Şimdi Ara

DSG DENEYİMİNİZE DAİR ANKET ÇALIŞMASI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
261
Cevap
2
Favori
16.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu açan arkadaşa sonsuz teşekkür ediyorum çok faydalı bir konu olduğunu düşünüyorum
  • EDC veya CVT varken DSG ile uğraşmazdım. Ancak ben manuel takılmayı seviyorum.
  • Sorular güzel. Dsg kullanıcısı olan arkadaşların yanıtlaması durumunda, dsg konusunda sağlıklı bir fikir edinilebilir diye düşünüyorum. Benim cevaplarım;

    1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?
    - 2010 Model Golf, km'si 22.000.

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?
    - Evet

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?
    - %20

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?
    - Bakımları düzenli yapılmaktadır.

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?
    -Sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?
    -Bir değişiklik yok,

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?
    -Herhangi bir sorun yaşamadım,

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?
    - Evet
    Not; Dsg'nin sorunsuzluğu konusunda kesin bir şey söyleyemem fakat çalışma karakteri itibariyle bmw nin 8 ilerisinden sonra kullandığım en iyi şanzıman olduğunu söyleyebilirim. 50.000 lira ve üzeri bir paraya satın aldığım arabada da sorunsuzluktan ziyade kullandığım aracın verdiği keyfi ve konforu referans alırım.




  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2011 Golf 1.4 TSI 122 7 ileri kuru 16000 KM

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? Evet

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %40

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? EVET

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? Sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? ilk alındığı gibi

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? hayır yaşanmadı

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Eğer aile otomobili alcaksam evet, ama spor amaçlı alcaksam tork sınırından dolayı varsa ıslak kavramalı yoksa manuel tercih ederim.
  • SOn zamanlardaki en yararlı konu.Teşekkür ederim açan arkadaşa.

    Öyle amcamdaki bozuldu,komşumunki ezildi,arkadaşınki eridi tarzı yorumcular lütfen bu konuyu görmezden geliniz.
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2010 Golf 1.4 TSI COmfortline DSG 7 ileri kuru tip Şu anda 25.000 km'de.

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? Evet

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %20

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? Zamanında yapıldı.

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? 0 aldım

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? Son dönemde 2. viteste hızlanırken titreme var. Sanırım kavrama seti değişecek.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? Madde 6.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Kararsızım, Eski tork konvertörlü Polo biraz daha konforlu sanki. Ama aracımı değiştireceğim dönemde bu şanzımanlar iyice olgunlaşmış olacak. Belki evet, belki hayır.




  • Aynı soruları 2 araç için 2 defa cevaplayacagım

    1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?

    2010 Vw Passat 1.4 tsi 7 DSG şuan 27.000 km de

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?

    Her zaman değil ama arada bir duyuyorum

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?

    %30

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?

    Her 10.000 kmde motor yağ ve filtre değişimi , onun haricinde 15.000 de normal bakım..

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?

    0 km

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?

    1-2 ve 2-3 vites geçişlerinde duruma göre bazen silkeleme yapabiliyor..Ancak diğer viteslerde kesinlikle bir sorun yok.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?

    Şuan kavrama siparişi verildi..Geldiğinde ücretsiz olarak değişecek..Gelicek kavrama yeni nesil olarak geçiyor

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?

    Passat ı 2010 martta aldık ve 2012 model olarak yine 7 İleri DSG li bir araç daha aldık..Yani evet..




  • Konu güzel olmuş ama şu DSG'ye laf ettirmeme olayını anlamıyorum.

    Şanzımanın sorunlu olduğunu, en azından çeşitli problemler yaşandığını Almanya ve Doğuş bile kabul etmiş ki, şu anda servise giden araçları kontrol edip "size garantiden kavrama siparişi veriyoruz, şu gün gelecek, değiştireceğiz" diye bilgi veriyorlarmış.

    Arkadaşımda DSG'li Scirocco var.
    Aracını süper titiz kullanır, iyi bakar, bakımları zamanında yapılır.

    DSG'den metalik sesler gelmesi bir sorun değildir. Şanzıman "kuru tip" diye geçiyor, o normal kabul ediliyor.

    Ancak titreme, çeşitli başka arızalar gibi sorunlar başgöstermiş vaziyette.
    Üstelik Audi, VW Polo, Passat, Scirocco, Golf vs. gibi birçok modelde yaşanmış problemler var ve çoğunluğu da aynı.

    Doğuş gibi "gelene çakma" politikası izlemesiyle bilinen bir kurum bile garantiyi kabul edip milletin kavramasını sorgu sualsiz değiştiriyorsa, ben bu işin altında gerçekten de bir "kabullenme" ararım. Az da olsa garantiden değişen sıfır gelen sandık TSI motorlar da var (Örn: Arkadaşımın Golf'ü).

    Almanya kabul etmiş değiştiriyor, daha niye "yok öyle birşey, kullandınız mı?" deme gereği hissediliyor?
    Adamların bunu kabul edip değiştirmesi bile bence çok olumlu bir uygulama.
    Kaldı ki zaten Avrupa'da bu tip arızalar gideriliyor.

    Bizdeki tüketiciler bilinçsiz diye bugüne kadar çok gündeme gelmemişti, geleni "bunlar böyle", "siz hatalı kullanmışsınız, garanti kapsamında değil" diye diye gönderiyorlardı. Manuel şanzımanlardaki debriyaj balatası hatalarını bile kaale almıyorlardı.
    Bu da Türkiye'ye özgü bir davranış.

    VW veya alt-üst markaları ile ilgili birçok forumda birçok kişi, 7 ileri DSG'lerde birtakım ciddi ve ciddi olmayan kronik sorunların olduğunu kabul edip, bu aracı alacaksanız ve illa DSG'li istiyorsanız 6 ilerisini tercih edin diye tavsiyelerde bulunuyorlar. Bunları kendi gözlerimle okudum, bir tarafımdan uydurmuyorum.

    Ha elbette ki garantiden değişimler olacak, arada sorunu olabilen 3-5 araç olacak.
    Ama yeterince yaygın şekilde bu arızaları duyduk ve görüyoruz ki ana firma da bunu kabullenip, çözüm üretebilmek adına elinden geleni yapıyor.
    Gelenin kavramasını değiştiriyor, garantiyi işletiyor...
    Bu da güzel bir gelişme.

    En azından Doğuş bunu iyi niyetle değil, korkuyla yapıyor. Yoksa birçok kişi ile davalık, mahkemelik olacaktı.
    Öyle ya da böyle, tüketici adına güzel bir gelişme.

    O yüzden DSG'yi savunmak, aklamak için kimse kasmasın. Bunlar olabilecek şeyler. Ancak bazıları gibi devekuşu misali kafayı toprağa gömerek görmezden gelmek olmaz.
    Şanzıman gerçekten enfes bir şanzıman, yiğidi öldür, hakkını yeme.
    Ancak sorunları olduğu ve giderilmeye çalışıldığı da bir gerçek.

    Birkaç hafta önce 160'lık DSG'li Golf alan arkadaşım tüm bunları bilerek aldı.
    Üstelik araç 9.000 km'de sıfır sandık motorla gelmiş, arkadaşım aldığında motor 2 gün önce takılmıştı, 1.000km rodaj yaptı.
    Garantisi bitmiş olmasına rağmen Doğuş "iyi niyet garantisi" ile motoru değiştirmiş.

    Ben asıl diğer şanzımanları merak ediyorum.
    Hiçbirinin muhabbeti dönmüyor.
    TCT nasıl mesela, EDC nasıl, bunlar hep benzer formda çalışan şanzımanlar.

    Bir de Peugeot'nun otomatikleri berbat ve genelde çok problemli mesela.
    DSG bunun yanında melek kalıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 21 Şubat 2012; 17:04:52 >




  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?

    2012 Seat İbiza 1.2 tsi 7 dsg 2500 km

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?

    Hayır gelmiyor

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?

    Suan rodajda oldugu için pek agresif kullanmadım..ancak bir kaç kick down denemesi yaptım..Hiç bir sorun yaşamadım..

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?

    Henüz bakıma girmedi

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?

    0 km
    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?

    Araç yeni ve alındıgı gunden bu yana hiç bir değişiklik yok

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?

    Suan için sorunsuz ve keyifli

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?

    EVET!




  • 1-) Bir arkadaşının, bir tanıdığının veya bir akrabasının başından geçen değil, bizzat kullanan arkadaşların belirlenmiş bu sorulara yanıt vermesinde fayda var.

    2-) Keza bu konu dsg - doğuş oto vs tartışma başlığı değil. Sadece belirlenmiş bu soruları bizzat bu şanzımana sahip araçları kullananların yanıtlamasını rica ediyorum.

    Forumda binlerce başlık var, oralarda yazabilirsiniz lütfen bu konuyu dağıtmayın
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?

    2010 CADDY 1.9/ 43BİN KM DSG 6

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?

    HAYIR

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?

    %20

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?

    BENDEN ÖNCE AKSATILMADAN BAKIMLARA GİRMİŞ 10BİN KM DE BİR

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?

    2.EL 40BİN KM

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?

    DEĞİŞİKLİK YOK, YANİ MÜKEMMEL

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?

    SORUN YOK

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?

    EVET
  • Şu DSG'yi bir test etmek nasip olmadı. Konuyu açan arkadaşa teşekkürler takipteyim.
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?

    2012 Jetta 1.6 TDİ DSG-7 8.000 km de

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?

    Hayır gelmiyor.

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?

    Yuzde 30 lakin yol bilgisayarı 17km ortalama hız gösterir çoğu zaman inanılmaz şehir içi dur kalk kullanılır.

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?

    12 aralık 2011 de aldık henüz bakıma girmedi.

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?

    Sıfır.

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?

    Vites geçişlerinde bir problem yok ilk günkü gibi.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?

    Aracı ufak bir problem için servise götürdüğümde test sürüşünde eleman 1-2. viteslerde titreme var p.tesi randevu verelim gelin dediler.
    P.tesi okulum yoğun olduğu için babam götürdü aracı. Gram araçtan anlamaz ne oldu baba diye sorduğumda "oğlum parça siparişi verildi yurt dışında gelince bizi arayacaklar gideceğiz" dedi parça ne diye sorduğumda bilmiyorum dedi Yarın yada cuma doğuşa gidip sorcam.

    Ufak bi titreme vardı fakat ilk defa dizel otomatik kullandığımız için normal sanıyorduk


    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?

    Evet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 21 Şubat 2012; 18:33:29 >




  • 13 kullanici yorum yapmis. 7 si ses geliyor 6'si ses gelmiyor demis. Buradan bu sanzumanin sorunlu oldugu degil ama her 2 tane aractan birinin ufakta olsa sikinti cikardigi anlasiliyor.

    Bu onemsiz ama buyuk bi problemdir. Araclar 0 hataya yakin uretilmelidir. Hadi belirli bi yuzdede hata olmalidir. Ama soz konusu sanzuman ve motor ise hata payi en az olmalidir.

    Kimse kusra bakmasin 50-60 bin tl para verdigim sanzuman istedigi kadar saglam olsun. Abuk subuk sesler cikartiyorsa benim gozumde degersizdir.

    Bu marka ve bu sanzuman bu kadar yuceltilecek bi mevzu degildir. Dsg kullanicilari hakli olarak kullandiklari araclari savunacaktir. Ama bu kullanicilarin hangileri bu araclari 5 yildan fazla ve 150 bin km ustu kullanacak ?

    Araba denilen sey teneke yiginindan baska birsey degil. Her yil 0 arac alip degistirenler bugun Turkiye'de ortalamanin ustunde yasayan insanlar uzun omurlu arac aramadiklarindan tercihleri vw olabilir dogaldir.

    Ama bugun uzun yillar ayni araclara binen fakir ulkelere gidin bakin vw degil toyota markasini gorursunuz.

    Bknz. Afrika.




  • Çok faydalı bir konu.Teşekkürler konuyu açan arkadaşa.Ne güzel kullanıcılar yorumlamış.Kulaktan duyma bilgiler yok.Tarafsız bir konu olması dileğiyle.
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2011/Caddy 1.6 tdi 102 hp/27.000KM/DSG7 KURU tip

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? Evet

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %40

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? Evet/ 13.000km

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? Sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? İlk günki gibi değil özellikle 1. viteste 3.500-4000 devirlerde vites değiştiriyor.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? Evet. Gearbox uyarı ışığı yanıyor ve araç 3 kere stop etme sorunu oldu.Gearbox ile ilgili yazılım yüklendi fakat yine arıza ışığı yanmıştı.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Garantisi olduğu takdirde olabilir.




  • Takip...
  • güzel bir konu olmuş. fakat bir şey dikkatimi çekti. 7 ileri kuru tip şanzumanlarda kimileri metalik ses geliyor demiş. kimileri de gelmiyor demiş. aynı modellerde bile farklılık mı var yoksa bu arabadab arabaya bile değişiklik mi gösteriyor.

    HANGİSİ DOĞRU ?

    HANGİSİNE GÜVENELİM, İNANALIM ?
  • 6 ileri degilde 7 ileri dsglerde problem var diye biliyorum ozellikle kuru olanlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?
    2010 PASSAT VARİANT / 1.4 TSI / 7-DSG / 45.000km

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?
    Zaman zaman

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?
    %30

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?
    Evet/15.000/10.000 km

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?
    sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?
    En son bakımdaki güncelleme ile alt viteslerdeki titreme giderildi.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?
    hayır.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?
    Evet




    1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?
    2011 SKODA YETİ / 1.2 TSI / 7-DSG / 35.000km

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?
    Zaman zaman

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?
    %30

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?
    Evet/15.000/10.000 km

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?
    sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?
    Alt viteslerde sıkışık trafikte titreme var, ilk bakımda güncellenmesini isteyeceğiz.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?
    hayır.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?
    Evet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 21 Şubat 2012; 19:41:02 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.