Şimdi Ara

1.2 Motor nasıldır??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
57.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkdaslar ben aranıza yenı katıldım Allah kısmet ederse de HB Bir araba düşünüyorum.Kafama takılan su 1.2 motor nasıldır pek anlamadıgım ıcın goruslerınız benım ıcın onemlı..Yaris 1.0 motora sahıp ondan dusunduk ama 1.0 motor hemen bogulur uzun yol yapamaz falan dedıler dogrumudur??
    Şimdiden saolun..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.2 Motor Nasıl Çalışır?

    1.2 motorlar, içten yanmalı motorlardır ve otomotiv endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaktadırlar. Bu motorlar, 1,2 litrelik silindir hacmine sahiptirler.

    1.2 motorlar, dört silindirli ve genellikle sıralı olarak düzenlenmişlerdir. Silindirler, krank miline bağlı bir piston tarafından yukarı ve aşağı hareket ettirilir. Pistonların yukarı hareketi, emme supabını açarak silindire yakıt-hava karışımının girmesini sağlar. Aşağı hareketi ise egzoz supabını açarak yanmış gazların dışarı atılmasını sağlar.

    1.2 motorların beygir gücü, motor devrine ve tork eğrisine bağlı olarak değişmektedir. Genellikle 75 ila 100 beygir gücü arasında güç üretirler.

    1.2 Motor Alınır mı?

    1.2 motorlu arabalar, yakıt verimlilikleri ve uygun fiyatlı olmaları nedeniyle popülerdirler. Ancak, performansları daha büyük hacimli motorlara göre daha sınırlıdır.

    1.2 motorlu bir araba almayı düşünüyorsanız, kullanım amacınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmalısınız. Şehir içi sürüş ve günlük kullanım için 1.2 motor yeterli olabilirken, performans beklentileriniz yüksekse daha büyük bir motorlu araba tercih etmelisiniz.

    1.2 Motor Neden Tutulmuyor?

    1.2 motorlar, sınırlı beygir güçleri ve torkları nedeniyle performans odaklı sürücüler arasında pek tutulmamaktadırlar. Ayrıca, daha büyük motorlara göre daha düşük hızlanma ve çekiş gücü sunarlar.

    Ancak, 1.2 motorlar, yakıt verimlilikleri, uygun fiyatları ve bakım kolaylıkları gibi avantajları nedeniyle bütçe dostu ve günlük kullanım için ideal seçenekler olmaya devam etmektedirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öncelikle hoşgeldin aramıza arkadaşım. Söylentilere pek inanma rahatlıkla uzun yol yapabilirsin 1.0 yaris ile. İkinci soruna gelince hangi 1.2 motor. Atmosferik mi turbo mu mesele örnek verirsek 1.2 TSİ motor çoğu 1.6 atmosferik motordan performanslıdır.
  • 1.2 motorlu iki araca bindim birisi doblo digeri fiat strada..
    strada tüp nakli icin kullanliyodu arkadasim memnundu baya
    dobloda husisi onuda kuzen kullaniyor o da gayet memnundu..
    ben eski teknoloji 1.2 arac alirmiyim ? asla almam bedava almiyorum cunki üstüne 1-2 daha koyarim daha iyisini alirim...

    İs yerindeki arkadasim 1.0 motorlu bi arac bakiyodu otomatik üstelik vaz gecirttim simdi 1.4 100 beygirlik bir arac aldi iyiki vaz gecirmissin diyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    1.2 motorlu iki araca bindim birisi doblo digeri fiat strada..
    strada tüp nakli icin kullanliyodu arkadasim memnundu baya
    dobloda husisi onuda kuzen kullaniyor o da gayet memnundu..
    ben eski teknoloji 1.2 arac alirmiyim ? asla almam bedava almiyorum cunki üstüne 1-2 daha koyarim daha iyisini alirim...

    İs yerindeki arkadasim 1.0 motorlu bi arac bakiyodu otomatik üstelik vaz gecirttim simdi 1.4 100 beygirlik bir arac aldi iyiki vaz gecirmissin diyor...
    Rampa tırmanırken terleyerek kilo vermek için alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Rampa tırmanırken terleyerek kilo vermek için alınabilir.

    Alıntıları Göster
    sakin sürücüye gayet yeter. gitmez çekmez laflarına takılma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Rampa tırmanırken terleyerek kilo vermek için alınabilir.

    Alıntıları Göster
    1.2 motorlar markadan markaya farklılık gösteriyor. Beygir gücü yüksek bir 1.2 motor seçmenizi tercih ederim çok farkediyor.

    Mesela Ford da 1.25 82 bg motor var bu motor performans ve ekonomi olarak çok tatmin edici. şehir içi 7.0 lt tüketim yakalayabilmek mümkün.

    Şehirler arası yolculuklarda da hiç bir sıkıntı olmuyor gayet yeterli ara hızlanmaları çok başarılı yüksek devirlerde 3000 ve üstünde çok iyi hızlanıyor.

    1.2 motor tavsiye ederim ama beygir gücü düşük olmama şartı ile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Rampa tırmanırken terleyerek kilo vermek için alınabilir.

    Alıntıları Göster
    Şehir içi gayet yeterli.Zaten her yer kamera doldu.2 km gidiyorsun ışık, kavşak vs.
    Ama uzun yolda özellikle duble olmayan yollarda sıkıntı yaşatabilir hele yüklüyken.(LPG nin de büyük etkisi var tabi) Mesela önüne kamyon çıktı 40 km hızla gidiyor sende o an sollayamadın kamyonla aynı hıza düştün.Eğer arkanda da kuyruk oluştuysa terlemeye başlıyorsunAllah ım, keşke 1.6 alsaydım diye içinden geçiriyorsun...

    Şimdi şöyle bir durum var.Bazen öyle bir bütçe oluyorki belki 1000 lira daha para bulsan çok güzel bir araç alacaksın ama olmayınca da olmuyor.Mesela ben arabamı alırken bütçem kısıtlıydı, birde bu arabayı önerenler güvenilir olduğu için 1.2 olmasını önemsemeden aldım.Tekrar o zaman geri dönsen alır mısın diye sorsalar alırım derim.Ha şimdi Allah a şükür daha iyi bi bütçem var.Satarsam bir daha 1.2 motor alır mıyım?Tabiki almam. (tsı falan hariç)

    80 lira mtv ödemek (2004 model) , Ankara dan ucuz gazı alıp uzun yolda 10 kuruş yakmak bunlar işin iyi tarafı.Ama dediğim gibi her şeyin bedeli var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Şehir içi gayet yeterli.Zaten her yer kamera doldu.2 km gidiyorsun ışık, kavşak vs.
    Ama uzun yolda özellikle duble olmayan yollarda sıkıntı yaşatabilir hele yüklüyken.(LPG nin de büyük etkisi var tabi) Mesela önüne kamyon çıktı 40 km hızla gidiyor sende o an sollayamadın kamyonla aynı hıza düştün.Eğer arkanda da kuyruk oluştuysa terlemeye başlıyorsunAllah ım, keşke 1.6 alsaydım diye içinden geçiriyorsun...

    Şimdi şöyle bir durum var.Bazen öyle bir bütçe oluyorki belki 1000 lira daha para bulsan çok güzel bir araç alacaksın ama olmayınca da olmuyor.Mesela ben arabamı alırken bütçem kısıtlıydı, birde bu arabayı önerenler güvenilir olduğu için 1.2 olmasını önemsemeden aldım.Tekrar o zaman geri dönsen alır mısın diye sorsalar alırım derim.Ha şimdi Allah a şükür daha iyi bi bütçem var.Satarsam bir daha 1.2 motor alır mıyım?Tabiki almam. (tsı falan hariç)

    80 lira mtv ödemek (2004 model) , Ankara dan ucuz gazı alıp uzun yolda 10 kuruş yakmak bunlar işin iyi tarafı.Ama dediğim gibi her şeyin bedeli var.

    Alıntıları Göster
    Bende seat leon 1.2 arabaya bınlırmı o arabada en az 2.0 motor olmalı diyorum
    Cevaplarınız için saolun peki bana ne önerirsiniz ilk arabam olacak HB araba seviyorum forumda bı benım durumumda olan bi kaç arkadas daha gördüm..Sorunsuz olmalı alacagım araba Yarisi bu yüzden sordum birde Kalos bulmustuk 12 bin tl'ye ama sonradan vazgectım forumda bakındım ŞÖYLE 15-16 bine reno clıo HB,chevrolet lacettı HB falan var bunların dışında Mit. Colt ve ford fiesta da var.Fiesta hep şirket arabası oldugundan temizi zor bulunur dıyolar..Diğerleri arasından nasıl bi tercih yapmalıyım16 bine kadar..Ya da sizin bi öneriniz varmı??Dizel olursa iyi olur saolun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeOn_1907

    Bende seat leon 1.2 arabaya bınlırmı o arabada en az 2.0 motor olmalı diyorum
    Cevaplarınız için saolun peki bana ne önerirsiniz ilk arabam olacak HB araba seviyorum forumda bı benım durumumda olan bi kaç arkadas daha gördüm..Sorunsuz olmalı alacagım araba Yarisi bu yüzden sordum birde Kalos bulmustuk 12 bin tl'ye ama sonradan vazgectım forumda bakındım ŞÖYLE 15-16 bine reno clıo HB,chevrolet lacettı HB falan var bunların dışında Mit. Colt ve ford fiesta da var.Fiesta hep şirket arabası oldugundan temizi zor bulunur dıyolar..Diğerleri arasından nasıl bi tercih yapmalıyım16 bine kadar..Ya da sizin bi öneriniz varmı??Dizel olursa iyi olur saolun..

    Alıntıları Göster
    1.2 motorların gücü artık o kadar az değil , şanzıman oranlarıda uygun yapılıyor, çekmemesi için bir sebep yok.

    Hatta yanlış hatırlamıyorsam, 1.2 litre motorlu bir Skoda SW'ye, bu forumda 12-13 kişi binmişti bagajına, çekiyor diyorlardı. @Urbanracer açmıştı konuyu hatta, o gün Dh buluşması yapılmış Bağdat Caddesinde sanırım. Tam hatırlamıyorum ancak 12-13 kişi ve 1.2 litre olayından tamamen eminim.

    Ama tabi uzun yolda sıkıntı yaratabilir, ama genede çok problem olacağını sanmıyorum. Forumda 1.0 Corsa'ya lpg bağlatanlar vardı, hatta bunların bir klüpleri bile var ve uzun yolada gidiyorlar sanırım.

    Zaten bence , şehir içinde hız yapmak hem zor, hemde oldukça tehlikeli. Bu durumda 1.2 litre bence kötü değil.

    Leon'un 2.0 motoru, bildiğim kadarıyla 240 hp güç üretiyor, uçuyor o alet, sırf o değil, 1.4 Tsi olanlarıda epey iyi yürüyor. ( Turbo ve kompresör olanları )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 22 Ağustos 2010; 19:17:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    1.2 motorların gücü artık o kadar az değil , şanzıman oranlarıda uygun yapılıyor, çekmemesi için bir sebep yok.

    Hatta yanlış hatırlamıyorsam, 1.2 litre motorlu bir Skoda SW'ye, bu forumda 12-13 kişi binmişti bagajına, çekiyor diyorlardı. @Urbanracer açmıştı konuyu hatta, o gün Dh buluşması yapılmış Bağdat Caddesinde sanırım. Tam hatırlamıyorum ancak 12-13 kişi ve 1.2 litre olayından tamamen eminim.

    Ama tabi uzun yolda sıkıntı yaratabilir, ama genede çok problem olacağını sanmıyorum. Forumda 1.0 Corsa'ya lpg bağlatanlar vardı, hatta bunların bir klüpleri bile var ve uzun yolada gidiyorlar sanırım.

    Zaten bence , şehir içinde hız yapmak hem zor, hemde oldukça tehlikeli. Bu durumda 1.2 litre bence kötü değil.

    Leon'un 2.0 motoru, bildiğim kadarıyla 240 hp güç üretiyor, uçuyor o alet, sırf o değil, 1.4 Tsi olanlarıda epey iyi yürüyor. ( Turbo ve kompresör olanları )

    Alıntıları Göster
    Bendeki Nissan Micra'da 1.2 litrelik, 80 beygir güç ve 110 NM tork üreten motor mevcut. Aracın sıkıntı yarattığı tek nokta -ki çoğu kişi bu noktada hemfikir- sollamalar oluyor. Akhilleus çok güzel tasvir etmiş durumu, eline sağlık demek istiyorum. Eğer araç hızını alamamışsa, vites düşürmeden sollama yapmak neredeyse işkence. Dikkat gerektiriyor. Malum, araç kullanırken kararsız kalmak kadar tehlikeli bir şey yok.

    Şimdi düşünüyorum; aynı dönemde biraz daha etrafı kolaçan edip, 1.4 litrelik 88 beygir, 137 NM tork üreteni mi alsaydım diye; fakat çok büyük bir fark olmayacağını düşünüyorum. Yani bu tür araçlarda, bu tür sıkıntılara katlanmak durumunda kalıyorsun. Atmosferik motorlarda durum bu en azından. 105 beygirlik şu "üretim rekoru" kıran TSI motoru denemek isterdim. Eminim ki bu tip beslemeli motorlarda çok farklıdır durum. Tabi onlarda da ekonomi yapacağım diye kasılma durumu söz konusu.

    LPG'ye geçtikten sonra neyse ki çekiş kaybı gibi bir sorun yaşamadım ve şehir dışında görece ekonomik olan motor, iyice keyif vermeye başladı. Tabii ki klima devreye girdiğinde devir biraz artıyor fakat bu da normal bir durum. Benzinde de mevcuttu. Yine de bundan dert yanan kullanıcılar için Toyota gibi markalar, farklı çözümler sunabiliyorlar. Bir önceki kasa Yaris'lerde klima için ayrı bir besleme sistemi olduğunu okumuştum. Özellikle 1.0 motorlar için çok işlevsel olduğundan bahsediyorlardı Yaris kullanıcıları bu sistemin.

    Sakin bir kullanıcı olduğum için aracımdan son derece memnunum. Yani bana yetiyor da artıyor. Herkesin beklentisi farklı oluyor. O yüzden, birkaç markada, bu hacimde motora sahip modelleri kullanmadan karar vermemek lazım. Bazıları için araç "gitmiyor" olabilir, bazıları için de "gayet yeterli" olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Bendeki Nissan Micra'da 1.2 litrelik, 80 beygir güç ve 110 NM tork üreten motor mevcut. Aracın sıkıntı yarattığı tek nokta -ki çoğu kişi bu noktada hemfikir- sollamalar oluyor. Akhilleus çok güzel tasvir etmiş durumu, eline sağlık demek istiyorum. Eğer araç hızını alamamışsa, vites düşürmeden sollama yapmak neredeyse işkence. Dikkat gerektiriyor. Malum, araç kullanırken kararsız kalmak kadar tehlikeli bir şey yok.

    Şimdi düşünüyorum; aynı dönemde biraz daha etrafı kolaçan edip, 1.4 litrelik 88 beygir, 137 NM tork üreteni mi alsaydım diye; fakat çok büyük bir fark olmayacağını düşünüyorum. Yani bu tür araçlarda, bu tür sıkıntılara katlanmak durumunda kalıyorsun. Atmosferik motorlarda durum bu en azından. 105 beygirlik şu "üretim rekoru" kıran TSI motoru denemek isterdim. Eminim ki bu tip beslemeli motorlarda çok farklıdır durum. Tabi onlarda da ekonomi yapacağım diye kasılma durumu söz konusu.

    LPG'ye geçtikten sonra neyse ki çekiş kaybı gibi bir sorun yaşamadım ve şehir dışında görece ekonomik olan motor, iyice keyif vermeye başladı. Tabii ki klima devreye girdiğinde devir biraz artıyor fakat bu da normal bir durum. Benzinde de mevcuttu. Yine de bundan dert yanan kullanıcılar için Toyota gibi markalar, farklı çözümler sunabiliyorlar. Bir önceki kasa Yaris'lerde klima için ayrı bir besleme sistemi olduğunu okumuştum. Özellikle 1.0 motorlar için çok işlevsel olduğundan bahsediyorlardı Yaris kullanıcıları bu sistemin.

    Sakin bir kullanıcı olduğum için aracımdan son derece memnunum. Yani bana yetiyor da artıyor. Herkesin beklentisi farklı oluyor. O yüzden, birkaç markada, bu hacimde motora sahip modelleri kullanmadan karar vermemek lazım. Bazıları için araç "gitmiyor" olabilir, bazıları için de "gayet yeterli" olabilir.

    Alıntıları Göster
    Ben sadece sene de bir kere uzun yol yaparım oda tatil için oyüzden bu tip arabalara bakınıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeOn_1907

    Ben sadece sene de bir kere uzun yol yaparım oda tatil için oyüzden bu tip arabalara bakınıyorum..

    Alıntıları Göster
    Yıllardır, Adapazarı-Burhaniye arasında, yazları tatil yolculuğumu gerçekleştiririm. Tatil için uygun olmaması gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil.

    En azından benim aracım için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Bendeki Nissan Micra'da 1.2 litrelik, 80 beygir güç ve 110 NM tork üreten motor mevcut. Aracın sıkıntı yarattığı tek nokta -ki çoğu kişi bu noktada hemfikir- sollamalar oluyor. Akhilleus çok güzel tasvir etmiş durumu, eline sağlık demek istiyorum. Eğer araç hızını alamamışsa, vites düşürmeden sollama yapmak neredeyse işkence. Dikkat gerektiriyor. Malum, araç kullanırken kararsız kalmak kadar tehlikeli bir şey yok.

    Şimdi düşünüyorum; aynı dönemde biraz daha etrafı kolaçan edip, 1.4 litrelik 88 beygir, 137 NM tork üreteni mi alsaydım diye; fakat çok büyük bir fark olmayacağını düşünüyorum. Yani bu tür araçlarda, bu tür sıkıntılara katlanmak durumunda kalıyorsun. Atmosferik motorlarda durum bu en azından. 105 beygirlik şu "üretim rekoru" kıran TSI motoru denemek isterdim. Eminim ki bu tip beslemeli motorlarda çok farklıdır durum. Tabi onlarda da ekonomi yapacağım diye kasılma durumu söz konusu.

    LPG'ye geçtikten sonra neyse ki çekiş kaybı gibi bir sorun yaşamadım ve şehir dışında görece ekonomik olan motor, iyice keyif vermeye başladı. Tabii ki klima devreye girdiğinde devir biraz artıyor fakat bu da normal bir durum. Benzinde de mevcuttu. Yine de bundan dert yanan kullanıcılar için Toyota gibi markalar, farklı çözümler sunabiliyorlar. Bir önceki kasa Yaris'lerde klima için ayrı bir besleme sistemi olduğunu okumuştum. Özellikle 1.0 motorlar için çok işlevsel olduğundan bahsediyorlardı Yaris kullanıcıları bu sistemin.

    Sakin bir kullanıcı olduğum için aracımdan son derece memnunum. Yani bana yetiyor da artıyor. Herkesin beklentisi farklı oluyor. O yüzden, birkaç markada, bu hacimde motora sahip modelleri kullanmadan karar vermemek lazım. Bazıları için araç "gitmiyor" olabilir, bazıları için de "gayet yeterli" olabilir.

    Bende bunu anlamıyorum. Bir benzinli motorun, dizel motora göre en büyük avantajı yüksek devirlerdir.

    Yani vites düşmesinde ne gibi bir sakınca varki? Vitesleri redline'da dahi değiştirseniz bile sollamada sorunmu yaşıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 22 Ağustos 2010; 1:16:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Bendeki Nissan Micra'da 1.2 litrelik, 80 beygir güç ve 110 NM tork üreten motor mevcut. Aracın sıkıntı yarattığı tek nokta -ki çoğu kişi bu noktada hemfikir- sollamalar oluyor. Akhilleus çok güzel tasvir etmiş durumu, eline sağlık demek istiyorum. Eğer araç hızını alamamışsa, vites düşürmeden sollama yapmak neredeyse işkence. Dikkat gerektiriyor. Malum, araç kullanırken kararsız kalmak kadar tehlikeli bir şey yok.

    Şimdi düşünüyorum; aynı dönemde biraz daha etrafı kolaçan edip, 1.4 litrelik 88 beygir, 137 NM tork üreteni mi alsaydım diye; fakat çok büyük bir fark olmayacağını düşünüyorum. Yani bu tür araçlarda, bu tür sıkıntılara katlanmak durumunda kalıyorsun. Atmosferik motorlarda durum bu en azından. 105 beygirlik şu "üretim rekoru" kıran TSI motoru denemek isterdim. Eminim ki bu tip beslemeli motorlarda çok farklıdır durum. Tabi onlarda da ekonomi yapacağım diye kasılma durumu söz konusu.

    LPG'ye geçtikten sonra neyse ki çekiş kaybı gibi bir sorun yaşamadım ve şehir dışında görece ekonomik olan motor, iyice keyif vermeye başladı. Tabii ki klima devreye girdiğinde devir biraz artıyor fakat bu da normal bir durum. Benzinde de mevcuttu. Yine de bundan dert yanan kullanıcılar için Toyota gibi markalar, farklı çözümler sunabiliyorlar. Bir önceki kasa Yaris'lerde klima için ayrı bir besleme sistemi olduğunu okumuştum. Özellikle 1.0 motorlar için çok işlevsel olduğundan bahsediyorlardı Yaris kullanıcıları bu sistemin.

    Sakin bir kullanıcı olduğum için aracımdan son derece memnunum. Yani bana yetiyor da artıyor. Herkesin beklentisi farklı oluyor. O yüzden, birkaç markada, bu hacimde motora sahip modelleri kullanmadan karar vermemek lazım. Bazıları için araç "gitmiyor" olabilir, bazıları için de "gayet yeterli" olabilir.

    Bende bunu anlamıyorum. Bir benzinli motorun, dizel motora göre en büyük avantajı yüksek devirlerdir.

    Yani vites düşmesinde ne gibi bir sakınca varki? Vitesleri redline'da dahi değiştirseniz bile sollamada sorunmu yaşıyor?

    Alıntıları Göster
    clio 3 1.2 lerde göze hoş geliyor.
    75 hp motor.
    uzun yollarda yokuş önceleri kaptırırsanız sıkıntı çıkmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Bendeki Nissan Micra'da 1.2 litrelik, 80 beygir güç ve 110 NM tork üreten motor mevcut. Aracın sıkıntı yarattığı tek nokta -ki çoğu kişi bu noktada hemfikir- sollamalar oluyor. Akhilleus çok güzel tasvir etmiş durumu, eline sağlık demek istiyorum. Eğer araç hızını alamamışsa, vites düşürmeden sollama yapmak neredeyse işkence. Dikkat gerektiriyor. Malum, araç kullanırken kararsız kalmak kadar tehlikeli bir şey yok.

    Şimdi düşünüyorum; aynı dönemde biraz daha etrafı kolaçan edip, 1.4 litrelik 88 beygir, 137 NM tork üreteni mi alsaydım diye; fakat çok büyük bir fark olmayacağını düşünüyorum. Yani bu tür araçlarda, bu tür sıkıntılara katlanmak durumunda kalıyorsun. Atmosferik motorlarda durum bu en azından. 105 beygirlik şu "üretim rekoru" kıran TSI motoru denemek isterdim. Eminim ki bu tip beslemeli motorlarda çok farklıdır durum. Tabi onlarda da ekonomi yapacağım diye kasılma durumu söz konusu.

    LPG'ye geçtikten sonra neyse ki çekiş kaybı gibi bir sorun yaşamadım ve şehir dışında görece ekonomik olan motor, iyice keyif vermeye başladı. Tabii ki klima devreye girdiğinde devir biraz artıyor fakat bu da normal bir durum. Benzinde de mevcuttu. Yine de bundan dert yanan kullanıcılar için Toyota gibi markalar, farklı çözümler sunabiliyorlar. Bir önceki kasa Yaris'lerde klima için ayrı bir besleme sistemi olduğunu okumuştum. Özellikle 1.0 motorlar için çok işlevsel olduğundan bahsediyorlardı Yaris kullanıcıları bu sistemin.

    Sakin bir kullanıcı olduğum için aracımdan son derece memnunum. Yani bana yetiyor da artıyor. Herkesin beklentisi farklı oluyor. O yüzden, birkaç markada, bu hacimde motora sahip modelleri kullanmadan karar vermemek lazım. Bazıları için araç "gitmiyor" olabilir, bazıları için de "gayet yeterli" olabilir.

    Bende bunu anlamıyorum. Bir benzinli motorun, dizel motora göre en büyük avantajı yüksek devirlerdir.

    Yani vites düşmesinde ne gibi bir sakınca varki? Vitesleri redline'da dahi değiştirseniz bile sollamada sorunmu yaşıyor?

    Alıntıları Göster
    Kırmızıya gelerek vites değiştirdiğimi hatırlamıyorum ömrümde :) Vitesi düşürdüğümde öyle büyük bir sıkıntı olmuyor ama düz yolda, beşinci viteste giderken "haydi bakalım" diyerek sol şeride çıktığımda fazla zorlanmamak isterdim. Yani yokuş aşağı anca kurtarıyor durumu. Özellikle araç yüklüyken kesinlikle böyle bir şeye kalkışmıyorum. Vites oranları pek iyi değil diye düşünüyorum. Aracın kapasitesi bu olmamalı. Rampada tek çözüm vites düşürmek anlayacağınız. Kırmızıya gelmeden hallediyor tabi. O kadar da yemeyeyim hakkını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Bende bunu anlamıyorum. Bir benzinli motorun, dizel motora göre en büyük avantajı yüksek devirlerdir.

    Yani vites düşmesinde ne gibi bir sakınca varki? Vitesleri redline'da dahi değiştirseniz bile sollamada sorunmu yaşıyor?


    Araba 72 hp ve lpg li ise, üstünede 100.000 km yaptıysa , içinde de 3 yetişkin ve full bagaj varsa evet sorun oluyor.Hele tamponuna 3-4 litre motorlu bi araç yapışınca baya bi sorun oluyor.

    Ama benzinde ve yüksüz kullanımda 80-150 arasını iyi gidiyor benim araç.Hacmine göre yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Kırmızıya gelerek vites değiştirdiğimi hatırlamıyorum ömrümde :) Vitesi düşürdüğümde öyle büyük bir sıkıntı olmuyor ama düz yolda, beşinci viteste giderken "haydi bakalım" diyerek sol şeride çıktığımda fazla zorlanmamak isterdim. Yani yokuş aşağı anca kurtarıyor durumu. Özellikle araç yüklüyken kesinlikle böyle bir şeye kalkışmıyorum. Vites oranları pek iyi değil diye düşünüyorum. Aracın kapasitesi bu olmamalı. Rampada tek çözüm vites düşürmek anlayacağınız. Kırmızıya gelmeden hallediyor tabi. O kadar da yemeyeyim hakkını.

    Alıntıları Göster
    günümüzün 1.2 leri başarısız sayılmazlar ,,düşünülebilir neden olmasın.. (yukarıda arkadaşlar değinmişler) 1.2 motor olmasından "hangi 1.2 motor" olduğu daha önemlidir.. şimdilerde araçlar biraz kilo da yaptılar,, 1000 kg'mı fazla fazla geçiyorlar ..:) araç yeni olduğu dönemlerde ağırlık rampa vs yi idare ederken , yıllar daha yüksek motorlu araçlara göre,,daha hor davranıyor .. ikinci eldeki aynı kategorideki küçük motorlu aracın çok daha hızlı değer kaybı da bundandır :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknettin

    günümüzün 1.2 leri başarısız sayılmazlar ,,düşünülebilir neden olmasın.. (yukarıda arkadaşlar değinmişler) 1.2 motor olmasından "hangi 1.2 motor" olduğu daha önemlidir.. şimdilerde araçlar biraz kilo da yaptılar,, 1000 kg'mı fazla fazla geçiyorlar ..:) araç yeni olduğu dönemlerde ağırlık rampa vs yi idare ederken , yıllar daha yüksek motorlu araçlara göre,,daha hor davranıyor .. ikinci eldeki aynı kategorideki küçük motorlu aracın çok daha hızlı değer kaybı da bundandır :))

    Alıntıları Göster
    1.2 motorlu araç kullanmanın bir diğer artısı da, daha önceleri bana yetmeyen 1.6 motorun tekrar yetmesini sağlamak oldu.Akşam üzeri abimin corollasıyla hızlı bi kalkış yaptımda o nasıl gidiyor öyle.Kullanan bilir önceki kasa corollanın 1. vitesi çok kuvvetlidir ama ne bileyin 1.2 araçtan sonra daha bi kuvvetli geldi sanki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    1.2 motorların gücü artık o kadar az değil , şanzıman oranlarıda uygun yapılıyor, çekmemesi için bir sebep yok.

    Hatta yanlış hatırlamıyorsam, 1.2 litre motorlu bir Skoda SW'ye, bu forumda 12-13 kişi binmişti bagajına, çekiyor diyorlardı. @Urbanracer açmıştı konuyu hatta, o gün Dh buluşması yapılmış Bağdat Caddesinde sanırım. Tam hatırlamıyorum ancak 12-13 kişi ve 1.2 litre olayından tamamen eminim.



    8 kişi ibizaya bindik, konu odur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    1.2 motorların gücü artık o kadar az değil , şanzıman oranlarıda uygun yapılıyor, çekmemesi için bir sebep yok.

    Hatta yanlış hatırlamıyorsam, 1.2 litre motorlu bir Skoda SW'ye, bu forumda 12-13 kişi binmişti bagajına, çekiyor diyorlardı. @Urbanracer açmıştı konuyu hatta, o gün Dh buluşması yapılmış Bağdat Caddesinde sanırım. Tam hatırlamıyorum ancak 12-13 kişi ve 1.2 litre olayından tamamen eminim.


    Arabaya binenlerden biri bendim.

    Arabada sen yoktun, ancak 12-13 kişi olduğundan bu kadar nasıl emin olabiliyorsun onu çözemedim.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.