Şimdi Ara

Dürüst galerici para kazanır mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
8.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tr de dürüst esnaf kazanamıyor malesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    şöyle açıklayayım.

    iki parke var biri kaliteli 16 tl, diğeri 19 tl daha kaliteli. bu şekilde olduğu sürece sıkıntı yok. ama birileri 16 liraya ucuz parkeyi alıp hiç emek harcamadan 19 liraya satıyorsa bu bence dürüst bir davranış değil anlatmak istediğim bu.

    dolandırıcılık değil, illegal değil, sadece aldığın mala hiç emek harcamadan kar katarak satmak "bana" dürüstçe gelmiyor. herkesin bakış açısı aynı olmayabilir ama bence galericilik dürüst bir meslek değil.

    Benim dükkanımın kirası 5 liradır sizin dükkanınızın kirası 3 liradır mesela.
    Ya da ben bir alımda 100 ürün alabiliyorumdur siz 1000 ürün alıp daha ucuza getiriyorsunuzdur.
    Ya da siz sürümden kazanmak için ucuza veriyorsunuzdur ben adetten kazanmak için pahalıdan veriyorumdur.
    Silah zoruyla satmıyorum ya?
    Alıcı kişi gezer, en uygun fiyatı araştırır işine gelen yerden alır.
    Bunun adı ticarettir. Dolandırıcılık ayrı bir şeydir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    Galerici olmadan al sat yapanlara ne demeli

    Satın alıp satıyorsa gene bir amaca hizmet etmiş olur. Birisinin ihtiyacını görmüş. Hizmeti gene üretmiş olur. Problem yok. Ama vergi vermeli.

    Aracı ise her 2 tarafın da bu konu hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Ahlaken. Ama gene vergi konusu var.

    Vergi vermiyorsa o farklı bir konu. Zira haksız rekabet oluşturuyorsun. Bu noktada problem var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine


    quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    şöyle açıklayayım.

    iki parke var biri kaliteli 16 tl, diğeri 19 tl daha kaliteli. bu şekilde olduğu sürece sıkıntı yok. ama birileri 16 liraya ucuz parkeyi alıp hiç emek harcamadan 19 liraya satıyorsa bu bence dürüst bir davranış değil anlatmak istediğim bu.

    dolandırıcılık değil, illegal değil, sadece aldığın mala hiç emek harcamadan kar katarak satmak "bana" dürüstçe gelmiyor. herkesin bakış açısı aynı olmayabilir ama bence galericilik dürüst bir meslek değil.

    Aldigin mala hic emek harcamadan satmak.



    İyide ticaret zaten bu demek...

    biraz daha açayım. mesela @ufuk-34JD58 pazarcı örneği vermiş.

    her hafta gidip çanakkaleden domatesi, bursadan salatalığı, mersinden biberi almak gibi bir şansın yok ama pazarcı bunları tezgahında toplayıp sana sunabiliyor. pazarcıda üretmiyor ama yine emek harcıyor, hale gidip sıra bekliyor malı arabasına yüklüyor sabahın köründe pazarda tezgah açıp akşama kadar pazarlıyor. ticaret bence budur.

    pazarcıdan o domatesi salatalığı biberi alıp kar ekleyip satmak yine ticaret oluyor evet ona eyvallah ama dediğim gibi bu şekilde al-sat yapmak bana dürüstçe gelmiyor sadece. çünkü pazardaki malın fiyatını yükseltip satıyorsun sen kazanıyorsun ama pazarcının emeğini ve müşterisini çalıyorsun senden domatesi alan adamın cebinden daha fazla para çıkıyor.

    ticaretle al-sat yapmak arasında ince bir çizgi var, umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir

    Hocam galerici de baskasindan araci aliyor sana dukkaninda sergiliyor. Tek tek telefon edip milletle bulusmak icn zaman harcamak yerine belli saatlerde acik olan galeriye geliyorsun. Galerici dukkana kira oduyor vs. araci surmene izin veriyor (benzin harciyorsun), evrak kagit kurek islerini takip ediyor. Onunda gideri var sana sagladigi bir kolaylik var ayni pazarci ornegindeki gibi.

    Ha ama galerici alip km dusuruyorsa ya da hasarli araclari ucuza kapatim sana satarken hasarsiz diyorsa vs. tabi bunlar durust olmayan yanlis hareketler. ama 20 ye alip 25 e satmak adamin isi o zaten.




  • 2 parça boyalı aracı alırken yerin dibine sokan, satarken bu yaştaki araçta normal diyen biri dürüst olamaz zaten.
  • Türkiye de galericiliğin ana teması; binbir dereden su getirip bir taraflarından element uydurup fiyatı aşağı çekmek, aracın başında olmadık arızalar icat edip fiyatı kırmak, sağlam aracı kötüleyip sizi bile aracınızdan şüpheye düşürüp hurda fiyatına almaya çalışmak.
    Gerçekten dürüst galericileri tenzih edeceğimde, daha hiç öylesine dek gelmedim...
  • bu forumda en zorlandığım tartışma oldu itiraf edeyim

    @goodorevil ben zaten hiç bir yorumda galericiler dolandırıcıdır gibi bir ibare kullanmadım.

    @Hemican hocam alıcıya sağladığı kolaylıkları zaten es geçmiyorum ama ben daha çok işin satılan malın değerinin birden bire gereksiz yere yükselmesi kısmındayım.

    söylediğin kolaylıkları sağlayarak legal bir şekilde satış yapıyorsun tamam, ama 20ye aldığın arabayı 25'e satınca o arabanın piyasasını yükseltmiş olmuyor musun ? böyle al-satçılar çoğaldıkça piyasada doğru orantılı artmıyor mu? ki bunun en iyi örneği türk 2. el araba piyasası mesela, babamın bana 2008de 8.300 liraya aldığı paliom şuan ki piyasada en az 17 bin ediyor bu sizce doğal bir şey mi? piyasanın bu hale gelmesinde sıfır araç fiyatlarının artmasında ki etki büyük ama galericilerin al satçıların hiç mi emeği yok ? bence çok var. galericiler fiyat yükselttikçe onların ilanlarını referans alan normal satıcı da fiyatını yükseltiyor ve direkt piyasa fiyatına etki ediyor. sonuçta olan alım gücü düşen vatandaşa oluyor, bir arabayı 20ye alabilecekken piyasa yükseldiği için 25e almak zorunda kalıyor. dediğim gibi tüm bunlar ticarete giriyor olabilir ve hepsi legal ama ben bunda şahsen hala dürüstlük göremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 12 Aralık 2016; 22:54:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    bu forumda en zorlandığım tartışma oldu itiraf edeyim

    @goodorevil ben zaten hiç bir yorumda galericiler dolandırıcıdır gibi bir ibare kullanmadım.

    @Hemican hocam alıcıya sağladığı kolaylıkları zaten es geçmiyorum ama ben daha çok işin satılan malın değerinin birden bire gereksiz yere yükselmesi kısmındayım.

    söylediğin kolaylıkları sağlayarak legal bir şekilde satış yapıyorsun tamam, ama 20ye aldığın arabayı 25'e satınca o arabanın piyasasını yükseltmiş olmuyor musun ? böyle al-satçılar çoğaldıkça piyasada doğru orantılı artmıyor mu? ki bunun en iyi örneği türk 2. el araba piyasası mesela, babamın bana 2008de 8.300 liraya aldığı paliom şuan ki piyasada en az 17 bin ediyor bu sizce doğal bir şey mi? piyasanın bu hale gelmesinde sıfır araç fiyatlarının artmasında ki etki büyük ama galericilerin al satçıların hiç mi emeği yok ? bence çok var. galericiler fiyat yükselttikçe onların ilanlarını referans alan normal satıcı da fiyatını yükseltiyor ve direkt piyasa fiyatına etki ediyor. sonuçta olan alım gücü düşen vatandaşa oluyor, bir arabayı 20ye alabilecekken piyasa yükseldiği için 25e almak zorunda kalıyor. dediğim gibi tüm bunlar ticarete giriyor olabilir ve hepsi legal ama ben bunda şahsen hala dürüstlük göremiyorum.

    Bence yine yanlis düşünüyorsunuz.

    2009 da sifir km Hyundai i30 almıştım full donanim benzinli. 33.750 TL ye... 2013 de 32.000 TL'ye Toyota bayisine verdim. 36.500 TL'ye Auris aldim sifir KM. Simdi bu araca 45.000 Teklif ettiler.



    Ayni aracin ayni motorlusu ayni donanım farkli kasasi 56.000 TL...



    Simdi burda bu fiyatları yukselten bayilermi? :)

    Komik olmayin hocan lütfen. Sifir fiyatları artiyorsa ikinci elde artacak tabii ki. Dolar 2008 de 1.20 TL idi siz burdan pay bicin su an 3.50 TL? Daha ne aciklama yapmamiz lazim?



    2005 te babam 33.000 TL ye sifir dinamic megane almisti.. su an o arac ikinci elde o fiyatlarda geziyor.



    Bunun galericinin fiyatini yukseltip, piyasayi bulandirmasi, piyasayi yukseltmesiyle alakasi yok.



    Siz devleti sorgulayin bu vergi niye artiyor, bu doların hali ne olacak diye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Buradaki problem galericilerin birlesip tekel olusturup ortak hareket edip piyasayi yukseltmesidir.

    Bu konunun evrensel hukukta da yeri var. Bir sirket bir baskasini satin aliyorken rekabet kurulundan onay almak zorundadir.

    Onun disindaki islemler mesrudur. Arz talep dengesinde fiyat bulunur.

    Galeriler 2.el fiyati yukseltir bu sefer millet sifira yonelir. Bu sefer ellerindeki 2.el araclari satamayan galeriler fiyati dusurur. Piyasa bu sekilde olusur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt
    devletin piyasaya etkisini benim kadar sorgulamıyorsundur eminim.

    ayrıca "piyasanın yükselmesinde galerici ve al satçıların hiç katkısı yok" gibi bir anlam çıkıyor yazdığından, totomu yırtsam bunu diyecek kadar komik olabileceğimi sanmıyorum. sıfır araç fiyatlarının artmasının piyasaya etkisi var tabii ki ama tek etken bu yani sence öyle mi ?

    amerikaya bakalım, 2008 model 3.28 8 bin dolar. (karşıma çıkan ilan ilk bu oldu o yüzden bunu yazdım)https://www.carsforsale.com/vehicle/details/25883785

    bde sıfırlarına bakalım: (3.28 olmadığı için 3.30un fiyatını yazıyorum) https://www.bmwusa.com/vehicles/3series/sedan.html
    38.750 dolar

    e hani sıfır fiyatının pahalı olması 2. eli etkileyen tek faktördü ? arada 30 bin dolarlık uçurum var amerikada durum böyleyken bizde ki piyasa neden böyle bana açıklaybilir misin ?


    kutu kola tenekesinden hallice, en ufak kazada ikiye bölünen tofaşlar şuan 20 bin civarına dayandı bunda ki ana faktör aldığım aurisin i30un sıfır fiyatının artması, galericilerin ve al satçıların hiç emeği yok diyebiliyorsan senle tartışabileceğimiz bir konu yoktur zaten sen haklısın diyeyim gönlün olsun.

    ben hala dediğimin arkasındayım bu ülkenin berbat 2. el piyasasının tek sebebi demiyorum ama en büyük faktörlerinden biri piyasayı yükselten ve her yerde mantar gibi çoğalan galericiler ve al satçılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 12 Aralık 2016; 23:29:32 >




  • Ben düzgün galerici görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • r0x kullanıcısına yanıt
    Ben hatalı kelime kullanmışım. Kusura bakmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    devletin piyasaya etkisini benim kadar sorgulamıyorsundur eminim.

    ayrıca "piyasanın yükselmesinde galerici ve al satçıların hiç katkısı yok" gibi bir anlam çıkıyor yazdığından, totomu yırtsam bunu diyecek kadar komik olabileceğimi sanmıyorum. sıfır araç fiyatlarının artmasının piyasaya etkisi var tabii ki ama tek etken bu yani sence öyle mi ?

    amerikaya bakalım, 2008 model 3.28 8 bin dolar. (karşıma çıkan ilan ilk bu oldu o yüzden bunu yazdım)
    https://www.carsforsale.com/vehicle/details/25883785

    bde sıfırlarına bakalım: (3.28 olmadığı için 3.30un fiyatını yazıyorum)
    https://www.bmwusa.com/vehicles/3series/sedan.html
    38.750 dolar

    e hani sıfır fiyatının pahalı olması 2. eli etkileyen tek faktördü ? arada 30 bin dolarlık uçurum var amerikada durum böyleyken bizde ki piyasa neden böyle bana açıklaybilir misin ?


    kutu kola tenekesinden hallice, en ufak kazada ikiye bölünen tofaşlar şuan 20 bin civarına dayandı bunda ki ana faktör aldığım aurisin i30un sıfır fiyatının artması, galericilerin ve al satçıların hiç emeği yok diyebiliyorsan senle tartışabileceğimiz bir konu yoktur zaten sen haklısın diyeyim gönlün olsun.

    ben hala dediğimin arkasındayım bu ülkenin berbat 2. el piyasasının tek sebebi demiyorum ama en büyük faktörlerinden biri piyasayı yükselten ve her yerde mantar gibi çoğalan galericiler ve al satçılar.

    Hocam ben burda gorusumu belirteyim.

    Bir seyin sifirini birkac aylik maasinla kolayca hem de çok dusuk faizle vs alabiliyorsan 2.ele pek yonelmezsin bu sefer araclarin 2.el fiyati çok duser. Iyice dibe vurur. Zira talep dusuk.

    Bu 2.el yerine sifir camasir makinesi almaya benzer. 2.el degeri cok dusuktur zira sifirini çok kisi zaten alabilir.

    Abd deki bir tuketici soz konusu sifir araci maasina gore cok kolay alabiliyor. Belki ortalama gelirli birinin 10 aylik maasi yetiyor o araci almaya. Adam neden gitsin 2.elini alsin ki. Zira o da 3 aylik maasina denk geliyor.

    O yuzden Abd farkli bir ornek. Diger gelismis ulkelerde de ayni olay var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acc04 -- 12 Aralık 2016; 23:36:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    devletin piyasaya etkisini benim kadar sorgulamıyorsundur eminim.

    ayrıca "piyasanın yükselmesinde galerici ve al satçıların hiç katkısı yok" gibi bir anlam çıkıyor yazdığından, totomu yırtsam bunu diyecek kadar komik olabileceğimi sanmıyorum. sıfır araç fiyatlarının artmasının piyasaya etkisi var tabii ki ama tek etken bu yani sence öyle mi ?

    amerikaya bakalım, 2008 model 3.28 8 bin dolar. (karşıma çıkan ilan ilk bu oldu o yüzden bunu yazdım)https://www.carsforsale.com/vehicle/details/25883785

    bde sıfırlarına bakalım: (3.28 olmadığı için 3.30un fiyatını yazıyorum) https://www.bmwusa.com/vehicles/3series/sedan.html
    38.750 dolar

    e hani sıfır fiyatının pahalı olması 2. eli etkileyen tek faktördü ? arada 30 bin dolarlık uçurum var amerikada durum böyleyken bizde ki piyasa neden böyle bana açıklaybilir misin ?


    kutu kola tenekesinden hallice, en ufak kazada ikiye bölünen tofaşlar şuan 20 bin civarına dayandı bunda ki ana faktör aldığım aurisin i30un sıfır fiyatının artması, galericilerin ve al satçıların hiç emeği yok diyebiliyorsan senle tartışabileceğimiz bir konu yoktur zaten sen haklısın diyeyim gönlün olsun.

    ben hala dediğimin arkasındayım bu ülkenin berbat 2. el piyasasının tek sebebi demiyorum ama en büyük faktörlerinden biri piyasayı yükselten ve her yerde mantar gibi çoğalan galericiler ve al satçılar.

    Bakin istemek ayri satmak ayri.

    20 bine sahin alan adam ahmagin onde gidenidir.

    Yurtdisindaki olayi ben yillardir cozemedim zaten cozmekte istemiyorum cunku moralim bozuluyor.

    Bizim 110.000 bine bindigimiz Passata onlar 40.000 liraya biniyor. Bunu sorgulamak baska ikinci elin ulkemizde neden yuksek olsugunu sorgulamak baska.



    Yanlis anlasilmasin galerici tanidigim yok, sevmem de kendilerini zaten, onlari korumuyorumda.



    Ben diyorum ki galericiler de is bitmiyor. Tek sucu galericilere yuklemek olmaz.



    Türkiye de yillardir ikinci el ve sifir arac sistemi boyle.

    Bende isterdim 100 binlik sifir aracin ikinci elinin 40 bin olmasini. Ama maalesef bizde ikinci el sifirindan yuksek fiyata satiliyor meshur markada... Bence bu ayri tartisma konusu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • @goodorevil estağfurullah hocam.

    @Cloud Nine hocam zaten hiç bir yorumumda tek suçlu galericiler demedim ama şuan bu piyasanın bu halde olmasının en büyük faktörlerden biri galericiler ve al satçılar. bu dediğimin sonuna kadar arkasındayım sabaha kadar da tartışabilirim.


    objektif düşünürsen dediğime hak verirsin, bu ülkede araba fiyatları herkes galerici ve al-satçı gibi arabasından kar etmek istediği için arttı. yanlış mıyım? ikinci el fiyatları yurtdışında ki gibi normal olsaydı şişirilmemiş olsaydı hiç bir marka sıfır km fiyatlarını arttıramazdı devlet bile bu kadar kazık vergiler koyamazdı. aksini iddia edebilir misin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 12 Aralık 2016; 23:49:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    @goodorevil estağfurullah hocam.

    @Cloud Nine hocam zaten hiç bir yorumumda tek suçlu galericiler demedim ama şuan bu piyasanın bu halde olmasının en büyük faktörlerden biri galericiler ve al satçılar. bu dediğimin sonuna kadar arkasındayım sabaha kadar da tartışabilirim.


    objektif düşünürsen dediğime hak verirsin, bu ülkede araba fiyatları herkes galerici ve al-satçı gibi arabasından kar etmek istediği için arttı. yanlış mıyım? ikinci el fiyatları yurtdışında ki gibi normal olsaydı şişirilmemiş olsaydı hiç bir marka sıfır km fiyatlarını arttıramazdı devlet bile bu kadar kazık vergiler koyamazdı. aksini iddia edebilir misin ?

    İkinci el fiyatlarinin yurtdisinda neden bu denli dusuk oldugunu yukarida bir arkadas gayet guzel aciklamis. Ben daha ustune bisey koymak istemiyorum. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 12 Aralık 2016; 23:53:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dürüst galerici bulmak zordur, buluncada bırakmazsın zaten. Tabii saygın galerici de az değildir ama onlar da 100 binlik araç bile satmazlar herkes onlarla alışveriş yapamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki ben farkli bi boyut kazandirayim konuya.

    Bu luks arac satan galerilere ne diyorsunuz?

    Mesela İstanbuldaki bilinen galeriler en basitinden S&S motor mesela?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    @goodorevil estağfurullah hocam.

    @Cloud Nine hocam zaten hiç bir yorumumda tek suçlu galericiler demedim ama şuan bu piyasanın bu halde olmasının en büyük faktörlerden biri galericiler ve al satçılar. bu dediğimin sonuna kadar arkasındayım sabaha kadar da tartışabilirim.


    objektif düşünürsen dediğime hak verirsin, bu ülkede araba fiyatları herkes galerici ve al-satçı gibi arabasından kar etmek istediği için arttı. yanlış mıyım? ikinci el fiyatları yurtdışında ki gibi normal olsaydı şişirilmemiş olsaydı hiç bir marka sıfır km fiyatlarını arttıramazdı devlet bile bu kadar kazık vergiler koyamazdı. aksini iddia edebilir misin ?

    Hocam biraz once belirttim.

    Bir seyin 2.el degerini sifir fiyati belirler. Hic bir ithalatci 2.el degeri su ben de bu sifirini bu fiyata satayim demez. Sacma olur.

    sifir fiyatini etkileyen unsurlar;

    Doviz Kurundaki artis
    Devletin aldigi vergilerdeki artis
    Rekabetci olmayan monopol piyasa

    Galericilerdeki artis 2.elde guven kaybina neden olabilir. Elbette bir miktar 2.el piyasasinin da artmasina neden olur ancak belirliyici faktor sifir arac fiyatlaridir.

    yurt disindaki olayi da acikladim biraz once. TR deki vergiler daha dusuk olsa ve biz de gelismis ulkeler duzeyinde satin alma gucune sahip olsak çok kisi 2.el yerine sifir arac alir. 2.el fiyatlari da dip yapar.

    Galericilere kizginlik var sanirim biraz. Bazi noktalarda cok haksiz da sayilmazsin, zira problemli araci sorunsuz diye satip piyasayi bozuyorlar. Haksiz rekabet yaratiyorlar ama o kadar. Etkileri sinirli. Bak otv artti diye hemen fiyatlara 3 -5 koydular. Sebep ne vergiden dolayi sifir fiyatlarinin artmasi. Yani sebep degil sonuc.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acc04 -- 12 Aralık 2016; 23:58:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mutlaka kazanır. Dürüst galericilere ihtiyacımız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.