Şimdi Ara

DSG ŞANZIMANI İLE İLGİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİLGİLER !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
18.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar. Uzun süredir takip ediyorum özellikle yeni araç alacak olan arkadaşlarımıza yapılan yorumlar ve bilmeden genel olarak yapılan yorumlara son vermek için bu konuyu açma gereği duydum.

    DSG şanzıman ile ilgili (2012-2013) atıp tutan arkadaşlar çok var ne yazık ki ve yeni araç alacak ve bilmeyen arkadaşlara yanlış örnek oluyorlar.

    Özellikle DSG yi bilmeyen ve bazıların yorumlarını alıp sallayan kötüleyen çok kişi var.

    Öncelikle şunu bilmenizi isterimki DSG şanzıman, aracın manuel şanzıman üzerine kurulu bir sistemden gelmedir. Yani DSG, sizin aldığınız manuel ile aynıdır. Manuel in üzerine kurulmuş ve otomatikleştirilmesidir.

    2008 VE 2011 modeli arasındaki araçlarda DSG sorunu EVET VAR. Bunu volkswagen de kabul etmiş, avrupada bazı araçları geri çağırmıştır.

    Şahsen 2011 model bir dsg tdi jetta kullanıyorum. Bu sorun onda da var. 1.motor gürültülü 2.dsg çok sarsıntılı ve alt devirlerde gaza bastığınız zaman (örn D2) titreme sorunu var. Yani sorunu bundan ibaret. Üst devirlerde iyi gidiyor ama dsg vitesi geriye alırken araba dans ediyor. Çok fazla titreme ve ne yapacağını bilmeyen bir şanzıman.

    Gel gelelim 2013 model 1.6 TDI audi a3 sahibiyim, s-tronic vites. (S-Tronic, DSG ile aynı şanzımandır isim değişikliğinden başka bir değişikliği yoktur) Bu arabayı kullandığınız zaman bu viteste hiç bir sıkıntı olmadığını anlıyorsunuz. Özellikle 2012 yıından başlayarak DSG şanzımanlar tamamen düzeltilmiş sorunsuz bir şanzımandır.

    Şimdi audi ile vw aynı değil diyen arkadaşlar olacaktır. Audi den önce golf 7 sahibiydim, 2013 model 1.6 tdi dsg. Jetta daki dsg ile hiç bir benzerliği yok. Yani yine mükemmel çalışan, sessiz ve sarsıntısız, istediğiniz devirlerde size her zaman cevap veren kusursuz bir şanzımandır DSG. Bana göre bu yıllarda en iyi şanzımandır.

    Doğuşta çalışmıyorum, para almıyorum, vw hayranı değilim, bu konuyu, yeni araba almak isteyen arkadaşlarıma yanlış örnek olan (dsg sorunludur alma) insanlara karşı açtım. Ben jettayı zor koşullarda bile kullandım alt devirlerde titreme harici başka hiç bi sıkıntısı yok ve çok dayanıklı bir şanzımandır.

    2012-2013 yilinda kavramasi degisti ve tamamen sorunsuz bi arac haline geldi. Ozellikle DSG nin rahatligi hic bi otomatik vitesli arac size sunamaz. Yani yeni arac olacak arkadaslar DSG sanzimani vw nin her turlu arabalarinda tercih edebilirler.

    2011 model jetta yerine 2013 model dsg de kullandim onda da hic bi sorun yok.

    Yani uzun lafin kisasi DSG su anda en iyi calisan cift kavramali otomatik bir sanzimandir. Uzun kullanim deneyimi olmayan, forumlardan bilincsiz kisilerin yaptigi yorumlari alip bilmeden sanzimana "camur" atan, sirf sevmedigi icin almak isteyeni sogutan insanlarin mesajlarina bakmayiniz. Her turlu arac kullandim ve kullaniyorum, arac testeriyim. Yeni cikan ya da eski tum arabalari kullaniyorum. Kac tane araba kullanmisimdir, DSG kadar guzel calisana denk gelmedim. (Porsche otomatik sanzimani haric :D)

    DSG de hic bir problem yoktur, en iyi sanzimanlardan biridir. Alicilarina hayirli olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • En akıllısı dsg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun süre dualogic ve sonrasında 2013 model bir araçtaki EDC'yi kullanmış biri olarak ve şuan Golf 7 DSG sahibi olarak söylemeliyim ki, yarı-otomatiklerde bu sanzıman konfor açısından rakipsiz. 2012 öncesi DSG'lerde problem yoğundu ama 2012 sonrasında da problem var, sadece oranı daha düşük, o konuda kesin konuşmayalım, hala kavraması değişen DSG'ler var, Golf 7 olmalarına rağmen.
    Kavramayı zaten yarım saatte de bitirebilirsiniz, dik bir yokuşta nasıl yarım debriyaj manuel arabada balatayı yakıyorsanız, bunda da mantık o, dolayısıyla kavrama değişimi çok da fabrikasyon hata sayılmaz, biraz kullanıcı ve kullanıma da bağlı fakat daha mekatronik arızası yada komple sanzıman değişimi duymadım golf 7 ile ilgili arkadaşlar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 2 Nisan 2014; 9:54:15 >
  • Dsg ile bir sürü eleştiri var forumda bir önyargı oluşmuş zamanla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence dsg nin sorunu; firmanın bu araçlara manuel araçlardan da daha düşük yakıt tükettirme isteme hastalığı..
    65 ile giderken bile, 7. vitese kadar çıkması, 0-100 ü iyi çıkan ve aktarması(dişli oranları) iyi gösterilen bu araçlar, her an titreyerek çalışmaya meğilli.
    ankara, İstanbul gibi yokuşlu şehirler ve kasislerin bol olduğu yollar bu şanzımanın düşmanı.
    siz nederseniz deyin, şu anda dsg şanzımanın arıza istatistikleri 50.000 km ye gelmeden kavrama değişim arızasını gösteriyor.
    5000 de değişende var elbette. nette şikayet gani.. vw garanti bitince bile ilk 1-2 yılda belki arızalanan kavramayı ücretsiz değiştirirken, diğer markalar 2-3 bin tl masraf çıkarıyor.
    delili de bu forumda yazan bir arkadaşım, belki o da kötüleyenler arasındaki yerini almıştır bir mesajında.
  • Düz vites delisi biri olarak önceki araçlarımda hiç otomatik yada yarı otamatik tercik etmedim. taaki Golf7 140 Bg. ACT DSG ile tanışana kadar.

    Uzun araştırmalarım sonucunda bu araca sahip olduğumda anladımki, cvt ve tam otomatik vites istememekte haklıymışım.Ancak dsg gibi bir seçenekte

    varken boşu boşuna düz vitesle uğraşmışım. Direksiyondan F1 kontrolüyle 7 ileri şanzıman gerçekten harika.

    Aracınız çok hantal değilse üzerinde de yeterli tork ve beygir gücüne sahip bir motor varsa gerçekten çok iyi bir kombinasyon oluyor.

    Dsg nin sorunlarıyla ve konforuyla ilgili bu kadar meşhur olmasınını, bir marka haline gelmesine ve çok sayıda olmasına bağlıyorum.

    Tabi Nissan cvt şanzımanı fiyat farkı olmadan satarsa , Honda da otomatik farkı 2000 tl de kalırsa Golf 7 de Dsg farkıiçin ortalama 7500 tl fiyat farkı ödeyen insanların

    herhangi bir sorunda verebilecekleri tepki de aynı orantıda büyüyor. Benim aracıma binip , şanzımanı birkaç farklı şekilde kullana bir insanın , yok kardeşim ben

    hayatta bu şanzımanı tercih etmem diyeceğini sanmıyorum. Bence sadece hayranlık duyar.

    Bence şu noktalar unutulmamalı :

    1 : Bmw'nin çok beğenilen 8 ileri steptronik şanzımanı Dsg ile aynı prensibi kullanır.

    2 : Mercedes 7G-Tronic şanzıman da çift kavramalı bilgisayar kontrollü düz vitestir.

    3 : VW'in açtığı bu yolda , devrim ; kamyon kamyonetlere sıçramış , 7.5 tonluk Mitsubishi Fuso Canter'lere çift kavrama Duonic şanzıman takılmıştır.

    4 : Dünyanın en güçlü motoruna sahip , en hızlı ve en pahalı SERİ ÜRETİM OTOMOBİLİ Bugatti Veyron ; Vw üretimi 7 ileri DSG kullanmaktadır.

    Zaten Bugatti'yi komple Vw'in ürettiğini biliyoruz.Dikkat etmek istediğim bu şanzımanın gelişmiş bir modelini taktıkları aracın ; 1250 Nm tork ,

    1001 Bg güç , 407 Km h Maksimum hız , 0-100km 2,5 saniye ve 4 adet turboşarzlı 16 silindir ve 8 litle motora sahip olması.Şanzımanda sadece vites değişimine

    karar vermesi için kullanılan Bilgisayarın 3 masaüstü bilgisayarla aynı işlem gücüne eş olduğuda dipnot olsun.

    Sonuç olarak Dsg'siz bir Adaptif Hız Sabitleyicinin tadı çıkmaz, Dsg siz bir dinamik şasi kontrolü anlamlı olmaz , Dsg siz bir stop and start , hill holder zayıf kaçar.

    Direksiyonun arkasında size yarışçı hissi katacak kulakçıklarda olmaz.Umarım herkesin parası yeter ve birgün sahip olur.Bence yakın zamanda Dünyadaki araçların

    yarıdan fazlası çitf kavramalı olacak ve vites sayısı artacak.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuRGaYCa -- 27 Nisan 2014; 0:34:06 >




  • TuRGaYCa T kullanıcısına yanıt
    Selam
    8 ileri zf kutu çift kavramalı değildir ama inanılmaz kararlı ve nerdeyse dsg kadar hzlıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuRGaYCa

    Düz vites delisi biri olarak önceki araçlarımda hiç otomatik yada yarı otamatik tercik etmedim. taaki Golf7 140 Bg. ACT DSG ile tanışana kadar.

    Uzun araştırmalarım sonucunda bu araca sahip olduğumda anladımki, cvt ve tam otomatik vites istememekte haklıymışım.Ancak dsg gibi bir seçenekte

    varken boşu boşuna düz vitesle uğraşmışım. Direksiyondan F1 kontrolüyle 7 ileri şanzıman gerçekten harika.

    Aracınız çok hantal değilse üzerinde de yeterli tork ve beygir gücüne sahip bir motor varsa gerçekten çok iyi bir kombinasyon oluyor.

    Dsg nin sorunlarıyla ve konforuyla ilgili bu kadar meşhur olmasınını, bir marka haline gelmesine ve çok sayıda olmasına bağlıyorum.

    Tabi Nissan cvt şanzımanı fiyat farkı olmadan satarsa , Honda da otomatik farkı 2000 tl de kalırsa Golf 7 de Dsg farkıiçin ortalama 7500 tl fiyat farkı ödeyen insanların

    herhangi bir sorunda verebilecekleri tepki de aynı orantıda büyüyor. Benim aracıma binip , şanzımanı birkaç farklı şekilde kullana bir insanın , yok kardeşim ben

    hayatta bu şanzımanı tercih etmem diyeceğini sanmıyorum. Bence sadece hayranlık duyar.

    Bence şu noktalar unutulmamalı :

    1 : Bmw'nin çok beğenilen 8 ileri steptronik şanzımanı Dsg ile aynı prensibi kullanır.

    2 : Mercedes 7G-Tronic şanzıman da çift kavramalı bilgisayar kontrollü düz vitestir.

    3 : VW'in açtığı bu yolda , devrim ; kamyon kamyonetlere sıçramış , 7.5 tonluk Mitsubishi Fuso Canter'lere çift kavrama Duonic şanzıman takılmıştır.

    4 : Dünyanın en güçlü motoruna sahip , en hızlı ve en pahalı SERİ ÜRETİM OTOMOBİLİ Bugatti Veyron ; Vw üretimi 7 ileri DSG kullanmaktadır.

    Zaten Bugatti'yi komple Vw'in ürettiğini biliyoruz.Dikkat etmek istediğim bu şanzımanın gelişmiş bir modelini taktıkları aracın ; 1250 Nm tork ,

    1001 Bg güç , 407 Km h Maksimum hız , 0-100km 2,5 saniye ve 4 adet turboşarzlı 16 silindir ve 8 litle motora sahip olması.Şanzımanda sadece vites değişimine

    karar vermesi için kullanılan Bilgisayarın 3 masaüstü bilgisayarla aynı işlem gücüne eş olduğuda dipnot olsun.

    Sonuç olarak Dsg'siz bir Adaptif Hız Sabitleyicinin tadı çıkmaz, Dsg siz bir dinamik şasi kontrolü anlamlı olmaz , Dsg siz bir stop and start , hill holder zayıf kaçar.

    Direksiyonun arkasında size yarışçı hissi katacak kulakçıklarda olmaz.Umarım herkesin parası yeter ve birgün sahip olur.Bence yakın zamanda Dünyadaki araçların

    yarıdan fazlası çitf kavramalı olacak ve vites sayısı artacak.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim.
    tifosi_bjk arkadaşıma ek olarak;
    8 ileri zf ile benzer şekilde mercedes 7g-tronic tork konvertörlü tam otomatik şanzımandır; turgayca arkadaşım sanırım sen a, b ve cla serilerinde kullanılan 7g-dct çift kavramalı yarı otomatikle karıştırdın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deeper_inside -- 28 Nisan 2014; 3:43:12 >




  • Valla konu sahibini tebrik ederim doğuş satış elemanı bu kadar iyi ikna edemez dsg li araç satışına yani ders alsınlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tica -- 4 Mayıs 2014; 1:20:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neyin kafası ya bu.Dsg nin hatalı olduğu mahkemece kanıtlandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Steelhammer -- 4 Mayıs 2014; 21:46:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Steelhammer

    Neyin kafası ya bu.Dsg nin hatalı olduğu mahkemece kanıtlandı.

    Ki şu anda bende bir dsg sorunu yaşıyorum ama dediklerim doğru yukarıdaki. Son modellerde özellikle audinin şanzımanlarında bu sıkıntı yer almıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam DSG iyi bir şanzıman ve son modellerde birçok hatası giderildi fakat ZF-8HP dururken DSG ye en iyi demek abesle iştigal oluyor.

    İlk mesajınızdaki BMW ve MB ile ilgili hatalı bilgiyi de lütfen duzeltin. İnsanları yanlış yönlendirmeyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • normal çalışan bir DSG , ZF-8'den iyidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yat_uyu

    normal çalışan bir DSG , ZF-8'den iyidir

    dsg, zf8 ile boy ölçüşemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeper_inside

    quote:

    Orijinalden alıntı: yat_uyu

    normal çalışan bir DSG , ZF-8'den iyidir

    dsg, zf8 ile boy ölçüşemez.

    mesela hangi konuda boy ölçüşemez, örnek verir misin?
  • yat_uyu Y kullanıcısına yanıt
    Elbette,
    tam otomatik tork konvertörlü şanzımanların çift kavramalı yarı otomatiklere karşı genel üstünlükleri; dayanıklılık, sorunsuzluk ve konfor, yani yarı otomatiklerin sıkışık dur-kalk trafikteki ısınma ve daha sonrasında kendini kilitlemesi, özellikle geri geri yokus yukarı yapılan park manevralarında gelen balata kokuları, yokuş yukarı yapılan kalkışlardaki geriye kaçırma problemi (hill holder yoksa), vites geçişlerindeki titreme, mekatronik sorunları ve değişen kavrama üniteleri ve bunların ciddi maliyetleri.
    tork konvertörlü otomatikler konforu ve rahatlığı için tercih edilen şanzımanlardı ancak gerek motor performansı, gerek yakıt tüketimine olumsuz etkisi sebebi ile yarı otomatiklere karşı elleri zayıflamıştı ancak zf8 kutu, yarı otomatiklere yakın vites değiştirme sürati ve neredeyse hissel olarak gerçekleşen vites seçme isabetliliği, dsg ile aynı şekilde manuel versiyonundan daha düşük yakıt tüketimi ile daha iyi hızlanma değeri sunabilmesi ile yarı otomatiklerin iyi özelliklerini tork konvertörlü şanzımanın üstünlükleri ile birleştiren bir ünite.
    Dolayısıyla dsg zf8 ile boy ölçüşemez.
    Sen normal çalışan bir dsgnin zf8den hangi konularda iyi olduğunu söyler misin?




  • deeper_inside D kullanıcısına yanıt
    benim söylememe gerek bile yok kendin yazmışsın buyur;

    "dsg ile aynı şekilde manuel versiyonundan daha düşük yakıt tüketimi ile daha iyi hızlanma değeri sunabilmesi "

    DSG 8(sekiz) milisaniyede sarsıntısız vites değiştiriyor, zf-8 ?
  • DSG nin Allah belasını versin... Her tarafı acayip seslerle dolu sorunlu bir şanzumanın savunulacak bir tarafı yok. Aldığımdan beri servisten çıkmaz oldum. Lanet olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Feel.The.Heart -- 8 Mayıs 2014; 9:32:27 >
  • yat_uyu Y kullanıcısına yanıt
    Eksik bilgi...
    bildiğini tahmin ettiğim üzere dsg çift kavramalı bir yarı otomatik vites kutusu yani iki tane kavrama mevcut bunlardan bir tanesi tek sayılı (1-3-5-7) vitesleri diğeri de çift sayılı vitesleri (2-4-6) kontrol ediyor, senin verdiğin rakam yani 8ms.de vites değiştirme, sadece tekil vites yükseltmeler için geçerli yani 2-3 veya 5-6 değişimlerinde vites büyütme süresi 8ms.
    eksikliği şu; vites küçültürken motor şanzıman devirlerinin senkronunu sağlamak için sistemin ihtiyaç duyduğu süre 800ms. civarı, yani 6-5 ya da 4-3 vites küçültmelerindeki vites değişim hızı 800 ms. hele hele aynı kavrama grubunu içeren vites küçültmelerde, 7-5 ya da 6-4 gibi, vites küçültme süresi 900 ms. üzerinde.
    zf8'in tekil büyültme, tekil küçültme ya da 8-4 gibi abartı vites küçültmelerinde bile ihtiyaç duyduğu süre sabit olarak 200 ms. dolayısıyla zf8 dsg ye oranla daha stabil bir şanzıman.
    dsgnin sarsıntısız vites değiştirmesi algısı kişiden kişiye değişmekle birlikte benim şahsi tecrübelerim zf8de özellikle comfort modda vites değişimlerini anlamak için devir saatine bakmak gerekli, dsg daha sarsıntılı değişimler yapıyor çift kavramalı yapısından kaynaklanan doğası gereği. zf8den daha sarsıntısız vites değişimi sanırım yeni çıkan zf9 ya da kademesiz ctvlerde mümkündür.
    tekrar ediyorum dolayısıyla dsg zf8 ile boy ölçüşemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeper_inside

    Eksik bilgi...
    bildiğini tahmin ettiğim üzere dsg çift kavramalı bir yarı otomatik vites kutusu yani iki tane kavrama mevcut bunlardan bir tanesi tek sayılı (1-3-5-7) vitesleri diğeri de çift sayılı vitesleri (2-4-6) kontrol ediyor, senin verdiğin rakam yani 8ms.de vites değiştirme, sadece tekil vites yükseltmeler için geçerli yani 2-3 veya 5-6 değişimlerinde vites büyütme süresi 8ms.
    eksikliği şu; vites küçültürken motor şanzıman devirlerinin senkronunu sağlamak için sistemin ihtiyaç duyduğu süre 800ms. civarı, yani 6-5 ya da 4-3 vites küçültmelerindeki vites değişim hızı 800 ms. hele hele aynı kavrama grubunu içeren vites küçültmelerde, 7-5 ya da 6-4 gibi, vites küçültme süresi 900 ms. üzerinde.
    zf8'in tekil büyültme, tekil küçültme ya da 8-4 gibi abartı vites küçültmelerinde bile ihtiyaç duyduğu süre sabit olarak 200 ms. dolayısıyla zf8 dsg ye oranla daha stabil bir şanzıman.
    dsgnin sarsıntısız vites değiştirmesi algısı kişiden kişiye değişmekle birlikte benim şahsi tecrübelerim zf8de özellikle comfort modda vites değişimlerini anlamak için devir saatine bakmak gerekli, dsg daha sarsıntılı değişimler yapıyor çift kavramalı yapısından kaynaklanan doğası gereği. zf8den daha sarsıntısız vites değişimi sanırım yeni çıkan zf9 ya da kademesiz ctvlerde mümkündür.
    tekrar ediyorum dolayısıyla dsg zf8 ile boy ölçüşemez.


    Bu güzel bilgiler için teşekkürler. Sessiz, saçma sapan şıkırtısı tıkırtısı olmayan, olabildiğince kararlı, kavraması yeni değişmesine rağmen kalkışta silkeleme/titreme yapmayan otomatik bir şanzuman istiyorum desem, sizin aradığınız ZF şanzıman diyebilir misiniz?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.