Şimdi Ara

DSG DENEYİMİNİZE DAİR ANKET ÇALIŞMASI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
261
Cevap
2
Favori
16.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güzel bir konu olmuş dsg li araç sahiplerine ve satın almayı düşünenlere iyi fikir verecektir.

    1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ?

    2011 Skoda Oktavia elegance 1.6 tdi / 12.000 km/ DSG7 kuru tip

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu?

    Hayır gelmiyor diyebilirim sanırım. Sanırım derken hiç dikkatimi çeken bir ses duymadım ama özelliklede bozuk yolda camları açıp dinleyip kontrol etmedim.

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir?

    Genelde ailemle seyahat ettiğimden pek agresif kullamadım. Yüzde 10 diyeyim yinede.

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir?

    Km si dolmadığından 9500 km de yıllım bakıma girdi. bakım 15000 km de .

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz?

    0 km

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz?

    Araç yeni ve alındıgı gunden bu yana hiç bir değişiklik yok

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu?

    Suan için sorunsuz ve keyifli. Vitesin nasıl değiştiğini hissetmeniz çok zor. Heleki önceki aracımın 1.2 benzinli yarı otomatik clio3 olduğunu hesaba katarsak aralarında ciddi sürüş farkı var.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz?

    DSG ile ilgili olumsuz çok yorum okumuş olmama rağmen mevcut ve premium olmayan araçlar (BMW gibi) dışında en iyi otomatik şanzımanın çift kavramalı DSG olduğunu düşünerek aldım. Daha iyi bir şanzıman çıkana kadar şimdilik DSG ye devam ederim sanırım. EDC ve powershift biraz kullanıldıktan sonra yorumlar netleşir ve kıyas yapıp karar veririm sanırım.




  • polo gti 10000 kmdir kullaniyorum,sorunsuz,bir daha manuele gececegimi zannetmiyorum
  • herkes söz birliği mi etmiş nedir

    3 konudan biri dsg içeriyor

    yönetimden rica etsek ve bu başlıkla başlayan konulara kota koysa haftada 1 den fazla açılmasa

    gereksiz değilmi bu kadarı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    herkes söz birliği mi etmiş nedir

    3 konudan biri dsg içeriyor

    yönetimden rica etsek ve bu başlıkla başlayan konulara kota koysa haftada 1 den fazla açılmasa

    gereksiz değilmi bu kadarı.

    3 konudan biri dsg beş kişiden biri senin gibi post kasıyor. Burayı chat, sohpet sitesine çevirdiniz. Başlıkta ANKET yazıyor. Dsg yada anket ile bir alakan yok ise neden buraya fazladan mesaj atıyorsun ?
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2011 Passat 1.4 TSI 122HP/8000KM/DSG 7

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? Hayır

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %30

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? Henüz bakıma girmedi/15.000 km

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? Sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? Değişiklik yok.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? Servislik bir sorun yaşamadım.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    herkes söz birliği mi etmiş nedir

    3 konudan biri dsg içeriyor

    yönetimden rica etsek ve bu başlıkla başlayan konulara kota koysa haftada 1 den fazla açılmasa

    gereksiz değilmi bu kadarı.

    Daha önce buna benzer konu açıldı mı? Hayır.

    Anti-vw timi tarafından açılan karalama konularını mümkünse referans almayalım.
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2011 Polo 14.000km 7-ileri kuru kavrama DSG.

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? EVET.

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %30

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? Düzenlidir, aralık ayında bakıma girdi.

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? Sıfır

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? Değişiklik yok.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? Servislik bir sorun yaşamadım.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Evet, ama mutaka garantiyi 4 seneye çıkarttırırım şimdiki aracımızda oldugu gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: moral83

    DSG'yi kötüleyenlerin büyük bir kısmının DSG'li bir aracı kullandığını bile düşünmüyorum.
    Tamam DSG tertemiz ve sorunsuz bir şanzuman değil ama forumda çok abartılıyor. Daha iyisi var da biz mi tercih etmiyoruz ?

    Kesinlikle cok dogru bir tespit

    Yazanlarin yorum yapanlarin bir cogu adim gibi eminim hayatinda dsg li arac kullanmamistir

    cihan abi bak seninle pek anlaşamasakta diyeceklerimin tarafsızlığına namusum ve şerefim üzerine istediğin her yemini edebilirim.

    Arkadaşıma 2011 model haziran ayında dsg li jetta aldık. temmuz ayında gece 2 de beni aradı yolda kaldım diye. hemen atlayıp gittim çünkü gece 2 de çok tenha bir yolda kalmış ve aradığımız çekiciler o yola gelmek istemediler nedense.

    sabah servise gidip çekici ve bir ustayıda yanımıza alıp nedeninin ne olduğunu anlamaya çalışmak istedik. adam geldi eğildi şanzumana baktı dışarıdan birşeyler görünmüyor çekelim dedi. servise götürdük ve şanzumanı indirdiler. dişliler kırılmıştı.
    ve ustadan şok açıklama geldi. bu ay içinde şanzumanı kıran 3. kişisiniz dedi. nasıl yani diye sorunca anlatmaya başladı. bizde bilmiyoruz ama bazı şanzumanlarda gördük bu sorunu nedenini inan bizde bilmiyoruz. ama kırıldığı belli iyi niyet garantisi ile işçilikle halledildi.
    sonradan takılan ile arkadaşım sorunsuz şekilde yoluna devam ediyor. Her firmada bu tip arızalar çıkar renault olsun vw olsun fiat olsun. bunuda biz zaten önemsemedik. önemsemeyizde neden ki sonuçta o da kul yapısı her halukarda bozulabilir.

    sanırım insanlarımızın canını sıkan nokta şurdan kaynaklanıyor. bu arıza neden bu kadar çok meydana geliyor. google da birazcık araştırma ile bir çok konu çıkıyor karşımıza. sanırım herkesin kafasının atmasına neden olanda bu . Madem bu kadar çok arıza var neden bir önlem alınmıyor.

    edc de bir sorun okumadım şu zamana kadar. edcyi övdüğüm felan yok sakın anlaşılmasın iki firmayada kılım ben ama edc nin kaldırabileceği bir yük var ve bunun yüzünden latitude e koyulmadı bu şanzuman tipi. peki dsg de kaldıramıyacağı bir yükün altında ise ?

    açıkcası benim yorumum bu olurdu. Dünyada bir çok örnekleri var.

    amerikada ford bir araç modelinin benzin deposunun patlaması ile ölen kişilere ödenecek tazminatın yaptığı kardan daha az olduğunu görünce o aracı üretmeye devam etti ve ciddende ödediği tazminat kazandığı paranın yanına yaklaşamadı bile.

    Bende şunu soruyorum. Vw biz bu şanzumanı koyalım arabalarımıza içlerinden bozulanları iyiniyet ile değiştiririz nasılsa kazandığımız paranın yanına bile yaklaşamaz. diye mi düşündü

    yoksa gerçekten AR-GE de kimsenin farkedemediği bir problemmi var ? ben asıl bu soruları merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    6 ileri degilde 7 ileri dsglerde problem var diye biliyorum ozellikle kuru olanlarda

    Audı tt ımdekı 6 ılerı ıslak tıp tı sorun yasadım satarkende sorunluydu sattıgım kısı mekatronıgını degıstırdı tekrar bozulmus yanı 3 mekatronık yedı
  • Dsg candir, tork konvertorlu triptonic ise canandir benim için. Cana ulaşamadım (araba karaborsa, sıra bekle yada 0dan pahalı ikinci fiyatları vs.) bende canan kullanıyorum.

    Kim ne derse desin dsg gibi çift kavrama teknolojisi gelecegin standartidir. Şimdi gelişme aşamasında. Ama olgunluk çağı süper olacak. Hala 1 saatligine kullandığım 2007 (miydi tam hatırlamıyorum) golf V 2.0 tdi dsg nin yağ gibi kayışına hayranım. Şu an kullandığım Bmw neden çift kavrama değil demekten alamıyorum kendimi. Tamam iyi bir sanziman ama dsg gibi değil.
  • Güzel ve anlamlı bir konu olmuş. Kullanan arkadaşlarda tecrübelerini paylaşmışlar sağolsunlar.

    Bu başlığın aynası şeklinde, tam otomatik ve tek kavrama şanzımanlarla ilgili bir konu daha açılsa ve o konuda da paylaşımlar olsa, konular birbirini destekler diye düşünüyorum.

    Aksi takdirde zaman içinde faydalı ve bilgilendirici bu konu, DSG şanzımanın arıza istatistiği olmaktan öteye gidemeyecektir. Tüm şanzıman tipleri için benzer konular açılsın ki sadece DSG şanzıman sorunlu veya sorunsuz ilan edilmesin. Diğer şanzıman tiplerinde yaşanan sorunlar ve memnuniyet durumlarıda belli olsun. Bakarsınız diğer şanzıman türlerinde de konuşulmayan bir sürü problemle karşılaşılmış olabilir. Forum takipçileri bunları da görsün, okusun derim ben.




  • Dikkat ettim de yazanların çoğu düşük km yeni araçlar zaten asıl sorun biraz daha yaşlı araçlarda oluyor.Veya çok km yapılmış.Onlar da gelip sorunsuz derlerse inandırıcı bir sonuç çıkar.Sorunlu veya sorunsuz diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2012 Jetta 1.6 TDI DSG(7 vites kuru)

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? Evet

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %80 (süreki bir yerlere yetişme durumundayım)

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? Evet, araç şirket aracı çünkü.

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? Sıfır teslim edildi bana.

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? Bir fark hissetmedim. Şu an 16.000 civarı.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? Benim değil fakat aynı gün gelen diğer araçta DSG ile ilgili uyarı mesajı aldılar, ne işlem yapıldı bilmiyorum.

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Dediğim gibi şirket aracı, benim kendi arabamda klasik tip otomatik vites var, bundan sonra alacağım otomobilde de otomatik vites tercih edeceğim tebi üretici ne tip yapıyorsa onu kullanacağım.




  • Şu ana kadar katılan arkadaşlardan elde edilen netice;

    21 kullanıcı ankete katılmış

    5 kişi bazı problemlerle karşılaştığını; servisin giderdiğini belirtmiş

    Katılanların 16 sı 7 ileri kuru tip dsg şanzıman kullanıcısı,

    10 kişi bozuk zeminde ses duyduğunu belirtmiş, (vw nin açıklamasıda aynı doğrultuda sese normal diyor)

    21 kullanıcının 19'u yine dsg şanzıman araç alırım diyor, biri tam otomatik istediğinden almam diyor, bir kişide hayır diyor


    Marka ile bir bağım yok, yarın daha iyisi çıkar onu alırım. Tepkim bilgisinin, tecrübesinin çok ötesinde konularda ahkam kesip, mangalda kül bırakmayanlara. Direksiyona her geçen makina mühendisi, motor, mekanik uzmanı zannediyor kendisini, oysa forumda kirlilik yaratmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Ankete katılanlar şüphesiz artacaktır ve kullananlar için bu deneyimler faydalı olacaktır. Boş ve gereksiz mesajlar ile forumu kirletenlere inat yararlı bir paylaşım oldu.




  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2012 Seat ibiza 1.2 Tsi DSG(7 vites kuru)

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? HAYIR!!!!!
    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %5-10 (sakin sakin kullanmak varken ne gerek var)

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? Bakımı henüz gelmedi
    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? Sıfır teslim edildi bana.

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? Geçişler mükemmele yakın ama araç henüz 1600km de.

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yaşamadım, inşallah yaşamam

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? DSG tercih ederim tabii ileride sorun yaşayıp bu şanzımandan soğumazsam mükemmel çünkü.


    Not: Benim değerlendirmem çok doğru olmayabilir çünkü araç daha çok yeni... Ama şanzıman gerçekten süper ötesi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Dikkat ettim de yazanların çoğu düşük km yeni araçlar zaten asıl sorun biraz daha yaşlı araçlarda oluyor.Veya çok km yapılmış.Onlar da gelip sorunsuz derlerse inandırıcı bir sonuç çıkar.Sorunlu veya sorunsuz diye.

    Bu forumdakiler değil miydi 0km alınan araçlara bile sorunlu muamelesi yapan, bütün DSG'leri kronik arızalı ilan eden...?? Her japoncu-almancı tartışmasında öne sürülen pişirilmekten bıkılmayan yemek? Gerçekten bazen forumdakilerin ciddi olarak "art" niyet taşıdığını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Dikkat ettim de yazanların çoğu düşük km yeni araçlar zaten asıl sorun biraz daha yaşlı araçlarda oluyor.Veya çok km yapılmış.Onlar da gelip sorunsuz derlerse inandırıcı bir sonuç çıkar.Sorunlu veya sorunsuz diye.

    Bu forumdakiler değil miydi 0km alınan araçlara bile sorunlu muamelesi yapan, bütün DSG'leri kronik arızalı ilan eden...?? Her japoncu-almancı tartışmasında öne sürülen pişirilmekten bıkılmayan yemek? Gerçekten bazen forumdakilerin ciddi olarak "art" niyet taşıdığını düşünüyorum.

    var zaten art niyet




  • Güzel ve faydalı bir konu olmuş. Dikkatimi çeken nokta daha hiç 100 bin km. civarında araç sahibinden bilgi gelmemiş. Araçların hemen hemen hepsi düşük km.lerde. Ama yinede de şikayetler var.
  • DSG kotu bır sanzıman degıl lakın sıkısık trafık ıcın uygunda degıl gercekten sapıtabılıyor sureklı dusuk devır cevırmek ıstıor zaten 1. vıtes dıye bırsey yok dsg de dırek 2 desın buda sıkısık trafıkte kafasının karısmasına neden oluyor aracın kendını kastgını hıssedebılıyorsunuz

    Benım mekatronk bozan aracımda 2 den 3 e gecerken sılkelıyordu servıse goturdugumde mekatronık arızası cıktı degıstırdıler ve bana teslım ederlerken 2 den 3 e sılkelerse vakıt kaybetmeden gelın dedıler eger aracı 2 den 3 e gecerken sılkelıyorsa vakıt kaybetmeden servıse gıtmelerınde yarar var


    Son olarak benım sahsı gorusum dsg lı arac alıcak ınsanın 2 yıl garantıyı kesınlıkle uzatmalı

    48 ay dan fazla kredi cekmemeli 4 sene bitmeden aracını degıstırmelı

    DSG lı aracı asla evladıyelık almayın gercekten ılerıde uzebılır ama bu sanzıman kotu oldugu anlamına gelmez
  • 1) Aracin YIL/MARKA-MODEL/KM ve DSG TİPİ? 2011 Scirocco 7 ileri kuru tip

    2) DSG Sanzimaninizdan, ozellikle bozuk yollarda ve dusuk viteslerde iken metalik sesler geliyor mu? evet

    3) Aracinizin yuksek devirde agresif kullanim yuzdesi tahmini olarak nedir? %50

    4)Bakimlariniz/yag degisimleriniz duzenli midir ve ne kadar zamanda bir yapilmaktadir? 15000 de girdi

    5)Aracinizi sifir mi yoksa ikinci el mi aldiniz? Ikinci el ise kac km'de iken aldiniz? 0 aldım

    6)Vites gecisleri ilk aldiginiz gun gibi iyi mi? Degisiklik varsa belirtiniz? Ilk aldıgım gibi

    7)DSG ile hic sorun yasadiniz mi? Yasadiysaniz nasil cozuldu? Herhangıbır sorun yasamadım .

    8) Bundan sonra arac alacak olsaniz, yine DSG sanzimanli tercih eder misiniz? Bir daha bu marka topluluğunda bir model tercih edersem dsg alırım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.