Şimdi Ara

Dota 2 VS League of Legends hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -şerafettin - kullanıcısına yanıt
    Sorun burada kardeş. Ben körü körüne LoL çok iyidir çok güzeldir Dota berbattır demiyorum. LoL'e Barath gibi bir champ gelse onada saçma derim. Ancak Dota'da map daha büyük ve kontrolü daha zor. O yüzden Barath daha da saçma orası ayrı konu.

    Freemium sana oyunu bedava olarak açtırırlar ama gizli taktik ve sahtekarlıklarla sana oyun içi eşya aldırırlar ve en sonunda normal bir oyunun 10-20 katı kadara kadar para vermene sebep olurlar. Örneğin bir oyun 50-100TL diyelim ben LoL'e 500 üzerinde para yatırmışımdır. Tabiki seni zorunlu tutmuyorlar ancak dediğim gibi insan psikolojisine baskı yapıp sana bir şekilde aldırıyorlar. Pişman mıyım ? evet! ayrı konu. Keza Dota'da bu şekilde ancak Dota'nın güzel yanı adamlar sana markette satma imkanı vermişler. Çok pişman olsanda biraz da şansın varsa çok rahat şekilde paranı geri alabilirsin ya da en azından başka alış-verişlere yönlendirebilirsin.


    Meepo ve Siren tarzı herolarda her kopyayı karakteri farklı bir kısayola atayıp farmlaman lazım yoksa seç-tıkla tarzı yapamazsın.




  • BlackVnM kullanıcısına yanıt
    Az buçuk Dota'nın farklarını bana göre eksik yönlerini belirttiği için öyle söyledim. Dediğim gibi Dota2'yi hemen yargılamayacağım en azından ranked kısmında bir süre takılana kadar. Ben LoL süper, dengeli , süper-taktiksel demedim. LoL'ün eksileri vardır. Evet hızlı , akıcı , seri oyundur el çabukluğu ister ayrı meseleler. Ayrıca bu oyunda Jungle ganklarinin her biri kendi içinde taktirdir. Yanıldığın noktalardan bahsedeceğim ;

    1- LoL'ün bir arka planı var. Karakter hikayeleri var ve karakterlerin Dota'ya göre çok çok daha fazla detayları var. Bu yüzden karakterleri benimseyebiliyorsun.
    2- LoL çizim olarak daha net ve daha kolay anlaşılabilir. (Kişisel)
    3- Jungle daha çok kolay kontrol edilebildiği için yaşanan gankler çok daha önemli ve kontrollüdür.
    4- Oyunun aksiyonu Dota'ya göre , küçük map-hızlı hareket edebilme yüzünden çok daha fazladır.
    5- Summoner Spell gibi oyuna başka denge getiren unsurlar barındırır. Rune sistemi adaletsiz olsa da Runelarını tamamlamış insanlar arasında bile ufakta olsa rekabet yaratır bu özellik.
    6- LoL'de delay mekaniği işlemez.
    7- Turretler oyuna denge getirir güven verir (Benim Dota'da en çok saçma bulduğum Kulelerin az vurmasıydı)
    8- Ability Power gibi bir kavram var. Büyücüler late'de oyundan düşmüyor veya önemini kaybetmiyor.
    9- Skill etki süreleri çok kısa bu da çok büyük bir yetenek istiyor yanlış zamanlama ve taktik sana oyun dahi kaybettirebiliyor.
    10- Range sistemi Dota'dan kat kat iyi. 1000 range Dota'da ekranı kaplarken , LoL'de ekranın sadece %60-70'ine denk geliyordur. Aslında bu da Dota'daki map büyüklüğünün aslında karakterlere oranla büyük olmadığının kanıtı.

    Sonuç olarak bence bu iki oyun farklı oyunlar. Ama sırf bu yüzden Dota çok iyi oyundur , çok dengelidir , LoL berbattır diyemezsin. Çünkü Dota , LoL'de olmayan şeyleri barındırsada LoL'ün sunduğu değişik dengeleri barındırmıyor. En iyisi iki oyunuda kendince oynayıp karar vermek. Biraz sevme işi bu bence , hangisini seversen onu oynarsın. Bana dersenki LoL'ü sevmiyorum yapısı hoşuma gitmiyor. Saygı duyarım ama bana kendi açından hoşuna gitmeyen şeyleri oyuna sanki temel taşlarmış gibi bahsetmen hoş değil. Keza bende dedim. Tower DMG muhabbetini sevenlere saygı duyarım diye. Tarz meselesi.




  • Ben freemium hakkında bişi söylemedim de açıkladığın için sağol. Bu arada ben o işi denedim fakat farmıma bakayım derken jungle'a bakamıyorum, jungle'a bakarken farma bakamıyorum ondan biraz sıkıntılı geldi. Onun hakkında bir rehber var mı?
  • Ben 2 yıl lol 1.5 sene dir dota oynuyorum

    LOL oynarken hep aynı şeyi yapıyormuşum gibi hissediyorum
    Metası istediği kadar değişsin hep aynı herolar ile oynanıyor buda ister istemez bayıyor
    Keşke diyorum lole başlayacağıma ilk dotaya başlasaydım . Gerçekten bu oyunu nasıl oynayabiliyorlar hala anlamıyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bavarian

    Az buçuk Dota'nın farklarını bana göre eksik yönlerini belirttiği için öyle söyledim. Dediğim gibi Dota2'yi hemen yargılamayacağım en azından ranked kısmında bir süre takılana kadar. Ben LoL süper, dengeli , süper-taktiksel demedim. LoL'ün eksileri vardır. Evet hızlı , akıcı , seri oyundur el çabukluğu ister ayrı meseleler. Ayrıca bu oyunda Jungle ganklarinin her biri kendi içinde taktirdir. Yanıldığın noktalardan bahsedeceğim ;

    1- LoL'ün bir arka planı var. Karakter hikayeleri var ve karakterlerin Dota'ya göre çok çok daha fazla detayları var. Bu yüzden karakterleri benimseyebiliyorsun.
    2- LoL çizim olarak daha net ve daha kolay anlaşılabilir. (Kişisel)
    3- Jungle daha çok kolay kontrol edilebildiği için yaşanan gankler çok daha önemli ve kontrollüdür.
    4- Oyunun aksiyonu Dota'ya göre , küçük map-hızlı hareket edebilme yüzünden çok daha fazladır.
    5- Summoner Spell gibi oyuna başka denge getiren unsurlar barındırır. Rune sistemi adaletsiz olsa da Runelarını tamamlamış insanlar arasında bile ufakta olsa rekabet yaratır bu özellik.
    6- LoL'de delay mekaniği işlemez.
    7- Turretler oyuna denge getirir güven verir (Benim Dota'da en çok saçma bulduğum Kulelerin az vurmasıydı)
    8- Ability Power gibi bir kavram var. Büyücüler late'de oyundan düşmüyor veya önemini kaybetmiyor.
    9- Skill etki süreleri çok kısa bu da çok büyük bir yetenek istiyor yanlış zamanlama ve taktik sana oyun dahi kaybettirebiliyor.
    10- Range sistemi Dota'dan kat kat iyi. 1000 range Dota'da ekranı kaplarken , LoL'de ekranın sadece %60-70'ine denk geliyordur. Aslında bu da Dota'daki map büyüklüğünün aslında karakterlere oranla büyük olmadığının kanıtı.

    Sonuç olarak bence bu iki oyun farklı oyunlar. Ama sırf bu yüzden Dota çok iyi oyundur , çok dengelidir , LoL berbattır diyemezsin. Çünkü Dota , LoL'de olmayan şeyleri barındırsada LoL'ün sunduğu değişik dengeleri barındırmıyor. En iyisi iki oyunuda kendince oynayıp karar vermek. Biraz sevme işi bu bence , hangisini seversen onu oynarsın. Bana dersenki LoL'ü sevmiyorum yapısı hoşuma gitmiyor. Saygı duyarım ama bana kendi açından hoşuna gitmeyen şeyleri oyuna sanki temel taşlarmış gibi bahsetmen hoş değil. Keza bende dedim. Tower DMG muhabbetini sevenlere saygı duyarım diye. Tarz meselesi.

    sen yıllarca dota oynadığını zannedip mario falan oynamışsın, kesin, açık ve net... başka bir açıklaması olamaz bu söylediklerinin.
    1)Karakterlerin dotaya göre daha fazla detayı varmış, demacia kardeşleri bilmen ne işe yarayacak? onun yerine dotada karakterlerin hikayelerine bakıp, birbirlerine verdikleri responselere göz atsan nevrin döner...
    2)Doğru diyorsun lol oynayan ev arkadaşım slark ile creebi zor ayırabiliyor, çocuk tarzı çizimler daha iyi, yeni map için övdükleri tek şey creeplerle herolar ayrılıyor, creeple heroyu ayırmakta zorlanan kişiler oynuyor oyunu düşün artık...
    3)jungle'in attığı gangler mi, jungle'a gelen gangler mi? trdeki amelelere bana gang gelmeyin diye tembihleyip, party girdiğim takımda plat-diamon-gold + bronz 5 oyuncu olup onu jungle gönderdiğimiz için jungledan nefret ediyorum.
    4)Pub mantığında haklı olduğunu söylemek isterim, daha hızlı çünkü öldüğünde kaybettiğin birşey yok, umrunda olmuyor, 3-5 goldun hesabı yapılmıyor, turnuva bazında ise tam tersi kombat olmaz, kill çıkmaz.
    5)çok denge barındırıyor, flash veya ghost + barrier - ignite- heal komboları başka kaç tane spell ile oynadın hayatında? Runeları saymıyorum bile zaten belirli bir lane için full rün dizmeye kalksan kafadan 60-70 oyun uğraşman lazım, belki daha fazla.
    6)delay mekaniğinin işlememesi nasıl yanıldığım bir nokta olabiliyor? sağa giderken çat diye sola skill sallamak ne kadar mantıklı ve doğru? akıcı ona lafım yok ama şaçma, herolar arasında belirgin farklar olmasını engelliyor. dota oynadıysan bilirsin diyecemde sen mario oynamışsın, kaç defa skilli atarken ellerin havada kalıp atamadığın ultilerden sebep oyun verdin veya aldın?
    7)zaten amele gibi eşit farm sayıları ile oynarken herkes birde kule altını güvenli bölge haline getiriyorlar ohhh ne ala... Ayrıca dotanın kule mekanikleri hakkında herhangi bir fikrin var mı? target swaplar, öncelikli şeçtiği hedefler gibi? 50 iq'ya sahip lol kulelerine oranla dotanın kuleleri einstein seviyesinde
    8)Dotada latede düşen kaç tane int herosu var? Enigmanın seviyesinde bir ap heroya sahip mi lol? veya WD'nin aghanimli açtığı full ulti damagesini yiyip hayatta kalacak takım? 5 hp ile ölümden döndüren dazzle? heroların efektif özelilkleri düşük olduğu için AP ratiolar ile oyunda tutulmaya çalışıyor, çünkü oynayan kesim çoluk çocuk, kimse oyun uzadığında hiçbir işe yaramayacak bir karakterle oynamak istemez, zaten hero pool kısıtlı hepten öldürmeye gerek yok.
    9)skill etki sürelerinin kısalığı nasıl bir yetenek isteyebilir? yediğin stun ile herkes üstüne sağ tıklayıp 1 skill atıldığında ölüyorsun, hangi skill etkisinden bahsediyorsun? 7 saniye global silence, 4 saniye black hole gibi skillere sahip etkisi büyük, cooldownu yüksek skilleri kullanmak mı daha büyük yetenek ister, yoksa 10 saniye cooldownlu 1.5 saniye etkili çükübik skilleri mi?
    10) burada lol = arcade, dota= hardcore olayı devreye giriyor ve gene lolün basit bir oyun olmasından dolayı bir artıymış gibi düşünmene sebebiyet veriyor, eğer 150-200 kamera geriye çekilse dotanın oyun mekaniğinde büyük değişiklikler olur.

    söylediğin gibi ikisi farklı oyunlar,bir tarafta çoluk çocuk hevesini alsın diye yapılmış piyasadaki basit oyun açığını kapatıp milyonlara hitap eden bir oyun, diğer tarafta daha hardcore, daha fazla mekaniğe sahip zorlayıcı oyun stili ile dota.
    bu söylediklerinden göreceli olanlar;
    2) görüntü görecelidir, algı ve idrak düzeylerine göre karmaşık veya basit çizimler tercih edilebilir.
    3) chen army vs warwick. beleş wardlar ile uğraşmak isteyen kişiler olabilir, tercih meselesi.
    6) el çabukluğu ile aynı anda 3 skill atabilen birisi için lol çok daha mantıklı, void'in chorono cast time süresinde blink ile kaçmak, elleri havada magnus veya tide'a silence veya stun ile ultisini engellemek isteyenler içinde diğeri mantıklı.
    7) yeni güncelleme ile kule altındakine kalkan bile veriyorlar, böyle ezik bir mantığı kabul edenler elbet vardır, tercih meselesi.
    8) söylediğim gibi kimse latede çöp olmak istemez, ap ratiosuz lol karakterleri yerine mega creep versen daha kuvvetli olurlar. tercih meselesi
    9) zayıf ve etkisi düşük skiller vs bit ulan bit şeklinde kafayı duvarlara vurdurtacak skiller, tercih meselesi.
    10) gelen saldırıları son ana kadar fark etmemek ile davul zurna çalarak gelmesi arasında tercih yapmakta tercih meselesi, zaten oyun mantığına bakarsan bir taraf bedava ward verir, gangleri görürsün, diğer taraf smoke verir ward koyduğun yerde ward ile görüş alamaz gang ile ölürsün, aradaki seviye farkını anlayabiliyor musun? bir taraf sümelanın şifresi, diğer taraf görevimiz tehlike...

    Bak son maddeyi iyi oku, oyunlar arasındaki seviyeyi en iyi şekilde idrak etmene sebebiyet verecek madde bu.




  • BlackVnM kullanıcısına yanıt
    LoL'deki nickini ve klasmanını söylersen memnun olurum. Challenger'dan aşağısı kesmez seni çünkü. TR Server'ı ile gelme bana en kötü Nordic East'te oynaman lazımki LoL'ün taktiğini yaşamış olasın. TR server'ı senin bahsettiğin çöp işte. TR'de Diamond olan Avrupa'da Platinum etmez. Ayrıca belli ki sende bir kuyruk acısı var oyunla ilgili başına bir şey gelmiş. Çünkü fanboylar gibi konuşuyorsun eleştirdiğin 10 yaşındaki çocuklar gibi davranıyorsun haberin yok.

    Kendi kişisel tercihlerini normmuş gibi oyunlara dayatma kardeşim. Kimse senin sevdiğin tarzda oyun sevmek zorunda değil. Dota 1 ile Dota 2 aynı felan değil Dota 1 WC3 üzerine kurulmuş bir oyun. Motoru farklı , ve kararkterlerinin teması WC3'ten geliyor zaten. Blizzard boşuna mı copyright muhabbetini musallat etti Valve'nin başına ? Dota2'de karakter derinliği diye bir şey yok. Oracle mesela bakıyorum Oracle neyi var ne yapmış necidir bu adam yok. Benimsemiyorsun. Sadece oynuyorsun. LoL'de en azından bu var sen ne kadar küçümsesende.

    Slark ile creep'i ayıramayan arkaşından bana ne? O onun körlüğü ben böyle bir şey den bahsetmedim. Grafikleri daha temiz dedim. Bu da kişisel dedim ama sen illaha Dota'yı öveceğinden onuda yanlış anlamışsın.

    Jungle, Counter Jungle bunlardan bahsetmiyorsun sanırım bence sen düzgün seviyede LoL oynamamışsın. Oynasaydın az buçuk düzgün oynanan bir oyunun ne kadar taktiksel geçtiğini anlardın.

    Bir oyunun zor olması onun çok daha taktiksel olduğu anlamına gelmez.
    LoL'de 1 Minion 30 gold verirken , Dota'da bir creepten 50 gold alıyorsun. Ayrıca Dota'daki ölünce para gitme muhabbet gayet güzel.
    10 saniye Delay'a da razı olursun bu kafayla taktikse oyunu delay önemli değil felan dersen. Sonuçta o bahsettiğin kaçma olaylarını yapmak için güzel bir bağlantı verdiğin komutu anında işleyen bir Hero'n olması lazım. Ancak ben zaten Dota2'de delayın ne kadar düştüğünü söylemiştim. Eskiye oranlar daha iyi olduğunu felan.

    Jungle tamamen senin kişisel keyfin. Tercih meselesi iki oyundada farklı yapıları var aynı olacak diye bir şey yok. Jungle karakter farkı dersen haklısın Dota daha geniş.

    Bir karaktere tam büyü atmadan 0.5 saniyelik silence atmak mı daha kolay veya taktiksel yoksa "ya aga bende doom var atıyorsun 15 saniye kafan rahat takılıyorsun" mu?
    Ayrıca LoL'de belli ward yerleri vardır adam gibi atıp izlemediysen bunda oyunun suçu yok. Elmalarla armutları bir tutuyorsun. Trinketler çokta önemli ward değil süre acısından.
    AP ratiosuz neden "LOL" karakteri veriyorsun orası apayrı konu.

    Son olarak

    http://www.lolking.net/summoner/tr/980879 eğer hesabın buysa daha lvl 30 olup ranked bile girememişsin. Aşağı yukarı 1900 saat Dota 2 , 90 saat LoL oynamışsın. Bence LoL hakkında çok konuşma. Dota hakkında konuşabilirsin ama ikisini kıyaslayacak seviye LoL oynamamışsın. Tıpkı benim Dota 2 oynamadığım gibi. En azından ben belli alanlarda karşılaştırma yapmaktan kaçınıyorum ama sende o da yok maalesef. "Faruk eczanesi" muhabbeti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bavarian

    LoL'deki nickini ve klasmanını söylersen memnun olurum. Challenger'dan aşağısı kesmez seni çünkü. TR Server'ı ile gelme bana en kötü Nordic East'te oynaman lazımki LoL'ün taktiğini yaşamış olasın. TR server'ı senin bahsettiğin çöp işte. TR'de Diamond olan Avrupa'da Platinum etmez. Ayrıca belli ki sende bir kuyruk acısı var oyunla ilgili başına bir şey gelmiş. Çünkü fanboylar gibi konuşuyorsun eleştirdiğin 10 yaşındaki çocuklar gibi davranıyorsun haberin yok.

    Kendi kişisel tercihlerini normmuş gibi oyunlara dayatma kardeşim. Kimse senin sevdiğin tarzda oyun sevmek zorunda değil. Dota 1 ile Dota 2 aynı felan değil Dota 1 WC3 üzerine kurulmuş bir oyun. Motoru farklı , ve kararkterlerinin teması WC3'ten geliyor zaten. Blizzard boşuna mı copyright muhabbetini musallat etti Valve'nin başına ? Dota2'de karakter derinliği diye bir şey yok. Oracle mesela bakıyorum Oracle neyi var ne yapmış necidir bu adam yok. Benimsemiyorsun. Sadece oynuyorsun. LoL'de en azından bu var sen ne kadar küçümsesende.

    Slark ile creep'i ayıramayan arkaşından bana ne? O onun körlüğü ben böyle bir şey den bahsetmedim. Grafikleri daha temiz dedim. Bu da kişisel dedim ama sen illaha Dota'yı öveceğinden onuda yanlış anlamışsın.

    Jungle, Counter Jungle bunlardan bahsetmiyorsun sanırım bence sen düzgün seviyede LoL oynamamışsın. Oynasaydın az buçuk düzgün oynanan bir oyunun ne kadar taktiksel geçtiğini anlardın.

    Bir oyunun zor olması onun çok daha taktiksel olduğu anlamına gelmez.
    LoL'de 1 Minion 30 gold verirken , Dota'da bir creepten 50 gold alıyorsun. Ayrıca Dota'daki ölünce para gitme muhabbet gayet güzel.
    10 saniye Delay'a da razı olursun bu kafayla taktikse oyunu delay önemli değil felan dersen. Sonuçta o bahsettiğin kaçma olaylarını yapmak için güzel bir bağlantı verdiğin komutu anında işleyen bir Hero'n olması lazım. Ancak ben zaten Dota2'de delayın ne kadar düştüğünü söylemiştim. Eskiye oranlar daha iyi olduğunu felan.

    Jungle tamamen senin kişisel keyfin. Tercih meselesi iki oyundada farklı yapıları var aynı olacak diye bir şey yok. Jungle karakter farkı dersen haklısın Dota daha geniş.

    Bir karaktere tam büyü atmadan 0.5 saniyelik silence atmak mı daha kolay veya taktiksel yoksa "ya aga bende doom var atıyorsun 15 saniye kafan rahat takılıyorsun" mu?
    Ayrıca LoL'de belli ward yerleri vardır adam gibi atıp izlemediysen bunda oyunun suçu yok. Elmalarla armutları bir tutuyorsun. Trinketler çokta önemli ward değil süre acısından.
    AP ratiosuz neden "LOL" karakteri veriyorsun orası apayrı konu.

    Son olarak

    http://www.lolking.net/summoner/tr/980879 eğer hesabın buysa daha lvl 30 olup ranked bile girememişsin. Aşağı yukarı 1900 saat Dota 2 , 90 saat LoL oynamışsın. Bence LoL hakkında çok konuşma. Dota hakkında konuşabilirsin ama ikisini kıyaslayacak seviye LoL oynamamışsın. Tıpkı benim Dota 2 oynamadığım gibi. En azından ben belli alanlarda karşılaştırma yapmaktan kaçınıyorum ama sende o da yok maalesef. "Faruk eczanesi" muhabbeti.

    w3 dota1e bağlı kalmış nooblara ayrı hastayım biliyor musun? w3den geçerler, dota2de gelen tokatlar giden tokatlar, alışmışlar w3ün nooblarına, dota2de insanlar birşeyler öğrendiği için tokatlandıklarında aynı oyun değil, çok farklılar diye ağlamaya başlıyorlar.

    slark ile creebi ayıramayan arkadaşım klasik bir lol oyuncusu, grafikler çok karışık yaavvvv diye ağlayanların hepsi aynı mantık ile grafiklere laf ediyor, yoksa arada kalite olarak call of duty 2 vs call of duty advanced warfare kadar fark var.
    counter junglemiş, bir jungle herosu 1vs1de diğerinden kuvvetli olmasından mütevellit counter jungle diye bir terim türetilmiş oyunda, 1-1-1-2 den başka dizilimi olmayan "panpa herolar bunlar, lanede farmlıyoruz, ezilmemeye dikkat ediyoruz ardından toplanıp birşeyler yapıyoruz." tarzı taktiksel bir oyun vs 3-1-1, 2-1-2, 2-1-1-1 gibi farklı varyasyonlar olan roamer gezen 2 heronun olduğu, agresif trilane, defansif trilane gibi terimlerin olduğu taktiksel çeşitliliğe göre ilkokul hayat bilgisi dersi vs fizik dersi gibi bir durum var ortada.
    ward konusunda sen cidden hayatında dota oynamamışsın, veya yıllardır oynamadığın için beynin sulanmış unutmuşsun, kafana göre ward atabildiğin lol, ward spotlarına atabildiğin dota. ve sen ward spotları lolde var diyorsun, cidden ayrı bir kafa yaşıyorsun.
    hesap benim hesabım, sadece arkadaşlar çağırdığında lol oynuyorum, solo çekilecek oyun değil, sağolsun lolün gerizekali matchmaking sistemi pub oyunlarda karşına her türlü velet getirdiği için her lige karşı oynamışımdır, zaten arkadaşların içinde plat, diamond falanda olduğu için daha fazla karşılaşılıyor, hero açmaktan rune dizilimim olmadığı için rankeda bulaşıp birde o şaçmalıkları ciddiye alan veletlerle hiç oynamak istemediğimden hesap öylece duruyor.ayrıca sen 46 saat dota2 feedleyerek fikir belirtebiliyorsunda, ben hesaplarımdan bir tanesinin 90 saati ile nasıl değerlendiremiyorum? diğer hesaplar, arkadaşların hesaplar falan 200,250+ saat oynamışımdır.




  • BlackVnM kullanıcısına yanıt
    Tamam arkadaş sana laf anlatacak derman kalmadı bende. İnanılmaz çocuksu bir beynin var ayrıca LoL'e karşı kişisel bir nefretin var ve oyunu başaramadığın için millete laf atıyorsun çocuk oyunu vb diyip kendini tatmin ediyorsun. Madem çok kolay girip milleti ezerdin ama gördüğüm kadarı ile onuda başaramamışsın. LVL 29 olup bırakmışsın ki oyunun başlama noktasında. Platinum , Diamondlara laf atıyorsun ama daha o seviyeye bile değilsin sana göre sen süpersin millet ya şanslı ya hileci. Ne tür bir insan olduğun belli kendi kendini tatmin etmeye devam et benden bu kadar hadi eyvallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bavarian

    Dota2'de karakter derinliği diye bir şey yok. Oracle mesela bakıyorum Oracle neyi var ne yapmış necidir bu adam yok. Benimsemiyorsun. Sadece oynuyorsun. LoL'de en azından bu var sen ne kadar küçümsesende.


    Kardeş hiç WC3 oynamadım, 1200 küsür oyun lol oynadım S2den beri. Dotayı Hazirandan beri oynuyorum ama burada DotA vs LoL muhabbeti yapmayacağım çünkü ne BlackVnM'u o kadar severim nede senden hazettim sadece şu yazdığına cevap verip gidiyorum.
    LoL'deki tüm Lore'u ezbere biliyorum nerdeyse, hatta LoL'ün bilgi yarışmasından ödül kazanmışlığım var. DotA'da daha STR herolarını bile bitiremedim, o kadar derin ve uzun bir Lore var LOTR Lore'u gibi...

    Biri Oracle'ın Hero Response listesi. Yarısı bile değil. Biri de LoL'e gelen son heronun.
     Dota 2 VS League of Legends hakkında



    Ayrıca Madem o kadar merak ediyorsun Oracle'ın kim olduğunu ne olduğunu ingilizcen yeterse okursun



    Ascendants to the Great Seat of Cymurri had for ages imported their Oracles exclusively from the Ivory Incubarium, high in the hollow peaks of the Zealot's Range, with a downpayment made at the time of the embryo's conception and the balance surrendered on delivery of a mature, well-trained prophet to the Gate of the Graven King.

    Raised by same Pallid Sybils who bred and birthed them, all sanctioned Oracles were anchored by their physical form to the world we most of us share; meanwhile, their souls roamed far afield, barely bound by the airiest astral umbilicus. From such cosmic roamings the prophets would return, speaking words of fire with tongues of flesh. Their mystic utterances were analyzed by the Cymurri Advisors, who found in them visions of the future, diplomatic advice, all the supernatural ammunition the line of Graven Kings needed to secure victory in every campaign, whether in the court or on the battlefield. Thus it went for generations, the Graventome's pages filling with the names of triumphant kings and the new domains they had acquired. So it went, that is, until the particular Oracle named Nerif arrived to serve the very last of the stone-helmed kings.

    From the first, Nerif's prophecies were unusual. They seemed not merely to portend the future, but to shape it. The weird soothsayer croaked out advice no one had requested, and suddenly the Cymurri found themselves immersed in conflicts with newfound enemies. The Advisors, sensing a threat to their power, were quick to pin these unwelcome developments on the latest Oracle. They demanded his removal, petitioning the Sybils to reclaim their defective prophet and replace him with a worthy substitute. But Nerif described an ominous dream of the Incubarium's destruction, and within hours came news of the ancient school's destruction in a catastrophic avalanche. Fearing the same fate as the Pallid Sybils, the Advisors withdrew to their counsel chambers, suddenly anxious to avoid the Oracle's notice.

    The Graven King, however, was a creature of great practicality. He doubted the commitment of his overprudent Advisors. An Oracle of such rarity, he reasoned, ought be used as a weapon to enlarge his domain. He therefore demoted his timid counselors and stationed Nerif at his side. With only a blunt understanding of Nerif's talent, he boldly stated the outcomes he desired, and coaxed Nerif into uttering his wishes as prophecy.

    At first, all was well. The Last Graven King boasted that by adopting Fate's pet, he had made a plaything of Fate itself. He should have taken it as a warning then when, on the eve of his invasion of the Unsated Satrap's realm, he attempted to coerce a prediction of certain victory from his Oracle, only to hear Nerif quietly mutter, "It could go either way." No firmer statement could he force from Nerif's lips. Still, the King was confident in his army. The Satrapy was landlocked, poorly armed, and shut off from all possible allies. He took "It could go either way" to indicate that with tactical might on his side, there was little risk in his plan.

    Of course, we now know that he should have taken the sayer's words more literally. Even with careful study of the Annotated Annals of If, what happened on the field before the Unsated Satrap's palace is almost impossible to visualize. It appears that in the midst of the carnage, the battle began to bifurcate. At each pivotal moment, reality calved and broke into bits. Soldiers who staggered and fell in battle also stood sure-footed, forging onward to fight. Their minds also split; the warriors found themselves both dead and alive, existent and non-existent. Victory and defeat were partitioned, so that each separate outcome was experienced in simultaneity by both armies. The universe became a hall of mirrors, with all the mirrors endlessly shattering.

    The immediate effect on both parties was insanity. Unable to comprehend the state of being both triumphant and defeated, the Graven King's mind dispersed into motes of madness. The naive Satrap fared no better. The opposing paired realities continued to split and split again, echoing into infinite histories, all of them populated by a bewildered populace that soon lost the ability to feed, clothe, defend, or reproduce itself in the traditional manner.

    Long before the repercussions had played out, however, Cymurri's wary Advisors had seized Nerif, bound and gagged him, and launched him out of their universe at high speed on a dimensional barque, in the hopes of depositing him where he could do them no harm forever. It was, of course, too late for them. And may well be for us.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jungian_Shadow -- 7 Aralık 2014; 4:49:26 >




  • Evet çünkü Lore demek içi boş , hiç context olmayan yazı demek. Bahsettiği lokasyonların hiçbiri değerlendirilmemiş içi boş yerler. Kafadan sallamadan farkı yok. Zihnimde böyle bölgelere ait bir image de yok yani sadece isimde varlar. Bu şekilde 10000 sayfa background yazsalar ne olacak hiç bir temeli yok. Zaten yapımcıların bile Lore önceliğimiz değil dediği bir oyunda Lore'nin LoL'den iyi olduğunu savunmak saçmalık.

    Cevabı ise IceFrog veriyor zaten "Dota2 doesn't has any coherent lore because most of the DotA lore was built around wc3's lore. so copyrights pretty much killed any hope anyone had for lore, but nobody minds much either."

    Karşılıklı atışmalar güzel ve LoL'den daha fazla ama yinede background kadar etken değil bence.
  • Bir oyunun daha basit ve hızlı olması o oyunu kötü yapmaz.Bir çok lol oyuncusuna göre dota daha yavaş ve karışık gelir.Dota oyuncusuna da lol hızlı ve basit gelir.Basitten kastımı anlamışsındır umarım.Yoksa yine bir oyun bilgisi gerekiyor tabiki

    Benim anlamadığım niye olayı bu kadar dramitikleştiriyorsunuz ki...Oyun işte alt tarafı.
  • Sen ranked maçlara girecek seviyeye gel matchmaking hakkında o zaman yorum yap bence. Dota 2 için yeni steam id alıp oyuna giriyorsun ve bot yapmayı bilmeyen nooblardan bahsediyorsun...

    Kusura bakma ama hiçbir yapay zeka senin daha önceden dota oynadığını, dota hakkında bilgin olup olmadığını bilemez.

    Ki benim dota hesabım 2 yıldır var, ilk girdiğim zaman yanlış hatırlamıyorsam oyun hakkındaki bilgini soran bir anket tarzı birşey vardı. Önceden dota oynadın mı oyun bilgin ne düzeyde iyi orta kötü tarzında.

    Eğer bu anketle karşılaşıp, doğru doldurduysan sıkıntı yok, haklısın. Ama birçok arkadaşımın yaptığı gibi karşıma nooblar gelsin eziyim gibi bir düşünce ile doldurduysan bot yapmayı bilmeyen adamlarla oynamandan kendi adıma keyif alırım.
  • sadece 2-3 hafta o süreç boyunca oynayacağın kadar dota oyna, lol oynama anlarsın olayı. dota1 oynadım sonra lole geçtim, neredeyse betadan yeni çıkmıştı, sezon falan yoktu. lol dotadan daha iyi diye savunuyorum çünkü mesela dotada bi heronun skilli 300 vuruyosa hep 300 vurur(istisnalara hariç), ama lolde bunu ap kasarak artırabiliyordun veya ad kasarak. sezon 2den sonra bitti artık oyun yani sezon 2de son demlerini yaşadı, şuan hele metinden farkı yok oyunun.

    dotada da lolde de 100den fazla hero var, neden turnuvalarda lolde 20-30 hero seçiliyorken(20yi geçmiyor sanırım da hadi 30 olsun max) dotada 80 tane hero seçiliyor? bunu bi düşün.

    lolde daha çok hero olmasına rağmen, seçenek dotada daha çok. lolde seçebileceğin 4-5 support hero varken dota bu çok daha yüksektir. aynı şey carry için de geçerli.

    lolde heroyu bi patchle öldürürler bi daha yüzüne bakılmaz(bkz shen blitz shaco vb), dotada durum böyle değildir.

    lolde oyunun sonucu 5.dkda belli olabilir(bkz dk5te karşı carryi 4 kez öldürmüş carry), dotada oyun her zaman dönebilir.

    lolde itemleri karşıya göre dizme olayı pek olmaz(çok disable varsa banshee çıkarsın en fazla başka yapılcak bişe yok, yeni itemleri bilmem tabi), dotada core itemler hariç tamamen karşıya göre hareket edilir genelde.

    void olayına karşılık voli'nin ilk çıktığı zamanlar oynuyor muydun bilmem 1v5 girer çıkardı full hp.

    sana tavsiyem oyunu yargılamadan oyna bi müddet ama lole bakma bile hiç, azıcık oyuna alış metayı öğren. sonra lolde harcadığın tüm vakit için söveceksin. yaklaşık 4k oyun atmışımdır lol'de, yazları sabah oturur pcye gece 3-4lere kadar oynardım, tamamen boşa gitti zamanım. ha zamanında ko'da oynadım o kadar çok ama ona boşa gitti demiyorum mesela. dota da aynen oyle. son olarak bi oyunun popülerliği o oyunun iyi olduğunu göstermez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackVnM

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bavarian

    LoL'deki nickini ve klasmanını söylersen memnun olurum. Challenger'dan aşağısı kesmez seni çünkü. TR Server'ı ile gelme bana en kötü Nordic East'te oynaman lazımki LoL'ün taktiğini yaşamış olasın. TR server'ı senin bahsettiğin çöp işte. TR'de Diamond olan Avrupa'da Platinum etmez. Ayrıca belli ki sende bir kuyruk acısı var oyunla ilgili başına bir şey gelmiş. Çünkü fanboylar gibi konuşuyorsun eleştirdiğin 10 yaşındaki çocuklar gibi davranıyorsun haberin yok.

    Kendi kişisel tercihlerini normmuş gibi oyunlara dayatma kardeşim. Kimse senin sevdiğin tarzda oyun sevmek zorunda değil. Dota 1 ile Dota 2 aynı felan değil Dota 1 WC3 üzerine kurulmuş bir oyun. Motoru farklı , ve kararkterlerinin teması WC3'ten geliyor zaten. Blizzard boşuna mı copyright muhabbetini musallat etti Valve'nin başına ? Dota2'de karakter derinliği diye bir şey yok. Oracle mesela bakıyorum Oracle neyi var ne yapmış necidir bu adam yok. Benimsemiyorsun. Sadece oynuyorsun. LoL'de en azından bu var sen ne kadar küçümsesende.

    Slark ile creep'i ayıramayan arkaşından bana ne? O onun körlüğü ben böyle bir şey den bahsetmedim. Grafikleri daha temiz dedim. Bu da kişisel dedim ama sen illaha Dota'yı öveceğinden onuda yanlış anlamışsın.

    Jungle, Counter Jungle bunlardan bahsetmiyorsun sanırım bence sen düzgün seviyede LoL oynamamışsın. Oynasaydın az buçuk düzgün oynanan bir oyunun ne kadar taktiksel geçtiğini anlardın.

    Bir oyunun zor olması onun çok daha taktiksel olduğu anlamına gelmez.
    LoL'de 1 Minion 30 gold verirken , Dota'da bir creepten 50 gold alıyorsun. Ayrıca Dota'daki ölünce para gitme muhabbet gayet güzel.
    10 saniye Delay'a da razı olursun bu kafayla taktikse oyunu delay önemli değil felan dersen. Sonuçta o bahsettiğin kaçma olaylarını yapmak için güzel bir bağlantı verdiğin komutu anında işleyen bir Hero'n olması lazım. Ancak ben zaten Dota2'de delayın ne kadar düştüğünü söylemiştim. Eskiye oranlar daha iyi olduğunu felan.

    Jungle tamamen senin kişisel keyfin. Tercih meselesi iki oyundada farklı yapıları var aynı olacak diye bir şey yok. Jungle karakter farkı dersen haklısın Dota daha geniş.

    Bir karaktere tam büyü atmadan 0.5 saniyelik silence atmak mı daha kolay veya taktiksel yoksa "ya aga bende doom var atıyorsun 15 saniye kafan rahat takılıyorsun" mu?
    Ayrıca LoL'de belli ward yerleri vardır adam gibi atıp izlemediysen bunda oyunun suçu yok. Elmalarla armutları bir tutuyorsun. Trinketler çokta önemli ward değil süre acısından.
    AP ratiosuz neden "LOL" karakteri veriyorsun orası apayrı konu.

    Son olarak

    http://www.lolking.net/summoner/tr/980879 eğer hesabın buysa daha lvl 30 olup ranked bile girememişsin. Aşağı yukarı 1900 saat Dota 2 , 90 saat LoL oynamışsın. Bence LoL hakkında çok konuşma. Dota hakkında konuşabilirsin ama ikisini kıyaslayacak seviye LoL oynamamışsın. Tıpkı benim Dota 2 oynamadığım gibi. En azından ben belli alanlarda karşılaştırma yapmaktan kaçınıyorum ama sende o da yok maalesef. "Faruk eczanesi" muhabbeti.

    w3 dota1e bağlı kalmış nooblara ayrı hastayım biliyor musun? w3den geçerler, dota2de gelen tokatlar giden tokatlar, alışmışlar w3ün nooblarına, dota2de insanlar birşeyler öğrendiği için tokatlandıklarında aynı oyun değil, çok farklılar diye ağlamaya başlıyorlar.

    slark ile creebi ayıramayan arkadaşım klasik bir lol oyuncusu, grafikler çok karışık yaavvvv diye ağlayanların hepsi aynı mantık ile grafiklere laf ediyor, yoksa arada kalite olarak call of duty 2 vs call of duty advanced warfare kadar fark var.
    counter junglemiş, bir jungle herosu 1vs1de diğerinden kuvvetli olmasından mütevellit counter jungle diye bir terim türetilmiş oyunda, 1-1-1-2 den başka dizilimi olmayan "panpa herolar bunlar, lanede farmlıyoruz, ezilmemeye dikkat ediyoruz ardından toplanıp birşeyler yapıyoruz." tarzı taktiksel bir oyun vs 3-1-1, 2-1-2, 2-1-1-1 gibi farklı varyasyonlar olan roamer gezen 2 heronun olduğu, agresif trilane, defansif trilane gibi terimlerin olduğu taktiksel çeşitliliğe göre ilkokul hayat bilgisi dersi vs fizik dersi gibi bir durum var ortada.
    ward konusunda sen cidden hayatında dota oynamamışsın, veya yıllardır oynamadığın için beynin sulanmış unutmuşsun, kafana göre ward atabildiğin lol, ward spotlarına atabildiğin dota. ve sen ward spotları lolde var diyorsun, cidden ayrı bir kafa yaşıyorsun.
    hesap benim hesabım, sadece arkadaşlar çağırdığında lol oynuyorum, solo çekilecek oyun değil, sağolsun lolün gerizekali matchmaking sistemi pub oyunlarda karşına her türlü velet getirdiği için her lige karşı oynamışımdır, zaten arkadaşların içinde plat, diamond falanda olduğu için daha fazla karşılaşılıyor, hero açmaktan rune dizilimim olmadığı için rankeda bulaşıp birde o şaçmalıkları ciddiye alan veletlerle hiç oynamak istemediğimden hesap öylece duruyor.ayrıca sen 46 saat dota2 feedleyerek fikir belirtebiliyorsunda, ben hesaplarımdan bir tanesinin 90 saati ile nasıl değerlendiremiyorum? diğer hesaplar, arkadaşların hesaplar falan 200,250+ saat oynamışımdır.

    Konuşmalarınızı takip ettim şu ilk yazdığına hiç hak vermiyorum. Ben 4 yıl dota 1 oynadım ve her dota1 oynayan dota2 ye geçişte illaki zorluk yaşar. Karakterlerin hareket delayları mı desen yetenek kullanırkenki delayları mı desen hepsini saliseyle hissediyordum.Ama dota 2 ister herşeyinde 2 saniye delaylı olsun insan oynadıkça alışıyor ve normal gelmeye başlıyor. Hareketlerini o delaya göre ayarlıyor. Bunun noob lukla alakası yok.




  • 2 oyunda moba olsada birbirlerinden baya farklıdır.

    Bana göre lol saf eğlence oyunudur.
    Dota ise gerilimi yüksek oyundur.

    Sonuçta insanlara karşı oynuyoruz ve bir rank sistemi var. Haliyle 2 oyunda sinir stress yapabilir. Gerilimden kastım bu değil.

    Benim tarzıma dota daha çok gittiğinden dota seviyorum. Önümde giden adamın ağaç aralarında beni atlatması. Teleport scroll ile sağlanan hareketlilik. Stealth ve invis ile gelen diken üstündeki tutumlarımız. Gold kaybetme riski. Carry nin kasmasına izin vermemeye çalışma. Bir oyunda 2-3 kez koridor değiştirdiğimizi bilirim. Oyunun durumuna göre herşeyin değişmesini seviyorum. Bazı oyunlar işi gücü bırakıp ortada geziyoruz. Bazı oyunlar herkes bir köşeden dağınık olarak koridorları ittiriyoruz. Ne bileyim çeşitlilik güzel oluyor. Sürekli yeteneklerin atılmamasını daha taktiksel buluyorum. 3-5 mana hesabı yapmak çok tatlı geliyor. Gece gündüz farkı, kahramanların görüş yetenekleri... Kurye ile rosh kontrolü yapıyoruz daha ne diyeyim :D... Dakika 3 gibi ortadan geçecek kuryeyi "içinde şişe varken" öldürmeye gitmenin zevki...

    lol üde bilenler biliyor zaten. Yani şuan sıfırdan birisine başlayacak olsam lol e başlardım. Dota nın ilk öğrenme süreci zorluyor. Fakat 2 sinide epeyce denedikten sonra dota nın bana daha çok hitap ettiğini düşündüğümden ağırlıklı olarak onu oynamaya başladım. Ayrıca lol ün Türkiye serverı başka birşey. Oradaki oyun yeteneği çöp. Elmas görmedim ama oraya kadar olan yer eu serverları ile alakasız. Kolay oyun sevene birşey diyemem elbet ama lol oynayacaksam türkiye serverından uzak dururdum. Kalitesini geçiyorum... yetenek seviyesi çok düşük.




  • ben şu kadar yıl lol şu kadar yıldırda dota oynuyorum aynen ateistlerin ben bütün dinleri okudum yalanına benziyor
  • Abi dota ne işsiz misin. şu değişen sion varya onun önceki halindeki herolar (bknz target 1-2 skill stun kalkan vb +işlevsel ulti) .%90 bu tarz herolar sıfır mekanik dota heroları ,itemler ve haritada olmasa beyine gerek kalmayacak .Kısacası herolardan zevk almak istiyorsan lole devam ,dotada varsa 10 tane bu tarz hero vardır onlarıda diğer saçma tek skill heroların yaptıklarını görünce oynama hevesin kaçar.Ama şu itemle ctliyorsunculara takılma sen lolde mantıklı oynayıp yeteneğine seni ctleyen adamı ezmek varken sırf parayla alınan 1 iteme oyun verme saçmalığına katlanma .
    Artı olarak şu blackvnm u da takma ne zaman lol oynasa eline veriyolar ondan sövüyomuş herkese .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Steam ID : Steafun
    LoL ID : Steafun EU Nordic & East.

    Şimdi susabilirsin.
  • WaGNeRL0vE kullanıcısına yanıt
    Oyun ilk ekranında tecrübemi , oyun hakkında bilgimi daha önce oynayıp oynamadığımı sordu oyun. Bende gayet düzgün bir şekilde LoL'den geldiğimi , daha önce Dota oynadığımı felan işaretledim. Ancak sonuç hüsran tabi.
  • Vasto Lorde kullanıcısına yanıt
    Keşke LoL'ü sezon 2 de bıraktıktan sonra şu anki haliyle ilgili yorum yapmasaydın.

    Oyun şu anda çok daha rekabetçi ve dengeli. Dediklerinin bir kısmına katılıyorum mesela 20-30 champion muhabbeti ancak ve ancak Meta yüzünden. Diğer karakterlerin kötü olmasından dolayı değil insanların bazı championlara alışması ve kendine pro player diye adlandıranların metayı savunması ile alakalı. Oyun döndürme ve item muhabbetlerinde de haklısın. Ancak ;

    Oyunda 5 tane support değil istersen 50 tane support var. Voli , Fiddle , Morgana , Lux hatta Shen bile güzel bir şekilde support oynanabiliyor. Carry dersen bir ton carry var. Twitch , Cait , Jinx , Graves , Quinn , Ashe , Corki , Kog , Lucian , Miss Fortune , Sivir , Ezreal , Tristana , Varus , Vayne Draven vb. Ayrıca Voli sonuçta düzeltilmiş ama Void'te aynı umut yok. Millet kabullenmiş ben carry isem 5 kişi alıcam çıkıcam diyor baksana. Faceless 5 kişi arasına girip 5 kill alıp çıkabiliyorken bunu LoL'deki hiç bir karakter yapamaz. Carry'nin bu kadar OP olmasını nasıl Dota takım oyunudur diyenler savunuyor anlamıyorum. Diğer 8 Hero'yu at kenara en iyi carry kazansın mantığı var resmen. Aşağı yukarı 3 hafta LoL'e girmedim ve sırf Dota oynadım (50 küsür saat) ancak katlanılacak bir yanı kalmadı ben her oyun 20 üzerinde kill alan Sniper , Slark , Void görmek istemiyorum. Bir tuşla level atlayıp ranked'a giremeceğim içinde bırakmayı düşünüyorum belki de bana göre değil oyun. Ya da LoL'e çok alıştım yabancılıyorum. Ben LoL'e başladığımda insanlar gibi yabancılık çekiyordum. Ancak kısa sürede oyunu benimsedim ve rahat bir şekilde yükseldim. Ancak sorun şu ki aynısını çoğu itemini ve herosunu bildiğim (oracle , emberler felan hariç) dota2 de yapamadım. Oyun çok kısa bir sürede baydı beni herolar sarmadı belkide önceki dota mevzusundan dolayı sarmadı.

    Son olarak , Dota oynayanlara bir şey demedim herkes istediği oyunu oynar Dota2 gerçekten grafiksel olsun belli özellikleri olsun güzel oyun ancak gördüğüm kadarı ile çoğu Dota oynayanlar LoL oynayanları sindiremiyor. Bir şekilde hakaret ediyor.
    Sinir olduğum şey ise ben iki oyuna da eşit mesafede yaklaşmaya çalışıyorum. Ancak karşıma çıkanlar ya LoL ya da Dota fanboyluğu yapıyor. Adamın gözü o kadar kör olmuşki 5 kişi alan carry dengeli diyebiliyor.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.