Şimdi Ara

DPF & BİLİNMEYENLER (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
2
Favori
12.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    çoğunlukla kısa mesafeli güzergahta araç kullananlar dpf siz araç alsınlar
    sıfır araç alan iki tanıdığım dpf sorunu yaşadılar.
    biri geçen sene sıfır araç aldı. hep kısa mesafe kullanmış.
    araç 18 kez biriken kurumu yakmaya çalışmış
    ama yeterli sıcaklığa ulaşmadan araç stop edildiğinden
    filtre %70 oranında tıkanmış.
    diğeri ise araç 30.000 km de iken filtre tıkanmış.

    valla hocam ben 37 bindeyim 40 ayda nerdeyse her ay kurum yakıyom. ışıklı yada ışıksız sıkıntı yok. olursa da olsun. ben bu dpf ile 7 bin tl kardayım. atmosferik motora göre tabi. zaten bu saatten sonra dpf siz araç zor. Euro 6 eylülde zorunlu. dpf yetmeyecek artık. katkılı dpf gelecek.

    kısmet olur yeni araç alırsam yine dizel yine tork yine dpf




  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Değerli Arkadaşlar;

    Bu konudaki bilgi ve düşüncelerimi paylaşmamın faydalı olacağı inancındayım.

    Öncelikle yanlış anlaşılmamak ve düşünce birliği içerisinde saygı çerçevesi ile paylaşımlarımızı öne çıkartırsak sorunlara karşı daha faydalı olacağını düşünüyorum.

    Unutmamalı ki hangi konuda olursa olsun iddia ispat gerektirir. Amaç bir soruna çözüm geliştirmekse el birliği ile tartışarak en doğru ve anlaşılır cevap ve çözümü üretmek

    olmalıdır. Aksi halde ne faydalı olur nede sonuç alabiliriz.

    *Bilmeyenler için şu bilgiyi paylaşmak isterim;Türkiye'ye giren tüm araçlar önce TUBİTAK tarafından uygunluk alır. Bunun anlamı türkiye şartlarına uygun olmalı gerek yakıt sistemi ve kalitesi , ağırlık, manevra,uzunluk,lastik ebadı,kapasite, çevre salınımı,far sinyal sistemi vb. Ulaştırma,Çevre,Karayolları,Trafik,vb,yetkili Bakanlık,kurum ve Müdürlüklerinin onayı olmadan hiçbir vasıta trafiğe çıkamaz.

    *Konumuza gelince Tubitak talimatı üzerine yıldız teknik ünv. yapılandırması ve tamimi ile 2014 model yılı dizel vasıtalar henüz EURO 6 Başlamadan EURO 7 standardında yakıta göre dizayn edilip arza sunulmuştur. İlgili genelge tubitak ve yıldız teknikten sorgulanabilir.

    *bir başka sorunsa bu uygulamanın kontrolü; bu konuda çözüm üreten arkadaşlar ya filtreyi sökmek yada içini delmek,boşaltmak ve ek parçalarla araç yazılımından silmek sureti ile sorunu çözmüş gibi gözükselerde, bu problem amacının dışında bir çözümdür. Amaç çevreye siyah duman(katalizör filtre ile)ve partikül (partikül filtre) salınımını engellemektir.yeni nesil dizel araçlarda katalizör ve partikül filtre bir arada olup,oksijen sensörleri ile entegre edilmiştir.

    *Bu konu ile ilgili talimatlar TUV yazılımlarına ilaveten model yıl kapsamlı eklenerek muayene esnasında araç yazılım güncelleme kontrolü ile yapılabilmektedir. Araç orjınal yazılımı yurda giriş itibarıyle teknik verileri ile standartlandırılmış karşılaştırmada farklılıklar tarih itibarıyle görülebilmektedir. Tıpkı zamanı geçen muayeneler gibi aradaki yasal olmayan süreç için bedel ödenmesi söz konusudur.bu yaptırım ve bedellerin ne olacağını hep birlikte bekleyip göreceğiz.

    *Tabiki bu iyileştirmeler için fırsat verilecek düzeltmeye rağmen onay almayan araçlar,tıpkı muayenesiz araçlar gibi işlem görecektir. ancak bu sebeple sorunu olur alana dek trafikten men edilebilir. bu men cezası tuv'un değil trafik kanunu ve yetkililerinin tescilindedir. yakalanmadığınız sürece özgürsünüz. SAYGILARIMLA
    @intikam91




  • Aracim 2009 citroen grand picasso. Şuan 103 bin km de. 75bin kmden beri bende. Aracimda dpf mevcut. Bizim araçlarda araba belli bir hızda sabit şekilde girildiğinde otomatik devreye giriyormus. Ben şimdiye dek hiç partikül hatası almadım. Ayda 1000-1500 km yol yapıyorum. Genelde şehir içi kullanıyorum, şehir dışı 110a sabitler öyle gidiyorum. Aracı yüksek devirde kullanmadigim halde bu sürüş şekli yeterli geliyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 13 Mart 2014; 0:01:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    PhD YUXELX üye sorunuza cevap yazdı sallanmadan okuyun
    konu başlıgında soru ve cevaplara PhD makina mühendisliği
    desteği ile konulara cevap verileceğini belirtmiştim siz üste yazan
    konuları okumadan soruları sıralamışsınız iddianızın ıspatı yapılmıştır.

    yargılamadan önce düşünün derim .
  • O değilde CO2 emisyonu hesaplanırken, bu dpf temizliği esnasindaki co2 ler dikkate aliniyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İçimden geçeni direk yazıyorum.

    Çetin Usta konuyu gereksiz yere fazla abartıyor. (belkide piyasa yapmak içindir orasını bilemem.)

    En mantıklı iş DPF iptal et yola devam. (anlar manlar demişlerde Tüvturk DPF varmı yokmu diye uğraşmaz, emisyondan geçer aldınmı işlem tamamdır.)

    İlaveten iptal sonrası araç bir hayli rahatlıyor ..
  • Reklam kokan yaklaşımlar.

    Şık olmamış.

    Ticari platforma çevirmeyelim lütfen forumu "usta" nikli arkadaş haaaaaaa!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7he mcRp kullanıcısına yanıt
    Motor 1.3 Mjet mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    çoğunlukla kısa mesafeli güzergahta araç kullananlar dpf siz araç alsınlar
    sıfır araç alan iki tanıdığım dpf sorunu yaşadılar.
    biri geçen sene sıfır araç aldı. hep kısa mesafe kullanmış.
    araç 18 kez biriken kurumu yakmaya çalışmış
    ama yeterli sıcaklığa ulaşmadan araç stop edildiğinden
    filtre %70 oranında tıkanmış.
    diğeri ise araç 30.000 km de iken filtre tıkanmış.

    Çok doğru tespit, bu konuda en can sıkanı 1.3 mjet ler , şehir içinde zırt pırt yakardı, (punto evo)sattım kurtuldum arkadaş, dpf li dci kullanıyorum dpf sistemi farklı sanırım çok daha ideal kullanım sunuyor ışık da yakmıyor, işini sessizce hallediyor, burada DPF çalışma sistemi çok önemli kendi içinde de ayrılan sistemler var aktif dpf pasif dpf gibi (kabaca).




  • 1) İlgili tübitak talimatını gösterebilir misiniz? Zira avrupa ülkeleri bile geçmeden euro 6 ya bizim onu atlayıp direkt euro 7 ye geçmemiz inandırıcı ve gerçekçi gelmiyor

    2) Euro 7 emisyon standartlarını karşılayan araç örneği verebilirmisiniz ? Ben euro 6 yı bile karşılayabilen sınırlı sayıda motor biliyorum

    3) Hadi diyelim euro 7 geldi türkiyedeki yakıt kalitesi bu emisyon değerlerine uygun mu ?

    4) BU konuda emin olmamak ile birlikte tüv ün şuana kadar kesinlikle aracın bilgisayar bağlantısına bağlandığınu ne gördüm ne duydum kimse böyle bir şey hakkında bilgisi yok bu konuda ispatınız var mı ?

    5) yeni üye olup ta nick inizin başına PhD yazarak güven verilmiyor malasef. Bunu da saldırgan bir tavır oalrak alıyorum.
    @ÇETİN USTA
  • Dizelinde tadı kalmadı.Şeytan sat kurtul diyor.
  • Öncelikle şunu belirteyim şu an üretimimizde olan ürünün
    hiç bir şekilde şahıslara magzalara benzin istasyonlarına ve
    amatör firmalara satışı yoktur özeliklede forumlara ?


    burada
    konu açma nedenimiz piyasada bulunan ürünlerle yapılan
    çalışmalar da araç sahiplerinin mağduriyetini belirlemek
    şikayetleri toparlamak bulduğumuz çözümleri paylaşmak

    ben bu sitenin 7 yıllık üyesiyim ama görülen oki bir şey değişmemiş
    özel bir tim hazır duruyor kimi reklam kokan hareketler
    kimi klasik soru timi yukarıda yazılan cevapları okumadan soru sorar
    kimi konu okumadan 2 kelimeden oluşan soruları yöneltir.

    burada durun 1. si sektörde 35 yıllık tecrübe ve deneyim sizinle paylaşıyor
    biz çözüyoruz yapıyoruz imal ediyoruz yani bu işin mutfağında yız

    Msc dediğimiz yüksel bey Msc yüksek makina mühendisliği
    yüksek kimya mühendisliği uçak sanayi PİSİKOLOJİ doktoru

    OTÜ MEZUNU dur biz bu türkiyenin kanayan yarasını anlatık paylaştık
    ikna ettik bu işe destek oldu ve çok başarılı bir ürün geliştirdik
    ürün bitti fakat profosyonelik ilkesi ile bu konuyu TÜRKİYE çapında
    cidiyeti olan forum.donanimhaber.com paylaşmaya karar verdik
    görüyorumki kahve kültürü devam ediyor şahsa saygı yok fikre
    sayğı yok kendime göre ciddi konuları paylaştığım bu forum

    sadece konu paylaşımlarındaki sayıya göre verilen rutbe için
    konu paylaşarak
    çürütme operasyonuna katılan arkadaşlarıma
    selamlarımla.

    ben forum konumu durduruyorum devam ederse
    PhD YUXELX yüksel beyle devam edersiniz.




  • Boşuna alınganlık gösteriyorsunuz, ÇETİN USTA.

    intikam91'ın ne üslubunda ne de sorularında alınacak bir nokta görmedim. Sizin belirttiğiniz Euro 7, muayene sırasında DPF kontrolü daha önce hiç kimsenin duymadığı şeyler. Bu konularda tahmin ya da akıl yürütme metoduyla bir şeyler açıklarsanız haliyle biz de kaynağını sorarız. PhD YUXELX'in bahsettiği genelgeleri Tübitak ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nin internet sayfalarından ulaşamadım.

    Alanınızda uzman olabilirsiniz, çok iyi de bir ürün ortaya çıkarmış olabilirsiniz ama bazıları haksız da olsa gelen eleştirilerde "Küstüm oynamıyorum" üslubu takınmanız bence iyi bir esnaf olmanızı engelliyor.

    Aslında konu yakından beni ilgilendiriyor. 2000 motor dizel bir aracım var ve DPF canımı sıkan şeylerden bir tanesi. Her ne kadar çok doğru bulmasam da iptal etmeyi düşünüyordum. Umarım buradan soruları ayrıntılı ve doyurucu olarak cevaplarsınız da benim gibi potansiyel müşteriler de bu durumdan faydalanır.




  • Üstümü alarak cevap veriyorum.

    Benim kimseyi karalama gibi bir amacım hiçbir zaman olmadı. Sadece gerçeklerin ortaya çıkmasını istiyorum. Sizin ürününüze de herhangi bir kötü ithamda bulunmadım, tek vurgulamak istediğim madem bukadar sorunlu bir parçanın ve pahalı olan parçanın iptal edilme gibi bir şansı var ozaman ilk arızada iptali yoluna giderim (fiyatı3-4 bin tl olu birde aracın fazla yakmasına sebep oluyor dpf rejenerasyon işlemi sırasında) Ha şimdi yok çevre bilmemne diyenler olacaktır gitsinler şehirler arası uzun bir rampada yüklü kamyonları izlesinler onların yanında bizim araçlarımızın nekadar egzoz dumanı çıkarıcaklarını görürler.

    Ayrıca bende DPF ye sahip EURO 5 bir dizel araç kullandığım için bu konuda bildiklerimi genişletmek istiyorum hiç bir art niyetim yok. Ancak ön yargılarım var malum türk esanıfı ( iyi olanlarını tenzih ederim) epey bir kısmı üç kağıtçı dala vereci yada kendini bir şey sananlardan oluşuyor (sanayiye gidenler ne demek istediğimi çok iyi anlayacakalrdır)

    not: itü makina mühendisliğinden geçtiğimiz dönem mezun oldum. Bu alanda akademik olarakta 3-5 bilgim var.




  • congman kullanıcısına yanıt
    evet herhangi bir kabalıkta kasti oalrak bulunmadım yanlış anlaşıldıysam affola. Amacım gerçekleri ve kullanıcıya fayda sağlayacak şeylerin gün yüzüne çıkması.

    Bu arada aynı aracı kullanıyoruz sanırım. DPF temizleme işlemi sırasında ortalama tüketimin nasıl arttığını biliyorsunuzdur.
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Bence sorularınız oldukça yerinde.

    Aracı 30,000 km'da aldım, şu anda 35,000'e yaklaştım. Daha önce araç nasıl kullanıldı bilmiyorum ama ben Ankara'da çok sıkıştırmadan çok fazla uzun mesafe yapmadan kullandım. Araç 300, 400 km'de bir rejenerasyona giriyor. Tüketim de tavan yapıyor. Viteste gaza basmadığım zamanlarda(cut-off) 7, 8 lt/100 km gibi bir tüketim gözüküyor ki biliyorsunuz normalde 0 olması lazım. Belki de artık dolmuştur. Piyasada 300, 500 TL arası satılan temizleyicilerle ilgili çok bilgi bulamadım, o yüzden güvenip de alamadım.

    Aynı aracı kullanıyoruz hatta meslektaşız. Bu arada imzanızı beğendim (ç)alabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi congman -- 13 Mart 2014; 12:06:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    İçimden geçeni direk yazıyorum.

    Çetin Usta konuyu gereksiz yere fazla abartıyor. (belkide piyasa yapmak içindir orasını bilemem.)

    En mantıklı iş DPF iptal et yola devam. (anlar manlar demişlerde Tüvturk DPF varmı yokmu diye uğraşmaz, emisyondan geçer aldınmı işlem tamamdır.)

    İlaveten iptal sonrası araç bir hayli rahatlıyor ..


    DPF iptalinde arac muayeneden gecmiyor yanlis bilgi vermeyelim.

    1.3cdti @parker48

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7he mcRp kullanıcısına yanıt
    Zırt pırt devreye giriyor bu1.3 mjetlerde neden bu kadar hassas yaparlar anlamıyorum, ne Reno da Ne Vw de bu kadar hassas değil, Ford da nasıl durum bilmiyorum, ama ben İllallah etmiştim. En sık devreye giren ve hissettiren DPF maalesef bu Mjettekiler.
    Ayrıca aracında DPF olup, iptal ettirip ülkemizde muayeneye giren varmıdır onuda bilmiyorum, varsa bile daha girmemiştir diye tahmin ediyorum. Daha millet aracında DPF olup olmadığını bile bilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    İçimden geçeni direk yazıyorum.

    Çetin Usta konuyu gereksiz yere fazla abartıyor. (belkide piyasa yapmak içindir orasını bilemem.)

    En mantıklı iş DPF iptal et yola devam. (anlar manlar demişlerde Tüvturk DPF varmı yokmu diye uğraşmaz, emisyondan geçer aldınmı işlem tamamdır.)

    İlaveten iptal sonrası araç bir hayli rahatlıyor ..


    DPF iptalinde arac muayeneden gecmiyor yanlis bilgi vermeyelim.

    1.3cdti @parker48

    DPF iptali olan bir aracın emisyonu düşük olursa geçer.


    @parker48
    İnsanlar yıllardır DPF iptali yapıyorlar. Hatta forumlarda birçok kişi DPF iptali sonrası muayeneden sıkıntısız geçtiklerini yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi congman -- 13 Mart 2014; 14:24:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: congman

    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    İçimden geçeni direk yazıyorum.

    Çetin Usta konuyu gereksiz yere fazla abartıyor. (belkide piyasa yapmak içindir orasını bilemem.)

    En mantıklı iş DPF iptal et yola devam. (anlar manlar demişlerde Tüvturk DPF varmı yokmu diye uğraşmaz, emisyondan geçer aldınmı işlem tamamdır.)

    İlaveten iptal sonrası araç bir hayli rahatlıyor ..


    DPF iptalinde arac muayeneden gecmiyor yanlis bilgi vermeyelim.

    1.3cdti @parker48

    DPF iptali olan bir aracın emisyonu düşük olursa geçer.


    @parker48
    İnsanlar yıllardır DPF iptali yapıyorlar. Hatta forumlarda birçok kişi DPF iptali sonrası muayeneden sıkıntısız geçtiklerini yazıyor.

    Bu zamana kadar cevremde dpf iptal edipte muayeneden gecen görmedim. Hepsi agir kusurdan kaldi ve dpf yi takarak muayeneden geçtiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.