< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
DSG şanzıman sesi ve şanzıman yağı değiştirme? (2. sayfa)




-
-
Konuyu hortlatıyorum . 2019 passat 1.5 tsi 7 ileri kuru kavrama dsg aracım için bugün yetkili servise gittim. Dsg şanzıman yağı ve mekatronik hidroliğini değiştirmek için görüştüm. Biz kesinlikle tavsiye etmiyoruz. 3000 tl fiyat verdiler ve dediler ki değişirseniz vuruntu yapma ihtimali yüksektir. Biz sorumluluk almıyoruz değişirseniz sorumluluk sizde. Araç 89.000 km de. Bende tedirgin oldum vazgeçtim. Mantığım almıyor. Bu yağın raf ömrü bile 5 yıl iken , nasıl oluyor da ısıya maruz kalan, sürtünme etkisiyle kayganlığı zamanla azalacak olan bir yağ için değiştirmeyip bu şekilde binmemizi istiyorlar. Adam diyor ki arıza vermeyene kadar değiştirmenizi asla önermiyorum. Ben de söyledim arıza vermemesi için değiştiriyorum zaten. Arıza verdikten sonra değişsek ne? Değişmesek ne?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam yağın ömrü o şanzımanın ömründen daha uzun o yüzden değiştirmene gerek yok adamlar da bunu çok iyi biliyor ama nasıl söylesin sizin aracında zamanı gelmiş açıkçası maximum 40-50bin km sonra kavrama değişmesi gerekecek
Sahip olduğum passat 124bin kmde değişti
A3 sedan 90bin kmye kadar 2 kez değişti çok tutmadım elimde gönderdim
Tiguan 2019 arkadaşım da 7 ileri ıslak tip olmasına rağmen 40bin de garantiden değişti daha nicesi etrafımda şanzıman indirdi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam değişenler var evet benim bildiğim 20.000 km olan bir aracın bile değişti. Benim eski aracım da dsg 7 ileri jettaydı. 148.000 km de sattım , ne kavrama, ne yağ değişimi yaptırmıştım. Alan kişi ne yaptı bilemedim. Kimisi erken bitiyor kimisi geç. Benim anlamadığım servisin bu şekilde iki seçenek arasında bırakması.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Başlarından sağmışlar, manuel şanzıman bu vuruntu yapmaz, sanayide VW ustasına değiştirebilirsiniz. Manuel şanzıman yağı 80 bin km den sonra bozulmaya bariz şekilde başlar, değiştirtmek gerekli. Gitmişken mekatronik yağınını da yine ustada değiştirin zaten görecesiniz leş gibi olmuştur rengi de.
Mekatronik bitmesinin direk sebebi yağ değil yağ şanzımanın içini korur, mekatronik yağ da kavramanın rahat yapılmasını manuel şanzımanlardaki hidrolik yağın aynısı yani. Bu yağları değiştirmemek mekanik kısımlara zarar verir, elektronik kısımlara değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 23 Nisan 2024; 23:15:24 > -
2016 dsg lı golf aracım vardı sattım kurtuldum dsg li arac sıkıntı arkadaslar
-
Patlamayan dsg yoktur henüz patlamamış dsg vardır...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim ki de 2015 Polo patladı patlayacak. Araba D'ye takınca ilerlemiyordu. Vites geçişlerinde kararsızlık yapıp vuruntu yapıyordu. Geçenlerde basınç tüpünü Ankara'da 8500₺'ye değiştirttim. Mekatronik yağını falanda değiştiriyorlar zaten tüp değişirken. Tüp mekatronik üzerinde olduğu için. DSG'de böyle bir sorununuz varsa ilk basınç tüpünü değiştiriyorlar. Sonra mekatroniğe bakıyorlar en son kavrama değiştiriyorlar.
Şuan düz yerlerde D'ye takınca kendisi ilerliyor ama azıcık eğimde ilerlemiyor. Çok nadir olsa ilk kalkışta minik bir vuruntu yapıyor yine. Motor arıza lambası yakıyor. 'Kavrama1 istemsizce açılıyor' arızası veriyordu o yüzden gitmiştim zaten. Şimdi yine yanmaya devam ediyor. Haftaya bir daha göstereceğim. Usta duruma göre mekatronik değişebilir dedi. Bir yerden sıkıntı çıkmadı durmuyor yani.
Kısaca DSG benim açımdan pişmanlıktır. Uzak durulmalı. Onun dışında kalite araçlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L0kum -- 26 Nisan 2024; 14:17:58 >
-
Size de geçmiş olsun hocam. Güçlendirilmiş basınç tüpü denen bir zımbırtı çıkarmışlar. Ustalar ondan takmamıştır umArım. Patlama riski yüksekmiş . Orijinalden şaşmıyorum. araç kaç bin km deydi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gördüğüm her yerde güçlendirilmiş tüp takıyorlar. Bende mecbur taktırdım. Bir çok sahte ürününü de çıkarmışlar. Ustalara güvenmekten başka çarem yoktu maalesef. Araç 105Binde
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X