Uçağın üst kısımlarına güneşden enerji alacak paneller koymak mümkün olmaz mı ? |
Dünyanın ilk elektrikli uçağı, 3.6 tonluk bataryası ile havalandı (2. sayfa)
-
-
Yalnız geleneksel yakıt tankları ve motorları ağırlığı arttırıp performans ve verimi düşürebilir. O zaman uçağı elektrikli / bataryalı yapmak ne kadar anlamlı olur bilemeyeceğim. Hibrit uçaklar hibrit arabalar kadar başarılı olmayabilir.
-
Doğada lityum sınırsız değil bu hızla giderse 2060'a kalmadan bitecek Lityum rezervi.
Rezerv azaldıkça da fiyatı yükseliyor. Tüm teknolojiler gelişirken pil teknolojisi aşağı yukarı aynı yerde. Buna bir çözüm bulunmak zorunda. Lityumun geri dönüşümü de yok seviyesinde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
olur da hesap makinesi değil ki bu. 3.5 ton pil var içinde. havada 8 dakikada kalan uçak için çok hızlı bir dolum olmaz. 30 saniye daha kalır havada.
-
bir başka şirket nükleer yakıtlı uçak deniyor. ondan bir tık daha az riskli.
-
Normalde de uçaklara yıldırım denk geliyor zaten. Bu şekilde düşen uçak yok. Hatta arabalara bile denk geliyor. Top Gear programında bunun deneyimi Golf 6 ile yapmışlardı. Aracın içinde güvenli bir şekilde durabiliyorsun. Aracın motoruna veya elektrik aksamına zarar olmamıştı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
acilen kütahya balonları gibi uçaklara balon takılıp düşüşlerde devreye girmesi lazım
-
Düşünsene 3.6 tonluk batarya hava da kısa devre yapıyor. Ya yere çakılıp öleceksin ya da hava da cayır cayır +1000 derece sıcaklarla yanarak. Elektrikli işi hala daha tırttt.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Riskli diyen adamlar yakıtla çalışan ve motor düzeneği elektrik duzeneginden çok daha fazla mekanik ve çok fazla bileşen bulunduran haliyle bozulma riski parça başına elektrikli sistemden çok daha fazla parça barındıran yakıtlı uçaklara güvenli elektrikli uçaklara güvensiz demiş .
İlginç.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşünsene 100 ton Jet-A yakıtı ile dolu olan bi uçağın havada kendi kendine tutuşup cayır cayır yandığını.
-
Yorumlara bakınca herkes mühendis, herkes bilir kişi.
Biri de demiyor ki "aga, adamlar elektrikli uçağı kaldırdılar bize doğru koşuyorlar. Biz hala hürkuş da hürkuş. Bu adamlar bilmiyorlar mı yok lityum rezervi, yok performans. Ne anlatıyorsunuz?"
Elalem milyarlarca birim para harcayacak uatırım yapacak. Bizim adam gelecek ayda 5gb'lik internetiyle ahkam kesecek.
Müthiş kafalar, okumuşundan cahiline.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ama bu uçağın güneş paneli ile uçması için üç dönüm panel taşıması lazım üstünde. O bile yetmeyebilir.
Güneşten dünyaya gelen enerjinin küçük bir kısmı tüm insanlığa yetiyor ama bunun için her yeri güneş paneli ile kaplamak gerekiyor maalesef ki mümkün değil zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Allah muhafaza elektrik kesilir havada falan. Tedaş açana kadar.... :)
-
Güzel bi teknoloji ama elektronik sistemde batarya ile alakalı bir sorun olunca havadan tamiri biraz zor olur
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elektrik enerjisiyle çözülecek bir konu değil bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Jet-A yakıtı kendi kendine tutuşmaz. Tutuştuğu da bildiğim kadarıyla daha hiç görülmemiş. Fakat bataryalardan gram anlayan biri olsaydınız aşırı yükte bile muazzam sıcaklıklara erişebildiklerini, hatta içindeki terminallerin buna dayanamaması yüzünden tabiri caizse bomba gibi patlayabildiklerini bilirdiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikler çoğunlukla halen fosil yakıtlardan üretiliyorken anlayamıyorum bu elektrikli araç furyalarını.
-
"Küçük bir yolcu uçağı modeli olan Alice SEKKKİİZ dakika havada kaldı"...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X