Şimdi Ara

Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
1
Favori
16.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba, bugun oglen saatlerinde ilk kazami yapmis bulunuyorum. Ve sizlerin tecrube ve bilgilerinizden yararlanmak istiyorum. Tek tek tum cevaplariniz icin tesekkur ederim.(Yazim yanlislarim icin simdiden kusura bakmayin. Mobil olarak kullaniyorum)
    Olay soyle gerceklesiyor; Ben, ara guzergah olmasi sebebiyle normal olmasi gereken suratimle ilerliyorum. Fotografta gorebileceginiz gibi dortyol ağzına dogru yaklasiyorum. Bu sirada onumde seyir halinde olan diger arac, sağa dogru donusunu yapiyor ben de yoluma devam etmek istiyorum. Tam bu sirada yan yoldan servis minibusu yuksek bi hizla geliyor ve ben frene aniden basiyorum fakat yeterli olmuyor aracin orta yan kismindan carpiyorum. Mobil oldugum icin tum fotograflari atamiyorum fakat goreboleceginiz gibi servis o kadar hizli geliyor ki yolun karsisinda anca durabiliyor. Daha sonra cevre esnafi vs gelip yardimci oldular sagolsunlar. Kazanin fotograflarini genis acidan cektim. Servis soforu sigortacisini aradi ben de polisi aradim ekip geldi. Memur bey sokağın bos halinin de fotograflarini cekmemi istedi ve daha sonrasında olay yerinden ayrildi. Tutanak tutuldu fakat servis soforunun tutanaktaki israri da su sekildeydi. Sofor kendisinin dur levhasina uydugunu ve kalkis yaptigini yolu tamamlamak uzereyken benim gelip sahsa carparak maddi hasarina sebep olsugumun ifadesini vermekte. Ben de yol hakkinin benim oldugunu ve yolun musaitligini kontrol etmesi gerektigi hakkinda ifademi verdim.

    Affiniza siginarak fotograflardan ve yolun durumunun yorumlanildiginda bana gore ortaya cikan sonuc su sekilde.
    1- eger servis şoförü dedigi gibi dur levhasina durup seyrine devam etmis olsa idi benim yoldaki konumuma bakarak beni gormesi gerekmez miydi?
    2- cok az olan o mesafede nasil o kadar hizlanabildi ve yolun ilersine kadar arac devam etti
    3- Sizce cikacak olan raporda sonuc nasil olur? Olay yerindeki herkes hakli oldugumu servisin suclu oldugunu savundu.( Birazda bu yuzden servis soforu ustume gelemedi)
    Simdiden herkese çok çok tesekkur ediyorum
    Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim
    Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim
    Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim
    Kroki polis tarafindan cizildi 1 numarali araç benim







  • Zaboes kullanıcısına yanıt
    Zaboes demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Zaboes



    Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim

    Yol hakkı soförün sağındaki araçlara aittir.

    bi bitmediniz şu yol hakkı safsatasını her konuda paylaşmaktan.

    konu sahibi arkadaş sekizgen dur levhası kırmızı ışık yerine geçer. açık ve nettir duracaksın araç gelmiyorsa yoldan geçeceksin. ışıklandırma yerine bu levhanın kullanım amacı trafik yoğunluğu olmayan yerler ve trafik yoğunluğu oluşturulmaması adınadır.
    Konuyu okumadım, Dur Levhasını Kırmızı Işık gibi düşünebilirsin. DUR levhasında durmayarak kazaya karışan herhangi bir sürücü kavşak öncelik kurallarına bakılmaksızın hatalıdır.



    Geçmiş olsun.



    Dur levhasına uyan adam araba varsa kalkamaz. DUR diyor etrafa bakıp gec demiyor.
    Dur.levhasinda aracin tum tekeeleklerinin durması gerekli. Ve etrafta arac yoksa.gecmesi gerekli. Kirmizi isik nasil ? Yanar bir sure sonra diger araclar gecer. DUR da da ayni mantik.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dur Levhalı Yollarda Kazalar ve Kusur Oranları

    Dur Levhası Trafik Kazası

    Dur levhaları, trafikteki en önemli uyarı işaretlerinden biri olup, sürücülerin bir kavşağa veya kesişme noktasına yaklaşırken tamamen durmalarını gerektirir. Dur levhasına uyulmaması ciddi kazalara yol açabilir.

    Dur Levhasına Uymamak

    Dur levhasına uyulmadığında, sürücüler karşıdan gelen araçlarla veya yayalarla çarpışma riskiyle karşı karşıya kalırlar. Dur levhasını geçmek, trafik kurallarını ihlal etmektir ve ciddi cezalara yol açabilir.

    Dur Levhasına Uymamak Kusur Oranı

    Bir dur levhasına uyulmaması durumunda, kusur oranı genellikle kazaya neden olan sürücüye yüklenir. Ancak, diğer faktörler de kusur oranını etkileyebilir, örneğin diğer aracın aşırı hız yapması veya dikkatsiz olması.

    Dur Tabelasına Uymamak

    Dur tabelasına uyulmaması, dur levhasına uyulmamakla aynı sonuçlara yol açabilir. Dur tabelaları da sürücülerin durmalarını gerektirir ve uyulmamaları kazalara neden olabilir.

    Dur Levhası Olan Yerlerde Geçiş Üstünlüğü

    Dur levhası olan bir kavşakta, durmayan araçların geçiş üstünlüğü yoktur. Karşıdan gelen araçlar, yayalar ve bisikletliler gibi diğer trafik kullanıcılarının geçiş hakkı vardır.

    Dur Levhasında Durmamak

    Dur levhasında durmamak, trafik kazalarına yol açabilecek son derece tehlikeli bir davranıştır. Sürücülerin dur levhalarına uymaları ve diğer trafik kullanıcılarının güvenliğini sağlamaları çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eklemek istedigim son sey bende kasko olmadigindan dolayi hakli cikmam dogrultusunda orjinal parca talep edemem degil mi?
  • Konuyu okumadım, Dur Levhasını Kırmızı Işık gibi düşünebilirsin. DUR levhasında durmayarak kazaya karışan herhangi bir sürücü kavşak öncelik kurallarına bakılmaksızın hatalıdır.



    Geçmiş olsun.



    Dur levhasına uyan adam araba varsa kalkamaz. DUR diyor etrafa bakıp gec demiyor.
    Dur.levhasinda aracin tum tekeeleklerinin durması gerekli. Ve etrafta arac yoksa.gecmesi gerekli. Kirmizi isik nasil ? Yanar bir sure sonra diger araclar gecer. DUR da da ayni mantik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 20 Ekim 2017; 6:9:35 >
  • Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim

    Yol hakkı soförün sağındaki araçlara aittir.
  • Siz her şekilde haklısınız. DUR tabelası olmasaydı servis şoförü haklı olurdu, çünkü sizin sağınızdan geliyordu. Fakat DUR levhasında durmadığı için suçlu o. Geçmiş olsun
  • Dur demek durmanı gerektirir.
    Baktım geçtim falan diyemez.Duracak ve yol uygunsa geçecek.
    Yane suç karşı tarafın.
  • Servis şöförü tutanağa ne yazarsa yazsın, polise ne söylerse söylesin, suçlu çıkacak.

    DUR yazıyorsa durmak ve kontrol etmek zorunda. Yolun boş olduğundan emin olduğunda geçecek.

    Geçmiş olsun.
  • Hepinize çok tesekkurler icimi rahatlattiniz cok sagolun
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Servis şoförü son derece uyanık davranıp sigortacısını aramış ve ne yazarsam ben haklı çıkarım diyerek ifadesini o şekilde doldurmuş.

    Bu durumda en iyi ihtimalle %50 %50 şeklinde çıkacaktır.

    O gün orada olup kazayı gören 1-2 kişi bulup servisin durmadığını hızlı ve kontrolsüz geldiğini anlatan bir beyanda bulundurun ve imzalatın.
  • Ama neden ne yazarsam ben hakli cikarim diye dusunsun ki? Yolun durumu ve levhalar belli degil mi? Sigorta servisinden dosyayı actirdik. İfade sahit icin hala geç kalinmis midir?
  • Servis şoförü hem suçlu hem güçlü hem uyanık. Önce bir temiz dövün aklı başına gelsin sonra da kurallara uymayı öğrensin.



    Eşşekler gibi dur tabelasında DU RA CAK !!! Sağıma soluma baktım geçtim yok. Araç hareketsiz bir şekilde bekleyecek.

    Yolda araç olmadığı zaman geçecek.



    Sizin hızınız normalse hatalı karşı taraf çıkacaktır. Karşı tarafın geldiği yönde DUR tabelası olmasaydı hatalı siz olurdunuz. Kurallara göre trafik işareti ve levhaları olmayan yollarda herkes sağındakine yol vermelidir.



    Suçlu siz çıkarsanız haksız duruma düşmüş olursunuz. Bu durumda karşı tarafı bir temiz dövmek daha adaletli bir çözüm olacaktır.
  • grckzoro G kullanıcısına yanıt
    Kimi yerde eksper kusur oranlarını belirleyene kadar hala evrak girişi yapılabilir diyor kimisi dosya tamamen kapanmadan eksper kusur oranı belirlense bile itiraz edilip kanıt sunulabilir diyor. Bu konuda net bilgi yok fakat iki durumda da sizin işiniz görülür.

    Bu tarz ticari araçlar devamlı trafikte olduğu için hiç kaza yapmasa bile zorunlu trafik sigortası/kasko gibi bedelleri genelde yüksek çıkar. Servis şoförü kusurlu çıkarsa hasarsızlığı bozulacağından işi sizin üzerinize yıkmak istemiş olabilir.

    Veya araç kendisine ait değildir sadece şofördür ve ilk vukuatı değildir işverenine benim bir suçum yok demek için böyle bir yola başvurmuş olabilir. Kısaca işte atılmamak için yapmıştır.

    Her iki durumda da yanlış beyanda bulunup kendini aklamaya çalışıp işin içinden çıkmak istiyor.

    Durumu net ve özetleyecek şekilde birinden yazılı imzalı kağıt alın ve sigorta şirketine en kısa sürede götürün. Servis şoförünün kasten yanlış beyanda bulunduğunu da belirtin. Ondan sonrasını hallederler, bu tarz mevzulara uzaksınız sanırım o yüzden neden öyle yapsın ki ne olabilir ki diye düşünmüşsünüz




  • Kimin ne beyan verdiğinden kime ne. Servis şöförü o şekilde yazdı diye olay o şekilde mi oldu demektir. Herkes kendi cephesinden ifadesini yazar tutanağa, kimsenin yazdığı da kimseyi bağlamaz, değerlendirecek birim ise iki tarafın beyanını da okur ve çekilen resimlere bakarak kararını verir. Vereceği karar ise %99.9 sizin lehinize olacaktır. Yani adam tutanağa karşıdaki araç beni öldürmek maksadı ile geldi çarptı yahut özellikle çarpıp gebereyim diye bana komplo kurdu deseydi bu böyledir mi demek olacaktı.
  • Dur levhasındaki "dur" yol ağzına gelince 2 saniyeliğine dur sonra istediğin gibi geçebilirsin demek değil ki içiniz rahat olsun %100 haklısınız istediği gibi ifade versin o dur levhası yol hakkı dizin demek oluyor, durmuş 2 saniye beklemiş olması yol hakkını ona vermiyor ne kadar cahil yalancı adamlar var ya ben olsam yumruk yumruğa girmiştim bu pişkin şerefsiz ile. Hem suçlu hem de tatava yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zaboes



    Dur levhali yolda kaza ve kusur orani hakkinda yardim

    Yol hakkı soförün sağındaki araçlara aittir.

    bi bitmediniz şu yol hakkı safsatasını her konuda paylaşmaktan.

    konu sahibi arkadaş sekizgen dur levhası kırmızı ışık yerine geçer. açık ve nettir duracaksın araç gelmiyorsa yoldan geçeceksin. ışıklandırma yerine bu levhanın kullanım amacı trafik yoğunluğu olmayan yerler ve trafik yoğunluğu oluşturulmaması adınadır.




  • TSY kullanıcısına yanıt
    Hayırdır ne bu sinir. Bi sıkıntınmı var
  • Dur levhasi kontrol etme gorevini o sokaktan cikana veriyor. Durdum yol bostu tam gecerken carpti diye bir sey olabilir mi? Demekki yol bos degilmis biri gelip carptigina gore. Servis soforu suclu cikacaktir.
    Ayrica dursa koskoca servis nasil o kadar hizlanabilir 2 metrelik mesafede. Bana yalan soyluyor gibi geldi.
  • Herkese teşekkür ederim fikirlerinizi paylaştığınız için. Evet baya bi tecrübesizim bu konularda
  • hocam o ilerdeki araç servis ise ve araca arka yan tarafından vurmuşsan size de oran çıkar. adamın iddia ettiği mantıkla. sol önden vursaydınız ya da o vursaydı %100 karşı taraf suçlu olurdu.
  • Önden degil de sol yan orta taraftan gobek sayilabilecek yerden. Birde olayin heyecaniyla servis aracinin net hasar fotografini cekemedim. Bu konuda bir sorun olur mu?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.