda bir çalışma yapan ve paylaşımda bulunana arkdaşımıza TEŞEKKÜR EDİYORUM ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım aracı eski haline getirmek için. En sonunda röleyi söktük. Aracım normal çalışmaya başladı. Lpg montajı yapan firma ile görüştüm. Cihazı gösterdim. Böyle bir cihaza gerek olmadığını Yakıt pompasının seyir halinde iken çalışmasının herhangi bir problem yaratmayacağını söylediler.


    sevgili akustik1979 benim uygulamam da şuan da hiçbirsorun yok..gayet te basit bir devre. Araçtan araca fark eder mi bilmem ama aracınızın markasını yazmamışsınız.Tecrube ettiğim kadarıyla japon araçlarda bu türden sorunların yaşanmayacağını tahmın edıyorum.Faruk Sevgili'nin bahsettiği cekvalf in önemi sanırım burda devreye giriyor. Eğer aracınızın yakıt beslemesinde bahsi geçen aygıt ( sorunlu ise)motor durunca sistemde ki bütün yakıt muhtemelen depoya iniyor ve tekrar basınç oluşturana kadar geçen surede araç motoru duruyor. Sizin problem satılan aygıtla ılgılı de olabılır. 60 lira böyle bir eleman için korkunç para(lpg kitlerinde ki ücretler de aynı) memleketim vole atıp para kazanmak için bulunmaz bir yer:) maliyet 5 lirayı bulmaz.
    Özetle resımlerını koydugum devre şu anda aracımda sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır.Benzin-lpg, lpg-benzin geçişleri hem rolantıde hem seyır halınde sorun çıkarmamaktadır.

    Benzin pompasını durdurmanın gerekliliği konusunda ise şunu söyleyebilirim: Lpg montajıyla bırlıkte aracın elektrık beslemesıne gelen artı yuke katkısı olacağını düşünüyorum. Çünkü ecu ve enjektörler hıç enerji tüketmese bıle uzayıp giden lpg kabloları aracın besleme dengesini etkileyecektir. Nedeni voltaj dusuklugu olan ayarsızlıklar kanaatimi güçlendirmektedir. Demek ki Lpg kiti dengeli,güçlü bir beslemeye ihtiyaç duyuyor. Birde özensiz montaz yapılmış,ekler lehımlenmemiş ise sonrasını tahmın edın sız.Benım bu devreyı uygulama gerekçem benzın pompası arızasından zıyade bu dusuncelerımdır.



    Benim araç clio 1.4 symbol, Üzerinde lovato sıralı var. Cihazın adı ekopomp internette siteleri var. Bana bu cihazı takarken yakıt pompasının ömrünü uzatacağını iddia ederek montaj yaptılar. Ancak aracım bu cihazı benimsemedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: zuniga

    Umera kardes, sizi bu calismanizdan ve paylasiminizdan dolayi tebrik ederim. Hem bir yenilik getirmis oldunuz, hem de mantiklica kurgulanmis basit bir sistemin calistigini gosterdiniz. Genel olarak bizde karmasik sistemlerin daha mukemmel calisacagi konusunda bir onyargi var, oysa basit guzeldir.


    zuniga ! Hüs-ü teveccühünüzden dolayı müteşekkirim.
    Faydalı olabildiysem ne ala..


    Sizin aracınızda takılı olan sistem ile , bu sizin yaptığınız düzeneğin çalışıyor olmasına bende alkış tutuyorum,
    Ama,
    Her marka LPG kitinde çalışması mümkün değildir bana göre.
    Çünki LPG valfinin açması ile gaza geçiş aralığı farklı zamanda olan kitlerde gecikme söz konusu olduğundan araç stop sorunu yaşayabilir.
    Yinede bu konuda bir çalışma yapan ve paylaşımda bulunana arkdaşımıza TEŞEKKÜR EDİYORUM ...


    Bu işte ehil olan birisi olarak şunu sorayım size:
    bahsettiğiniz geçiş süresi lpg ayar programından azaltılıp ya da çoğaltılabılıyor mu?
    İncelediğim programlarda; Kme,atiker vs bu seçeneği gördüm.Milanoda da var Kme nın arayuzle hemen hemen aynı.
    Ben ayarla oynamadım ve şuan ki geçiş süresi değerlerini bilmiyorum.
    Kablo temın edınce o bılgıyı de paylaşacağım.
    Ben tşk. ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım aracı eski haline getirmek için. En sonunda röleyi söktük. Aracım normal çalışmaya başladı. Lpg montajı yapan firma ile görüştüm. Cihazı gösterdim. Böyle bir cihaza gerek olmadığını Yakıt pompasının seyir halinde iken çalışmasının herhangi bir problem yaratmayacağını söylediler.


    sevgili akustik1979 benim uygulamam da şuan da hiçbirsorun yok..gayet te basit bir devre. Araçtan araca fark eder mi bilmem ama aracınızın markasını yazmamışsınız.Tecrube ettiğim kadarıyla japon araçlarda bu türden sorunların yaşanmayacağını tahmın edıyorum.Faruk Sevgili'nin bahsettiği cekvalf in önemi sanırım burda devreye giriyor. Eğer aracınızın yakıt beslemesinde bahsi geçen aygıt ( sorunlu ise)motor durunca sistemde ki bütün yakıt muhtemelen depoya iniyor ve tekrar basınç oluşturana kadar geçen surede araç motoru duruyor. Sizin problem satılan aygıtla ılgılı de olabılır. 60 lira böyle bir eleman için korkunç para(lpg kitlerinde ki ücretler de aynı) memleketim vole atıp para kazanmak için bulunmaz bir yer:) maliyet 5 lirayı bulmaz.
    Özetle resımlerını koydugum devre şu anda aracımda sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır.Benzin-lpg, lpg-benzin geçişleri hem rolantıde hem seyır halınde sorun çıkarmamaktadır.

    Benzin pompasını durdurmanın gerekliliği konusunda ise şunu söyleyebilirim: Lpg montajıyla bırlıkte aracın elektrık beslemesıne gelen artı yuke katkısı olacağını düşünüyorum. Çünkü ecu ve enjektörler hıç enerji tüketmese bıle uzayıp giden lpg kabloları aracın besleme dengesini etkileyecektir. Nedeni voltaj dusuklugu olan ayarsızlıklar kanaatimi güçlendirmektedir. Demek ki Lpg kiti dengeli,güçlü bir beslemeye ihtiyaç duyuyor. Birde özensiz montaz yapılmış,ekler lehımlenmemiş ise sonrasını tahmın edın sız.Benım bu devreyı uygulama gerekçem benzın pompası arızasından zıyade bu dusuncelerımdır.



    Benim araç clio 1.4 symbol, Üzerinde lovato sıralı var. Cihazın adı ekopomp internette siteleri var. Bana bu cihazı takarken yakıt pompasının ömrünü uzatacağını iddia ederek montaj yaptılar. Ancak aracım bu cihazı benimsemedi.


    Sevgili nin mesajına cevaben yazdıgım geçiş süresi ayarlarıyla alakalıdır dıye tahmın edıyorum.
    Aracı çalıştırdınız,motor sısısı geçiş derecesine yaklaştı, şuna dikkat edip paylaşmanızı rıca edıyorum sızden:
    Valf(lpg) sesını duymanız ile lpg ışığının sabit olarak yanması arasında ki sure sızın aracınızda ne kadar?
    Benım aracımda yaklaşık beş sn.
    Bu sure uzun(sanırım bahsedılen zaman erteleme olayı burda işe yarayacak) olursa aracınızın motorunun durması kaçınılmazdır.
    Geçiş sures ayarlanabılen kıtlerde zaman erteleme olayına gerek olmadıgını,tek role ye gore surenın ayarlanabıleceğini düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Arkadaşlar Bu cihazın bir benzerini Ankara ulusta bir firma üretiyor. Ve ivedik organize sanayinde bazı elektrikçilere cihazı vermiş. Ben aracıma bu röleden taktırdım. Fiyatı 60 tl Rölenin takılış amacı araç lpg ye geçtikten 20 saniye sonra yakıt pompasının çalışmasını durdurması yakıt pompasına gelen elektriği kesmesi her 20 dakkada bir pompayı tekrar çalıştırması böylece pompanın aşırı çalışmadan dolayı ömrünün kısalmasını önlemek diye sıralanabilir. Ancak bu role benim aracın yakıt pompasının çalışma düzenini bozdu. Kontağı çevirdiğimde yakıt pompasına elektrik gelmediği için araç çalışmadı. Defalarca yolda kaldım. 200 tl para harcadım aracı eski haline getirmek için. En sonunda röleyi söktük. Aracım normal çalışmaya başladı. Lpg montajı yapan firma ile görüştüm. Cihazı gösterdim. Böyle bir cihaza gerek olmadığını Yakıt pompasının seyir halinde iken çalışmasının herhangi bir problem yaratmayacağını söylediler.


    sevgili akustik1979 benim uygulamam da şuan da hiçbirsorun yok..gayet te basit bir devre. Araçtan araca fark eder mi bilmem ama aracınızın markasını yazmamışsınız.Tecrube ettiğim kadarıyla japon araçlarda bu türden sorunların yaşanmayacağını tahmın edıyorum.Faruk Sevgili'nin bahsettiği cekvalf in önemi sanırım burda devreye giriyor. Eğer aracınızın yakıt beslemesinde bahsi geçen aygıt ( sorunlu ise)motor durunca sistemde ki bütün yakıt muhtemelen depoya iniyor ve tekrar basınç oluşturana kadar geçen surede araç motoru duruyor. Sizin problem satılan aygıtla ılgılı de olabılır. 60 lira böyle bir eleman için korkunç para(lpg kitlerinde ki ücretler de aynı) memleketim vole atıp para kazanmak için bulunmaz bir yer:) maliyet 5 lirayı bulmaz.
    Özetle resımlerını koydugum devre şu anda aracımda sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır.Benzin-lpg, lpg-benzin geçişleri hem rolantıde hem seyır halınde sorun çıkarmamaktadır.

    Benzin pompasını durdurmanın gerekliliği konusunda ise şunu söyleyebilirim: Lpg montajıyla bırlıkte aracın elektrık beslemesıne gelen artı yuke katkısı olacağını düşünüyorum. Çünkü ecu ve enjektörler hıç enerji tüketmese bıle uzayıp giden lpg kabloları aracın besleme dengesini etkileyecektir. Nedeni voltaj dusuklugu olan ayarsızlıklar kanaatimi güçlendirmektedir. Demek ki Lpg kiti dengeli,güçlü bir beslemeye ihtiyaç duyuyor. Birde özensiz montaz yapılmış,ekler lehımlenmemiş ise sonrasını tahmın edın sız.Benım bu devreyı uygulama gerekçem benzın pompası arızasından zıyade bu dusuncelerımdır.



    Benim araç clio 1.4 symbol, Üzerinde lovato sıralı var. Cihazın adı ekopomp internette siteleri var. Bana bu cihazı takarken yakıt pompasının ömrünü uzatacağını iddia ederek montaj yaptılar. Ancak aracım bu cihazı benimsemedi.


    Sevgili nin mesajına cevaben yazdıgım geçiş süresi ayarlarıyla alakalıdır dıye tahmın edıyorum.
    Aracı çalıştırdınız,motor sısısı geçiş derecesine yaklaştı, şuna dikkat edip paylaşmanızı rıca edıyorum sızden:
    Valf(lpg) sesını duymanız ile lpg ışığının sabit olarak yanması arasında ki sure sızın aracınızda ne kadar?
    Benım aracımda yaklaşık beş sn.
    Bu sure uzun(sanırım bahsedılen zaman erteleme olayı burda işe yarayacak) olursa aracınızın motorunun durması kaçınılmazdır.
    Geçiş sures ayarlanabılen kıtlerde zaman erteleme olayına gerek olmadıgını,tek role ye gore surenın ayarlanabıleceğini düşünüyorum.




    Ben zaten bu cihazı şu anda kullanmıyorum araçtan çıkarttım. Geçiş süresi sizin araç gibi 5 sn değil daha uzun.




  • deneme
    Orijinalden alıntı: akustik1979


    Orijinalden alıntı: umera


    Orijinalden alıntı: akustik1979


    Orijinalden alıntı: umera


    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Ben zaten bu cihazı şu anda kullanmıyorum araçtan çıkarttım. Geçiş süresi sizin araç gibi 5 sn değil daha uzun.
    çıkartmış oldugunuzu bılıyorum sadece aracınızda neden böyle bır sorun yaşadığınız hakkında tespitte bulunmaya çalışmıştım.
    Nıtekım tahmınlerım dogru çıktı gibi.
    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 22 Kasım 2009; 10:49:51 >
  • Benim kullandigim kit icin silindirlerin teker teker LPG'ye gectigi soyleniyor. Baska kitlerde bu gecis nasil oluyor, silindirler hepsi birlikte mi geciyor? Ayrica benim kitin ozelinde sizin tasarladiginiz sistem nasil calisir?
  • sizin sıstem hakkında malumatım yok
    fakat yanılmıyorsam butun sıralı sıstemler oyle aksı halde zaten sıralı olmazdı..
    mesela benım ktte butun sılındırler aynı anda devreye gırse ortalık karışır.
    sızın arcınıza geçış suresı kısaltılarak uygulanabılır eger kıtınız geçış suresını ayarlamaya musade edıyorsa tabı.
    kesın bılgıyı kablo temın ettıkten sonra kendı aracımdakı bılgılerı okuyunca ancak verebılırım.o zaman geçış suresını xx sanıye yapınca sorun çıkmaz dıyebılırım yanı.
    tabi sorunsuz çalışır ıddıasında da değilim.
  • öncelikle pek karışmak istemiyordum ama yanlış bilinenleri düzelmek için yazmak zaruri oldu elektirigi kesmek bilindigi gibi bir anahtar ile yapılır bu anahtarın yapısı ve şekli kullanım alanına göre degişir bir motoru durudurmak ve çalıştırmak için genelde role kullanılır.
    ama bir pompanın elektirik girişine role takmak yeni keşvedilmiş bir şey degil bu zaten tüm lpg ustalarının bildigi bir olay.
    göz önünde olmadıgı için led filanda eklemenize gerek yok role olarakta far rolesi tafsiye ederim her role pompanın kalkış akımını kaldırmaz yanlız bu sade role bircok sıralı sistemde çalışmaz faruk beyin açıkladıgı gibi ecu nun chek süresi aracı stop ettirir. bunu sebepten dolayı roleyi bir zamanlayıcı devre ile sürmeniz gerekir şimdi tüm bunları yaptıgınızda amerikayı keşvetmiş olursunuz haa birde araç üzerindeki montajı var her aracın pompa kabloları bu resimdeki bi kolay degildir. ama ben ugaşırım derseniz ve kafaya koydu iseniz ma elektronik zamanlama ve role devresi gözünüzde büyüyorsa bizden ürünü temin edip montajı kendiniz yapabilirsiniz
    10 amp 0-2dakika zaman ayarlı role 15tl
    30 amp 0-2dakika zaman ayarlı role 20tl
    nasıl sizce amerikayı yeniden keşvetmeye degermi




  • Kımse amerıkanın keşfi iddiasında değil sevgili 3k.
    siz kabul edersınız ,etmezsınız ben şuanda sorunsuz kullanıyorum.
    Burda paylaşma amacımda sadece yaptığım işi paylaşmak ve olumlu olumsuz görüş almaktır.
    Herkes bılıyor piyasada ki ürünleri,ürünlerinizi.Sorun yazan arkadaşlara cevaben neden olabıleceğini yazsanız makbule geçer bence.
    clio da acaba neden zaman ayarlı röle çalışmamış?
    Birde Sn. Sevgiliye zaman erteleme olayını hangi devre elemanı ıle yaparız dıye sormuştum ama nedense yazılanlar arasından seçerek mesajlar cevaplanıyor.
    Buyrun paylaşın yaptığınız devreyi.
    Ayrıca motoru surmek ıçın kullandığım role 10 amperdir.
  • deneme
  • deneme
  • DENEME
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    sistem çalışır ama ne kadar sağlıklı onu sorgulamak gerekir.
    Ben bir arkadaşım için daha değişik bir uygulama yaptım şöyleki
    1-araç ne zaman benzin pompasına ihtiyaç duyacak
    cevap( bir sorun yoksa) LPG bitince

    bende LPG valfine ilave olarak LPG seviye göstergesindeki analog bilgiyi kullanarak benzin pompasının çalışmasını düzenledim
    sistemde ilk çalıştırma istisna LPG varken ve araç lpg'deyken benzin pompası çalışmıyor(ilk çalıştırma sonrası LPG ye geçme sonrasına kadar) yani sistem LPG yi geçişi setliyor bu geçiş aracın stop etmesiyle resetleniyor her setleme belirlenen bir ton gecikme zamanından sonra yapılıyor. Bu setleme sonrası benzin pompası durduruluyor araçtaki LPG mikrarı belli bir seviyenin altına indiğinde(yani benzine geçiş beklendiğinde) pompa yine eskisi gibi sürekli çalışmaya başlıyor
    tabiki herhangi bir acil duruma karşı LPG valfinden alınan bilgi öncelik taşıyor.
    ben bunun yanında sisteme emniyet olarak bir bypass anahtarı ekledim sonuçta rölelerin belli bir ömrü var ve herhangi bir kontak geçirmeme durumunda röle bypass edilerek pompa eskisi gibi direk çalıştırılıyor.
    Bu sizin yaprığınıza oranla pompanın daha çok çalışması demek olsada güvenlik açısından daha


    Benım çalışmam da her hangi bir arıza durumunda: yanı dıyelım kı role arızalandı.bu durumda sistem aktif olmuyor ve benzın motoru çalışıyor.
    Bu bağlamda ben bir guvenlık sorunu göremıyorum.
    Valfe elektrik gelmediğinde,role veya herhangi bir arıza durumunda sigorta yanması gibi durumlarda benzin pompası çalışmaya devam edıyor.
    bypass için düğme eklemek te aklıma geldi ama verim alıp alamayacağımı bilmediğimden bağlamadım.
    Şu anda sorun yok.

    röle bozulmasından kastım sadece rölenin bobinini çektiren kısmı değildi rölelerin belirli mekanik kontak açma kapama ve elektrik açma kapama ömürleri vardır.
    üzerinden geçen akımla orantılı olarak daha çok rölede kontak geçirmeme yada kontak yapışması problemi olur.
    şöyleki siz benzin pompasını rölenin açık kontağından da kontrol etseniz kapalı kontağından da kontrol etseniz bu kontak bozulması başınıza gelebilir(üzerinden geçen akıma bağlı olarak) anladığım kadarıyla (resimleri göremiyorum anlattıklarınıza binaen bu yorumu yapıyorum)siz rölenin kapalı kontağından benzin pompasını kontrol ediyorsunuz röleyi çektirerek benzin pompasını durduruyorsunuz
    kontak yapışması yada kontak geçirmemesi durumunda sizteminiz güvenliğini kaybeder. periyodik olarak röleyi değiştirmeniz yada bypass sistemi sistemi koymanız güvenliği artıracaktır




  • alıntı baybars:
    röle bozulmasından kastım sadece rölenin bobinini çektiren kısmı değildi rölelerin belirli mekanik kontak açma kapama ve elektrik açma kapama ömürleri vardır.
    üzerinden geçen akımla orantılı olarak daha çok rölede kontak geçirmeme yada kontak yapışması problemi olur.
    şöyleki siz benzin pompasını rölenin açık kontağından da kontrol etseniz kapalı kontağından da kontrol etseniz bu kontak bozulması başınıza gelebilir(üzerinden geçen akıma bağlı olarak) anladığım kadarıyla (resimleri göremiyorum anlattıklarınıza binaen bu yorumu yapıyorum)siz rölenin kapalı kontağından benzin pompasını kontrol ediyorsunuz röleyi çektirerek benzin pompasını durduruyorsunuz
    kontak yapışması yada kontak geçirmemesi durumunda sizteminiz güvenliğini kaybeder. periyodik olarak röleyi değiştirmeniz yada bypass sistemi sistemi koymanız güvenliği artıracaktır
    --------------------------------------------------------------------------
    umera
    Öncelikle paylaştığınız bilgiler için teşekkür ediyorum.
    Sistem anladığınız şekilde çalışıyor. Kapalı devresinden kontrol ettiğim için rölenın mekanık olarak işlevini kaybetmesi açıp kapatmaması yolda kalma ,aracın çalışmaması gibi bir durumu oluşturmayacaktır.
    Kolay kontrol içinde koydugum led bana yardımcı olacaktır.
    Ayrıca sistemin çalışmasında sorun olmadıgı zaman(deneme) araçların kontaklarında vs diğer elektrik aksamlarında kullanılan 40 amperlik buyuk roleden kullanmak daha sağlıklı olacak kanaatindeyim.
    Yapışık kalma durumunda problem yaratacaktır. Bu durumda ise sızın bahsettıgınız anahtarlama ile bu sorun aşılıp röle değiştirilebilir.
    Sonuç olarak denemeye devam edıyorum
    sorunsuz çalışacağına kanaat getirdiğim zaman bahsettiğim şekilde tekrar duzenleyıp takacağım.
    Tekrar tşk. ediyorum.
    (Mesajlar sayfada gözükmüyor. mesaj attım yöneticilere ama hala devam ediyor.)




  • ---------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 22 Kasım 2010; 13:19:06 >
  •  Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..


     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 22 Kasım 2010; 13:21:16 >
  • ---------------------------------------

     Lpg de çalışırken Benzin pompasını durdurma..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 22 Kasım 2010; 13:20:32 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.