Şimdi Ara

Downsizing(Hacim Küçültme) vs Yüksek Hacim Trendi (Teknik Konu) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
3
Favori
4.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • AMG ler M ler hatta Ferrari bile turboya geçti sebebi hem düşük litreden çok büyük güçler çıkarmak hemde daha az tüketim ayrıca alt devirlerden üst devirlere kadar maksimuö güç vermesi.

    Ha hissiyat tad aynı mı hardcore olarak aynı değil misal eski AMG ler eski M ler lakin şuan ki F90 M5 AMG GTR gibi canavar var bu 2 motorda turbo çok iyi dereceler ve sonuçlar veriyor büyük hacim ABD ye özgü kalmalı bence gerek araba fiyatları gerek akaryakıt fiyatları gerek KM lik servis çevre kirliliği vs vs.uygulanması en mantıklı sistem bence.

    Tabi 1.0 lara kadar indi bu hacim ve E sınıfı arabalarına 1.6 gibi yeterlide aslında bekleneni vermeyen yetersiz motorlar mevcut onun içinde sana 2.0 +250 beygirlik versiyonunu satıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Türkiye'de bunu anlatman zor. Çünkü insanların da kendilerince haklı olduğu noktalar var, özellikle yıllarca 1.6 100hp D sınıfı araçları kullanmaya mecbur bırakılan insanların. 2002 yılında başlayan motor hacmi bazlı Ötv haracı sebebiyle otomobilin sınıfı farketmeksizin önce 2.0lt üstü, sonra da 1.6lt üstü araç pazarı katledildi. Araç sınıfı farketmeyince insanlar haliyle şöyle düşündü, madem el mecbur 1.6 motor alacaz, bari alabileceğimiz en iyi arabayı alalım. 2003-2009 arası Türkiyede satış rekorları kıran eşşek ölüsü 1.6 100hp D sınıfı araçların hakimiyetini başlatan bu. Karanlık bir dönemdir, o dönem otomobiller de gittikçe ağırlaşmasına rağmen güçler böyle düşünce millet sadece performansı unutmadı, tüketimler de yükseldi.

    Türkiye pazarı düşük hacmi sınıf farketmeksizin böyle ödüllendirince, 2008'lerde gelmeye başlayan düşük hacimli ama turboşarjlı araçların bizde kızgın kumlardan serin sulara atlama hissi doğurması normal, otomobillerin performansı kanı canı yerine geldi. Bugün için dahi bu geçerli, bu konunun ismi örneğin yüksek hacim atmosferik vs düşük hacim turbo ama bizim ülkede aslında konu düşük hacim atmosferik vs düşük hacim turbo. Senin downsizing mantıksız diye anlatmaya çalıştığın adam daha hayatında 1.6lt üstü atmosferik kullanmamış ki. O sadece geçmişte ne kullanmışsa bu ülkede onla kıyaslayabiliyor. Bu konuyu teknik olarak tartışmaya çalışacaksan bunu motor hacmini baz almayan modern vergi sistemine sahip bir ülkeden gelen vatandaşla tartışmak lazım. Yoksa bu konuya çoğu kişinin deneyimi olmadığı için yazacağı bişey de yok, ama aç 1.6lt turbo vs 1.6lt atmosferik diye, bak millet nasıl doluşuyor

    Doğru söylüyorsunuz aslında En uzun süre satılan motorlardan bir tanesi 102 hp 1.6 hitler motor. Lpg uyumu var, başka da bir şey yok. Adam onu passata bile koymuş Hatta hitler motordan daha çarpıcı bir örnek var. Tofaş grubu Son 7-8 senedir ele ayağa düşmüş imajı var. Yoksa 2010 lar civarında hala tutuluyordu.

    Bazı firmalar da atmosferik motoru geliştirmeyi bir yerden sonra ya bıraktılar ya da çok kale almadılar. Mesela vw grubunu örnek alalım. Golfte 102 hp 1.6 motor vardı senelerce, poloda değişkenlik gösterdi ama son kasalar 80-85 hp civarı. Adam bundan inip tsi'a binince uçak gibi geldi tabi. Aslında adamın suçu yok, atmosferiğe önem vermeyen firmanın suçu var. Hitler motor senelerce satıldı ve tsi-fsi da uzun bir süre yoktu. Üstüne de "2.0 çok yakar" yapıştıysa, çıkart çıkarabilirsen.

    Bir de genel maddi durum ve en yeni model takıntısı sebebiyle insanlar, güçlü ama 2-3 yaşında araba alacağı yerde, sıfır ve güçsüz motor paketlerini satın aldı. Atmosferikten bahseden adam, hep çekmeyen araçları örnek veriyor. Hyundai i30 1.4 versiyonunu kullanıp atmosferik motoru yeren adam vardı. Adamın perspektifinden adam haklı. Mazda 626 veya 6 2.0 motor, Honda accord 2.4, opel vectra 2.0 falan kullanıp atmosferik yetmiyor-çekmiyor diyen pek adam görmedim ben. Dile getirenlerin geneli, 1.6 motor ve altını kullanmış insanlar. Yoksa mesela bir grand cherokee vardır 5.2/5.9 limited. 1800 devirde vites yükseltiyor namussuz

    3. paragrafı okuyunca yıllar önce halaoğluyla yaptığımız muhabbet geldi aklıma.

    Onlarda 1.3 accent vardı, çoğu zaman kullanmam icap ediyordu bende hiç memnun değildim. Sonra bunlar 1.6 carisma aldılar, İzmitten Kandıraya giderken vitesi hiç 4e çekmeyince "ya moruk sen haklıymışsın, bu araba çok başka" dediydi bana 😀

    Çubukluyu geçtikten sonra mezarlığın rampasında bayılmadıysa daha da bir şey olmaz , biraz hızlı girmek gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sleeper

    1 litreli arabaya bagaj dolu 4 kişi bindiğinizde at iken beygire döner. Ayrıca yakıtı çok yakar.

    2 litre araç agırlıktan etkilenmez. Yakıt ve çekiş düşmez. Rampada vites düşürmez.





    Bence tamamen motorun torkuna (ve hangi devirde verdiğine) ve arabanın ağırlığına bağlıdır o. Motorun hacmine değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Türkiye'de bunu anlatman zor. Çünkü insanların da kendilerince haklı olduğu noktalar var, özellikle yıllarca 1.6 100hp D sınıfı araçları kullanmaya mecbur bırakılan insanların. 2002 yılında başlayan motor hacmi bazlı Ötv haracı sebebiyle otomobilin sınıfı farketmeksizin önce 2.0lt üstü, sonra da 1.6lt üstü araç pazarı katledildi. Araç sınıfı farketmeyince insanlar haliyle şöyle düşündü, madem el mecbur 1.6 motor alacaz, bari alabileceğimiz en iyi arabayı alalım. 2003-2009 arası Türkiyede satış rekorları kıran eşşek ölüsü 1.6 100hp D sınıfı araçların hakimiyetini başlatan bu. Karanlık bir dönemdir, o dönem otomobiller de gittikçe ağırlaşmasına rağmen güçler böyle düşünce millet sadece performansı unutmadı, tüketimler de yükseldi.

    Türkiye pazarı düşük hacmi sınıf farketmeksizin böyle ödüllendirince, 2008'lerde gelmeye başlayan düşük hacimli ama turboşarjlı araçların bizde kızgın kumlardan serin sulara atlama hissi doğurması normal, otomobillerin performansı kanı canı yerine geldi. Bugün için dahi bu geçerli, bu konunun ismi örneğin yüksek hacim atmosferik vs düşük hacim turbo ama bizim ülkede aslında konu düşük hacim atmosferik vs düşük hacim turbo. Senin downsizing mantıksız diye anlatmaya çalıştığın adam daha hayatında 1.6lt üstü atmosferik kullanmamış ki. O sadece geçmişte ne kullanmışsa bu ülkede onla kıyaslayabiliyor. Bu konuyu teknik olarak tartışmaya çalışacaksan bunu motor hacmini baz almayan modern vergi sistemine sahip bir ülkeden gelen vatandaşla tartışmak lazım. Yoksa bu konuya çoğu kişinin deneyimi olmadığı için yazacağı bişey de yok, ama aç 1.6lt turbo vs 1.6lt atmosferik diye, bak millet nasıl doluşuyor

    Doğru söylüyorsunuz aslında En uzun süre satılan motorlardan bir tanesi 102 hp 1.6 hitler motor. Lpg uyumu var, başka da bir şey yok. Adam onu passata bile koymuş Hatta hitler motordan daha çarpıcı bir örnek var. Tofaş grubu Son 7-8 senedir ele ayağa düşmüş imajı var. Yoksa 2010 lar civarında hala tutuluyordu.

    Bazı firmalar da atmosferik motoru geliştirmeyi bir yerden sonra ya bıraktılar ya da çok kale almadılar. Mesela vw grubunu örnek alalım. Golfte 102 hp 1.6 motor vardı senelerce, poloda değişkenlik gösterdi ama son kasalar 80-85 hp civarı. Adam bundan inip tsi'a binince uçak gibi geldi tabi. Aslında adamın suçu yok, atmosferiğe önem vermeyen firmanın suçu var. Hitler motor senelerce satıldı ve tsi-fsi da uzun bir süre yoktu. Üstüne de "2.0 çok yakar" yapıştıysa, çıkart çıkarabilirsen.

    Bir de genel maddi durum ve en yeni model takıntısı sebebiyle insanlar, güçlü ama 2-3 yaşında araba alacağı yerde, sıfır ve güçsüz motor paketlerini satın aldı. Atmosferikten bahseden adam, hep çekmeyen araçları örnek veriyor. Hyundai i30 1.4 versiyonunu kullanıp atmosferik motoru yeren adam vardı. Adamın perspektifinden adam haklı. Mazda 626 veya 6 2.0 motor, Honda accord 2.4, opel vectra 2.0 falan kullanıp atmosferik yetmiyor-çekmiyor diyen pek adam görmedim ben. Dile getirenlerin geneli, 1.6 motor ve altını kullanmış insanlar. Yoksa mesela bir grand cherokee vardır 5.2/5.9 limited. 1800 devirde vites yükseltiyor namussuz

    3. paragrafı okuyunca yıllar önce halaoğluyla yaptığımız muhabbet geldi aklıma.

    Onlarda 1.3 accent vardı, çoğu zaman kullanmam icap ediyordu bende hiç memnun değildim. Sonra bunlar 1.6 carisma aldılar, İzmitten Kandıraya giderken vitesi hiç 4e çekmeyince "ya moruk sen haklıymışsın, bu araba çok başka" dediydi bana 😀

    Çubukluyu geçtikten sonra mezarlığın rampasında bayılmadıysa daha da bir şey olmaz , biraz hızlı girmek gerekir

    Valla hocam Ladayla o virajda korkuyorum işte, ben 3 e kadar düşüyorum orda, oraya kadar 5😀

    10 gün kadar önce de tam o mezarlıkta lineayla kapışırken radara girdik 235 lira öptüler. 😂😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Türkiye'de bunu anlatman zor. Çünkü insanların da kendilerince haklı olduğu noktalar var, özellikle yıllarca 1.6 100hp D sınıfı araçları kullanmaya mecbur bırakılan insanların. 2002 yılında başlayan motor hacmi bazlı Ötv haracı sebebiyle otomobilin sınıfı farketmeksizin önce 2.0lt üstü, sonra da 1.6lt üstü araç pazarı katledildi. Araç sınıfı farketmeyince insanlar haliyle şöyle düşündü, madem el mecbur 1.6 motor alacaz, bari alabileceğimiz en iyi arabayı alalım. 2003-2009 arası Türkiyede satış rekorları kıran eşşek ölüsü 1.6 100hp D sınıfı araçların hakimiyetini başlatan bu. Karanlık bir dönemdir, o dönem otomobiller de gittikçe ağırlaşmasına rağmen güçler böyle düşünce millet sadece performansı unutmadı, tüketimler de yükseldi.

    Türkiye pazarı düşük hacmi sınıf farketmeksizin böyle ödüllendirince, 2008'lerde gelmeye başlayan düşük hacimli ama turboşarjlı araçların bizde kızgın kumlardan serin sulara atlama hissi doğurması normal, otomobillerin performansı kanı canı yerine geldi. Bugün için dahi bu geçerli, bu konunun ismi örneğin yüksek hacim atmosferik vs düşük hacim turbo ama bizim ülkede aslında konu düşük hacim atmosferik vs düşük hacim turbo. Senin downsizing mantıksız diye anlatmaya çalıştığın adam daha hayatında 1.6lt üstü atmosferik kullanmamış ki. O sadece geçmişte ne kullanmışsa bu ülkede onla kıyaslayabiliyor. Bu konuyu teknik olarak tartışmaya çalışacaksan bunu motor hacmini baz almayan modern vergi sistemine sahip bir ülkeden gelen vatandaşla tartışmak lazım. Yoksa bu konuya çoğu kişinin deneyimi olmadığı için yazacağı bişey de yok, ama aç 1.6lt turbo vs 1.6lt atmosferik diye, bak millet nasıl doluşuyor

    Çok mantıklı bir bakış açısı. Tebrik ederim hocam. İmzamı atarım altına bu yazının

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.