Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
868
Cevap
38
Favori
399.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y_a_s

    üzerinden biraz geçmiş ama görünce dayanamadım yazmak istedim.Arkadaşım japon araçları çok daha fazla sorun veriyo demişsin sen tersten okuyosun istatistikleri galiba.Biraz objektşf ol wv fanı hayranı olabilirsin ama objektifliğini bu forumda bozma en azından.Ben sana japon arabalarının wv nin 10 da biri kadar srun vermediği istatistikler gösteririm.Yıllarca wv kullandım lanet ettim 4 yıldırdasubaru kullanıyorum ve inan kalite farkı dağlar kadar.Daha arcım bir kere bile arıza vermedi wv bu süre zarfında en az 3-4 kere sorun çıkarmıştı bana ama ben aşağılamıyorum olduğu gibi objektif değerlendiriyorum...

    @y_a_s

    Marka adı vermeyecektim ama beni buna zorladınız. Buyrun aşağıdaki firma bu kasa ilk çıktığında (2007-2008 yıllarında) benzinli modelleri de M/M şanzımanla satıyordu. Gelen şikayetler ve arıza oranlarının yüksek olması sebebiyle tam otomatik AT şanzımana geçtiler. Ayrıca siz de biliyorsunuzdur, otomatik şanzıman çok daha eski ve yakıt tüketimini artıran bir teknoloji. Buna rağmen sadece sorunsuzluk adına bu şanzımana geçiş yaptılar ve hala satıyorlar. Sadece dizel modellerde M/M şanzımanın geliştirilmiş ve modifiye edilmiş bir versiyonu kullanılıyor. O yıllardaki M/M adıyla anılan şanzımanın tamamen değiştirilmiş hali.

    Bu şanzımanların sorunlu olduğunu, yolda bıraktığını bizzat servis çalışanının ağzından duydum. Hatta aynen şu cümleyi kullandı: "Yolda kalmak istemiyorsanız düz vites alın!"

    Yazılarımın tamamını bilmediğiniz ve okumadığınız için beni VW fanı olmakla suçlamışsınız. Beni tanıyan ve forumdan bilen bilir. Hiçbir markanın fanı değilim. Her zaman her aracın hakkını veririm. Belirli bir limitin üzerinde araç önerisi isteyenlere hep Mercedes, BMW ve Audi araçları tavsiye ederim. VW parasına göre iyi bir araçtır; tabi bir yere kadar. Lütfen diğer mesajlarımı okumadan böyle saçma yorumlar yapmayın.

    Yukarıdaki mesajınızda VW ve japon araçların arıza oranlarını karşılaştıran bir istatistikten bahsetmişsiniz. Ben ve bu konuyu takip eden herkes dört gözle bu istatistikleri bekliyor. Lütfen buraya ekleyin sonra konuşalım.


     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 23 Haziran 2013; 16:14:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotech1

    quote:

    Orijinalden alıntı: y_a_s

    üzerinden biraz geçmiş ama görünce dayanamadım yazmak istedim.Arkadaşım japon araçları çok daha fazla sorun veriyo demişsin sen tersten okuyosun istatistikleri galiba.Biraz objektşf ol wv fanı hayranı olabilirsin ama objektifliğini bu forumda bozma en azından.Ben sana japon arabalarının wv nin 10 da biri kadar srun vermediği istatistikler gösteririm.Yıllarca wv kullandım lanet ettim 4 yıldırdasubaru kullanıyorum ve inan kalite farkı dağlar kadar.Daha arcım bir kere bile arıza vermedi wv bu süre zarfında en az 3-4 kere sorun çıkarmıştı bana ama ben aşağılamıyorum olduğu gibi objektif değerlendiriyorum...

    @y_a_s

    Marka adı vermeyecektim ama beni buna zorladınız. Buyrun aşağıdaki firma bu kasa ilk çıktığında (2007-2008 yıllarında) benzinli modelleri de M/M şanzımanla satıyordu. Gelen şikayetler ve arıza oranlarının yüksek olması sebebiyle tam otomatik AT şanzımana geçtiler. Ayrıca siz de biliyorsunuzdur, otomatik şanzıman çok daha eski ve yakıt tüketimini artıran bir teknoloji. Buna rağmen sadece sorunsuzluk adına bu şanzımana geçiş yaptılar ve hala satıyorlar. Sadece dizel modellerde M/M şanzımanın geliştirilmiş ve modifiye edilmiş bir versiyonu kullanılıyor. O yıllardaki M/M adıyla anılan şanzımanın tamamen değiştirilmiş hali.

    Bu şanzımanların sorunlu olduğunu, yolda bıraktığını bizzat servis çalışanının ağzından duydum. Hatta aynen şu cümleyi kullandı: "Yolda kalmak istemiyorsanız düz vites alın!"

    Yazılarımın tamamını bilmediğiniz ve okumadığınız için beni VW fanı olmakla suçlamışsınız. Beni tanıyan ve forumdan bilen bilir. Hiçbir markanın fanı değilim. Her zaman her aracın hakkını veririm. Belirli bir limitin üzerinde araç önerisi isteyenlere hep Mercedes, BMW ve Audi araçları tavsiye ederim. VW parasına göre iyi bir araçtır; tabi bir yere kadar. Lütfen diğer mesajlarımı okumadan böyle saçma yorumlar yapmayın.

    Yukarıdaki mesajınızda VW ve japon araçların arıza oranlarını karşılaştıran bir istatistikten bahsetmişsiniz. Ben ve bu konuyu takip eden herkes dört gözle bu istatistikleri bekliyor. Lütfen buraya ekleyin sonra konuşalım.


     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)
    Selamlar arkadaşlar.
    2011 Model Seat Ibiza 1.2 TSi 7 ileri DSG araca sahibim.
    2012 kasım ayında aracımı 30.000 bakımı için sevise götürdüm ve bana yeni DSG güncellemesi olduğunu, yakıtı düşürdüğünü ve bazı hataların giderildiğini söyleyip güncellemeyi yaptılar. Güncellemeden sonra o zamana kadar hiç yaşamadığım D2 de titreme sorunu başladı. Önceleri çok nadir olmuştu ancak artık daha sık olmaya başladı ve aracımı servise götürdüm. İncelendi ve öncelikle Kavrama ve Mekatronik arızası olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Garanti süresi yeni bittiği için ücretin 9.000 TL olduğunu ancak iyi niyet garantisinden faydalanılarak 1500 TL civarı işçilik ücretini ödeyerek parçların değiştirileceğini söylediler.
    Ben de bu Km'de kullanıcı hatası olmayan bir aracın nasıl arıza çıkardığını sorarak hakkımı savunduğumda İspanya Seat ile yazışacaklarını ve beni tamamen garantiden faydalandıracaklarını söylediler.
    Bugün cevap geldi ve Seat'ın dediğine göre Kavrama ve Mekatronik değişmesine gerek duyulmadığını sadece içindeki bir rulmanın değiştirilerek sorunun giderildiğini belirtmişler. Yarın aracımı servise götüreceğim ancak bu sorunun hiçbir yerde rulman değiştirilerek çözüldüğünü duymadım. Haliyle kafamda sorunu geçici olarak çözüp sonra kullanıcı hatasına dönüştürme çabası olabileceği düşünceleri geldi. Bu çözümle karşılaşan arkadaşlar yardımcı olurlar ise çok sevinirim.

    Bunun haricinde DSG bu sorunu çıkmayana kadar harika bir şanjımandı konforu ve kullanımı keyif verici o yüzden şu günlerden yeni bir GOLF 7 alma düşüncem vardı ancak bu sorun kafamı kurcaladı yeni VW'lerde bu sorunların giderildiğini yazmışsınız sanırım. Sorunla karşılaşan var ise burada paylaşırsa sevinirim Tüşekkür ederim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    DSG iyidir. Bunlar ufak tefek sorunlar. Hallolur. İyi forumlar...

    bu sorunlar ufaksa sizin görüşünüzde büyük sorun nedir üstadım arabanın yanması falanmı ? yok yani dsg iyi diyorsunda şu gugıla bi yaz bakalım neresi iyiymiş çinde neden toplatılmış vs.. Böyle laflar yazıp kaçıp milletin canını yakma o paralar hiç kolay kazanılmıyor hemde hiç !


    Bu da sizin düşünceniz. Yukarıda yazdıklarımın aynen arkasındayım. DSG "mükemmel" bir şanzımandır. Birebir aynı teknolojiyi Mercedes - BMW ve Audi gibi dünya devleri de kullanmaktadır. 110.000 euroluk Audilerde hangi şanzıman varsa, aynısı VW'in araçlarında da vardır. Audi'nin şanzıman arızası verme ihtimali neyse VW'in ki de odur.

    VW'in tek farkı diğer markaların yüzbinlerce euroluk araçlarında kullandığı bu teknolojiyi daha makul fiyatlarla halka sunmasıdır. Arıza yapan araçlar da binde bir denecek kadar azdır. Japon, kore ve fransız araçları çok daha fazla şanzıman arızası vermektedirler. Bazıları bunu gözardı ederek VW'i topa tutmaya devam etmektedirler.


    Hocam meseleye ayrıntı vermek isterim:

    - Sizin 110 bin eur luk araçlar da aynı şanzımanı kullanıyor dediğiniz eksik bilgidir. VW/Audi ve grubu araçların 7 ileri DSG DQ200 şanzımanı 250 nM ye kadar olan araçlarda kullanılıyor. Daha büyük torklu araçlarda (örneğin 2.0 TDI motorlu araçlar) DQ250 (6 ileri) kullanılıyor ki zaten DQ250 lerde nadiren sorun çıkıyor. Ama şu anda VW grubunun dünyanın heryerinde sattığı 7 ileri olan DSG kronik sorunlu bir şanzıman. Almanyadaki forumlar v.b. uzun süren araştırmalar sonucu (bkz. bu linkte görüldüğü üzere her iki DSG 7 ileri kullanıcısından biri şanzımandan şikayetçi) ben geçen hafta 14. passat highline almaktan vazgeçtim.

    Araca 90 bin TL para bayılıp 20 bin km de serviste 15 gün şanzıman beklemek istemem. Kaldı ki değişimden sonra 20-30 bin km sonra muhtemelen yine aynı arıza olacak.

    Ben buradan bütün VW kullanıcılarına sesleniyorum: 7 ileri DSG almayın, ta ki VW Türkiye'de de DSG garantisini 10 yıla çıkarana kadar.

    Çin'de 10 yıl garanti vereceksin, burada kalkıp birçok kimseye kullanıcı hatası diyeceksin... Bunu doğru bulmuyorum... Bu konuyla alakalı birisi Passatturkey forumundan doğuşu mahkemeye verdi ve kazandı, bilginize...

    Olaylara VW fanatikliği yapmadan, objektif bakmak lazım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mel75

    Hocam meseleye ayrıntı vermek isterim:

    - Sizin 110 bin eur luk araçlar da aynı şanzımanı kullanıyor dediğiniz eksik bilgidir. VW/Audi ve grubu araçların 7 ileri DSG DQ200 şanzımanı 250 nM ye kadar olan araçlarda kullanılıyor. Daha büyük torklu araçlarda (örneğin 2.0 TDI motorlu araçlar) DQ250 (6 ileri) kullanılıyor ki zaten DQ250 lerde nadiren sorun çıkıyor. Ama şu anda VW grubunun dünyanın heryerinde sattığı 7 ileri olan DSG kronik sorunlu bir şanzıman. Almanyadaki forumlar v.b. uzun süren araştırmalar sonucu (bkz. bu linkte görüldüğü üzere her iki DSG 7 ileri kullanıcısından biri şanzımandan şikayetçi) ben geçen hafta 14. passat highline almaktan vazgeçtim.

    Araca 90 bin TL para bayılıp 20 bin km de serviste 15 gün şanzıman beklemek istemem. Kaldı ki değişimden sonra 20-30 bin km sonra muhtemelen yine aynı arıza olacak.

    Ben buradan bütün VW kullanıcılarına sesleniyorum: 7 ileri DSG almayın, ta ki VW Türkiye'de de DSG garantisini 10 yıla çıkarana kadar.

    Çin'de 10 yıl garanti vereceksin, burada kalkıp birçok kimseye kullanıcı hatası diyeceksin... Bunu doğru bulmuyorum... Bu konuyla alakalı birisi Passatturkey forumundan doğuşu mahkemeye verdi ve kazandı, bilginize...

    Olaylara VW fanatikliği yapmadan, objektif bakmak lazım...


    Öncelikle aynı şanzımanı kullanıyor derken çalışma prensibinden bahsediyorum. Yani çift kavramalı S-tronic, DSG vb. adlandırılan şanzımanlardan.

    Benim marka fanatiği olduğumu nerden çıkardınız, bunu da anlamış değilim. Şu anki maddi durumum VW'in ürettiği araçlara yettiği için VW kullanıyorum. Yoksa Mercedes - BMW - Audi üçlüsünün yanında VW'in lafı bile edilmez. Hatta üçlüyle aynı cümle içerisinde bile kullanılamaz. Beni forumdan tanıyan tanır. Paraya göre araç tavsiye ederim. Belirli bir seviyenin üzerine hep yukarıdaki üçlüyü tavsiye ederim. Bu yüzden beni tanımadan böyle saçma yorumlar yapmayın. Sadece yıllardır VW kullandığım için bilgim dahilinde yararlanmak isteyenlere yardımcı olurum.

    Gelelim DSG konusuna. Yukarıda 200 - 250 bir şeyler yazmışsınız. VW, motorun ürettiği torka dayanamayacak bir şanzımanı asla hiçbir modelinde kullanmaz. Hatta ürettiği torktan çok daha fazlasına dayanabilecek şanzımanları kullanır. Örneğin 1.4 TSI 122 hp. motor "yetkili servislerin yasal olarak yüklediği ABT yazılımla" 160 hp. ye çıkarılıyor. Bu araçlardaki DSG şanzıman da motorun yeni ürettiği fazladan torka sorunsuz dayanabiliyor.

    7 ileri şanzımanın düşük torklu araçlarda, 6 ileri şanzımanın yüksek torklu araçlarda kullanıldığını söylemişsiniz. Eğer siz bu konuda birşey biliyorsanız, ben hiçbir şey bilmiyorum. Örnek olarak aşağıya eklediğim Audi A6 modelinin motor tork değerlerini ve kullandığı şanzımanın kaç vitesli olduğunu inceleyin. Kronik olarak adlandırdığınız şanzıman 3000 motor, 310 beygir, 440 nm. torka sahip araçta kullanılıyor. Merak etmeyin. VW ve Audi mühendisleri bunu sizin yerinize düşünmüştür.




     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mel75

    Hocam meseleye ayrıntı vermek isterim:

    - Sizin 110 bin eur luk araçlar da aynı şanzımanı kullanıyor dediğiniz eksik bilgidir. VW/Audi ve grubu araçların 7 ileri DSG DQ200 şanzımanı 250 nM ye kadar olan araçlarda kullanılıyor. Daha büyük torklu araçlarda (örneğin 2.0 TDI motorlu araçlar) DQ250 (6 ileri) kullanılıyor ki zaten DQ250 lerde nadiren sorun çıkıyor. Ama şu anda VW grubunun dünyanın heryerinde sattığı 7 ileri olan DSG kronik sorunlu bir şanzıman. Almanyadaki forumlar v.b. uzun süren araştırmalar sonucu (bkz. bu linkte görüldüğü üzere her iki DSG 7 ileri kullanıcısından biri şanzımandan şikayetçi) ben geçen hafta 14. passat highline almaktan vazgeçtim.

    Araca 90 bin TL para bayılıp 20 bin km de serviste 15 gün şanzıman beklemek istemem. Kaldı ki değişimden sonra 20-30 bin km sonra muhtemelen yine aynı arıza olacak.

    Ben buradan bütün VW kullanıcılarına sesleniyorum: 7 ileri DSG almayın, ta ki VW Türkiye'de de DSG garantisini 10 yıla çıkarana kadar.

    Çin'de 10 yıl garanti vereceksin, burada kalkıp birçok kimseye kullanıcı hatası diyeceksin... Bunu doğru bulmuyorum... Bu konuyla alakalı birisi Passatturkey forumundan doğuşu mahkemeye verdi ve kazandı, bilginize...

    Olaylara VW fanatikliği yapmadan, objektif bakmak lazım...


    Öncelikle aynı şanzımanı kullanıyor derken çalışma prensibinden bahsediyorum. Yani çift kavramalı S-tronic, DSG vb. adlandırılan şanzımanlardan.

    Benim marka fanatiği olduğumu nerden çıkardınız, bunu da anlamış değilim. Şu anki maddi durumum VW'in ürettiği araçlara yettiği için VW kullanıyorum. Yoksa Mercedes - BMW - Audi üçlüsünün yanında VW'in lafı bile edilmez. Hatta üçlüyle aynı cümle içerisinde bile kullanılamaz. Beni forumdan tanıyan tanır. Paraya göre araç tavsiye ederim. Belirli bir seviyenin üzerine hep yukarıdaki üçlüyü tavsiye ederim. Bu yüzden beni tanımadan böyle saçma yorumlar yapmayın. Sadece yıllardır VW kullandığım için bilgim dahilinde yararlanmak isteyenlere yardımcı olurum.

    Gelelim DSG konusuna. Yukarıda 200 - 250 bir şeyler yazmışsınız. VW, motorun ürettiği torka dayanamayacak bir şanzımanı asla hiçbir modelinde kullanmaz. Hatta ürettiği torktan çok daha fazlasına dayanabilecek şanzımanları kullanır. Örneğin 1.4 TSI 122 hp. motor "yetkili servislerin yasal olarak yüklediği ABT yazılımla" 160 hp. ye çıkarılıyor. Bu araçlardaki DSG şanzıman da motorun yeni ürettiği fazladan torka sorunsuz dayanabiliyor.

    7 ileri şanzımanın düşük torklu araçlarda, 6 ileri şanzımanın yüksek torklu araçlarda kullanıldığını söylemişsiniz. Eğer siz bu konuda birşey biliyorsanız, ben hiçbir şey bilmiyorum. Örnek olarak aşağıya eklediğim Audi A6 modelinin motor tork değerlerini ve kullandığı şanzımanın kaç vitesli olduğunu inceleyin. Kronik olarak adlandırdığınız şanzıman 3000 motor, 310 beygir, 440 nm. torka sahip araçta kullanılıyor. Merak etmeyin. VW ve Audi mühendisleri bunu sizin yerinize düşünmüştür.




     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)




    Daha büyük motorlar biraz küçük bir kesimi ilgilendirdiği için fazla detaya girmedim ama bahsettiğiniz motorlarda kullanılan dsg 7 ileri kodu DQ500 olup onda da bir sıkıntı yok.

    Ama 250 nm kadar motorlarda kullanılan DQ200 inanın bana sıkıntılıdır ve kesinlikle uzak durulmalıdır. Bu şansımdan bilindiği üzere ülkemizde en çok satan 122 bg tsi ve 105 bg tdi motorlarda kullanılan şanzımandır.

    İkisinin arasında bulunan motorlarda ise DQ250 6 ileri kullanılıyor ve onda da bir sıkıntı yok.

    Yetkili servisler böyle birşey yok diyor ama ricam lütfen bu söylediklerimi güvendiğiniz herhangi bir özel servise sorun veya forumda biraz arayın. Ne kadar kişinin sıkıntılı olduğunu göreceksiniz. Almanya da yapılan anketin linkini de verdim, sıkıntılı şanzımandır oranı %50, bu korkunç bir rakam.

    Ben Premium markalardan ziyade vw grubundan ve özellikle de Skoda dan araç almayı tercih ederdim ama ne yazık ki küçük ve orta motorlarda piyasaya sorunlu bir ürün sürmekte devam ediyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silverneo

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mel75

    Hocam meseleye ayrıntı vermek isterim:

    - Sizin 110 bin eur luk araçlar da aynı şanzımanı kullanıyor dediğiniz eksik bilgidir. VW/Audi ve grubu araçların 7 ileri DSG DQ200 şanzımanı 250 nM ye kadar olan araçlarda kullanılıyor. Daha büyük torklu araçlarda (örneğin 2.0 TDI motorlu araçlar) DQ250 (6 ileri) kullanılıyor ki zaten DQ250 lerde nadiren sorun çıkıyor. Ama şu anda VW grubunun dünyanın heryerinde sattığı 7 ileri olan DSG kronik sorunlu bir şanzıman. Almanyadaki forumlar v.b. uzun süren araştırmalar sonucu (bkz. bu linkte görüldüğü üzere her iki DSG 7 ileri kullanıcısından biri şanzımandan şikayetçi) ben geçen hafta 14. passat highline almaktan vazgeçtim.

    Araca 90 bin TL para bayılıp 20 bin km de serviste 15 gün şanzıman beklemek istemem. Kaldı ki değişimden sonra 20-30 bin km sonra muhtemelen yine aynı arıza olacak.

    Ben buradan bütün VW kullanıcılarına sesleniyorum: 7 ileri DSG almayın, ta ki VW Türkiye'de de DSG garantisini 10 yıla çıkarana kadar.

    Çin'de 10 yıl garanti vereceksin, burada kalkıp birçok kimseye kullanıcı hatası diyeceksin... Bunu doğru bulmuyorum... Bu konuyla alakalı birisi Passatturkey forumundan doğuşu mahkemeye verdi ve kazandı, bilginize...

    Olaylara VW fanatikliği yapmadan, objektif bakmak lazım...


    Öncelikle aynı şanzımanı kullanıyor derken çalışma prensibinden bahsediyorum. Yani çift kavramalı S-tronic, DSG vb. adlandırılan şanzımanlardan.

    Benim marka fanatiği olduğumu nerden çıkardınız, bunu da anlamış değilim. Şu anki maddi durumum VW'in ürettiği araçlara yettiği için VW kullanıyorum. Yoksa Mercedes - BMW - Audi üçlüsünün yanında VW'in lafı bile edilmez. Hatta üçlüyle aynı cümle içerisinde bile kullanılamaz. Beni forumdan tanıyan tanır. Paraya göre araç tavsiye ederim. Belirli bir seviyenin üzerine hep yukarıdaki üçlüyü tavsiye ederim. Bu yüzden beni tanımadan böyle saçma yorumlar yapmayın. Sadece yıllardır VW kullandığım için bilgim dahilinde yararlanmak isteyenlere yardımcı olurum.

    Gelelim DSG konusuna. Yukarıda 200 - 250 bir şeyler yazmışsınız. VW, motorun ürettiği torka dayanamayacak bir şanzımanı asla hiçbir modelinde kullanmaz. Hatta ürettiği torktan çok daha fazlasına dayanabilecek şanzımanları kullanır. Örneğin 1.4 TSI 122 hp. motor "yetkili servislerin yasal olarak yüklediği ABT yazılımla" 160 hp. ye çıkarılıyor. Bu araçlardaki DSG şanzıman da motorun yeni ürettiği fazladan torka sorunsuz dayanabiliyor.

    7 ileri şanzımanın düşük torklu araçlarda, 6 ileri şanzımanın yüksek torklu araçlarda kullanıldığını söylemişsiniz. Eğer siz bu konuda birşey biliyorsanız, ben hiçbir şey bilmiyorum. Örnek olarak aşağıya eklediğim Audi A6 modelinin motor tork değerlerini ve kullandığı şanzımanın kaç vitesli olduğunu inceleyin. Kronik olarak adlandırdığınız şanzıman 3000 motor, 310 beygir, 440 nm. torka sahip araçta kullanılıyor. Merak etmeyin. VW ve Audi mühendisleri bunu sizin yerinize düşünmüştür.




     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)




    Daha büyük motorlar biraz küçük bir kesimi ilgilendirdiği için fazla detaya girmedim ama bahsettiğiniz motorlarda kullanılan dsg 7 ileri kodu DQ500 olup onda da bir sıkıntı yok.

    Ama 250 nm kadar motorlarda kullanılan DQ200 inanın bana sıkıntılıdır ve kesinlikle uzak durulmalıdır. Bu şansımdan bilindiği üzere ülkemizde en çok satan 122 bg tsi ve 105 bg tdi motorlarda kullanılan şanzımandır.

    İkisinin arasında bulunan motorlarda ise DQ250 6 ileri kullanılıyor ve onda da bir sıkıntı yok.

    Yetkili servisler böyle birşey yok diyor ama ricam lütfen bu söylediklerimi güvendiğiniz herhangi bir özel servise sorun veya forumda biraz arayın. Ne kadar kişinin sıkıntılı olduğunu göreceksiniz. Almanya da yapılan anketin linkini de verdim, sıkıntılı şanzımandır oranı %50, bu korkunç bir rakam.

    Ben Premium markalardan ziyade vw grubundan ve özellikle de Skoda dan araç almayı tercih ederdim ama ne yazık ki küçük ve orta motorlarda piyasaya sorunlu bir ürün sürmekte devam ediyorlar.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar aslında Scirocco topiğine sormam lazım ama arkadaşların canını sıkmak istemiyorum. Bana bir bilgi ve akıl lazım. Bir adet tam aradığım Sciroccoyu buldum ama araç dsg ne yazık ki. Garanti de yok heralde. Şimdi ben bu aracı yine de alsam. Ne gibi arızalar ve masraflar çıkabilir? Ben 3 tip diye biliyorum. Hafifden ağıra;
    1. Kavrama
    2. Mekatronik (DSG beyni)
    3. Komple şanzıman

    Yardımcı olur musunuz. Yani bunları göze alarak düşüneceğim. Yani aracı bu masraflarla birlikte değerlendireceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Kavrama değişim prosedürü nasıl işledi bilgi verirmisiniz?

    Ne kadar ayıp değilmi arkadaşlar? Bir şanzıman yaptırtıyorsun kavramasının arızalı olduğunu bile bile yeni modele de koyuyorsun. İşte böyle bir saygısızlığı ancak vw yapar..

    arızalı olduğunu bile bile bu şanzımanı bu haliyle piyasaya sürmek rezalettir.. Tüketiciler sessiz kaldıkça vw tepemize biniyor.... Hepimiz sesimizi çıkaralım arkadaşlar vw'ye. acaba bu arızalı şanzımanları Almanyada yada Amerikada da piyasaya sürüyorlarmı acaba? o sıkar biraz .... bizim gibi 3. dünya ülkelerine kaktırıyorlar ancak . Bizim gibi uyanan 3-5 kullanıcınınkini değiştiririz değiştirmediklerimiz karımızdır mantığıyla....

    Yazıklar olsun volkswagene de bu arızalı araçları bile bile kabul eden Doğuş'a da...



    Aynı satış politikası fiat markasında da var.sadece vw yapmıyor toyota,citroen hepsi aynı .Bu güne kadar kullandığım en sorunsuz çift kavramalı şanzuman bmw smg şanzumanıdır.diğerlerinin tümü çöp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti-sa -- 17 Temmuz 2013; 15:30:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musti-sa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Kavrama değişim prosedürü nasıl işledi bilgi verirmisiniz?

    Ne kadar ayıp değilmi arkadaşlar? Bir şanzıman yaptırtıyorsun kavramasının arızalı olduğunu bile bile yeni modele de koyuyorsun. İşte böyle bir saygısızlığı ancak vw yapar..

    arızalı olduğunu bile bile bu şanzımanı bu haliyle piyasaya sürmek rezalettir.. Tüketiciler sessiz kaldıkça vw tepemize biniyor.... Hepimiz sesimizi çıkaralım arkadaşlar vw'ye. acaba bu arızalı şanzımanları Almanyada yada Amerikada da piyasaya sürüyorlarmı acaba? o sıkar biraz .... bizim gibi 3. dünya ülkelerine kaktırıyorlar ancak . Bizim gibi uyanan 3-5 kullanıcınınkini değiştiririz değiştirmediklerimiz karımızdır mantığıyla....

    Yazıklar olsun volkswagene de bu arızalı araçları bile bile kabul eden Doğuş'a da...



    Aynı satış politikası fiat markasında da var.sadece vw yapmıyor toyota,citroen hepsi aynı .Bu güne kadar kullandığım en sorunsuz çift kavramalı şanzuman bmw smg şanzumanıdır.diğerlerinin tümü çöp

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 2. el 2010-2011 golf-jetta bakıyorum, servis garantili bulma ihtimalim çok yok. Ama DSG sorunlarını aracın servis kaydından yakalayabilirim değil mi? sonuçta sanayide ustaya götürülecek bir şey değil kolay kolay.

    tavsiyeniz nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musti-sa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Kavrama değişim prosedürü nasıl işledi bilgi verirmisiniz?

    Ne kadar ayıp değilmi arkadaşlar? Bir şanzıman yaptırtıyorsun kavramasının arızalı olduğunu bile bile yeni modele de koyuyorsun. İşte böyle bir saygısızlığı ancak vw yapar..

    arızalı olduğunu bile bile bu şanzımanı bu haliyle piyasaya sürmek rezalettir.. Tüketiciler sessiz kaldıkça vw tepemize biniyor.... Hepimiz sesimizi çıkaralım arkadaşlar vw'ye. acaba bu arızalı şanzımanları Almanyada yada Amerikada da piyasaya sürüyorlarmı acaba? o sıkar biraz .... bizim gibi 3. dünya ülkelerine kaktırıyorlar ancak . Bizim gibi uyanan 3-5 kullanıcınınkini değiştiririz değiştirmediklerimiz karımızdır mantığıyla....

    Yazıklar olsun volkswagene de bu arızalı araçları bile bile kabul eden Doğuş'a da...



    Aynı satış politikası fiat markasında da var.sadece vw yapmıyor toyota,citroen hepsi aynı .Bu güne kadar kullandığım en sorunsuz çift kavramalı şanzuman bmw smg şanzumanıdır.diğerlerinin tümü çöp

    Çok iddialı laflar ediyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uludar

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Dediğiniz emareler şanzuman arızasına benziyor... çok can sıkıcı olmasa da yine de servise sorun derim. evet sorunlu derlerse iyi niyet çerçevesinde az bir ücretle değişim olabilir belki... her durumda mutlaka servise sormakta fayda var..
  • http://imageshack.us/photo/my-images/812/hp4zg.jpg/

    abdli araştırma şirketi consumer reportsun yaptığı istatistik dünyanın en prestijli isimlerinden biridir bu konuda...

    Bunun gibi onlarca prestijli markanın istatistik ve raporlarına baktığınızdada aynı sonuçları göreceksiniz.Sokakta yürüyen dilenciye bile sorsanız sorunsuzluk diye sorsanız japonlar der siz neye dayanarak almanları sorunsuzluk konsunda 1 numara yapıyorsunuz bende onu merak ediyorum.Kendim bmw m3 te sürdüm subaru foresterda bende soran arkadaşlarıma sorunsuzluk istiyorsanız japon alın diyorum...
    Unutmadan söyleyeyeim mercedes ve bmwye çok saygılıyımdır.Wv ninde amarok modeli kendi sınıfı için en başarılı araçlardan biridir.Ama benim gözümde passat scirocco tiguan heleki passat cc o paranın yarısını bile haketmiyor.O kadar para veriyosun çarpışma testlerinde perde hava yastıkları açılmıyor passat cc nin.Kusura bakmayın ama 130 bin küsür liralık araç hava yastıkları açılmıyor dalga geçiyorlar sanki şaka gibi ben bu modele saygı dahi duymam...@autotechvw@autotechvw@autotechvw@autotechvw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi y_a_s -- 9 Ağustos 2013; 1:39:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y_a_s

    http://imageshack.us/photo/my-images/812/hp4zg.jpg/

    abdli araştırma şirketi consumer reportsun yaptığı istatistik dünyanın en prestijli isimlerinden biridir bu konuda...

    Bunun gibi onlarca prestijli markanın istatistik ve raporlarına baktığınızdada aynı sonuçları göreceksiniz.Sokakta yürüyen dilenciye bile sorsanız sorunsuzluk diye sorsanız japonlar der siz neye dayanarak almanları sorunsuzluk konsunda 1 numara yapıyorsunuz bende onu merak ediyorum.Kendim bmw m3 te sürdüm subaru foresterda bende soran arkadaşlarıma sorunsuzluk istiyorsanız japon alın diyorum...
    Unutmadan söyleyeyeim mercedes ve bmwye çok saygılıyımdır.Wv ninde amarok modeli kendi sınıfı için en başarılı araçlardan biridir.Ama benim gözümde passat scirocco tiguan heleki passat cc o paranın yarısını bile haketmiyor.O kadar para veriyosun çarpışma testlerinde perde hava yastıkları açılmıyor passat cc nin.Kusura bakmayın ama 130 bin küsür liralık araç hava yastıkları açılmıyor dalga geçiyorlar sanki şaka gibi ben bu modele saygı dahi duymam...@autotechvw@autotechvw@autotechvw@autotechvw
    Bu eklediğiniz tablo DSG ile diğer şanzımanların arıza oranlarını karşılaştıran bir tablo değil. Burada genel olarak markaların, belirli bir mildeki araçlarının arıza ve bakım maaliyetleri karşılaştırılmış. Bu arıza aklınıza gelebilecek her türlü otomobil aksamı ile ilgili olabilir. Sadece şanzıman değil, genel anlamda bir otomobilde meydana gelebilecek tüm arızalar.

    Japon ve uzakdoğu araçlarının bakım, servis ve arıza maaliyetleri, tabi ki Alman araçlarından ucuz olacaktır. Buna şüphe yok. Yalnız bu tablodan "şanzıman arızaları" ile ilgili bir sonuca varılamaz.

    Ben bu konuda daha önce yazacağım herşeyi yazdım. Herkes istediği markadan istediği model aracı alıp kullanmakta özgürdür.

    DSG KONUSUNDA YAPILAN EN BÜYÜK HATA, forum sitelerine bakarak tüm DSG şanzımanlarda sıkıntı olduğunu söylemektir.

    Forum sitelerine genelde bu arızayı yaşayanlar, nasıl çözebileceklerini araştırmak için girerler. Memnun olan adamın pek işi olmaz. Memnun olan ne yapacak? Forum forum gezerek her konuya ben çok memnunum mu yazacak?

    Hani bazen forumlarda şöyle derler: Memnun olan 1 kişi mi yok? Memnun olan var da, burada işi yok. Memnun olan bu konuyu araştırmakla zaman kaybetmez. Aracı kullanır, tadını çıkarır.

    Kendimizi düşünelim. Bir sorun çıkmadan aracın hangi teknik özelliğini araştırıyoruz? Örneğin aracın bir arızası çıktı. Hemen internetin başına otururuz. Başka bu sorunu yaşayan var mı? Kim yaşamış, nasıl çözmüş, kaça mal olmuş vb. Bu sebeple bu tip forum konuları arıza yaşayanların kulübü haline dönüşüyor. Bu yazılanları okuyanlar da sanki tüm araçlar problemli ve herkes sıkıntı yaşıyor gibi gerçek olmayan bir sonuca ulaşıyor.

    Benim çevremde yıllardır bu şanzımanı sıkıntısız kullanan insanlar var. Tabi bu durum sizler bu şanzımanı alıp sıkıntı yaşamayacaksınız anlamına da gelmez. Benim tek karşı çıktığım nokta tamamı sorunluymuş gibi gösterilmesi.

    Tüm arkadaşlara iyi bayramlar...


    @y_a_s




  • autotech yüksek torkda da dsg7 kullanılıyorsa caddy 2.0 sportta neden dsg6 kullanıldıgı konusunda bilgi isteriz sizden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    autotech yüksek torkda da dsg7 kullanılıyorsa caddy 2.0 sportta neden dsg6 kullanıldıgı konusunda bilgi isteriz sizden


    Bu konuda, sanki Türkiye yetkili distribitörü Doğuş yetkilisiymişim gibi herkes benden hesap soruyor. Bu durumdan da hiç memnun değilim.

    Arkadaşlar dilediğiniz markanın dilediğiniz modelini alıp kullanmakta serbestsiniz. Sonuçta bu araçları ben ithal etmiyorum. Ben bu konu hakkında tüm bildiklerimi yukarıdaki mesajlarımda paylaştım. Kim neye inanmak istiyorsa inansın, benim için sakıncası yok. Ayrıca bir daha özellikle bu başlık altında yapılan hiçbir alıntıyı cevaplamayacağım.
    Yorumlarım yukarıda. Dileyen okur ve kime inanmak istiyorsa ona inanır. Sonuçta VW den maaş almıyorum. Ne yaşamışsam, çevremde ne görmüşsem bilgim dahilinde onları paylaştım.

    Son olarak forumdan bir arkadaş Golf 7 DSG yi acımasızca eleştiren bir video eklemiş. Ben de sizler için aşağıya ekledim. Vaktiniz varsa tamamını, yoksa videonun 9. dakikası ile 11. dakikası arasını izleyin. Bakın testi gerçekleştirenler DSG ile ilgili nasıl bir yorum yapmışlar. Testi yapan vatandaşlar da bildiğim kadarıyla benim yanımda maaşlı çalışmıyor.

    İyi forumlar arkadaşlar...


    http://forum.donanimhaber.com/m_79301139/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 28 Ağustos 2013; 8:18:29 >




  • Şanzıman konusunda söylediklerinize katılıyorum.Evet dsg genel anlamda sorunlu bir şanzıman olarak bilinir.Aslına bakarsanız bu iş birazda şans kısmet.Tabiki dsg şanzımanlı araca sahip ve sorunsuz kullanan çokça insan mevcut.Fakat dsg şanzımanların sorun çıkarma olasılığının daha yüksek olduğunu biliyorum.Ben bu yüzden dsg şanzımanlı araçları tercih etmiyorum.Ama şansa hiç sorun vermeden 100 binlerce kilometre kullananlarda oluyor.Abim 4 sene boyunca hiç sorun vermeden peugeot 307 kullandı ama aynı model başka bir arkadaşımın 2 yılda anasını ağlattı.Kesin kesin alınmaz demiyorum sadece ben bana bir arkadaşım danışıp o aracı aldığında 10bin kmde cillop gibi arabanın şanzımanında sorun çıkınca gelipte bana o kadar tavsiye ettin falan demesinden çekinirim bu yüzden ben bana danışan arkadaşlarımı tercih etmeden önce bu konularda uyarmayı tercih ediyorum.Sizede iyi bayramlar bu arada...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y_a_s

    Şanzıman konusunda söylediklerinize katılıyorum.Evet dsg genel anlamda sorunlu bir şanzıman olarak bilinir.Aslına bakarsanız bu iş birazda şans kısmet.Tabiki dsg şanzımanlı araca sahip ve sorunsuz kullanan çokça insan mevcut.Fakat dsg şanzımanların sorun çıkarma olasılığının daha yüksek olduğunu biliyorum.Ben bu yüzden dsg şanzımanlı araçları tercih etmiyorum.Ama şansa hiç sorun vermeden 100 binlerce kilometre kullananlarda oluyor.Abim 4 sene boyunca hiç sorun vermeden peugeot 307 kullandı ama aynı model başka bir arkadaşımın 2 yılda anasını ağlattı.Kesin kesin alınmaz demiyorum sadece ben bana bir arkadaşım danışıp o aracı aldığında 10bin kmde cillop gibi arabanın şanzımanında sorun çıkınca gelipte bana o kadar tavsiye ettin falan demesinden çekinirim bu yüzden ben bana danışan arkadaşlarımı tercih etmeden önce bu konularda uyarmayı tercih ediyorum.Sizede iyi bayramlar bu arada...
    Sorunlar şunlardı;

    Sağa sola tam dönüşlerde titreme ve ses.
    2. vitese geçince titreme
    Vites küçültürken aracın vurması (vites geçince aniden hızlanma)
    Vites küçültmelerin çok uzun sürmesi, bazen 2-3 saniyeye kadar uzaması.

    Sonuç;
     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)


    Araç bu sabah vitese geçmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 26 Ağustos 2013; 10:24:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real RocknRolla

    Sorunlar şunlardı;

    Sağa sola tam dönüşlerde titreme ve ses.
    2. vitese geçince titreme
    Vites küçültürken aracın vurması (vites geçince aniden hızlanma)
    Vites küçültmelerin çok uzun sürmesi, bazen 2-3 saniyeye kadar uzaması.

    Sonuç;
     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)


    Araç bu sabah vitese geçmedi.

    Alıntıları Göster
    autotechvw arkadaş neyin peşindesin anlamadım ama DSG Sorunludur bunu kabul et.
    Audi Mersedec ile dsg mi kullanıyor beni güldürme s-tronik ile dsg arasında dünya kadar fark var kardeşşşşş.Sen hiç s-tronik audinin şangur şungur ses yaptığını mercedes in ses yaptığını mekatronik in bozulduğunu duydunmu : ))))) adamı topa tutarlar.Biz 3. dünya ülkesiyiz o yüzden bize cinde yapılan malezyada yapılan Polo ve Jettaları satıyorlar Almanyada yapılan Passat ve Golf de bozulan araç sayısı cok az dır.
    kul yapısıdır bozulur ama 7 DSG vasat bir kul yapısıdır bozulmayan dsg yok.

    Arkadaşlar DSG sorunlu şanzımandır uzak durun 7 dsg olupta arıza yapmayan 1 tane arac yoktor.Kavraması o olmadı mekatroniği o olmadı sol taraftan yani şanzımandan gelen şangır şangır sesler resmen müzik senfonisi sunmaktadır.
    2.0 Passat,Cady DSG alın 6 vites dir ve sorunsuzdur.

    Bakın benim ve kardeşimin başına gelenler


    İtiraza gerek yok
    Tecrübe ile sabit DSG büyük bi garibettir kardeşim sıfır km Polo aldı 1.4 dsg 1000 km den sonra arabanın sol tarafından şangur şungur sesler gelmeye başladı 4500 km de mekatronik değiştirildi 500 km sonra yenden sesler gelmeye başladı ve yetkili servis bu aracın kalıtsal özellik oldugunu söyledi ve türkiyede hic bir yerde mekatronik yuzunden aracınıza bakılmayacak ve bu sesleri mecbur cekeceksiniz dendi ve kardeşim 0 aldıgı aracı 4500 km de zararına sattı.
    Ben yeni jetta aldım
    1,6 dsg tdi 50000 km de çamlıca tepesinde kaldım ne ileri ne geri gidiyordu.garantisi bittigi için yetkili serviste yaptıramadım mekatronik 8500 tl + işcilik bostancıda mekatronik tamir eden bi yer buldum 1750 tl ye yaptırdım ve binmeye devam ettim 58000 binde tekrar yolda kalırmıyım korkusyla aracımı sattım.
    VW iyi bir arabadır.ama Dsg sorunlu bir şanzımandır.alacaksanız manuel VW alın. Ben yeni toyota auris d4d M/M aldım memnunum Dsg kadar conforlu olmasa bile beni idare ediyor.arıza yapsa bile 1700 tl max .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rcelik73

    autotechvw arkadaş neyin peşindesin anlamadım ama DSG Sorunludur bunu kabul et.
    Audi Mersedec ile dsg mi kullanıyor beni güldürme s-tronik ile dsg arasında dünya kadar fark var kardeşşşşş.Sen hiç s-tronik audinin şangur şungur ses yaptığını mercedes in ses yaptığını mekatronik in bozulduğunu duydunmu : ))))) adamı topa tutarlar.Biz 3. dünya ülkesiyiz o yüzden bize cinde yapılan malezyada yapılan Polo ve Jettaları satıyorlar Almanyada yapılan Passat ve Golf de bozulan araç sayısı cok az dır.
    kul yapısıdır bozulur ama 7 DSG vasat bir kul yapısıdır bozulmayan dsg yok.

    Arkadaşlar DSG sorunlu şanzımandır uzak durun 7 dsg olupta arıza yapmayan 1 tane arac yoktor.Kavraması o olmadı mekatroniği o olmadı sol taraftan yani şanzımandan gelen şangır şangır sesler resmen müzik senfonisi sunmaktadır.
    2.0 Passat,Cady DSG alın 6 vites dir ve sorunsuzdur.

    Bakın benim ve kardeşimin başına gelenler


    İtiraza gerek yok
    Tecrübe ile sabit DSG büyük bi garibettir kardeşim sıfır km Polo aldı 1.4 dsg 1000 km den sonra arabanın sol tarafından şangur şungur sesler gelmeye başladı 4500 km de mekatronik değiştirildi 500 km sonra yenden sesler gelmeye başladı ve yetkili servis bu aracın kalıtsal özellik oldugunu söyledi ve türkiyede hic bir yerde mekatronik yuzunden aracınıza bakılmayacak ve bu sesleri mecbur cekeceksiniz dendi ve kardeşim 0 aldıgı aracı 4500 km de zararına sattı.
    Ben yeni jetta aldım
    1,6 dsg tdi 50000 km de çamlıca tepesinde kaldım ne ileri ne geri gidiyordu.garantisi bittigi için yetkili serviste yaptıramadım mekatronik 8500 tl + işcilik bostancıda mekatronik tamir eden bi yer buldum 1750 tl ye yaptırdım ve binmeye devam ettim 58000 binde tekrar yolda kalırmıyım korkusyla aracımı sattım.
    VW iyi bir arabadır.ama Dsg sorunlu bir şanzımandır.alacaksanız manuel VW alın. Ben yeni toyota auris d4d M/M aldım memnunum Dsg kadar conforlu olmasa bile beni idare ediyor.arıza yapsa bile 1700 tl max .

    Alıntıları Göster
    Golf'ün büyüsüne kapılıp uyarılarınızı dinlemeksizin DSG illetine bulaşmış bulunmaktayım. Hakkımızda hayırlısı artık bakalım ben ne zaman ağlamaya başlıcam :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    Golf'ün büyüsüne kapılıp uyarılarınızı dinlemeksizin DSG illetine bulaşmış bulunmaktayım. Hakkımızda hayırlısı artık bakalım ben ne zaman ağlamaya başlıcam :)

    Golf düz vitesle de olabilirdi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vazasubata
    Golf düz vitesle de olabilirdi ?

    büyükşehirde araba kullanan biri olarak ilk aradığım şey otomatik vites oldu. 3 yıldır da otomatik kullanıyorum bir daha debriyajlı günlere dönemem. :) hayırlısı
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.