Şimdi Ara

drift car project (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
4
Favori
1.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tofaş, ford sierra, nissan altima gibi araçlardan ölçü alabilceğim bi yardım sever yokmu yav
  • Vay, güzel proje hocam. Takipteyim, kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Vay, güzel proje hocam. Takipteyim, kolay gelsin

    Eyvallah hocam sağolasın
  • En başta tube frame şasi için bu kadar uğraşmaya gerek yok tecrübe edilmiş ürün olarak ingiltereden demonte olarak sandık haliyle sipariş edilebiliyor. Enerjiyi doğru harcamak önemli. Burada otomobil yapıyoruz diyenlerin birçoklarının şasi hazırlama da yaptığı da buydu aslında :)
    Asıl yanılgı borudan salıncak olmaz o noktada ki yöneliminiz yanlış. O tip bir mantıkla slide drift vs unutun ancak düz yürürsünüz. Motor vs düşünmeden önce yürüyen konusunu iyice bir öğrenmeniz gerekli çok eksiğiniz olduğu anlaşılıyor. Yürüyen parçaları ile ilgili ebatlar dahil çok fazla dokumantasyon var garajlarında uygulayanların paylaşımlarını takip etmeniz de yerinde olur.
    Tecrübeyle görmeden temel mantığı tube frame taşıyıcı olur yürüyenin kendi dinamizmi yani bağlantı hattı olmalı. Ortaya dönebilen birşey çıkması isteniyorsa da finalde salıncak, suspansiyon vs viraj demiri, kule gergisi vs hazır uygulamalardan bir yada birkaçı mutlaka uygulanmalı. Garaj uygulamalarında en sık yapılan hata bu askı, salıncakları kendileri yapmaya kalktıklarında o tube yamulup ellerinde kalıyor. Kaynak uygulaması burada önemli. Önde push rod ucuz olarak uygulanabilir.
    http://www.pakwheels.com/forums/cars/150294-ariel-atom-replica-lightweight-mid-engined-tubular-frame-car-sale-3
    burada ki gibi nispeten ucuz yöntemle borulanabilir ara elemanlar mutlaka hazır ünite olmalı.
    Nispeten daha doğru uygulama ise böylehttp://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=231389
    ama söyliyim bu tube de hatalar var kaabiliyet sınırları bellirli olur bunun. Doğru olan açık şasi de oldukça fazla ara dikme ile güçlendirmek değil doğru bir ana taşıyıcı hattın ve ara mukavemet bağlantılarının olmasıdır bu tabi maliyetli uygulama malzeme ve kaynak önemli. Ariel ve se7en şasileri yürüyenleri iyice incelenebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    En başta tube frame şasi için bu kadar uğraşmaya gerek yok tecrübe edilmiş ürün olarak ingiltereden demonte olarak sandık haliyle sipariş edilebiliyor. Enerjiyi doğru harcamak önemli. Burada otomobil yapıyoruz diyenlerin birçoklarının şasi hazırlama da yaptığı da buydu aslında :)
    Asıl yanılgı borudan salıncak olmaz o noktada ki yöneliminiz yanlış. O tip bir mantıkla slide drift vs unutun ancak düz yürürsünüz. Motor vs düşünmeden önce yürüyen konusunu iyice bir öğrenmeniz gerekli çok eksiğiniz olduğu anlaşılıyor. Yürüyen parçaları ile ilgili ebatlar dahil çok fazla dokumantasyon var garajlarında uygulayanların paylaşımlarını takip etmeniz de yerinde olur.
    Tecrübeyle görmeden temel mantığı tube frame taşıyıcı olur yürüyenin kendi dinamizmi yani bağlantı hattı olmalı. Ortaya dönebilen birşey çıkması isteniyorsa da finalde salıncak, suspansiyon vs viraj demiri, kule gergisi vs hazır uygulamalardan bir yada birkaçı mutlaka uygulanmalı. Garaj uygulamalarında en sık yapılan hata bu askı, salıncakları kendileri yapmaya kalktıklarında o tube yamulup ellerinde kalıyor. Kaynak uygulaması burada önemli. Önde push rod ucuz olarak uygulanabilir.
    http://www.pakwheels.com/forums/cars/150294-ariel-atom-replica-lightweight-mid-engined-tubular-frame-car-sale-3
    burada ki gibi nispeten ucuz yöntemle borulanabilir ara elemanlar mutlaka hazır ünite olmalı.
    Nispeten daha doğru uygulama ise böylehttp://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=231389
    ama söyliyim bu tube de hatalar var kaabiliyet sınırları bellirli olur bunun. Doğru olan açık şasi de oldukça fazla ara dikme ile güçlendirmek değil doğru bir ana taşıyıcı hattın ve ara mukavemet bağlantılarının olmasıdır bu tabi maliyetli uygulama malzeme ve kaynak önemli. Ariel ve se7en şasileri yürüyenleri iyice incelenebilir.

    Evet hocam fazlasıyla eksiğim var o yüzden bu konuyu açtım. Sunduğun öneriler için teşekkür ederim.

     drift car project

     drift car project

    salıncak örneklerim böyle olacak hocam ilk resimdeki senin verdiğin linkteki bir önek aynı mantık işte yapmak isteğimkiyle.

     drift car project

    Böyle hazır pek içime sinmiyor hem maliyetli hemde şaşinin üstüne oturtması sıkıntılı.




  • Bu ikinci resim sizin çalışmaya mı ait. Değilse de yorumlarsa bu çok zayıf bir çalışma. Üst salıncak tamamen yanlış. Amortisörün bağlı olduğu üst dikey parçada rahatlıkla kırılır. Bunda ki kaynak çalışması iyi görünmüyor. Yapı zayıf birçok eksik var. Mesela arka taraftaki 2 parçalı dikey yapı tercih edilmemeli mutlaka uygulanıyorsa da triangle plate ile desteklenmeli ve döküm olmamalı vs vs.
    Alttaki resimde ki ön yapıyı ağır olsa da direkt kullanabilirsin mesela. Amortisör hattın değişmesi yeterli olur bu amortisörlere de gerek yok. Arka için hiçbir lüzumu mantığı yok ucuzluk dışında çok ağır kalır frame şasi için. Hiçbirşey yapılamıyorsa da diferansiyel atılır hazır zincir dişli dahil diff. getirtililebilir. Velhasıl kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Bu ikinci resim sizin çalışmaya mı ait. Değilse de yorumlarsa bu çok zayıf bir çalışma. Üst salıncak tamamen yanlış. Amortisörün bağlı olduğu üst dikey parçada rahatlıkla kırılır. Bunda ki kaynak çalışması iyi görünmüyor. Yapı zayıf birçok eksik var. Mesela arka taraftaki 2 parçalı dikey yapı tercih edilmemeli mutlaka uygulanıyorsa da triangle plate ile desteklenmeli ve döküm olmamalı vs vs.
    Alttaki resimde ki ön yapıyı ağır olsa da direkt kullanabilirsin mesela. Amortisör hattın değişmesi yeterli olur bu amortisörlere de gerek yok. Arka için hiçbir lüzumu mantığı yok ucuzluk dışında çok ağır kalır frame şasi için. Hiçbirşey yapılamıyorsa da diferansiyel atılır hazır zincir dişli dahil diff. getirtililebilir. Velhasıl kolay gelsin.

    hayır değil.




  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takipteyim.
  • Motor olarak ne kullanmayı düşünüyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Motor olarak ne kullanmayı düşünüyorsunuz

    Elimizde pek bütçe olmadığı için şimdilik şahin motoruyla başlamayı düşünüyorum. daha sonrası için CA18DET veya SR20DET
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwertyu1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Motor olarak ne kullanmayı düşünüyorsunuz

    Elimizde pek bütçe olmadığı için şimdilik şahin motoruyla başlamayı düşünüyorum. daha sonrası için CA18DET veya SR20DET

    bu tarz bı araç için o motorlardan uzak dur derım çunku bakımları çok pahalı ve bayada nazlılar kesınlıkle yan sanayı parçayı kabul etmıyorlar yaktıkları yakıtta cabası epey bitirir seni mali bakımdan. Eskıden 200sx kullanmış ve kullanan arkadaşlarımdanda duyan biri olarak söylüyorum




  • Takip ediyorum merakla, umarım bitmiş halinide en kısa zamanda görebiliriz abi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    quote:

    Orijinalden alıntı: qwertyu1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Motor olarak ne kullanmayı düşünüyorsunuz

    Elimizde pek bütçe olmadığı için şimdilik şahin motoruyla başlamayı düşünüyorum. daha sonrası için CA18DET veya SR20DET

    bu tarz bı araç için o motorlardan uzak dur derım çunku bakımları çok pahalı ve bayada nazlılar kesınlıkle yan sanayı parçayı kabul etmıyorlar yaktıkları yakıtta cabası epey bitirir seni mali bakımdan. Eskıden 200sx kullanmış ve kullanan arkadaşlarımdanda duyan biri olarak söylüyorum

    Bende S13 kullanıcısıyım :) şuan piyasada 4500 tlye ca18 var tesisat şanzuman falan parçaları ise ebay üzerinden getirtiyoruz yakıt konusunda ise sürekli kullanmayacağım için sıkıntı olmaz yaksın o kadarda zevkine basıp yanlamaya değer :)




  • Mühendis değilseniz kesinlikle bulaşmayın Salıncak örneklerinin bazıları hatalı dizayn. Her parça custom olacak neredeyse. Bazı arabalarla ortak parça kullanabilirsin ama çok ciddi hesap kitap gerektirir, benden söylemesi. Diski yeşil olan montajın üst kolu , bağlantıdan kırılacak frene bastığınızda. Diğer olan (taşıyıcı-uprightı sac olan) zaten eğilir. Ben böyle bir projede çalışıyorum. Sormak istediklerinizi sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 5 Eylül 2016; 12:57:55 >
  • Doblo 3 de bağımsız süspansiyon bakabilirsiniz :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayağa kalkınca gülecem
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.