Şimdi Ara

1.0 veya 1.2 motorlar - motor ses seviyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar burda merak ettiğim şey bu motorların (ecoboost , tsi vs.) performansı değil , izolasyonu ve motor sesi. Benzinli olduklarından rölantileri sessizdir ama üst devirleri merak ediyorum.
    Hacimleri düşük olduklarından , içeriye verdikleri ses nasıl? Devir arttıkça rahatsız ediyor mu? Bazı youtube videoları seyrettim ancak , gerek video çekenin konuşması gerek camların açık olması , müzik çalması vs gibi nedenlerden tam anlayamadım. Kullanan arkadaşlar bilgi verebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Allah başka dert vermesin! Motor sesi düşük olsa ne olur yüksek olsa ne olur. Sonuçta kaputun içinde içeri sesimi geliyor sanki .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Hocam aradigim cevap olmasa da sagolun. Dertsiz adam yok. Eğer dertlerimize odaklancak olsak , senin tabirinle hic birseye takmamak , merak etmemek lazim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Allah başka dert vermesin! Motor sesi düşük olsa ne olur yüksek olsa ne olur. Sonuçta kaputun içinde içeri sesimi geliyor sanki .
    Her araba Megane 4 değil üstat motor ile kabin arasında 4 metre yalıtım döşenmiş olsun?
  • 3 silindirli olanlar (1.2 gibi) bariz çok daha sesli çalışıyor ama marka/model farkı gözeterek yalıtıma çok bağlı bir konu sesin rahatsız ediciliği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 28 Ağustos 2019; 19:17:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0.9 turbo 90bg 3 silindir var. uzun yolda 5. vites 3bin devirde 120kmh ile gidiyor ve motor sesi 4bin devire(160kmh) kadar rahatsız etmiyor. 1.6 85bg motor 3bin devirde 100 ile gidiyor ve kafa şişirmeye başlıyor çok bağırıyor.
  • 1.0 toyota yaris özellikle yüksek devirlerde çok bağırıyordu. ayrıca rölantide 3 silindir olması sebebiyle soğukken titreme yapıyordu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • antizero kullanıcısına yanıt
    donanımhaber forum
    MAKSİMUM 1000 CC KLUBÜ » Sayfa 1 - 203
    https://forum.donanimhaber.com/maksimum-1000-cc-klubu--21619197


    Şu konu faydalı olabilir. En kötü orada sorabilirsiniz.
  • 1.0 yaris kotuydu gercekten, 1.2 corsa da ise 70 den aonra 5.vitesi istiyordy

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 tsi 4 silindir ve çok sessiz bir motor fakat 1.0 tsi 3 silindir olduğu için V6 karakteristiği gösterir ses konusunda bu nedenle sesli ve gürültülü çalışır üst devirler dahil. Ayrıca 1.0 ın titreşimi de daha fazladır. İkisinide kullandım 1.0 ses ve titreşim konusunda beni çok rahatsız ediyordu 1.2 yi aratıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leon 1.2 tsi kullanıcısıyım. Araç genelde 2000 deviri bulmadan vites atıyor ve ses duyma olayı yok. Harici için konuşuyorum; S modunda veya dip gaz yaptığımda 2500 deviri geçtikten itibaren turbo sesi eşliğinde motor sesi duyuluyor. Dizeldeki "kar kar kar" gibi değilde kulağa hoş gelen bir ses, maşallah diyeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbolu oldukları için benzer güçteki atmosferikler kadar homurtulu ses çıkaramazlar. 3 silindirin de kendine has bir akustiği var. Kimisi sever kimisi sevmez.
    Motor sesinde egzozun tasarımı ve kabin yalıtımı büyük önem taşıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asimetrik 3 silindirli motorlar diğerlerine göre biraz sesli çalışır. Benim i20 gaza basınca güzel bir motor sesi veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i10 1.2 motor 5000 devirde anca bir motor olduğunu anlıyorsun.
  • Turboşarj egzoza yansıyan motor çalışma karakteristik seslerini ve çeşitli rezonansların bir kısmını emer. Yüksek hacim 4 silindir turbolarda yine bir ses karakteristiği olabiliyor dizayna bağlı olarak ama düşük hacim 4 silindir atmosferikten turboya geçenler farketmiştir, motor genelde hep sessizdir. Devirlenen bir atmosferikte ses yoğunluğu fazla iken, turboda ses genelde düz bir frekansta (flat sound) ve kısık olur. İlk gaz emri sesleri falan da kaybolur, kompresyon sesi vs pek gelmez.

    Uzun yolda örneğin benzer yalıtımlı araçlarda 1.6 atmosferikte sabit 4 devirle git kafan şişer. Fakat turboda bazen devri farketmezsin bile.

    3 silindirlerde de durum benzer, karakteristik 3 silindir sesini duyarsın ama turbolu olanlar sesin uçlarını tırnaklarını kırpar ve uzaktan gelir ses. Atmosferik 3'lerde tam 3 silindir tınısını duyarsın detayıyla.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.