Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
38
Favori
399.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efocaa

    Bugün 2012 1.6 tdi 105 ps dsg passat comfortline aldım. Herşey çok iyi giderken daha teslim alırken ileri viteste duran arabayı geri vitese taktım.
    Araba gene ileri gitti. 3 kez tekrarladım ve aynı oldu. Sonra kontağı kapattım ve biraz bekleyip tekrar çalıştırdım. Bu kez araç normal davrandı.
    teslim aldıktan sonra evin önüne geldim. Park ettim. Yarım saat sonra kapalı garaja koymak üzere çalıştırdım. Geriye taktım ve duvara oldukça yanaşınca
    ileri vitese taktım. Ama O ne? Aynı olayı gene yaşadım. Bu kez araba ileri viteste geri gidiyor. Birakaç denemeden sonra duvara 1,5 karış kala stop ettim.
    Gittim 2 tane takoz olacak kiremit bulup arkaya koydum. Tekrar çalıştırıp ileri vitese taktım. Bu kez normal olarak araba ileri yürüdü.
    Bu nasıl bir iştir anlamadım. 37 yıldır araba kullanıyorum. Son 3 yıldır da otomatik kullandım. Hata yaptım desem yapmadım.
    Bu işde bir iş var ama göreceğiz bakalım. Aldığım yere bilgi verdim.Biraz daha dene dediler.)) bakalım deneyelim. Kargaşa bir trafik anında aynı şeyi yaparsa
    sanırım millet beni parçalar. Diğer yönleri ile araç çok zevkli ve konforlu. Benzeri olayı yaşayan olursa ltf. katkıda bulunursa sevinirim.



    Saka gibi ya DSG'den bende korkuyorum artik




  • KAvramanın yokuşlarda uzun süre dur-kalk sonrası ısınmaması gerekir, bence.

    Sonuçta bunun çözümü birazdaha yüksek maliyete bakar ancak vw nin buna yanaşmadığı anlaşılıyorki araç yazılımına bu şekilde bir uyarı eklemeyi uygun görmüşler. Bu uyarıyı ekleyene kadar. Kavrama plakalarını daha güçlü yapabilirdi. FOrumdan biri spor araçların kavramalarında olduğu gibi, bronz kullanıllırsa çok daha dayanıklı olur demişti. Sonuçta çözümü olmaması mümkün değil, MAliyete bakar. Sonuçta Doğru Ramazan, köprü ve yol çalışmaları derken son bir aydır 19-20:30 arasında ANORMAL bir trafik vardı, ancak kimin aracıyla hangi yokuşta,kaç derece sıcaklıkta, kaç saat dur-kalk yapabileceğini vw sorgulayamaz. Misal bir saat dayanan materyal kullandı ise 5 saat dayanabilecek olanı kulanması gerekir. diye düşüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    KAvramanın yokuşlarda uzun süre dur-kalk sonrası ısınmaması gerekir, bence.

    Sonuçta bunun çözümü birazdaha yüksek maliyete bakar ancak vw nin buna yanaşmadığı anlaşılıyorki araç yazılımına bu şekilde bir uyarı eklemeyi uygun görmüşler. Bu uyarıyı ekleyene kadar. Kavrama plakalarını daha güçlü yapabilirdi. FOrumdan biri spor araçların kavramalarında olduğu gibi, bronz kullanıllırsa çok daha dayanıklı olur demişti. Sonuçta çözümü olmaması mümkün değil, MAliyete bakar. Sonuçta Doğru Ramazan, köprü ve yol çalışmaları derken son bir aydır 19-20:30 arasında ANORMAL bir trafik vardı, ancak kimin aracıyla hangi yokuşta,kaç derece sıcaklıkta, kaç saat dur-kalk yapabileceğini vw sorgulayamaz. Misal bir saat dayanan materyal kullandı ise 5 saat dayanabilecek olanı kulanması gerekir. diye düşüyorum.
    arkadaşlar 2008 1.4 tsi jetta (6 ileri dsg ) almaya niyetlenmiştim ama dsg sorunu kafa karıştırıyor.
    6 ileri olan dsg lerde de aynı sorun yaşanıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖĞRETMEN333

    arkadaşlar 2008 1.4 tsi jetta (6 ileri dsg ) almaya niyetlenmiştim ama dsg sorunu kafa karıştırıyor.
    6 ileri olan dsg lerde de aynı sorun yaşanıyor mu?

    Alıntıları Göster
    Selamlar benim araç passat 2.0 tdi 2011 B6 kasa.Bendeki sorun biraz farklı D5 den D4 e ve D3 den D2 ye düşerken tık diye bir ses geliyor şanzumandan.Aracı dün servise bıraktım.Servistekiler daha önce hiç böyle bir problemle karşılaşmamış gibi davrandılar.İşin tuhafı aracın garantinin bitmesine 6 gün var Mekatronik ten şüpheleniyorlar.Çok tuhaf.Onlarda ilk defa sanki böyle birşey olmuş gibi deneme yanılma yapıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorenzo07

    Selamlar benim araç passat 2.0 tdi 2011 B6 kasa.Bendeki sorun biraz farklı D5 den D4 e ve D3 den D2 ye düşerken tık diye bir ses geliyor şanzumandan.Aracı dün servise bıraktım.Servistekiler daha önce hiç böyle bir problemle karşılaşmamış gibi davrandılar.İşin tuhafı aracın garantinin bitmesine 6 gün var Mekatronik ten şüpheleniyorlar.Çok tuhaf.Onlarda ilk defa sanki böyle birşey olmuş gibi deneme yanılma yapıyorlar.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar maalesef bendede aynı sorun oldu.D2 de araç titreme yapıyor.büyük ihtimal kavrama değişecek...benim merak ettiğim konu şu.aracım 2009 model ve garantisi bitti.tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırdım acaba kavramayı iyi niyet garantisinden ücretsiz değiştirirler mi? bilgisi olan var mı?




  • dün servise gittim ve kavrama değişimi yapılması gerektiğini söylediler.ama parça ücretinin %30 unu istediler benden ve bu 1000 tl ye yakın bir rakam tutuyor.bunu ödemek istemiyorum ne yapabilirim acaba.tüketici mah. gitsem vbir sonuç alabilirmiyim..:(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgrlcskn

    dün servise gittim ve kavrama değişimi yapılması gerektiğini söylediler.ama parça ücretinin %30 unu istediler benden ve bu 1000 tl ye yakın bir rakam tutuyor.bunu ödemek istemiyorum ne yapabilirim acaba.tüketici mah. gitsem vbir sonuç alabilirmiyim..:(
    arkadaşlar benim araç hafif rampada durup kalkarken az da olsa geri kacıyor.tekrar denediğimde yapmıyor servise götürdüm defalarca denedik bir türlü geriye kaçmadı sizde de böyle sorun oluyormu acaba..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzman01

    arkadaşlar benim araç hafif rampada durup kalkarken az da olsa geri kacıyor.tekrar denediğimde yapmıyor servise götürdüm defalarca denedik bir türlü geriye kaçmadı sizde de böyle sorun oluyormu acaba..

    Alıntıları Göster
    Yokuş desteği aktif etmek için kemer takılı ve de frene tam basılması gerekiyor. Yoksa geri kaydırma yapar çünkü sistem devreye girmemiş oluyor, bildiğim kadarıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgrlcskn

    dün servise gittim ve kavrama değişimi yapılması gerektiğini söylediler.ama parça ücretinin %30 unu istediler benden ve bu 1000 tl ye yakın bir rakam tutuyor.bunu ödemek istemiyorum ne yapabilirim acaba.tüketici mah. gitsem vbir sonuç alabilirmiyim..:(
    Sanırım aracın garantisi bitmiş ve iyi niyet garantisinden size %70 garanti vermişler. Mahkemeye gitseniz bişey çıkacağını sanmıyorum çünkü; garantin bitmiş yapmak zorunda değiliz denebilir. Ama izlenecek yok Doğuş genel merkezini arayın ve şikayet olarak bildirin derim ben. Fakat bu %70 oranda kötü değil faydalanın bence.
    DSG lerde kavra sorunu oluyor garantide ise sıkıntı olmuyor. Garantiden değiştiriyorlar sonuçta. Vites geçişlerinde kütleme var ise bu sefer DSG mekatronik üniteleri değişebilir arkadaşlar. Fakat her araçta bir sorun olabilir. İkinci el alırken bunlara dikkat edin derim ben. sormak istediğiniz varsa garanti ile ilgili yardımcı olurum arakdaşlar.
    Bide şunu unutmayın bir aracın motor+şanzıman+yürür aksam (ö takım)+güç aktarma organları yeni dizayn edilmiş ve takılmış ise o aracı 1-2 sene almamak sizin yararınıza olur. Arıza anlamında feedbacklere bakarak araçların parçaları güncelleniyor.




  • geçen gün Polo GTI siparişi verdim ve Şubat 2012'den sonraki üretimlerde DSG sorunu ile gelen olmadığını söylediler.. araştırmalarımda bu yönde sonuç bulmuştu zaten.. mekatronik ve kavrama sorununu çözmüşler.. bu tabiiki DSG ile sorun yaşanmayacak anlamına gelmiyor ama 2011 ve önceki yıllara göre oldukça sorunsuz olduğu anlamına geliyor ve 2011 ve öncesi yıllara ait DSG 7'lerin sorunlu olduklarını kabul ettiler.. Zaten kabul etmeme gibi bir lüksleri yok!

    diyeceğim o ki, Şubat 2012 sonrası üretime sahip olan VW sahibi var mı aramızda? ve bir sorun yaşadı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    geçen gün Polo GTI siparişi verdim ve Şubat 2012'den sonraki üretimlerde DSG sorunu ile gelen olmadığını söylediler.. araştırmalarımda bu yönde sonuç bulmuştu zaten.. mekatronik ve kavrama sorununu çözmüşler.. bu tabiiki DSG ile sorun yaşanmayacak anlamına gelmiyor ama 2011 ve önceki yıllara göre oldukça sorunsuz olduğu anlamına geliyor ve 2011 ve öncesi yıllara ait DSG 7'lerin sorunlu olduklarını kabul ettiler.. Zaten kabul etmeme gibi bir lüksleri yok!

    diyeceğim o ki, Şubat 2012 sonrası üretime sahip olan VW sahibi var mı aramızda? ve bir sorun yaşadı mı?
    Arkadaşlar kavramanın garantisi 3 yılmış.(kaynak: avek oto murat usta)

    Bazı ülkelerde 10 yıl dediğimde doğrudur dendi başka birşey de ellerinden gelmez zaten.

    Sadece tavsiyem DSG li araçların servis bakımlı olması. Garantiden sonrada iyiniyet garantisi için servise gitmeye devam etmeleri.

    Tabii yılık bakım masrafı (1.4 tsi 122 30.000) için 450 tl.yi daha yeni ödemiş biri olarak bunun da ucuz br önlem olduğunu söyleyemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    KAvramanın yokuşlarda uzun süre dur-kalk sonrası ısınmaması gerekir, bence.

    Sonuçta bunun çözümü birazdaha yüksek maliyete bakar ancak vw nin buna yanaşmadığı anlaşılıyorki araç yazılımına bu şekilde bir uyarı eklemeyi uygun görmüşler. Bu uyarıyı ekleyene kadar. Kavrama plakalarını daha güçlü yapabilirdi. FOrumdan biri spor araçların kavramalarında olduğu gibi, bronz kullanıllırsa çok daha dayanıklı olur demişti. Sonuçta çözümü olmaması mümkün değil, MAliyete bakar. Sonuçta Doğru Ramazan, köprü ve yol çalışmaları derken son bir aydır 19-20:30 arasında ANORMAL bir trafik vardı, ancak kimin aracıyla hangi yokuşta,kaç derece sıcaklıkta, kaç saat dur-kalk yapabileceğini vw sorgulayamaz. Misal bir saat dayanan materyal kullandı ise 5 saat dayanabilecek olanı kulanması gerekir. diye düşüyorum.

    Sizin dediğiniz gibi olmasına rağmen DSG fiyat farkı 7binTL. Çok pahalı çok!




  • Subat 2012 sonrasu Dsg sorunu derken ne gibi bir sorundan bahsediyorsunuz. Ben aracimi gecen ay 0 aldim Doğuştan. Dsg den singirti sesi ve ara sira vites geçişlerinde tak tuk sesler duyuyorum. Ama kavramada sarsinti veya titreme yok. Aracin bunun haricinde. Sorunsuz konforlu bir sürüşü var. Ama dedigim gibi sanirim bütün sorunlar çözülmemiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Dsg araclarda cok ciddi sikintilar oluyor

    3 tane dsg aracimiz var cok sukur bir problem yasamadim ama yasayan oluyor

    Ozellikle 7 ileri dsg araclarda kavrama ve mekotronic arazasi oluyor

    Kavrama sikintisi genelde arac giderken ani frenlerde oluyor


    Merhaba, kavrama sıkıntısı genelde ani frende oluyor demişsiniz..
    Bu konuyu biraz açabilir misiniz? Tam olarak nasıl tarif edilmeli?
    Benim aracımda 1 yada 2'de herhangi bir titreme yok ama ani yavaşlamada sanki birşey hisseder gibi oldum o nedenle sizin deneyimleriniz ışık tutacak.
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koton

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Dsg araclarda cok ciddi sikintilar oluyor

    3 tane dsg aracimiz var cok sukur bir problem yasamadim ama yasayan oluyor

    Ozellikle 7 ileri dsg araclarda kavrama ve mekotronic arazasi oluyor

    Kavrama sikintisi genelde arac giderken ani frenlerde oluyor


    Merhaba, kavrama sıkıntısı genelde ani frende oluyor demişsiniz..
    Bu konuyu biraz açabilir misiniz? Tam olarak nasıl tarif edilmeli?
    Benim aracımda 1 yada 2'de herhangi bir titreme yok ama ani yavaşlamada sanki birşey hisseder gibi oldum o nedenle sizin deneyimleriniz ışık tutacak.
    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Volkswagen CC 2012 model aracim var. 1.4 TSI - 7 Ileri Kuru DSG bulunuyor.
    Arac 40-50 ile giderken D4 viteste ve yaklasik 1000rpm de takili kaldi ve gaza basmama ragmen hizlanmadi..daha sonra aracin hizi 30'a dustu ve ben S4 e gecirdim vitesi gene bir degisiklik olmadi. manuel olarak vitese gectiginde araca guc verebildim.
    Sanirim mekatronik problemi var. servise gittim arabanin bilgisayar loglarinda herhangi bir problem cikmadi, araci test icin dogus otoya biraktim 2-3 gun test edecekler ve olasi yazilim guncellemelerini yapacaklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MS-CAR

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    araç düzenli olarak yetkili servise devam ediyorsa , iyi niyet kapsamında aracın masrafının çok büyük bir kısmı karşılanıyor . mesela parçayı firma veriyor siz işçilik vs. veriyorsunuz gibi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNNİ

    araç düzenli olarak yetkili servise devam ediyorsa , iyi niyet kapsamında aracın masrafının çok büyük bir kısmı karşılanıyor . mesela parçayı firma veriyor siz işçilik vs. veriyorsunuz gibi .

    Alıntıları Göster
    yarın serviste kavrama değişecek, aracım 2010 model garantisi bitmiş, bende yeni aldım zaten, ancak bir bakımı atlamış olmasına rağmen iyi niyet garantisinden değişecek yaklaşık 1000TL ödeyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    yarın serviste kavrama değişecek, aracım 2010 model garantisi bitmiş, bende yeni aldım zaten, ancak bir bakımı atlamış olmasına rağmen iyi niyet garantisinden değişecek yaklaşık 1000TL ödeyeceğim.

    1000 tl fazla geldi bana. bakım felandamı var sadece kavrama değişiminin size düşen payımı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    yarın serviste kavrama değişecek, aracım 2010 model garantisi bitmiş, bende yeni aldım zaten, ancak bir bakımı atlamış olmasına rağmen iyi niyet garantisinden değişecek yaklaşık 1000TL ödeyeceğim.

    1000 tl fazla geldi bana. bakım felandamı var sadece kavrama değişiminin size düşen payımı?

    bakım hariç sadece kavrama değişiminden bana düşen pay 1000TL.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihdemirag

    yeni nesil kavramalar geldi 2012 lerde sorun yok onceki yillarda problem olanlar serviste degistirebiliyor garantiden benim aracin garantisi bitti yinede kavramam mekatronik degisti

    Size düşen maliyet ne oldu?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.