Şimdi Ara

Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Drone Champions AG simli şirket tarafından tasarlanıp üretilen ve Drone Champions League adlı oyunu tanıtmak maksadıyla kullanılan dron, Hırvatistan’da yapılan bir etkinlikte kullanıldı.



    Bütün gövdesi karbondan üretilen “Big Drone” isimli araç, aerodinamik bir kaportadan çıkan 6 adet kola sahip. Her bir kolda aynı eksene sahip iki pervanesi bulunan araç, toplam 12 pervaneyle uçuyor. Big Drone insanlı bir hava aracı. Ancak dron içinde oturan kişi pilot değil bir yolcu. Zira drone, uzaktan kumandayla yerden kontrol ediliyor.



    Ayrıca Bkz.Mount & Blade II: Bannerlord çıkış tarihi ve fiyatı belli oldu



    Drone Champions ekibi Vrsar Hırvatistan’da gerçekleştirdiği gösterinin ilk etabında dronun limitlerini zorlamaya karar vermiş. Red Bull ekibinin de görüntülediği ilk uçuşta aracın yolcu koltuğuna bir manken konmuş. Ortaya konan manevraların daha önce böyle bir büyüklükteki dronda hiç denenmediğini belirten ekip, daha sonraki uçuş için ise kabine Drone Champions kurucusu Herbert Weirather’ı yerleştirmiş.





    Cansız manken ile birlikte yapılan akrobasi hareketlerine kıyasla daha sakin bir uçuş gerçekleştiren Weirather, denemenin ardından emniyetli bir şekilde yere inmiş. Weirather uçuş sonrası yaptığı açıklamada, “İleriki dönemlerde yepyeni bir yarış deneyimi yaratmak ve dron pilotlarını DCL-The Game vasıtasıyla işe almak vizyonuyla ilk insanlı akrobasi dronunu geliştirdik ve ürettik” açıklamalarında bulunmuş.



    Aşağıdaki videoda izleyebileceğiniz ve cansız mankenler yerine insanlarla yapılacak akrobasi uçuşlarının geleceği henüz belli olmasa da bu tür araçların hareket kabiliyetleri gerçekten etkileyici görünüyor.







    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı
    Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı
    Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı
    Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı
    Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı
    Dünyanın ilk insanlı akrobasi dronu tanıtıldı







  • Çok tehlikeli bir alet. Zaten neden insanların bir quadcoptere binmek istediğini hiç anlayamıyorum. Sorun çıkartacak çok fazla parça var işin kötüsü hiç birinin yedeği yok hem de verimsiz. Maksat dikey iniş kalkış yapmak ise yıllardır kullanılan ve güvenilirliği kanıtlanmış helikopter neden tercih edilmiyor?

    Bence bu tip araçlar asla geçerli bir ulaşım aracı olarak kullanılamıyacak. Kolay üretilmesi ve nisbeten ucuza maledilmesi haricinde hiç bir avantajı yok. Sadece videodaki gibi adranalin bağımlısı çılgınlar bu işlere girerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebulabado -- 20 Şubat 2020; 18:58:3 >
  • gelecege geldik ucan arabam nerde diyenler icin. oda yolda geliyor. gercekden gelecekte yasiyoruz. 20yy in ilk yarisi gibi dunyanin cok hizli degisip cok hizli ilerledigi ilginc bir devre girdik

  • nebulabado N kullanıcısına yanıt
    Gerçi helikopterlerde ne kadar güvenli tartışılır, onlarda zırt pırt düşüyor. Bence dronelar daha güvenli olur. Hele yapay zekayla falan donatılırsa. Bu tabi akrobasi versiyonuymuş, tabi tehlikeli olur ama normal yolcu taşıyan versiyonları güvenli olacaktır.

  • nebulabado N kullanıcısına yanıt
    Tam olarak yedek nasıl yok? Dronelarda kullanılan çoğu parça standard aslında. Standard olmayanlar standartlaştırılıp, yedek parça bol hale getirilebilir.

    Helikopter pahalı, drone ucuz. En basiti şuan ülkelerde bir yere askeri haraket yapacağı zaman drone gönderiyor. Neden? Ucuz ve etkili olduğu için. Helikopter ve uçak göndermek hem pahalı, hem de personel kaybetme ihtimali var ve bunlar hep masraflı.

    Dronelar daha masrafsız ve ucuza yapılabilir. Güvenirlik olan zaten helikopter ve uçaktaki teknolojiler ve deneyimler kullanılıyor.

  • nebulabado N kullanıcısına yanıt
    Yedek parçası olmadığı bilgisine nerden ulaştınız? Helikopterden çok daha güvenli drone'lar. İki motoru bile kaybetseniz diğer 4 motor yeterince thrust üretecektir. Helikopterde motoru kaybettiğiniz saniye düşersiniz.

  • nebulabado N kullanıcısına yanıt
    Neyin kafasını yaşıyorsun?
    Bu alette 6 tane motor var
    Helikopterlerde 1 yada 2 motor var.
    Bu Alette 12 tane pervane var.
    Helikopterde 1 tane var. (Diğeri dengeyi sağlamak için)
    Bu araçta motorun dönen parçası hariç hiç hareketli parça yok.
    Helikopterde yükselmek için bile palleri kontrol eden çok hızlı dönen hareketli parçalar var. Binlerce hareketli parçadan oluşuyor.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    hocam bundan 100 yıl önce helikopter yokmuydu. helikoterden ne farkı var bu aletin. tek farklı maliyetlerin ucuzlamış olması.

  • helikopter 80yil once icat edildi. bugunki gibi teknolojinin cilgin bir hizla dunyayi degistirdigi 20yy in ilk yarisinda. bu aracin helikopterden farki jet turbin motorla calismiyor, helikoptere gore cok daha yuksek kontrolu ve hassasiyeti var. ilerliyen batarya teknolojisiyle sehir icinde ucan arabalar hayalini gercek yapabilecek bir sey. nitekim gonderme yaptigim yerde orasi, yoksa bu arac tek basina gunumuzdeki teknoloji patlamasinin temsilcisi degil, onde giden ornegide degil. nitekim genetik ve yapay zeka cok daha buyuk buluslarin yeniliklerin esiginde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    helikopter 80yil once icat edildi. bugunki gibi teknolojinin cilgin bir hizla dunyayi degistirdigi 20yy in ilk yarisinda. bu aracin helikopterden farki jet turbin motorla calismiyor, helikoptere gore cok daha yuksek kontrolu ve hassasiyeti var. ilerliyen batarya teknolojisiyle sehir icinde ucan arabalar hayalini gercek yapabilecek bir sey. nitekim gonderme yaptigim yerde orasi, yoksa bu arac tek basina gunumuzdeki teknoloji patlamasinin temsilcisi degil, onde giden ornegide degil. nitekim genetik ve yapay zeka cok daha buyuk buluslarin yeniliklerin esiginde.
    hocam 80 li yıllarda çocuktum. öyle bir teknoloji fırtınası vardı ki 2000 yılında etrafta robotlar uçan arabalar olacak sanıyordum. 2000 yılının üzerinden 20 yıl daha geçti ama uçan arabalar etrafta yok. bence teknoloji eskisi kadar hızlı ilerlemiyor artık. bu benim kendi algım. yanlış olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    Neyin kafasını yaşıyorsun?
    Bu alette 6 tane motor var
    Helikopterlerde 1 yada 2 motor var.
    Bu Alette 12 tane pervane var.
    Helikopterde 1 tane var. (Diğeri dengeyi sağlamak için)
    Bu araçta motorun dönen parçası hariç hiç hareketli parça yok.
    Helikopterde yükselmek için bile palleri kontrol eden çok hızlı dönen hareketli parçalar var. Binlerce hareketli parçadan oluşuyor.
    Yaklaşık 3 yıldır neredeyse her gün drone uçuruyorum. Servis bile gerekmedi.

    Elektrik motorları her konuda çok daha üstün. Tek sıkıntı pili daha beceren yok. Belki terminator deki gibi nükleer çözümüne gidilir.
  • icinde olunca bazi seyleri gormek daha zor oluyor, tarihsel acidan cok hizlida gerceklesse cevremizin degismedigini yanilgisina dusuyoruz. 80lerle 20binleri karsilastirinca bugunki degisim hizi kesinlikle cok daha fazla, ozellikle teknolojinin gundelik hayata etkisinde ama esas olay olan degil yakin gelecekde yolda olan teknolojiler. ozellikle genetik cok buyuk islere gebe. bilisim teknolojisinden hizli ilerleyen tek alan. su an cok farkinda degiliz cunku yapilan kesiflerin, gelistirilen teknolojilerin etkileri henuz gundelik yasamimiza yansimadi. 60larda 80lerde gelisen bilisim teknolojilerinin hayatimiza 90larda 2000lerde girmesi gibi.
  • çok tehlikeli bir alet değil, özellikle helikopterden daha güvenli, çünkü çoğu yeni drone bir pervanesi bozulsa bile kalanlar ile güvenli acil iniş yapabiliyor, pil yerine jeneratörlü bir versiyonu çıksa peynir ekmek gibi satar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleepingawake

    Yaklaşık 3 yıldır neredeyse her gün drone uçuruyorum. Servis bile gerekmedi.

    Elektrik motorları her konuda çok daha üstün. Tek sıkıntı pili daha beceren yok. Belki terminator deki gibi nükleer çözümüne gidilir.

    Alıntıları Göster
    Ben sizin gibi deneyimli değilim ama aklın yolu bir.
    Size katılıyorum, elektrikli motorlar çok verimli ama %100 verimli yapılsa bile pil teknolojisi yerinde sayıyor.
    Yeni ve daha verimli pili bulan parayı götürür.




  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Dron dediğin aracın 20 tane de motoru olsada bir tanesenin arızalanması dengesini tekrar kontol edilemez bir şekilde kaybetmesine yeter. Her motoru süren ESC devrelerinin, her motor için ayrı kontrol hatını arıza yapma ihtimalini saymıyorum bile. Ne kadar çok parça o kadar çok sorun.
    Helikopter üzerindeki çoklu motorlar birbirini yedekler biri arızalanırsa diğeri aracı güvenli bir şekilde uçurmaya yeter. Hatta tüm motorlar dursa bile yükseklik ve arazi müsait ise bir helikopter güvenli bir şekilde iniş yapabilir.
    Helikopterler 70 yıldan uzun süredir var, ben dahil pek çok insan güvenle kullanıyor. Sen de bir gün ayık kafa ile drona binersen o zaman görüseşim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Dron dediğin aracın 20 tane de motoru olsada bir tanesenin arızalanması dengesini tekrar kontol edilemez bir şekilde kaybetmesine yeter. Her motoru süren ESC devrelerinin, her motor için ayrı kontrol hatını arıza yapma ihtimalini saymıyorum bile. Ne kadar çok parça o kadar çok sorun.
    Helikopter üzerindeki çoklu motorlar birbirini yedekler biri arızalanırsa diğeri aracı güvenli bir şekilde uçurmaya yeter. Hatta tüm motorlar dursa bile yükseklik ve arazi müsait ise bir helikopter güvenli bir şekilde iniş yapabilir.
    Helikopterler 70 yıldan uzun süredir var, ben dahil pek çok insan güvenle kullanıyor. Sen de bir gün ayık kafa ile drona binersen o zaman görüşelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebulabado -- 22 Şubat 2020; 8:31:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crazywinner3 kullanıcısına yanıt
    O kadar cahilsin ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebulabado

    Dron dediğin aracın 20 tane de motoru olsada bir tanesenin arızalanması dengesini tekrar kontol edilemez bir şekilde kaybetmesine yeter. Her motoru süren ESC devrelerinin, her motor için ayrı kontrol hatını arıza yapma ihtimalini saymıyorum bile. Ne kadar çok parça o kadar çok sorun.
    Helikopter üzerindeki çoklu motorlar birbirini yedekler biri arızalanırsa diğeri aracı güvenli bir şekilde uçurmaya yeter. Hatta tüm motorlar dursa bile yükseklik ve arazi müsait ise bir helikopter güvenli bir şekilde iniş yapabilir.
    Helikopterler 70 yıldan uzun süredir var, ben dahil pek çok insan güvenle kullanıyor. Sen de bir gün ayık kafa ile drona binersen o zaman görüşelim.
    Gram bilgin yok gelmiş burada boş yapıyorsun. 1 motor bozulursa denge falan bozulmaz. Dediğin sadece quadcopter'lerde geçerli. O yüzden hexacopter bu drone. Al bakalım drone'da motor arızalırsa inebiliyor muymuş? Daha da araştırmadan yazma koç
    Bernt Christian Egelandyoutube
    Loss of motor during flight. Tarot Hexacopter 680 PRO, Naza v2, Zenmuse Gimbal.
    https://www.youtube.com/watch?v=NTcyykrV14w

    Wilson Lauyoutube
    Hexacopter Mid-Air Motor Failure
    https://www.youtube.com/watch?v=51TBCEdyBuo

    MongranPerspectiveyoutube
    Pixhawk Hexacopter with motor failure
    https://www.youtube.com/watch?v=FNQgdcImpKs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazywinner3 -- 22 Şubat 2020; 16:13:18 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.