Şimdi Ara

dönüşlerde otomatik yanan sis farı(viraj aydınlatma sistemi)??? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
43
Cevap
1
Favori
63.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    o zaman buna sis farı demeyin arkadaşlar, dönüş farını anlarım ama sis farı diyorsunuz. sis farının sis olmayan normal koşullarda kullanımı yasalar tarafından kısıtlanmışken fabrikalar nasıl koyar araçlara? avrupa'da serbest olsa bile türk yasalarına göre yasaksa bu araçların ithalatı yapılamaz. o nedenle konvansiyonel sis farı değildir o...


    Avrupa´da da yasak Sisfarlarini kullanmak . Ama dönüs fari icin izin var, sonucta sadece dönerken yaniyor daha sonra kendi sönüyor



    iyi ya işte, sis farı değil ki onlar, dönüş lambası. adaptif far sistemine entegre. ama başlıkta sis farı diye geçiyor. başlığın değiştirilmesini öneriyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    o zaman buna sis farı demeyin arkadaşlar, dönüş farını anlarım ama sis farı diyorsunuz. sis farının sis olmayan normal koşullarda kullanımı yasalar tarafından kısıtlanmışken fabrikalar nasıl koyar araçlara? avrupa'da serbest olsa bile türk yasalarına göre yasaksa bu araçların ithalatı yapılamaz. o nedenle konvansiyonel sis farı değildir o...


    Avrupa´da da yasak Sisfarlarini kullanmak . Ama dönüs fari icin izin var, sonucta sadece dönerken yaniyor daha sonra kendi sönüyor



    iyi ya işte, sis farı değil ki onlar, dönüş lambası. adaptif far sistemine entegre. ama başlıkta sis farı diye geçiyor. başlığın değiştirilmesini öneriyorum...

    Alıntıları Göster
    uygulama sis farının içinde oldugun için ben sis farları yanıyo sanıyodum ikinci bi far warmış sis farının içinde bilmiyodum başlık değişti bu sistem pahalıya patlıcak galiba:((




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyusuf

    uygulama sis farının içinde oldugun için ben sis farları yanıyo sanıyodum ikinci bi far warmış sis farının içinde bilmiyodum başlık değişti bu sistem pahalıya patlıcak galiba:((

    Alıntıları Göster
    ya herşeyi geçtim de merso'da yavaş yavaş yanıp yavaş yavaş sönmesi yok mu, hasta oluyorum görğnce yaa bir titreme falan geliyor bana

    adamlar yapmış aaabiiii




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    ya herşeyi geçtim de merso'da yavaş yavaş yanıp yavaş yavaş sönmesi yok mu, hasta oluyorum görğnce yaa bir titreme falan geliyor bana

    adamlar yapmış aaabiiii

    Alıntıları Göster
    adaptif far ile viraj içi aydınlatma aynı şeyler mi acaba ???

    viraj içi aydınlatma farlar dönmüyorsa eger sisler virajın içini nasıl aydınlatabilir ki
    adaptif farda hadi gene far dönüyor sislerde önü aydınlatıyor

    biri bana yardım etsin :))

    http://www.izlesene.com/video/xenon-skoda-...n-farlar/569913



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xc70fake -- 25 Kasım 2010; 15:39:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xc70fake

    adaptif far ile viraj içi aydınlatma aynı şeyler mi acaba ???

    viraj içi aydınlatma farlar dönmüyorsa eger sisler virajın içini nasıl aydınlatabilir ki
    adaptif farda hadi gene far dönüyor sislerde önü aydınlatıyor

    biri bana yardım etsin :))

    http://www.izlesene.com/video/xenon-skoda-...n-farlar/569913

    Alıntıları Göster
    geçenlerde 508 de ve yeni passatlarda gördüm araç otoparktan çıkıyor sola dönüyorsa sol sis, sağa dönüyorsa sağ sis lambası yanıyor. viraj içi aydınlatma bu mu oluyor?




  • Aslında onlar köşe farı oluyor.
    Düşük hızlarda geniş açılı aydınlatma için.

    Birde adaptif özellikli farlar var. Bunlar nispeten daha yüksek hızlarda ve dar açılı aydınlatma sağlıyor. Mercek sağa sola 8-15 derece açı ile dönüyor.

    Virajlı yollarda adaptif , keskin dönüşlerde de köşe farı çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    Aslında onlar köşe farı oluyor.
    Düşük hızlarda geniş açılı aydınlatma için.

    Birde adaptif özellikli farlar var. Bunlar nispeten daha yüksek hızlarda ve dar açılı aydınlatma sağlıyor. Mercek sağa sola 8-15 derece açı ile dönüyor.

    Virajlı yollarda adaptif , keskin dönüşlerde de köşe farı çalışıyor
    aslında sistem aynı gibi görünsede çok faklı corner light yani köşe aydınlatma diye türkçeye çevirdiğimiz aydınlatma sadece 40 km hıza kadarki hızlarda devrede kalır..

    viraj aydınlatma denilen şey ise bam başka bir şey dinamik viraj farı yada adaptive viraj farı diye geçer onda kabaca mercekler hareketlidir direksiyon hareketlerine bağlı olarak farları devamlı ayarlayan bir sistem vardır motorludur ve yolu takip eder bazı araçlarda bu sistem direk kısa farlara bazı araçlarda viraja girildiğinde sislere bazı araçlarda ise farın içinde ek bir aydınlatma ampülü olarak konulmuşdur bazılarına sisin içine ek apül konulmuşdur çeşit çeşit.. ama yapdığı iş aynıdır..

    bilinmesi geeken köşe aydınlatma ile viraj aydınlatma farklı şeyler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    aslında sistem aynı gibi görünsede çok faklı corner light yani köşe aydınlatma diye türkçeye çevirdiğimiz aydınlatma sadece 40 km hıza kadarki hızlarda devrede kalır..

    viraj aydınlatma denilen şey ise bam başka bir şey dinamik viraj farı yada adaptive viraj farı diye geçer onda kabaca mercekler hareketlidir direksiyon hareketlerine bağlı olarak farları devamlı ayarlayan bir sistem vardır motorludur ve yolu takip eder bazı araçlarda bu sistem direk kısa farlara bazı araçlarda viraja girildiğinde sislere bazı araçlarda ise farın içinde ek bir aydınlatma ampülü olarak konulmuşdur bazılarına sisin içine ek apül konulmuşdur çeşit çeşit.. ama yapdığı iş aynıdır..

    bilinmesi geeken köşe aydınlatma ile viraj aydınlatma farklı şeyler..

    Alıntıları Göster
    Eşimin aracında var bu özellik.

    Gece yolculukları (Özellike dönemeçli yollarda) yaptığımız zaman çok dua ettim bu merceği yapan mühendislere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    aslında sistem aynı gibi görünsede çok faklı corner light yani köşe aydınlatma diye türkçeye çevirdiğimiz aydınlatma sadece 40 km hıza kadarki hızlarda devrede kalır..

    viraj aydınlatma denilen şey ise bam başka bir şey dinamik viraj farı yada adaptive viraj farı diye geçer onda kabaca mercekler hareketlidir direksiyon hareketlerine bağlı olarak farları devamlı ayarlayan bir sistem vardır motorludur ve yolu takip eder bazı araçlarda bu sistem direk kısa farlara bazı araçlarda viraja girildiğinde sislere bazı araçlarda ise farın içinde ek bir aydınlatma ampülü olarak konulmuşdur bazılarına sisin içine ek apül konulmuşdur çeşit çeşit.. ama yapdığı iş aynıdır..

    bilinmesi geeken köşe aydınlatma ile viraj aydınlatma farklı şeyler..

    Alıntıları Göster
    VW'lerde var Mercedes C-E Serilerinde var Pug 508'de de gördüm. Hoş bir özellik dışarıdan çok güzel görünüyor tabi bilene. Pide sırasında beklerken bir VW virajı dönüp yanaştı sol sis farı yandı önümdeki vatandaş VW'e bak sağ sis farı patlamış demişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    VW'lerde var Mercedes C-E Serilerinde var Pug 508'de de gördüm. Hoş bir özellik dışarıdan çok güzel görünüyor tabi bilene. Pide sırasında beklerken bir VW virajı dönüp yanaştı sol sis farı yandı önümdeki vatandaş VW'e bak sağ sis farı patlamış demişti.


    Alıntıları Göster
    benim 2006 cliomda var bu orjinalden. yeri geldiğinde çok kullanışlı oluyor.
     dönüşlerde otomatik yanan sis farı(viraj aydınlatma sistemi)???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    VW'lerde var Mercedes C-E Serilerinde var Pug 508'de de gördüm. Hoş bir özellik dışarıdan çok güzel görünüyor tabi bilene. Pide sırasında beklerken bir VW virajı dönüp yanaştı sol sis farı yandı önümdeki vatandaş VW'e bak sağ sis farı patlamış demişti.


    o bir şeymi sis farın yanıyor diye ceza kesen polis varmış forumlarda okumuşdum..

    bu sistemi yapmak zor değil mantıken kolay bir g sensörüne bakar birde zamanlayıcıya direksiyon kutusu çevresine yada lastik çevresine koyarsanız g sensörü belli bir açıya geldiğinde bağladığınız artık sis yada kısa hangi ampülse o açıdan kaldığı sürece yanar hatta o açıdan çıksa 5 -7 saniye kadar yanmaya devamıda ayarlayabilirsiniz.. buda bir çeşit ilk nesil viraj aydınlatma olur..

    piyasada roleler var g sensörlü sinyal falan yakan stopları yakan bunlar üstlerinde ufak modifikasyonlar yapılarakda uyarlana bilinir neticede amaçları hemen hemen aynı.. o sorun değilde sorun o rolelerin nereye konulabiilceği oda bulunursa misal sağ ve sol iki role direksiyon kutusu yada göbeği çevresine konulsa roleler sağ ve sol sis farlarına bağlansa belli bir açıda role devreye girse bağlı olduğu sis farını yakar oldu size viraj aydınlatma tabi tam orjinal viraj aydınlatma gibi girdiğiniz virajı girdiğiniz açıda aydınlatmaz sadece düz önünüzü aydınlatır ama oda normal kısa farlardan alıcağınız aydınlatmadan misli misli iyidir virajda illaki görüş açısını yükseltir sağ yada sol sisin devreye girmesi..

    hatta role biraz profösyönelce hazırlanırsa hız algılamasına kadar misal 40 km altında sağ yada sol yanar 40 km üstü hızlarda artık her virajda ikiside yanar gibi.. yetenekli insanların ellerinde bunlar yapılabilicek kolay ufak şeylerde bizde memlekette bu tür şeylere pek hevez merak yok..




  • Benim aracımda da var fakat sis farı değil, ayrı bir far yanıyor. İlk defa kullanıyorum ve gercekten cok kullanışlı bir özellik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemésis

    Benim aracımda da var fakat sis farı değil, ayrı bir far yanıyor. İlk defa kullanıyorum ve gercekten cok kullanışlı bir özellik.
    Dönüşteki sisfarları gerçekten çok gıcık ediyor insanı.Otoparklarda olsun karanlık yollarda olsun araç geliyor hissine kapılıyorsunuz. Sağa ve sola hatta yokuştayken yukarı/aşağı duyarlı farların adı Adaptif Farlardır. Sensörle ve direksiyon hareketine göre mekanizma hesaplama yaparak farları hareket ettirir. Sormuştum sonradan taktırmak mümkün mü diye yaklaşık 1 ay önce ancak aldığım cevaplar genelde fabrikasyonla aynı verimlilikte olmaz ve 4500 5000 lira gibi bir maliyeti olur şeklindeydi. Tıpkı sonradan hız sabitleyici yaptırmak gibi bir durum söz konusu. Aracın fabrika çıkışında yoksa hiç bulaşmayın derim kısaca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KadranKatili

    Dönüşteki sisfarları gerçekten çok gıcık ediyor insanı.Otoparklarda olsun karanlık yollarda olsun araç geliyor hissine kapılıyorsunuz. Sağa ve sola hatta yokuştayken yukarı/aşağı duyarlı farların adı Adaptif Farlardır. Sensörle ve direksiyon hareketine göre mekanizma hesaplama yaparak farları hareket ettirir. Sormuştum sonradan taktırmak mümkün mü diye yaklaşık 1 ay önce ancak aldığım cevaplar genelde fabrikasyonla aynı verimlilikte olmaz ve 4500 5000 lira gibi bir maliyeti olur şeklindeydi. Tıpkı sonradan hız sabitleyici yaptırmak gibi bir durum söz konusu. Aracın fabrika çıkışında yoksa hiç bulaşmayın derim kısaca.

    Alıntıları Göster
    Ben daha yeni kullanıyorum (golf7) ve ilk kullandığımda bile hiçde araç geliyomuş hissine kapılmadım. Dönüşlerde %100 etkili çok güzel aydınlatıyor. İyi bir sistem olduğu kesin.




  • arkadaşlar merhaba

    4 aydır uğraştığım projemi sonunda bitirdim . sizi de bu konuda bilgilendirmek isterim. sistem mükemmel çalışıyor.



    OTOSENS OTOMATİK DÖNÜŞ SİS FARI MODÜLÜ



    Direksiyon miline takılan sensör sayesinde direksiyon hareketinize göre direksiyonu sağ çevirdiğinizde sağ sis, sola çevirdiğinizde sol sis farının yanmasını sağlar.

    İstedeğiniz açıda sislerinizin yanmasını ayarlabilirsiniz.

    Dönüş yapıldıktan sonra sis farınızı 3 saniye, 4 saniye, 5 saniye, 6 saniye sonra söndür seçeneği vardır.

    İsteğe baglı olarak aracınınızın parkları veya kısa farları yandığında sistem çalışır.

    İstediğiniz zaman sistemi tek tuşla devre dışı bırakabilirsiniz.

    12 volt bütün araçlara uyumludur.



    * Aracın direksiyon mili kalınlığı ölçülür ve 20 mm den küçükse direksiyon miline elektrik bandı sarılarak sensörün iç halkasının takılacağı yerin kalınlığı 20 mm kalınlığına getirilir. 20 mm büyükse direk olarak takılır.

    * İç halka direksiyon miline geçirilip etrafına bant sarılarak direksiyon miline sabitlenir.

    * Dış çember, iç halka tam merkezine gelecek şekilde sabitlenir. Direksiyon milinin içinden çıktığı boruya kelepçe ile sabitlemek en kolay yöntemdir.



    AÇMA KAPAMA


    Tuşa 1 defa basıp çektiğinizde sistem devrede ise devre dışı kalır. Devre dışı ise devreye girer.


    DİREKSİYON AÇI AYARI


    Direksiyonu düz konuma getiriniz.


    Direksiyonu sola çevirin ve sol sis farınızın yanmasını istediğiniz açıya getirip, tuşa 2 defa basıp çektiğinizde sol sis ayarı yapılmış olur.


    Direksiyonu sağa çevirin ve sağ sis farınızın yanmasını istediğiniz açıya getirip, tuşa 3 defa basıp çektiğinizde sağ sis ayarı yapılmış olur.




    SİS FARI SÜRE AYARI

    Tuşa 4 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 3 saniye sonra sis farınızı söndürür.

    Tuşa 5 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 4 saniye sonra sis farınızı söndürür.

    Tuşa 6 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 5 saniye sonra sis farınızı söndürür.

    Tuşa 7 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 6 saniye sonra sis farınızı söndürür.



    Bu ayarları sadece 1 kere yapmanız yeterlidir. istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

    % 100 TÜRK ÜRETİMİ


    [image][/image]


    http://www.youtube.com/watch?v=7wWAK4qCjMQ

    http://www.youtube.com/watch?v=RJPrhL1D8Gw



     dönüşlerde otomatik yanan sis farı(viraj aydınlatma sistemi)???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi satoksoz -- 10 Temmuz 2014; 19:05:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: satoksoz

    arkadaşlar merhaba

    4 aydır uğraştığım projemi sonunda bitirdim . sizi de bu konuda bilgilendirmek isterim. sistem mükemmel çalışıyor.



    OTOSENS OTOMATİK DÖNÜŞ SİS FARI MODÜLÜ



    Direksiyon miline takılan sensör sayesinde direksiyon hareketinize göre direksiyonu sağ çevirdiğinizde sağ sis, sola çevirdiğinizde sol sis farının yanmasını sağlar.

    İstedeğiniz açıda sislerinizin yanmasını ayarlabilirsiniz.

    Dönüş yapıldıktan sonra sis farınızı 3 saniye, 4 saniye, 5 saniye, 6 saniye sonra söndür seçeneği vardır.

    İsteğe baglı olarak aracınınızın parkları veya kısa farları yandığında sistem çalışır.

    İstediğiniz zaman sistemi tek tuşla devre dışı bırakabilirsiniz.

    12 volt bütün araçlara uyumludur.



    * Aracın direksiyon mili kalınlığı ölçülür ve 20 mm den küçükse direksiyon miline elektrik bandı sarılarak sensörün iç halkasının takılacağı yerin kalınlığı 20 mm kalınlığına getirilir. 20 mm büyükse direk olarak takılır.

    * İç halka direksiyon miline geçirilip etrafına bant sarılarak direksiyon miline sabitlenir.

    * Dış çember, iç halka tam merkezine gelecek şekilde sabitlenir. Direksiyon milinin içinden çıktığı boruya kelepçe ile sabitlemek en kolay yöntemdir.



    AÇMA KAPAMA


    Tuşa 1 defa basıp çektiğinizde sistem devrede ise devre dışı kalır. Devre dışı ise devreye girer.


    DİREKSİYON AÇI AYARI


    Direksiyonu düz konuma getiriniz.


    Direksiyonu sola çevirin ve sol sis farınızın yanmasını istediğiniz açıya getirip, tuşa 2 defa basıp çektiğinizde sol sis ayarı yapılmış olur.


    Direksiyonu sağa çevirin ve sağ sis farınızın yanmasını istediğiniz açıya getirip, tuşa 3 defa basıp çektiğinizde sağ sis ayarı yapılmış olur.




    SİS FARI SÜRE AYARI

    Tuşa 4 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 3 saniye sonra sis farınızı söndürür.

    Tuşa 5 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 4 saniye sonra sis farınızı söndürür.

    Tuşa 6 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 5 saniye sonra sis farınızı söndürür.

    Tuşa 7 defa basıp çektiğinizde direksiyon düz konuma geldikten 6 saniye sonra sis farınızı söndürür.



    Bu ayarları sadece 1 kere yapmanız yeterlidir. istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

    % 100 TÜRK ÜRETİMİ


    [image][/image]


    http://www.youtube.com/watch?v=7wWAK4qCjMQ

    http://www.youtube.com/watch?v=RJPrhL1D8Gw



     dönüşlerde otomatik yanan sis farı(viraj aydınlatma sistemi)???
    beğenmeyenler olmuş ama gayet faydalı ve güzel bir özellik kendi aracımda işaretlediğim yerlerde dönüşlerde sis farından daha güçlü yanıyor faydası çok özellikle dönüşlerde çukur araba vs. olursa çok rahat görünüyor

     dönüşlerde otomatik yanan sis farı(viraj aydınlatma sistemi)???

    https://store.donanimhaber.com/34/9a/34/349a3409be9547e3e6e22ecc43e0bc3f.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 8 Temmuz 2014; 15:40:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    beğenmeyenler olmuş ama gayet faydalı ve güzel bir özellik kendi aracımda işaretlediğim yerlerde dönüşlerde sis farından daha güçlü yanıyor faydası çok özellikle dönüşlerde çukur araba vs. olursa çok rahat görünüyor

     dönüşlerde otomatik yanan sis farı(viraj aydınlatma sistemi)???

    https://store.donanimhaber.com/34/9a/34/349a3409be9547e3e6e22ecc43e0bc3f.jpg

    Alıntıları Göster
    Punto evom vardı 2011 onda vardı özellik. Yararlımı ? hiçbir faydasını görmedim, zaten sis farı olduğu için aracın 3-5 metrelik mesafesinde menzil veriyor, hızlı virajlardan ziyade yayaları korumak amacıyla şehiriçi kullanıma yönelik düşünülmüş bir özellik gibi, abartılacak anlamlar yüklenecek bir yönü yok bence. Sanırsın ki Mercedesin multibeam tümsek çukur tespit eden lazer aydınlatma sistemi. Ben sürekli kapalı kullanırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Punto evom vardı 2011 onda vardı özellik. Yararlımı ? hiçbir faydasını görmedim, zaten sis farı olduğu için aracın 3-5 metrelik mesafesinde menzil veriyor, hızlı virajlardan ziyade yayaları korumak amacıyla şehiriçi kullanıma yönelik düşünülmüş bir özellik gibi, abartılacak anlamlar yüklenecek bir yönü yok bence. Sanırsın ki Mercedesin multibeam tümsek çukur tespit eden lazer aydınlatma sistemi. Ben sürekli kapalı kullanırdım.

    Alıntıları Göster
    sis farlarını yavaş yavaş söndüren ve açan projede tamamlandı sistem le ilgili öneri ve görüşlerinizi bekliyorum


    http://www.youtube.com/watch?v=822N-UVBZxg&feature=youtu.be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Punto evom vardı 2011 onda vardı özellik. Yararlımı ? hiçbir faydasını görmedim, zaten sis farı olduğu için aracın 3-5 metrelik mesafesinde menzil veriyor, hızlı virajlardan ziyade yayaları korumak amacıyla şehiriçi kullanıma yönelik düşünülmüş bir özellik gibi, abartılacak anlamlar yüklenecek bir yönü yok bence. Sanırsın ki Mercedesin multibeam tümsek çukur tespit eden lazer aydınlatma sistemi. Ben sürekli kapalı kullanırdım.

    aynen bende de 2011 evo vardı, bence sadece şekil olsun diye verilmiş bir özellik, görüşe %5 bile katkısı yoktu
  • satoksoz kullanıcısına yanıt
    Güzell nerede yaptırabiliriz bu sistemi
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.