Şimdi Ara

Golf 7 Jantlar ve Lastikler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
27.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Jant ve Lastik Ölçüleri

    Lastik alırken kullandığınız jant belirleyicidir.
    Belirli Jant alırken Jantların kendine özgü ölçü aralığı bulunur.
    205/55/R16 ölçülerinde lastik takılmış olan janta 215/55/R16 takmanız mümkündür.
    Hatta araçlarını performanslı kullanmayı sevenler jantın lastiği sıkıca sarması ve kaymaması için özellikle maksimum değerleri tercih ederler.

    Midline Plus Donanımı
    Lyon Jantlar:
    195/65 ET43 R15 lastikler
    6.0 J 15 5 x 112
    Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025AA 5G0601025H

    Dover Jantlar:
    205/55/R16 lastikler
    6.5j 16 ET48 5 x 112
    Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025BP

    Dijon Jantlar:
    225/45 R17 lastikler
    7.0j 17 ET49 5 x 112



    Bu bilgilerdeki kısaltmaların açılımı:
    1. 5 bijona sahip
    2. 112 mm PCD(Pitch Circle Diameter) Bijon, somun anahtar delik aralığı Çapı olan
    3. ET(ofset) Değerleri:
    Almanca "Einpress Tiefe" kelimelerinin kısaltmasıyla anılan bu değerler Jantların iç kısmına bazı durumlarda ön yüzlere basılmaktadır.
    Üçtür ofset vardır.
    A) inset( pozitif ofset)
    B)outset(negatif ofset)
    C) 0 ofsetli araçlarda vardır.
    Jant göbeği jantın tam ortasındadır.
    Tüm bu verilerin uyuşması gerekir ve belli bir miktarda tolore imkanı da vardır. Tolore sınırı aşılırsa jantın bağlandığı bijon uzunluğu ve çapı uymayacak veya aracın lastik takılan aks uzantısı poryalarının deliklerine uymayacaktır.
    Bunlar uymasa da takmak mümkün ama buna bilim demek yerine simya demek daha doğru sanki.
    Çünkü bağlantı elemanlarının mukavemeti, soğuk ve sıcakta ya da tork altındaki mukavemet, esnemeleri tam olarak bilenebilirse sorun yok. ama uymadığı durumarda spacer ya da flanş, adaptör, bilezik ve benzeri isimlerle anılan malzemeler devreye girer uydurmak için.
    Bu parçalardan plastik olanlara bilezik deniliyor, sonradan takılan jantlarda jantın ortasındaki delik ile "porya"daki çıkıntı arasındaki boşluğu doldurup bijonların üstüne binen yükü azaltıyor.
    Spacer aracın iz genişliğini arttırmak için lastiklerin kaportadan dışarı taşacak şekilde görünmesini de sağlayan yapılan uygun ölçülerde olmayan jant montajında jantın fren kaliperlerine sürtmesini de engeller.
    Jantla disk arasına demirden 1 ila 8 mm lik bir disk-spacer (flanş ) kullanılması istenmese de "kabul edilebilir sınırlardır" ama apaçi araçlarıda bu parça matematik derslerine beden eğitimi öğretmeni girdiği için veya matematik dersleri itina ile kırıldığı için mm olan ölçü santimetre ve hatta inch olarak anlaşılmıştır. Profesyonel olarak tuning yapan firmalarda metallerin genleşme katsayıları, ısı iletkenlikleri, vb. özelliklerinin farklı olmasından dolayı spacer denen bu aparatlar çoğunlukla alüminyumdan yapılıyormuş. ama alelade alüninyum değil Duraluminyum olarak da geçen sert aluminyum malzeme ve bu Kütük halde bulunup lazım olduğu kadar kestirerek alıyor, sonra da CNC tornacıda işletiyorsun.

    Aracınızda 17" lastikler olsa da üretici 16" jantlarla kış lastiklerine müsaade ediyor...
    Dolayısıyla; Audi'de standart jantlar yelpazesi çok geniş
    205/55/ R 16 ve ET 45 7J 5 x 112 ;
    Dolayısıyla;
    piyasada şu Audi'lerin jant kapaklarına takılan 5 kollu tek göbeğe bağlı Audi amblemi yerine Vw amblemli olanı satıldığına göre
    Her ne kadar ama ET(ofset) Değerlerini bulamasam da benzer olmalı.


    LASTİK BASINÇLARI:


    Fabrika verileri comfortline araçta sadece 1 yolcunun olduğu ve bagajın olmadığı durumlarda önler ve arkaları 29 psi olarak belirtiyor.
    Fakat bu verilerin aracın donanımına göre değiştiğini daha geçen günlerde fark ettik
    Buna göre bu veriler (yüksüz, 2 kişi) aslında Highline'da 32 olarak belirtilmiş.
    Ancak pratikte/ yakıt tüketimine etkilerini gözleyerek ve görsel olarak lastik profilinin 29 psi'da çok düşük olması nedenlerinden ötürü 32 olarak ayarlanmasının ideal olduğuna kani olanlardandım.... Sonraları 29 olduğuna karar verdim deneme yanılma yoluyla.
    Ortalamanın üstündeki yüklerde ve hızlarda;
    ayrıca ve özellikle bagaj ve 4 yolcuyla istiap haddini aşmadan yapılacak yolculuklarda
    önler:33 psi
    arkalar: 41 psi
    olarak önerilmiş....
    Lastik firmalarının önerilerini özetlersek şunlar olacak....
    1. Tüm lastikleriniz,
    a) Aracın özellikle güneş altında kaldığı saatlerden önce
    b) maksimum 1-1.5 kilometrelik ve yüksüz güzergah sonunda; yani lastikler soğukken
    c) Mümkünse benzin istasyonlarındaki pompalardan değil de bir lastikçide (çünkü pek çoğu arızalı veya hatalı göstergeye sahip)
    2. Bagajdaki stepnenizin lastik basıncını kontrol ediniz ve maksimum basınç olan 61 psi olarak hava basın.
    3. Yakıtınızı herzaman aldığınız yerden sabah erken saatlerde almanızı öneririm.
    4. Eğer yolcu ve bagaj durumu değişken olacaksa veya yolcu ve bagajlarınızı indirdikten sonra ama işlerinizin yoğunluğundan ama gittiğiniz yerin küçük bir yerleşim yeri olmasından lastik hava basınçlarını normale çevirme imkanınız olmayacaksa tüm lastiklerinizi 32 olarak ayarlayabilirsiniz.
    5. Aracın donanım ve gücüne göre de lastik basınçları farklılık gösterebilir.Kesin bilgi 2014 modellere kadar benzin depo kapağında 2014'ten itibaren sürücü tarafı kapı sütununa eklendi.
    Örnekler:
    2.0 TDI
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Bir başkası.
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    1.4 TSI 140 ACT (Emir Hocam sağolsun)@TiFoSi_BJK
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler
    1.2 TSI
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler


    Doğru Lastik Basınçlarının Önemi:



    Lastik basınçlarının ne denli önemli olduğunu anlayabileceğimiz deneyimler standart kullanıcı olarak yaşamamız zor.
    Hatırlarsanız cyber_brain nickli Murat Hocam Dunlopların kolay koptuğundan bahsettiğinde, @cyber_brain
    kendisine limitleri sonuna kadar zorlamasından ötürü sorun yaşamış olabileceğini ima etmiş ve limitlerin yanına bile uğramayan benim gibi sakin kullanıcılara özgü bir sorun olamayacağını düşündüğümü aktarmıştım.
    Fakat büyük konuşmuşum....
    Yalnızca ve yalnızca 30-40 km gibi oldukça düşük bir hızda yaşadığım önüme çıkan bir araçtan kaçmak mümkün olmadığından sert frenle durmaya çalıştığımda kıl payı atlattım bir kazayı...
    34 psi basınç altında lastikler kamburlaşacak ve normal koşullar altıda her biri için avuç ayası genişliğinde zemine temas eden lastiklerin artık ancak yarısı kadar alana temas edebiliyorlar anlamına gelir.
    Dolayısıyla, her kadar düşük hızlarda yapılsa da; sert fren veya tıpkı geyik testinde olduğu gibi düşük hızlarda kaçma manevrası yapmak zorunda kaldığımızda:
    ABS ve ASR'nin gösterge ekranından size kumarahanelerdeki slot makinaları misali yanıp sönmesi havadan sudan bahanelerle yaşamımızı rest deyip ileri sürdüğümüz bir kumar oynadığımızı fark etmediysek;
    Aynı anda ayağınızın altında tatlı tatlı titreyen fren pedalının "yahu şu Alaman Hanslar ammada yapmışlar, hadi koltukları anladım ayaklara da mı masaj yapan pedal yapmışlar?" diyerek sağ ayak masajı olduğunu düşünüyorsak...
    Normali 29 olan ve tamamı zemine basan lastiklerin yere temas alanını neredeyse yarıya düşürüp adeta bisiklet kadar genişlikteki yer tasarruflu stepne ile yol aldığınızdan haberiniz yoksa....
    Yerli yabancı ayrımcılık gözetmeden metallerin sevgiyle sımsıkı kucaklaştığını;
    hatta cam ve plastiğin araya kaynak yapmak isteyince kabul görmediklerinde kalpleri gibi kırılıp döküldüklerini;
    bu hüzne dayanamayan narin radyatörün hemen su koyuverip ortalığı gözyaşına benzer biçimde suya boğduğunu görerek
    oradan geçmekte olan duygu yoksunu birileri kaza deyip geçerler,
    umursamaz başkaları görünmez kaza diyerek görmezden gelebilirler;
    fakat bu şiddetli sevgiyi bilmemekten kaynaklanan cesaretin eseri sanan cahil kişiler "küllü cahilin cesurun" sözünün arkasına saklanabilirler.
    Aslında olay havaya giren lastiklerin şişim şişim şişinirken başına gelen aşkın etkisiyle aklının başından, ayağının altından yerin kayması olarak özetlenebilir.
    Kısacası düşük hızlarda yoldan kopmalar görülürse sürücülerin ilk olarak suçlamaya alışkın oldukları lastik markası veya cinsini suçlamayı bırakarak onları koşullara uygun olmayan zamanda ve yerde kullanan veya yanlış basınç uygulayarak çaresiz bırakan kendilerinde suç aramalılar.
    Bu normal hızda olanlar... Ya yüksek hızlarda?
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler
    Aslında işin sırrı aerodinamikte...
    Bu güne kadar hep yanlış bildiğimi bilmediğimden doğru bildiğimi bildiğim "uçağın havalanma prensibinin hep kanatların altından geçen havanın kanatları kaldırmasının; tam tersine uçağın kanatları hava tarafından alttan kaldırılmaz ve deyim yerindeyse üstten geçen hava ile vakumlanarak yukarı çekilmesi suretiyle olduğunu öğrendiğimde yaşadığım şoku siz düşünün. İşte ona benzer bir durumdur bu...
    Yüksek hızlarda aracın üzerindeki hava direncinden oluşan sürtünme, hızın karesiyle doğru orantılı olarak artmakta... işte bu Cw veya Cd denilen sürtünme katsayısı aracın sürtünmeye maruz kaldığı yüzeyle, sahip olduğu hızla daima bağıntılıdır. Bu durumda 40 kilometreyi aşan tüm hızlarda ama özellikle yüksek hızlarda aracın üzerinde oluşan basınç değerlerinin değişmesine bağlı olarak girdap/türbülans aracın üzerinde (tamamen rüzgarsız bir havada) saatte 200 km hızda 80 kg'a eşit bir etkiye sahip olur. Artan rüzgar hızına bağlı olarak bu güç tıpkı yarış araçlarında gördüğümüz örneklerde olduğu gibi bin kilogramı aşan bir aracın tekerleklerini yerden keserek havada takla atmasına yol açabilecek denli güçlü olabilir.
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Karoserin üzerinde oluşan vakum etkisiyle aracın yerle tek bağı olan lastiklerini yerden kesmeye çalışan bu güle güç birliği yapan bir başka etki daha var..
    Bu güç, mühendislik camiasında, yine bu elit kimselerin jargonunda Bernoulli etkisi olarak adlandırılan ve aracın altından geçen ve geçerken türbülans nedeniyle sıkışan havanın altından geçtiği aracı alttan yukarı doğru aracı kaldırma etkisidir.
    Dolayısıyla; sizlere ecnebilerin uplift veya lift dedikleri downforce'un ikiz ve düşman kardeşini takdim etmiş, tanıştırmış oldum.
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler


    Yüksek hızda havalara giren araç, direksiyonun hafiflemesiyle de hissedilen ve lastik izlerinde de açıkça görülebilen göreceli bir hafifliğe kavuşmakta...
    Elbette bu alttaki araç ve onun gibi doğal yapıları aerodinamik olanlar müstesna...
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler


    Mühendisler bu sorunu aracın ağırlık merkezini düşürerek ve altından geçen havayı azaltarak, yani basıklaştırarak...
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    aracın alt kısmında türbülans oluşturacak çıkıntıları gizlemek suretiyle pürüzsüzleştirerek,
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Aracın ağırlığını arttırmadan aracın tasarımını yüksek hızlarda downforce oluşturacak şekilde yapmak ve aynı zamanda bu etkiyi arttıracak yalnızca aerodinamik parçalar ekleyerek.
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Otomotiv teknolojilerinin zirvesi olan F1 araçları ile üzerindeki aerodinamik parçalar aracın maksimum hızda kendi ağırlığının 2.5 katı ağırlığa maruz kaldığını söylüyorlar. Aslında lastik genişliğinin arttırılmasının nedenlerinden biri de işte bu downforce etkisinin yarattığı ağırlığa lastiklerin birim alana düşen ağırlığı belli bir noktadan sonra taşıyamayacağı için alanı arttırmak zorunda kalmak olarak açıklamak mümkün...
    Dolayısıyla sonuç olarak lastik basınçlarının lastiğe doğrudan etkilerini içeren şu aşağıdaki illüstrasyonları da dikkate alarak şunları söyleyebiliriz.


    Yüksek hızlarda ve yüklerde;
    *Başlangıçta Düşük basınç uygulanmış lastikler olduğundan iki yandaki sırtı üzerinde ilerleyen lastiklerin, yüksek hızda havanın karoser ve diğer aerodinamik parçaların etkisiyle, ağırlığı göreceli olarak artan aracın lastiklerine binen yükün etkisiyle orta kısımda sırtlara doğru olan kısımlarda da temasını yitirmesi söz konusu. Dolayısıyla yol tutuş ve fren kabiliyeti önemli oranda azalacaktır. Üstüne, normalde sürtünmeye uygun olmayan kısımları temas ettiğinden hızla ısınacak ve yüksek hızlarda parçalanmalarla karşılaşılabilecektir.
    * Başlangıçta Yüksek basınç uygulanmış lastikler ise daha önce yüksek basınç nedeniyle yalnızca ortadaki kamburlaşan kısmı temas ederken artık lastik yüzeyinin tamamının teması mümkün olur. Dolayısıyla depo kapağında bize uçuk görünen basınçlar normaldir.
    * Başlangıçta normal basınç uygulanmış lastikler lastikler, yüksek hızda ve yüklerde, maruz kaldıkları basınç nedeniyle tıpkı eksik basınç altındaki lastikler gibi içe doğru kamburlaşarak iki yanındaki sırtı üzerinde yola temas edecektir. Isınma ve yıpranma nedeniyle uzun süreli kullanımda yüksek hızda parçalanmalarla karşılaşmak olası.
    Sonuç olarak; depo kapağındaki bilgiler elbette sorgulanmaya açıklar ama uzun yıllar süren test deneme ve tecrübenin sonucu olduğunu akıldan çıkarmamalı.
    Şehir içi kullanımı esnasında limitlerin çok altında kullanım söz konusu olduğu için; elbette standart kullanıcı/sürücü profiline sahip olanlar için kılavuzda ve aracın üzerindeki bilgilendirmeler geçerli ve uygulanması gereklidir.

    Fakat bizlerin çoook yabancı olduğumuz aracımızın limitlerini güle oynaya gele geçe normal kullanım sınırları içerisine dahil etmiş olan kaşifler için...
    100 km hızdan sonra tünel etkisiyle sadece önüne ve gittikçe daha uzağa bakmaya zorlanan, pür dikkat nefesi kesilerek araç süren benim gibilerden farklı olarak
    Kilometre göstergesindeki 0'dan başlayan ve 70 km'ye kadar olan kısmı lüzumsuz olarak gördüğünden görmezden gelen ve bu nedenle 100 km'de 30 km hızda ilerler gibi hareket edenler için değildir sözlerim..
    Yani; Bahsini ettiğim kişilerden başı çeken Emir Hocam, Murat Hocam gibi müstesna ve kendisine sürücü demektense pilot ünvanını hak eden dostlarımız tüm bu sözlerden müstesnadırlar ve üstlerine zinhar alınmasınlar...
    Ayrıca kendilerine 15.000 km'de nasıl lastik bitirilir?, daha 5 bindeki lastik nasıl yüksek hızda kullanılarak lime lime edilir tarzı dersler de verebilecek üstadlardır ve
    kendilerine şu pilotluğun göstergesi, alametifarikası anahtarlıklar da kendilerine takdimimdir.
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Ancak ileri düzey kullanıcılara değildir bu sözlerim; çünkü onlar kendilerince yük, hız, hava,yol ve kendilerine özgü kullanım kriterlerine uygun olarak esnetebilirler bu kuralları..

    NOT(LAR):
    Bu alttakiler bunca ayrıntıyla yetinmeyip kendilerine daha da ayrıntılar arasında eziyet çekmek isteyen meraklı forumdaşlarım için link vermeyip "Allah kurtarsın" diyorum...
    En alttaki de konumuzla ilgili değil ama reyting toplasın diye
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Aracı teslim alırken lastikler neden hep yüksek basınçlı olur
    raçlar bir ay sürecek transport aşamasında zamanla hava kaybede kaybede yerle bir olacaklardır.
    Lastiklerin yanak formu bozulacaktır bu durumda ve inik gibi gözükecektir normal hava basılsa da...
    Ayrıca orta ve düşük basınçlı lastik daha fazla salınım demektir ki bu durumda transport aşamasında salınımın ritmik/harmonik olması durumunda aracın zarar görmesiyle sonuçlanabilecek bir durumu yüksek hava basıncı ile bertaraf edilebileceği anlamına gelir.
    Dolayısıyla Lastiklerin maksimum basınç sınırı olan 60 Psi'lara kadar şişirilen lastikler yolculuğu sona erdikten sonra son ana kadar bu basınçta tutulur.
    Teslimat aşamasında aracın en çok gözden kaçan kısmı nedense lastik basınçlarıdır.
    Bir iki kez sorarsınız Kontrol ettik derler. ama ilk lastikçi veya benzinlikte kontrol edince yine yüksek çıkar....
    Buradaki hatırlatmam odur.
    Lastik hava basınçları yük/yolcu ile yol ve hız durumuna göre olması gereken değerlere getirilip medya ekranından set edilmelidir.

    Toronto jant ülkemizde gerçekten çok az bilinir...
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastiklersimage=2]https://img.donanimhaber.com/upfiles/1686410/401abbb2-2003-42c1-8dd6-5e239b86c1e2.jpg[/simage]
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler


     Golf 7 Jantlar ve Lastikler



    Dijon, Durban hayranları ve fanları ve de fotoğraflarıyla kendine hayran bırakanları varken.....
    Durbanları daha henüz paylaştığım için fazla söze gerek yok kanaatimce...
    Fakat sayılar ve sayısal düşüncenin sahibi olduğuna şüphe olmayan bir mühendisi bir sanatçıya dönüştürdüğünü söylesem bilmem kifayet eder mi? @TiFoSi_BJK
    Diğerlerine sıra gelmiyor maalesef.
    İşte bu fotoğrafları çeken kişinin duygularını şöyle yüzeysel bir hoşlanma olarak tanımlamak haksızlık olmaz mı?
    Ki... kendisi mümkün olsa tasarım sürecinde bulunsam diyecek denli tutkundur....
    Ruhumuzda yarattıkları derin tahribatın aşkın yarattığı kabuk tutan derin izlere ait yaraların işte bu fotoğraflarla kaşınması suretiyle kanatıldığını görebilirsiniz dikkatle bakınca...
    Eh böylesi sızıları yüreğimizdeki aşk acısına benzetsek ve kurtulmak bir yana daha da derinleştirmek için gezdirdiğimiz gözlerimize ait bakışların Serdar Hocamın seçip paylaştığı fotoğraflarının etkisiyle gözlerimizden yüreğimize giden yolda hız sınırını aştığını söylesek yeridir.
    İşte size "dijon candır" diyen aşıklardan bir örnek:

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Golf 7 Jantlar ve Lastikler: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Golf 7 Jant Boyutları ve Jant Bijon Aralığı

    Golf 7 modelleri, çeşitli jant boyutları ile sunulmaktadır. En yaygın jant boyutları şunlardır:

    • 15 inç
    • 16 inç
    • 17 inç
    • 18 inç
    • 19 inç

    Golf 7'nin jant bijon aralığı 5x112'dir. Bu, jantın beş bijon cıvatası arasındaki merkezden merkeze mesafeyi ifade eder.

    Golf 7 Lastik Ebatları

    Golf 7 için önerilen lastik ebatları, jant boyutuna göre değişir. En yaygın lastik ebatları şunlardır:

    • 15 inç jantlar: 195/65 R15
    • 16 inç jantlar: 205/55 R16
    • 17 inç jantlar: 225/45 R17
    • 18 inç jantlar: 235/40 R18
    • 19 inç jantlar: 235/35 R19

    Golf 7 Lastik Basıncı

    Lastik basıncını düzenli olarak kontrol etmek çok önemlidir. Doğru lastik basıncı, yol tutuşunu iyileştirir, yakıt verimliliğini artırır ve lastik ömrünü uzatır.

    Golf 7 için önerilen lastik basıncı, yük kapasitesine ve sürüş hızına bağlı olarak değişir. Genel olarak önerilen lastik basıncı aralığı şudur:

    • Ön lastikler: 32-35 psi
    • Arka lastikler: 33-36 psi

    Golf 7 Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı?

    Golf 7'nin lastik hava basıncı, aracın kullanım kılavuzunda veya sürücü kapısı eşiğinde bulunabilir. Aracın yük kapasitesini ve sürüş hızını dikkate alarak önerilen lastik basıncı aralığına uymanız önerilir.

    Golf Lastik Basıncı

    Golf lastiklerinin basıncı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Düşük lastik basıncı, yol tutuşunu azaltabilir, yakıt verimliliğini düşürebilir ve lastiğin erken aşınmasına neden olabilir. Aşırı lastik basıncı ise sert bir sürüşe neden olabilir ve lastiğin patlama riskini artırabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SILVERSHADOW

    Bu mesaj silindi.
    Durban Allahına kurban

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler
  • 16inç dover jant. 205/55/16 91V hankook ventus prime2 yaz lastiği:)
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SILVERSHADOW

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    DOVER

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    DOVER

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Alıntıları Göster
    AUSTİN

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    AUSTİN

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Alıntıları Göster
    DİJON


     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    DİJON


     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Alıntıları Göster
    DURBAN


     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • pretoria


     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • Negatiwe kullanıcısına yanıt
    serdar hocam: pretori çok güzel jantmış. rotoary ile bir akrabalık var gibi
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    serdar hocam: pretori çok güzel jantmış. rotoary ile bir akrabalık var gibi
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler

    Rotary çok bomba duruyor hocam




  • Negatiwe kullanıcısına yanıt
    Volkswagen aksesuarlar bölümünde rotary 18 alaşım jant fiyatı 1145k.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    Volkswagen aksesuarlar bölümünde rotary 18 alaşım jant fiyatı 1145k.

    Teki için o fiyat
  • Negatiwe kullanıcısına yanıt
    Doğrudur hocam paranın bir değeri yok. Allah herkesin yardımıcısı olsun. bu memlekette dededen zengin omayanın işi zor. tek hobim otomobil,bir jant lastik almak için iğne deliğinden geçiyoruz dover candur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    Doğrudur hocam paranın bir değeri yok. Allah herkesin yardımıcısı olsun. bu memlekette dededen zengin omayanın işi zor. tek hobim otomobil,bir jant lastik almak için iğne deliğinden geçiyoruz dover candur

    Amin hocam +1903 Golf her haliyle guzel keyfini cikarmaya devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SILVERSHADOW

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SILVERSHADOW -- 25 Şubat 2015; 12:41:20 >
  • Siyah Pretiora

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    Siyah Pretiora

     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
    MADRİD
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Negatiwe -- 26 Şubat 2015; 9:07:40 >




  • salvador
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    salvador
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler
    luxor
     Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler Golf 7 Jantlar ve Lastikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    Bu mesaj silindi.
    Dijon benim jantım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SATURNUS2015 -- 28 Şubat 2015; 22:19:38 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.