Şimdi Ara

Dünya birincisi TEI, eklemeli imalat teknolojilerinde bir ilke imza attı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dünya birincisi TEI, eklemeli imalat teknolojilerinde bir ilke imza attı
    Türkiye’nin havacılık motorlarındaki öncü şirketlerinden olan TUSAŞ Motor Sanayii AŞ'nin (TEI), eklemeli imalat teknolojilerinde Türkiye’de ilk uluslararası Nadcap sertifikası almaya hak kazanan şirket oldu. TEI aynı zamanda dünya genelinde havacılık, uzay ve savunma sanayi alanında faaliyet gösteren 4.000’in üzerinde firma arasında, toplamda 11 farklı işlem grubunda Nadcap akreditasyonuna sahip 46 özel proses yeteneğiyle bu alandaki dünya birincisi oldu.



    TEI’den bir ilk daha



    Malzemelerin fiziksel, kimyasal, elektriksel ve metalürjik özelliklerini değiştiren özel prosesler, havacılık motorlarında, motor parçalarının zorlu koşullara dayanma özelliklerini arttırıyor. Nadcap akreditasyonu ise uygulanan bu özel proseslerin müşteri isterlerine ve uluslararası standartlara uygun olarak yürütüldüğünü; yüksek kalite ve emniyet standartlarının karşılandığını belgelemek için kullanılıyor. Dolayısıyla TEI’nin bu sertifikayı alması uluslararası işbirlikleri için büyük önem taşıyor.



    Eklemeli veya katmanlı imalat teknolojisi, farklı üretim teknikleri sayesinde spesifik fonksiyonel parça üretimini tek bir proseste gerçekleştirebilmeyi mümkün kılıyor. TEI inovatif yaklaşımları ile kompleks parçalar için çözüm sunan katmanlı imalatın tüm potansiyelinin kullanılması için tasarımdan kalite kontrole kadar olan aşamalarda oldukça güçlü konumda.



    Ayrıca Bkz.ABD’nin yeni nesil “anti dron” füzesinde kritik eşiğe ulaşıldı



    "Geleceğin tasarımı, imalatın geleceği" olarak adlandırılan katmanlı/eklemeli imalat teknolojisi, havacılık başta olmak üzere yakın gelecekte birçok üretim gerektiren sektörde 3 boyutlu baskılamayı esas alarak kullanılacak. Hava araçlarının yapısal bileşenlerini 3D yazıcı kullanarak uygun toz ya da ince tellerin üst üste serilerek ısıl işleme maruz bırakılması ile 3 boyutlu parçalar üretilmesine imkân tanıyan eklemeli imalat yöntemi, geleneksel üretim yöntemleri ile üretimi mümkün olmayan çok eksenli ya da iç kanallı gibi karmaşık geometrilerdeki parçaların üretilmesini sağlıyor.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/savunma-sanayisi/tei-turkiyede-eklemeli-imalat-teknolojilerinde-nadcap-sertifikasi-almaya-hak-kazanan-ilk-sirket-oldu/3295213
    Kaynak:https://www.tei.com.tr/medya/basin-bultenleri/tei-dunya-birincisi







  • Biz Türkler birşeyi kafaya koymayalım yaparsak en iyisi oluruz 😎🇹🇷

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Siyasi duruşu ile hayata geçen projelerde yadsınamaz katkıları olan Sayın Erdoğana şükranlarımı birkez daha sunarım iyiki varsınız.

  • joven kullanıcısına yanıt
    tr.wikipedia.org
    TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/TUSA%C5%9E_Motor_Sanayii_A.%C5%9E.


    1985 yılında; Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek F-16 uçağına güç veren General Electric F110 motorunun üretilmesi kapsamında kurulan Türk motor şirketi...

    Adamlar daha o zamanda F16 motoru üreten bir kuruluş!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarcenk -- 5 Ağustos 2024; 23:10:52 >




  • serdarcenk kullanıcısına yanıt
    Hazır motoru üretmek için kuruldu. Sıfırdan bir motor üretme tasarlama işini ise bu iktidar döneminde gerçekleştirdi.

    Kendinizi zorlamayın, illa kötülemek için yırtınmayın. Bir işi de takdir edin. Hayat daha güzel olacaktır!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Nevfel kullanıcısına yanıt
    Temel atmama töreni yapan muhteremle aynı fikirdeler niye aynı tepkiyi vermesin, adamın sembolik ücretler bile olabilir dediği İETT'yi getirdiği hale bakın, kaç kez sermaye artırdığı zarar eden BELTUR'a bakın, bunu neresini nasıl zarar ettirdiniz yahu dedirten İSPARK'a bakın, hava atmak için aldıkları deniz temizleyicilerin bakımı yapmadıkları için işlevini yitirdi, Denize kurdurdukları tenis kortuyla şov yapan amcam hızlı denetim yapmak trafiğe takılmamak için günlük bot kiralamıştı, Atları unutmadık sucuğa gönderdiler sanırım.
    Şimdi sen onca lafa rağmen kapakları yırtıp geçip gücenme nedir bilmeyen olayı sürekli siyasete döküp trol gibi yazan dur durak bilmeden yardıran bu nadide mantarların tepkisiz kalmasını mı bekliiiisin kurban.

    Onlar sallayacak biz kapağı takacağız böyle iyi

  • Nadcap nedir? Hangi firmalar akredite?
    Bilgi içi bkz.

    en.m.wikipedia.org
    Nadcap - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nadcap

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Makalehi yazarı editör, güzel yazmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC6108B0A -- 6 Ağustos 2024; 9:51:42 >
  • Bu başarı hükümetin başarısı değil, TEI'de çalışan azimli Türk mühendislerinin başarısıdır. TEI ilk kurulduğundan beridir savaş uçağı motoru ve montajı yapıyor zaten. 80'lerden beri faaliyet gösteren bir gururdur.

  • Neden halka arz değil bu şirket anlamış değilim

  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt

    Biz sizin gibi biat kültüründen gelmiyoruz çünkü.


    Başarıyı takdir ederiz, ülke menfaatine yararlı ise destek oluruz, alkışlarız.


    Sizin gibi "uzayan kol bizden olsun" düsturu içinde olmayız.


    Ha şunu da unutmayın; sizin yandaş firmaların önünü kendi paranızla açmadınız. Rekabeti engellediniz, damadınıza oluk oluk paralar akıttınız. Sonra bayraktar şöyle iyi böyle iyi. He iyi. O kadar desteği ve alım garantisini ben alsam ben de yapardım.


    Anlamadığınız nokta bu.


    Bu yazdıklarımı da büyük bir nefretle okuyacaksınız zaten. Hakaret ederseniz çöp tenekesine yollarım şimdiden uyarayım.

  • bir işe giremedim şuraya

  • Ohh yess, savunma sanayi, evet, togg, iha siha yol yabdılar.

    Ülkenin içinden geçerlerken bir kesimin savunma sanayi fetişiyle kendini tatmin etmesi gerçekten inanılmaz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Last Troll Bender kullanıcısına yanıt
    Nickinde sana uyan tek kısım "troll" olabilir.

  • Nevfel kullanıcısına yanıt

    Onu bilmek için alim olmaya gerek yok ama zaten bu tür üretim ortaklıkları işi öğrenmek için yapılır, yoksa kimse üretim sırasında işin amelelliğini yapmak için girmez bu tür ortaklık ilişkilerine, bir de dikkatini çekerim, yıl 1985, istersen o zamanki videoları aç bak da son 25-30 yıldaki sanayi dönüşümünü karşılaştır dünyanın, o zamanlar evlerde kablolu geleneksel çevirmeli telefon bile lükstü, 78 doğumlu biri olarak gördüğüm/yaşadığım için yazıyorum, ki o zamanlar Mercedes 302S otobüsler şehirlerarası yolculukta Ferrari muamelesi görüyordu, neyse...


    Dünya birincisi TEI, eklemeli imalat teknolojilerinde bir ilke imza attı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarcenk -- 6 Ağustos 2024; 19:24:59 >




  • Hükümet madem o kadar süper ekonomiyi niye yıllardır düzeltemiyor? Maaşlara zam yok ama elektriğe %40, doğalgaza %38 zam yapıyor. Yurtdışı alışverişi engelliyor.

    O konularda AKP'li arkadaşlarımız yok hiç eleştirmiyor da, anca İHA-SİHA konularında överken görüyoruz.

  • arkadaşlar geçenlerde tusaş başkanı kaan ın bir alaşımın ithaatındaki krizden bahsetmişti, böyle imaalat teknolojisi varsa kaan ın alaşımı neden sorun olmuştu acaba.

  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt

    Yalnız,128 Milyar Dolar mevzusu gerçek kardeş. Zaten bu yüzden ekonomi tepe taklak, dışa bağımlılık ve eksi döviz rezervleri bu yüzden böyle. Bu yüzden hükümet kapı kapı para arıyor, bu yüzden cari açığı kısmak için hiç olmadığı kadar abuk sabuk kısıtlamalara gidiyor, kuru baskılıyor, vergiyi dayadıkça dayıyor. Yeni kısıtlama ve gümrük vergilerimiz ve zamları da geldi hayırlı uğurlu olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.