Şimdi Ara

DRİFT İÇİN YARDIM ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Drift için 120 HP komik bir rakam. +250 HP civarında güç olmalı ve tabikidi yüksek torklu bir motor. Güçlü araçlarda el freni çok kullanılmıyor toparlama ya da gereken yerlerde ise sadece arka tekerleri kilitleyen çek bırak el freni kullanılmakta. Ayrıca coilover olmadan bu iş olacak bir şey değil :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifişek biz zaten sonradan bir kaç ayarlama yaptık öyle 119 beygir gücü aldık
  • Takma sen kardeşim ben 1.3 75 hp ascona ile kendimce boş alanlarda yapıyodum bunu sırf kontra tecrübesi vs. kazanmak için ve hevesimi almak için :) 120hp komik bi rakam denilmiş drift içinde kaç defa denemiş o arkadaş :):)
  • Buyur izle,kullanan oto-park taki Sinan






  • geberirsin geberir
  • 1- arkadan itişli ucuz işini görecek aracı iyi bulmuşsun bende çok sverim taunus. gönül isterki 2.3 v6 olanından olsun
    2- lastikler olabıldıgınce ınce yanak ve kabak olmalı
    3- aracın yayları kısa ve sert olmalı kesınlıkle yayları kesme orjınal kısa ve sert yay bul ve tak.
    4-motor guclu ve sağlıklı olmak zorunda
    5- benzini dert etmeyeceksin
    6-yol uygun olacak ve başka araç olmaycak
    7-ve en önemlisi tekniği

    Olayın ilmini öğreterek "Takla atmadan yengeç gibi nasıl kayıyor bu arabalar" sorusunu zihninizden siliyoruz. Yanlama aslında viraja girmek için kullanılan bir teknik.

    Otomobil yarışlarında en önemli şeylerden biri virajları olabildiğince hızlı ve kazasız atlatabilmektir. Yanlama da yerinde kullanıldığında pilota bu olanağı sağlıyor. Adından da anlaşıldığı gibi yanlama yapan araç virajı yengeç gibi yan yan kayarak alıyor. Yani arabanın yan tarafı kaldırıma paralel olmuş oluyor. Arabayı yanlayabilmek için hızla giden aracın gaz pedalından ayağınızı birden ve kısa süreliğine çekmeniz gerekiyor. Bu şekilde arabanın ağırlığı önde toplanıyor. Eğer gaz pedalıyla yapamıyorsanız fren pedalına attığınız birkaç darbeyle de yanlamayı başlatabilirsiniz.

    Arka ağırlığı hafifleyen aracın sürücüsü o anda virajın yönüne direksiyonu tam kırar ve aracı viraja uygun hale getirmiş olur. Arabayı kayma halinden düzgün hale getirmek için direksiyon ters yönde tam kırılır. Yanlama arabayı virajdan çıkarmak için yapılıyorsa kontra da onu yeniden yola sokmak için yapılır.

    Unutulmaması gereken arabanın arkası hangi yöne kayıyorsa direksiyonu da aynı yöne tam kırmaktır. Yanlama ve kontra birbirini tamamlayan öğeler. Yanlamayı iyi yapabilmek ayrıca gaz ve fren pedallarıyla yaptığınız dengeli oyuna da bağlı.

    Başlangıç için taktikler

    Bu tekniklerde ağırlık değiştirme kullanılmaz yani başlangıç sürücüleri için daha ideal.

    El freniyle kayma: Arabanın arka tekerleklerini kaydırmak için yapılır. Hızlı giderken debriyaja basıp el freni çekilir ve direksiyon tam kırılır. Özellikle arabanız arkadan çekişliyse çok daha rahat sonuç veren bir tekniktir. Yarışlarda geniş köşelerin alınmasını veya U dönüşlerin kolayca atlatılabilmesini sağlar.

    Powerslide: El freniyle kaymaktan farkı burada gaz pedalına yüklenilmesi. Motorunuz ne kadar güçlüyse bu tekniği o kadar iyi kullanabilirsiniz. Powerslide sayesinde virajdaki hareket açınızı isteğinize göre rahatça ayarlayabiliyorsunuz.

    Lastik kilitleme: El frenini kullanarak yanlama yapmaktan sonra en basit teknik. Aracın önü virajın yönüne doğru çevrilir. O anda debriyaj hızla bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır. Aracın arkası bu şekilde kaymaya başlar ve hemen akabinde tam gaz verilerek kaymanın devamı sağlanır.

    Debriyaj tokatlama: Aracın güçten düştüğü durumlarda tekrar eski performansına kavuşturmak için uygulanır. Bu tekniği uygulamak için vitesi küçültüp debriyajı bir anda bırakıyorsunuz ve motoru bağırtmaya başlıyorsunuz. Temelde yanlama yapmaktan çok aracın gücünü artırmak için kullanılır.




  • Wassaii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet 70 beygirlik sahinlerle yapiyor yada yapmaya calisiyor. Sen hayli hayli yaparsin. Ama dikkat et direksiyondaki beygir sen olma. Kapali alanlarda yap

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardy1234

    Arkadaşlar ilk deneyişim olucakta sizce ne yapmamı önerirsiniz yani vites 4-3 ondan sonra el frenimi yoksa direk gazmı

    Eğer driftten kastın aracın arkasını savurmaksa yol tutuşu zayıf olduğu bi zeminde el freni yada debriyaj tokatlamak ile yapılabilir ancak drift bmw m5 gibi yaratıkların kükreyerek ve stabil bi şekilde yol ile dans ederek viraj dönme tekniğidir ki bunu 120 bg bir taunus yapamaz gibime geliyor ki zira çok tehlikelidir hele ki ilk denemenizse hiç yapmamanızı öneririm durduk yere hayatınızı tehlikeye atmayın
  • Bir taunus GTS sahibi olarak hemen cevap yazayım kısaca;

    Taunus 2.0 fabrika verisi 101 hp dir,120 hp olan gts yok.Aradan 20-25 yıl geçtiğini de hesaba katarsak ancak 80 hp falan kalmıştır.Orjinal Taunusun Süspansiyonları çok yumuşaktır ve motor verimsizdir o yüzden drift arabası olamaz,sadece sıfır çizersin ve savurma falan yapabilirsin.Öyle yan yan gitmez bu araba :D 4.vitesle falan sakın drift yapayım deme bi daha deneyecek fırsatın olmayabilir ALLAH korusun.Taunus,şahin gibi motor gücü yetersiz arabalarla kışın kar yağınca trafiğe kapalı alanda zevkli driftler yapılabiliyor çünkü karda çok fazla motor gücüne ihtiyaç yok.Çok uzun yazabilirim bu konuda ama gerek yok.Taunus GTS ile yapabileceklerin kısaca bu.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.