Şimdi Ara

DSG vites kullanımı ile ilgili 5 tane sorum var (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
4.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hakim bey kullanıcısına yanıt
    Efsane yorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakancan44

    dsg en önem vereceğiniz durum: park ve hareket ederken ; önce N(boş)- el freni - P ve ya D
    birde dururken tam frene basmak önemli denir gerisi teferruat


    Sadece DSG değil P modu olan tüm otomatiklerde aynı şekil.

    1. Araç durdurulur. Ayak frendedir.
    2. Araç N'ye alınır. Ayak frendedir.
    3. El freni çekilir.
    4. Ayak frenden kaldırılır.
    5. Aracın yükü el frenine biner.
    6. Ayak tekrar frene basar.
    7. Park moduna alınır ve araçtan çıkılır.

    Kalkışta eğer aracın yükün P modundaki park kilidine vermediyseniz sıranın hiçbir önemi yok.
    Bende alışkanlık oldu.

    Aracı çalıştırırım.
    El frenini indiririm
    Vitesi P'den R ya da D'ye alır giderim.

    Ayak frendeyken el freni çekince sonrasında P moduna alınca yine yük el frenine biniyor.

    Asıl sorun, frene basmadan P'ye alıp sonra el frenini çekmekte.

    Yoksa N'ye almaya gerek yok.

    Ayak frendeyken D'den P'ye alın ve el frenini çekin, sonra ayağınızı frenden çekin.

    N'ye alacaksın ki şanzımanı devreden çıkartacaksın. El frenini çektikten sonra ayağını frenden çekeceksin ki aracın ağırlığı vites boşta olduğu için el frenine binecek.

    Sen yükü el frenine vermeden ister N'ye al ister D'den direk P'ye al değişen hiçbir şey yok el frenine yük binerken aynı zamanda Park kilidine de yük biniyor. İnanmıyorsanız yokuşta deneyin.

    Küt diye çıkıyor vites.
    Bu işin çözüm noktası yükü el frenine vermek. Bu da yukarda anlattığım yoldan geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakancan44

    dsg en önem vereceğiniz durum: park ve hareket ederken ; önce N(boş)- el freni - P ve ya D
    birde dururken tam frene basmak önemli denir gerisi teferruat


    Sadece DSG değil P modu olan tüm otomatiklerde aynı şekil.

    1. Araç durdurulur. Ayak frendedir.
    2. Araç N'ye alınır. Ayak frendedir.
    3. El freni çekilir.
    4. Ayak frenden kaldırılır.
    5. Aracın yükü el frenine biner.
    6. Ayak tekrar frene basar.
    7. Park moduna alınır ve araçtan çıkılır.

    Kalkışta eğer aracın yükün P modundaki park kilidine vermediyseniz sıranın hiçbir önemi yok.
    Bende alışkanlık oldu.

    Aracı çalıştırırım.
    El frenini indiririm
    Vitesi P'den R ya da D'ye alır giderim.

    ben önce el freni çekilir (ayak frende)
    sonra n ye alınır diye hatırlıyorum sanki?

    Fark etmez ki o. Sonuçta ayak frende olacak :) Önemli olan aracın yükünü boşta iken el frenine yüklemek.

    Ben N'ye almadan D'de veya R'de iken el frenini çektikten sonra boşa aldım sanıp ayağımı frenden kaldırıyorum aracın arkası iniyor veya kalkıyor vitese göre :) Sonra frene bas, aracı tekrar boşa al kasılma geçsin diye ayağını frenden kaldır oooooo :)

    Alışkanlık edindim. Durunca N'ye alıyorum. Vitesin arkasında da el freni tuşu var çekiyorum. Ayağımı frenden kaldırıp yükün frene binmesini bekliyorum. Sonra tekrar frene basıp P'ye alıyorum. İşlem tamam :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 19 Aralık 2017; 20:10:20 >




  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakancan44

    dsg en önem vereceğiniz durum: park ve hareket ederken ; önce N(boş)- el freni - P ve ya D
    birde dururken tam frene basmak önemli denir gerisi teferruat


    Sadece DSG değil P modu olan tüm otomatiklerde aynı şekil.

    1. Araç durdurulur. Ayak frendedir.
    2. Araç N'ye alınır. Ayak frendedir.
    3. El freni çekilir.
    4. Ayak frenden kaldırılır.
    5. Aracın yükü el frenine biner.
    6. Ayak tekrar frene basar.
    7. Park moduna alınır ve araçtan çıkılır.

    Kalkışta eğer aracın yükün P modundaki park kilidine vermediyseniz sıranın hiçbir önemi yok.
    Bende alışkanlık oldu.

    Aracı çalıştırırım.
    El frenini indiririm
    Vitesi P'den R ya da D'ye alır giderim.

    Ayak frendeyken el freni çekince sonrasında P moduna alınca yine yük el frenine biniyor.

    Asıl sorun, frene basmadan P'ye alıp sonra el frenini çekmekte.

    Yoksa N'ye almaya gerek yok.

    Ayak frendeyken D'den P'ye alın ve el frenini çekin, sonra ayağınızı frenden çekin.

    N'ye alacaksın ki şanzımanı devreden çıkartacaksın. El frenini çektikten sonra ayağını frenden çekeceksin ki aracın ağırlığı vites boşta olduğu için el frenine binecek.

    Sen yükü el frenine vermeden ister N'ye al ister D'den direk P'ye al değişen hiçbir şey yok el frenine yük binerken aynı zamanda Park kilidine de yük biniyor. İnanmıyorsanız yokuşta deneyin.

    Küt diye çıkıyor vites.
    Bu işin çözüm noktası yükü el frenine vermek. Bu da yukarda anlattığım yoldan geçiyor.

    Siz yine öyle yapın içiniz daha rahat olur fakat dediğim gibi de oluyor.

    Dimdik yokuşta da denedim.

    Vites D modundayken; frene arabayı tutacak seviyede basıp el freni çekip, P konumuna alınca yük el frenine geçiyor.

    Aynı yokuşta frene basmadan P'ye alıp el frenini çektim, geri D moduna alırken müthiş bir titreme ve ses oldu.

    Benim şanzıman tork konvertörlü şanzıman. DSG'de olay değişiyorsa onu bilmiyorum.

    Siz yine bildiğinizi yapın, farklı bir çalışma prensibi varsa DSG'nin, benim yüzümden çatlamasın şanzıman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakancan44

    dsg en önem vereceğiniz durum: park ve hareket ederken ; önce N(boş)- el freni - P ve ya D
    birde dururken tam frene basmak önemli denir gerisi teferruat


    Sadece DSG değil P modu olan tüm otomatiklerde aynı şekil.

    1. Araç durdurulur. Ayak frendedir.
    2. Araç N'ye alınır. Ayak frendedir.
    3. El freni çekilir.
    4. Ayak frenden kaldırılır.
    5. Aracın yükü el frenine biner.
    6. Ayak tekrar frene basar.
    7. Park moduna alınır ve araçtan çıkılır.

    Kalkışta eğer aracın yükün P modundaki park kilidine vermediyseniz sıranın hiçbir önemi yok.
    Bende alışkanlık oldu.

    Aracı çalıştırırım.
    El frenini indiririm
    Vitesi P'den R ya da D'ye alır giderim.

    Ayak frendeyken el freni çekince sonrasında P moduna alınca yine yük el frenine biniyor.

    Asıl sorun, frene basmadan P'ye alıp sonra el frenini çekmekte.

    Yoksa N'ye almaya gerek yok.

    Ayak frendeyken D'den P'ye alın ve el frenini çekin, sonra ayağınızı frenden çekin.

    N'ye alacaksın ki şanzımanı devreden çıkartacaksın. El frenini çektikten sonra ayağını frenden çekeceksin ki aracın ağırlığı vites boşta olduğu için el frenine binecek.

    Sen yükü el frenine vermeden ister N'ye al ister D'den direk P'ye al değişen hiçbir şey yok el frenine yük binerken aynı zamanda Park kilidine de yük biniyor. İnanmıyorsanız yokuşta deneyin.

    Küt diye çıkıyor vites.
    Bu işin çözüm noktası yükü el frenine vermek. Bu da yukarda anlattığım yoldan geçiyor.

    Siz yine öyle yapın içiniz daha rahat olur fakat dediğim gibi de oluyor.

    Dimdik yokuşta da denedim.

    Vites D modundayken; frene arabayı tutacak seviyede basıp el freni çekip, P konumuna alınca yük el frenine geçiyor.

    Aynı yokuşta frene basmadan P'ye alıp el frenini çektim, geri D moduna alırken müthiş bir titreme ve ses oldu.

    Benim şanzıman tork konvertörlü şanzıman. DSG'de olay değişiyorsa onu bilmiyorum.

    Siz yine bildiğinizi yapın, farklı bir çalışma prensibi varsa DSG'nin, benim yüzümden çatlamasın şanzıman.

    İşte sizin hatanız N moduna alıp ayağınızı frenden kaldırmamanız.

    Benim içim rahat zaten. Yük el frenine verilecekse başka yol yok. Araç yükte iken olmaz o iş. Boşa alınması gerekiyor.

    Neyse siz öyle kullanın. Ben ve otomatik vites kullanan tüm tanıdıklarım aynı yöntemi kullanıyoruz. Hayırlı günler :)




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.